jboban 0 Posted October 30, 2008 Vek trajanja katalizatora se procenjuje na oko 100k km. Posle toga gubi funkciju koja mu je namenjena, a dobija novu da otežava izduv i smanjuje snagu motora, pa ga treba zameniti novim. Kako to ovde niko ne radi, možda zato što nam se to još ne traži, a kako on vremenom zbog raznoraznih faktora postane delimično začepljen, valja ga zameniti odgovarajućim loncem auspuha. Nekada sam to uradio na Fiat Bravo 1.8 16V, a sada i na Stilu. Osim toga, čujem da se dobija i po neki konj, pride (neko reče 5)... :cool Ovako je sa predjenih 193k km izgledao katalizator iznutra:A ovo je njegova zamena:Nisam znao da Stilo ima još jedan katalizator ispred, na samoj izduvnoj grani. Ko zna u kakvom li je on stanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted November 8, 2008 @jbobanI kakvi su utisci u voznji, ima li vise snage, potrosnja?Takodje, da l` prijavljuje neku gresku ili sljaka bez problema? Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted November 8, 2008 Sve je isto, samo njega nema... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zverko 0 Posted December 28, 2008 ima kod eMa u radnji da se poruci univerzalni katalizator za nekih 5000din. proizvodnjac je cuvena firma koj radi izduvne sisteme BOSAL. Quote Share this post Link to post Share on other sites
the_reaper 2 Posted December 29, 2008 jos ako mi neko objasani koji ce vam moj katalizator. . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
JTD-Power 0 Posted January 23, 2009 Jedno pitanje, da li posle skidanja katalizatora auto vise dimi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
the_reaper 2 Posted January 23, 2009 odmoh po skidanju da, na jakom gasu ostavlja strafte po putu, posle nekog vremena verovatno manje ali i dalje vise nego sa catom Quote Share this post Link to post Share on other sites
JTD-Power 0 Posted January 24, 2009 @jbobanPa jel ti sada auto idi bolje? Koliko te je kostalo da stavis taj lonac na njegovo mesto? :roll: Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted February 13, 2010 Nosim se mišlju da skinem katalizator na svom jtd-u (doduše punto ali motori su slični) pa me interesuje da li je neko još to radio i kakve su posledice. Kakav uticaj može da ima na potrošnju, snagu ,ravnomeran rad motora? Davno kad sam to uradio na kadetu auto je prodisao, ali je ovo noviji auto sa više elektronike, pa ne znam kako bi se ponašao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted February 13, 2010 Većina ljudi koji su ga skinuli nisu primetili nikakvu razliku u performansama. Verovatno može da se zapuši u određenim okolnostima, ali mislim da u normalnoj eksploataciji na pravilno održavanom vozilu mora da potraje daleko duže od 100k km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stef 0 Posted February 15, 2010 Pre skidanja(ne zamene) katalizatora treba imati u vidu da ce ove godine, najkasnije do 10.12, stupiti na snagu novi zakon o tehnickom pregledu - sto ce reci sledece: skines katalizator - neces proci tehnicki. Racunica je poprilicno jednostavna.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markoni147 45 Posted February 15, 2010 Kako to mislis? Mislis da od 10.12. ni jedan auto koji nema katalizator nece moci da prodje tehnicki? Dezinformacija... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted February 15, 2010 Negde sam procitao da taj pravilnik o tehnickim pregledima ,ili vec kako se zove, treba da bude usvojen u roku od sest meseci od stupanja na snagu novog Zakona. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stef 0 Posted February 15, 2010 Kako to mislis? Mislis da od 10.12. ni jedan auto koji nema katalizator nece moci da prodje tehnicki? Dezinformacija...Ni slucajno - nego: recimo ja imam 1.8 16v 2003 godiste i fabricki je za njega propisan neki sastav izduvnih gasova(cadj i slicno) u toleranciji x - ako ne bude taj iznos na kontroli izduvni gasova, koja ce biti obavezna po novom sistemu, neces moci da prodjes tehnicki. Isto vazi i za karburatorske motore i bilo koje druge. Sto ce reci - oni koji su skidali katalizatore sa automobila koji imaju fabricki ugradjen katalizator - nece moci da prodju. Cak na testiranjima i prirpremama tog zakona se desavalo da kola sa nekim losijim zameskim katalizatorima nemaju odgovarajuci sastav izduvnih gasova. I sami su svesni da su krenuli djonom pa se sada te stvari koriguju. To je isti zakon po kome ce kola starija od 16 godina ici 2x godisnje na tehnicki Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted February 15, 2010 A kome je katalizator odslužio svoje? Pa ni taj neće moći da prođe tehnički, što ga onda ne bi skinuo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted February 15, 2010 I ja sam cuo za tu pricu,da ce se po novom zakonu na tehnickom proveravati izduvni gasovi,i to od coveka koji radi tehnicki pregled.Bas onako kako je Stef rekao,na starijim vozilima ce se traziti da ispune fabricke norme,ali isto ce se traziti i od novijih,gde ce naravno biti stroziji,sto znaci da Stilo JTD,treba da ispunjava odredjenu normu izduvnih gasova,a to sigurno nece moci bez ikakvog katalizatora.Onog na tehnickom nece mnogo zanimati obrazlozenje: pa zapusio mi se katalizator i ja ga skinuo,jer auto je EURO 3 ili EURO 4,i kao takav on ima na papiru sta treba da ispunjava,drugim recima nov katalizator ili ciscenje starog,jer verovali ili ne ima majstora koji i to rade,odredjenim sredstvima ga operu i i ociste i na taj nacin mu povrate funkciju preciscavanja izduvnih gasova i olaksaju vam rad motora.Naravno da ce biti gledanja kroz prste,ali imajte na umu da bi svaki tehnicki pregled trebao imati kameru koja ce snimati svaki pregled,da ce u tom slucaju morati da vam kontrolisu izduvne gasove i svi podatci ce se beleziti na komp,a u slucaju da vas murija zaustavi i posalje na vanredni tehnicki,gore ce proci ovi sto su vam radili redovni tehnicki nego vi,jer sve sto ne bude u redu mogu da uporede sa onim podatcima sa redovnog tehnickog pregleda i u tom slucaju da naplate DEBELU kaznu ovima koji su vam radili redovan tehnicki pregled.E sad ovo gore sto sam napisao je najgori scenario,a najblazi je da vam ne kontrolisu uopste izduvne gasove ili da vam upisu da je sve ok,i ako nemate katalizator i time rizikuju da plate ogromnu kaznu u slucaju vanrednog teh.pregleda na vasem vozilu,jos jedna stvar koja je olaksavajuca stvar kod kontrole izduvnih gasova je LOS KVALITET domaceg goriva,koji ce sigurno uticati na blazu primenu zakona. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Transporter131 138 Posted February 18, 2010 Braco po kolima,da vam ispricam iz licnog iskustva.Skidanje kat.ne utice na rad motora kod dizela,zato sto nema sondu kao benzinac.Auto ce ici malo bolje, najbolje je da da se i usisna grana skine i ocisti od garezi,naravno uz sve ono sto ste vec opisali.Skidanje usisa je SEX a pritom morate imati riba kluc(vrsta toraxa),tek tada je ciscenje komplet.Sve drugo je kratkotrajno,senzor nije lose prati svaka 2-3 mes.i to disk klinerom,na svakoj pumpi 250 kinti.Ako ce to da vas utesi na vagenima je to redovno i javlja se kao kvar,a kod nasih limuzina samo pocne da dimi.I DA VAS UPOZORIM ni slucajno sredstva za cisenje u usis granu,postoji opasnost dagarez ode pod ventile ato je looooose.. kulr se lako skida i pranje je prosto, napunite sa 1l. benzinz malo promuckajte i onda eko klin u servisu za pranje kola na kraju puska i topla voda,pustite da se osusi i to je to.nadam se da sam vam bar malo pomogao.pozdrav Zaboravi da napisem,skidanje kat. u g. vucica servis -strava-oko 800 900 kinti a postavi samo cev umesto kat.i nije auto bucniji, satro lonac koji glumi kat je nesto skuplji sve traje pola sata.I da naglasim motor ne(KOMP.)registruje nikakve promene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted February 18, 2010 Veći uticaj na kvalitet izduvnih gasova ima gorivo ili sam motor nego cat, ukoliko motor ne sagori gorivo nikakav katalizator mu neće pomoći. Ja samo čekam pogodan momenat da budem kod nekog majstora da otfikari ovaj moj. Pa kad budu evropski standardi goriva i saobraćajnica biće i moj auto. Imam drugara u HR koji ima stila i skinuo mu je kat. pre 2god, a oni tamo imaju to merenje pri svakom tehničkom i kao nema gledanja kroz prste. Kaže da samo ne smeš otići sa hladnim autom jer ne prolaziš ni sa kat-om nego skroz vruć i sve ok. I da "kao" puno ljudi vraćaju zbog amortizera i guma. I još jedno pitanje da li je neko nekad pao na tehničkom? Mislim da ćemo imati više šanse da padnemo iz aviona nego na tehničkom. Samo budale sa tv-a plaše ljude. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted February 18, 2010 Mislim da je krajnje vreme da počnu ljude da vraćaju sa tehničkog, kod kojih je to opravdano, je'lte. Takođe treba da motivišu ljude da se rastosiljaju starih krševa, jer su opasni i po sebe i po okolinu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ryan 52 Posted February 18, 2010 Skidanje katalizatora je moguće samo na automobilima koji imaju jedniu lambda sondu. Automobili sa dve lambda sonde moraju imati katalizator jer jedna sonda očitava gasove pre a druga posle katalizatora Poželjno je umesto katalizatora (u srbiji) staviti protočan lonac da automobil posle toga ne bi bio bučan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
scul 0 Posted February 18, 2010 A blokirani EGR? Hoće li biti problema zbog toga na tehničkom? I taj EGR ima neke veze sa ekologijom, tj EURO3 standardom, je l' tako? Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted February 18, 2010 Danas sam bio malo kod Rayana,da gvirnem.Ima universal catalizatore americke proizvodnje.Sve uredno u kutiji sa svim oznakama.Vrlo zanimljiva ponuda za 80e.Ako uzmete da ukudanje kataliztora kosta oko 3000 i da lonac koji se stavi traje bar duplo krace i da mozete imati problema na tehnickom onda ova ponuda delije sasvim razumno.Inace cela radnja delije kao mesto gde se radi sa pravim delovima i zamenama koje nisu od nekog pleka skovanog kod cige kujundzije.Popricasmo malko i rastadosmo uz konstataciju da jos neko vreme necu biti musterija njegovog servisa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ryan 52 Posted February 18, 2010 @bokija moram priznati da mi je bilo zadovoljstvo razgovarati sa tobom..pa čak za tako kratko vreme naučih i nešto novo o računarima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted February 18, 2010 A blokirani EGR? Hoće li biti problema zbog toga na tehničkom? I taj EGR ima neke veze sa ekologijom, tj EURO3 standardom, je l' tako?Meni je blokiran EGR, bio sam prošle nedelje na OZBILJNOM tehničkom pregledu (mada mi je motor bio poprilično zagrejan, kada bi inače EGR morao da bude potpuno zatvoren) i čovek mi pohvali izduvne gasove. Izmerio 100 ne znam čega, a tolerantno je recimo 300... O svemu se isprinta zapisnik, i ide u policiju na overu registracionog lista.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted February 19, 2010 ^^^ -Da si imao još skinut kat izmerio bi ti 200 ne znam čega i o5 bi prošao. A da ti troši ulje i da mu je slabija kompresija ni 5 katalizatora ti ne bi pomoglo. Quote Share this post Link to post Share on other sites