Jump to content
FAS Goran
mikisxy

Fiatovi dizel motori / benzinski motori

Recommended Posts

za one koji citaju ove strane razmisljajuci o kupovini nekog fiata jtd(i ostale koji nisu znali)-pored opela fiatovi JTD motori i u sabu.ovo valjda govori samo za sebe o kvalitetu fiatovih dizela.

 

 

Edited by neshaoct
update naslova teme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamo nigde ne stoji da je ono fijatov motor, osim ako nisi virnuo ispod haube, pa si se i sam uverio ili si negde procitao neki zvanicni podatak !?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvirnuo sam ali nisam slikao. Veruj mi na reč jeste Fiatov.

Fotku sam stavio zato što blok motora od 1910cm3 mnogi prepoznaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

saab je ranije stavljao opelove dizele a posto opel sad stavlja fiatove logican je zakljucak.izmedju ostalog ne samo zvirnuo pod haubu vec probao,malo je tromiji nego u fiatu valjda je sab tezi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo u koje se sve automobile ugrađuju Fiatovi JTD motori... Osim Fiatove grupacije tu su i GM vozila čiji se motori proizvode u Nemačkoj u Opelovoj fabrici. Tako 1.9 JTD koriste:

- Fiat Bravo, Croma II, Doblo, Grande Punto, Sedici, Stilo, Strada, Multipla

- Alfa Romeo 145, 146, 147, 156, 159, GT

- Lancia Lybra

- Opel Astra, Signum, Vectra C, Zafira

- Suzuki SX4

- Saab 9-3, 9-5

- Cadillac BLS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde kad ste se vec dotakli teme, da li ste znali da su Croma II i Saab 9-3 radjeni na istoj osnovi na kojoj je i Vectra (inace chevroletova osnova)?

Bem ti ovu globalizaciju, jos malo pa ce jedino bitno pri kupovini auta biti izgled i nivo opreme, dok ce za ostalo biti svejedno ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo na SAT-u pre nekih par meseci da se sasije svih automobila rade po istim sablonima koji se razlikuju samo po nekim tehnickim detaljima,pa tako,konkretno je dat primer desetak automobila srednje klase sa kompletnom grafikom i animacijom odakle se vidi da su koriscena 2 osnovna sablona,a razlike se svode na neke detalje oko vesanja i upravljackog sistema!

Zasto ne bi bilo isto i sa pogonskim agregatima?!?!?!?!?!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeftinije je da uzmu nesto provereno nego da ulazu u razvoj.volvo s-v40,reno megan i micubisi karizma nose iste dizel motore i menjace.bitna je konstatacija da fiatovi dizeli nisu vise otirac za noge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje razne polemike o trajnosti i kvalitetu ovih motora pa eto rekoh da pitam tamo gde treba.

Koliko po vama moze "izgurati" JTD motor,konkretno 1.9 na Stilu uz kvalitetno i redovno odrzavanje odnosno posle koliko predjenih kilometara je potrebno malo ozbiljnije "zaviriti" u sam motor i odvojiti novac za generalku manjeg ili veceg obima?

Ja sam dolazio do raznih podataka neki kazu da vec posle 200.000km motor trazi ozbiljniji servis,neki pak kazu da moze uz kvalitetno odrzavanje preci i do 600.000km a preovladjujuca misljenja do kojih sam najcesce dolazio je da je 300.000km najmerodavnija cifra.

Kakvog ste vi misljenja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa trebalo bi prekontorlisati turbinu najpre tu oko 200.000km,a motor kao motor je stvarno raga,tesko se moze sahraniti. . .

Retke su situacije da dune motor,uglavnom su u problemu razni senzori i kao sto sam rekao turbina zahteva kontrolu i remont ako je potrebno.

Javice se Miki i Martini,oni znaju najbolje da ti pojasne o ovom motoru :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30.12.2010. at 9:02 PM, ChobbyNS said:

Pa trebalo bi prekontorlisati turbinu najpre tu oko 200.000km,a motor kao motor je stvarno raga,tesko se moze sahraniti. . .

Retke su situacije da dune motor,uglavnom su u problemu razni senzori i kao sto sam rekao turbina zahteva kontrolu i remont ako je potrebno.

Javice se Miki i Martini,oni znaju najbolje da ti pojasne o ovom motoru :thumbsup:

 

Reparacija turbine ovde u Nisu je od 250-300€ ali iskustva su takva da je bolje dati koji evro vise i turbinu ostaviti na remont nekoj firmi severnije.A sto se tice generalke nisam imao iskustva sa tim.Majstor kod koga odrzavam auto kaze da generalku jos nije radio na JTD,zapravo niko mu nije ni trazio.On kaze da JTD moze preci oko 500.000km bez problem uz redovno odrzavanje ali covek je veeeeliki zaljubljenik u Fiata i ne servisira ni jedan drugi auto(ko zivi u Nisu zna o kome pricam) i iz tog razloga mislim da je malo vise subjektivan,500.000km je ozbiljna cifra?!

Reakao mi je da je jednom naisao na situaciju da je vlasnik imao problema sa motorom ali je covek kupio drugi motor i ovaj mu je samo zamenio.Inace taj motor je platio oko 1200€,cena je od pre dve godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj neki utisak....

Marea 1.9 JTD prešla 206500 km. Motor u odličnom stanju, ubrzanja odlična, ne troši ulje, ne dimi, potrošnja se kreće od 5,5 litara do 7,5 ED....osim creva interkuler - protokomer i turbina interkuler, redovnih servisa ništa više nije rađeno na autu. :thumbsup:

Nadam se da se ovim nisam urekao.... :welcome:

Ali opet bolje da neko kompetentniji da svoje mišljenje - Mikisxy i Martini, čekamo na vaš glas!!!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li je Miki radio neki JTD motor koji je stradao od kilometraze - ja do sada nisam. U to ne racunam puknte kaise,remenice, razbijene kartere i turbine zbog kojih je ulje izaslo napolje i motor prolupao. Vidjao sam primerke i sa 300-400 hiljada. Ja sam ziv primer jer moj 2,4 JTD u Kappi je imao 420000 kad je izvadjen a nije ni grama ulja trosio,a na -20 palio bez grajaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po onome sto sam do sad video,iole dobro odrzavan motor bi trebalo bez problema da izvali pola miliona km.To sto se tice gvozdjusine.Al nek je bog u pomoci vlasnicima sto se tice elemenata u sistemu napajanja motora.rolleyes.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je majstor kod Ninića rekao da je kod njih bio jedan JTD kome je bila vraćena kilometraža a na glavnom kompu je pokazivao preko 900.000km, pa sad vi vidite. Za avion je to mnogo a ne za kola, i još kaže da je motor bio u solidnom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat,mislim :huh: ,u stvari skoro sam siguran :yes

da vec par godina unazad na nekim trzistima daje fabricku garanciju od 5 godina ili ti 500 000 Km :rolleyes:

prema tome :whistle: ,dabome :yes da i ovi motori o kojima pricamo treba da dozive ovu gore pomenutu kilometrazu

a i prezive istu :thumbup:

Jer u protivnom ta garancija ne bi sluzila nicemu <_< ,osim blamazi proizvodjaca :harhar: ,a sumnjam da je tako :smoke:

Naravno da u u pricu o toj garanciji spada i odredjeni rezim odrzavanja,kako bi se ona ostvarila :geek: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj burazer sa svojim 1.9 jtd bravo presao skoro 400 000 i nema nikakvih problema :unworthy: :unworthy:

sto se tice motora mislim da je jtd jedan od boljih ako ne i najbolji :rolleyes: :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima kod nas u klubu momak koji vozi i Peugeota HDI :whistle:

i mislim da se nebi slozio sa ovim gore :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam C4 sa hdi motorom, i stvarno je dobar, e sad... da li je bolji od jtd-a ne znam, ali da je dobar jeste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobro odrzavani benzinci predju pola milionceta bez vecih zahvata a neke JTD koje odrzavam vec su blizu toga i sem napomenutih pratecih elemenata motori bez naznake za generalnom.definitivno su trajni i jos da je srece kvalitetnijih delova i goriva :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugar moj dok se još nije dozvao pameti vozio je nekog dizela neke marke da sad ne navodim koje (sad vozi JTD), kome je već jednom radio generalnu a kupio ga je starog 5 godina, i on opet produvao. Odvezli ga kod majstora, a on stara škola radi dizele 30 godina i dobar je majstor. I sad pitam ja njega "Majstore kaži ti meni jesi nekad radio neki JTD motor?", kaže "Ne mogu da se setim ali mislim da nisam, što?". Kažem "Onako pitam, hvala ti, nemam više pitanja". Posle toga sprdam se na tu temu gde god se zadesim sa nekim mehaničarom ili u nekom servisu, generalno ima sporadičnih slučajeva gde je zupčasti zveknuo i tako nešto ali još nisam našao majstora koji mi je rekao da je radio generalku nekom JTD-u zato što je ovaj produvao. Sad ako uzmemo u obzir da se isti motor ugrađuje od '97. godine u razna fiat, alfa, lancia vozila i da je kod nas dizel zastupljeniji od benzinca, kad se uzme da nam se svaki auto sa placa uvaljuje sa lažnom kilometražom, da su većenu dovezli iz Italije gde se auta voze po 100 i plus hiljada godišnje dođemo do zaključka da su kod nas u srbiji JTD stari prosečno 7-10 godina (euro3 uvoz od '00.) i da su prešli oko 300-600 000 prave kilometraže. A podatake o tome da je neko na nekom JTD-u radio generalnu zbog godina još nismo našli, znači da je pola miliona za sada potvrđena cifra.

P.S.

Kad budem menjao auto, opet ću da uzmem JTD samo mlađi jer po meni je to nejpouzdaniji CR motor, možda MJTD a sve drugo otpada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...