vagenovac 4525 Posted June 3, 2020 Milutinac delinicno si u pravu. Mogu da povucem paralelu samo sa ozgloglasenim bmw n47. Motor kome treba odrzavanje razlicito od fabricki propisanog nije "dobar" za siroke narodne mase koji nisu usli dublje u problematiku tog motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted June 3, 2020 3 hours ago, vagenovac said: Motor kome treba odrzavanje razlicito od fabricki propisanog nije "dobar" za siroke narodne mase koji nisu usli dublje u problematiku tog motora. Slazem se. Pogotovo sto je jos u pitanju punto/stilo, kome taj deo nov kosta kao petina celog auta. Ko ce to da menja i opravlja... #pungas #idegas #miseluk Ko u "takav neki" automobil zadje maaalo dublje u problematiku lepo i zanimljivo se navoza eto oko 1.8 to "dublje zaljazenje" je samo search na forumu...nista -too complicated- Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14513 Posted June 3, 2020 Dao Bog svima vama po Fiatov varijator da se naužuvate ... 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted June 3, 2020 Onda kakav je recimo 1.2 8v FIRE sa 69 KS? Quote Share this post Link to post Share on other sites
BGMilos 126 Posted June 3, 2020 @neshtry Pa imam jedan, zato sam i postavio pitanje na početku. Moje shvatanje je da se problem odnosi na jedan tip varijatora koji je eto na lošem glasu. Milutinac je opet objasnio kako se i to rešava. Ako se ne varam u 2.0 ide drugi tip varijatora za koji nisam čuo da pravi probleme. Čisto pričam zato što volim da razjasnim sebi šta su generalizacije, a šta provereni problemi, iz ugla ljubitelja Fiat Alfa Lancia vozila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14513 Posted June 3, 2020 Znam varijator u najmanji šraf i feder i znam i kako funkcioniše,ti si bar u materiji,ali često ni to nije garant uspeha.... nije jednostavno i nije neophodno da se čovek udubljuje u problematiku ako postoje vozila sa boljim rešenjima. A ko nije probao, daće Bog,neka proba u neka se naužuva Fiatovog varijatora,pa neka priča 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted June 3, 2020 @Milutinac Ja i dalje na razumem ono što si napisao kao recept za navodno izbegavanje problema sa tim varijatorom ( "Ulje odgovarajuce (ne selenija)") Siguran sam da (za taj tvoj motor, koji si imao u svojim kolima) "Selenija" ima i motorno ulje koje po svojim specifkacijama odgovara standarnu kvaliteta koji je propisao Fiat. Kako je onda moguće (kao savet drugima) reći ono što si ti rekao? Prosto, mislim da je to jako "nesrećno rečeno" ( i tehnički netačno i neodrživo), pri čemu ni najmanje ne sumnjan u tvoje najbolje namere da drugima pomogneš prenoseći svoje iskustvo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted June 3, 2020 @neshtry Ajmo.... Daj svoj sud o 1.2 8v 69 KS. Može i o 1750 TBi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14513 Posted June 3, 2020 TBi Nije baš konferekcija Za 1.2 kojih izađe 2M komada dnevno...nisam siguran,pre bih 1.4 Sve mi vuče u pravcu Renault što se tiče sledećeg auta. I Giulia 2.0 turbo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted June 3, 2020 Ti Neshtry prvo da naucis kako je pravilno meri ulje, pa onda da se dalje udubljujes u neke kompleksnije price... 2 hours ago, neshtry said: A ko nije probao, daće Bog,neka proba u neka se naužuva Fiatovog varijatora,pa neka priča Pokusacu opet. 6 godina sam vozio auotmobil sa ispravnim varijatorom, ako se stavi nov varijator ili cak odradi reparacija kako treba, i ako se odradi sve ono drugo sto sam naveo, odnosno napravio DIY dok jos ti nisi znao da postoji FLCS forum - nece imati nikakvih vise problema sa istim. U zavisnosti od drugih faktora - i te kako moze da se nauziva i sa motorom i sa autom. Eto probaj da razumes, ali prvo kreni od samog ulja, cemu ono sluzi i recimo kako se meri ulje...to je bas zanimljiva tema. Pusti se varijatora. 2 hours ago, moron said: @Milutinac Ja i dalje na razumem ono što si napisao kao recept za navodno izbegavanje problema sa tim varijatorom ( "Ulje odgovarajuce (ne selenija)") Siguran sam da (za taj tvoj motor, koji si imao u svojim kolima) "Selenija" ima i motorno ulje koje po svojim specifkacijama odgovara standarnu kvaliteta koji je propisao Fiat. Kako je onda moguće (kao savet drugima) reći ono što si ti rekao? Prosto, mislim da je to jako "nesrećno rečeno" ( i tehnički netačno i neodrživo), pri čemu ni najmanje ne sumnjan u tvoje najbolje namere da drugima pomogneš prenoseći svoje iskustvo. Nisam rekao da ce se adekvatnim ulje izbeci problem sa varijatorom, vec da ce adekvatnijim uljem on sam biti dugotrajniji. A kako je moguce reci ono sto sam rekao? Jednostavno - to sto je 2001.-2002. godine Selenija Gold ili 20k bila predvidjena za 1.8 16v motor i tako pise u knjizici - ne znaci da ulja u roku od 15 godina nisu napredovala i da sada ne postoji adekvatnije/bolje/kvalitetnije ulje za taj motor. Pogotovo sto sam rad tog varijatora bukvalno zavisi od ulja i njegovih svojstava. Sto se ulja tice u moj 1.8 16v je isla Selenija, Total, Sunoco i Motul. Motul se najbolje pokazao i najvise je prijao varijatoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3646 Posted June 3, 2020 @Milutinac Sada mi je jasno. Hvala. I slažem se. Ulja napreduju. A i proizvodjači nekada vremenom promena specifikacije ulja čak i za ranije motore. Hvala. 1 Milutinac reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14513 Posted June 3, 2020 I moj je bio dobar 5 godina,sipan Castrol, redovno kontrolisan,mažen i pažen auto....onda je naravno morao da crkne... i onda mogu nastanu problemi,koje druge marke i motori sa vvt nemaju,a ne mora baš svako da zna kako i zašto varijator funkcioniše i od čega se sastoji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4525 Posted June 3, 2020 Ko se na mleko opece i u jogurt duva Quote Share this post Link to post Share on other sites
c++ 60 Posted January 10, 2022 (edited) Vaša iskustva sa 1.9 JTD motorom? Koliko je izdržljiv, koliko može preči itd. Edited January 10, 2022 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 10, 2022 (edited) @c++ Nema univerzalnog odgovora jer zavisi od održavanja, pređenih kilometara, starosti... Npr. jedan baš takav 1.9 JTD sa 85KS kao u tvom Puntu je davnih dana (pre 10+ godina) bio čest na 402 metra, sa sve čipom i nitrom i drugim diznama i svašta nešto još (izmereno 170 ili 190 KS na točku, zaboravio sam već, davno je bilo...). Podnosio je sve. Ti imaš isti motor, ali je sada nekoliko puta stariji nego što je tada taj bio, sa ko zna kakvim održavanjem u međuvremenu... Teško je da jednako dobro trpi sve i kad mu sada ima skoro 20 godina (2003. je godište tvoj Punto). Generalno, baci pogled na ranije napisano u temi na kojoj smo (sada posle spajanja tema). Možeš i ovu temu: - JTD motori - profesionalno mišljenje o njima Edited January 10, 2022 by neshaoct dopuna Quote Share this post Link to post Share on other sites
c++ 60 Posted January 10, 2022 Hvala na odgovoru Quote Share this post Link to post Share on other sites