Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Najlepši Fiat/Lancia automobili

Recommended Posts



Ovo je bozanstveno!

 

Obratite paznju na neke detalje, kao npr retrovizori, plavo osvetljenje, dvd (lici na fabricki i to mi se svidja), displej u naslonima za glavu, kutija za naocare iznad vozacevog prozora....

 

A tek motorni prostor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni neki od kulturnijih...

 

26b83cu_960.jpg  

 

163_NR_08_TIF.jpg  164_NR_06_TIF.jpg
 

2054178_36_full.jpg  79692625.jpg  88331104.jpg

1359292312_1_FT9820_marea7.jpg
 

8168460005_large.jpg  31505130005_large.jpg  

 

1257011536435_f.jpg  Aleandre_SBC_24.jpg

Brava_Club_Fiat_Brava_Destaque_Sete_17.j  Brava_V6_1_thumb_1.jpg

carrosdub_com_br_marea_01.jpg  fiat_bravo_sx_05.jpg

Fiat_Brava_Rodney_Brava_Club_25.jpg  Fiat_Bravo_2_0_HGT_mit_Federnsatz_und_B2

image.jpg  gt_brava.jpg

hifi_bravo_szembol.jpg  hqdefault.jpg
 

IMG_0346.jpg  IMG_0453.jpg  JSweete_36185d5b18c8061183bc37b425cea9b3

Marea_Sedan_Vermelha_Cromada_thumb_1.jpg  Modified_Fiat_Bravo_Turbo_2002.jpg  mqdefault.jpg

ph3cto191921.jpg  s_MLB_v_F_f_201961038_8170.jpg www_lowcars_com_br_14.jpg

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Biser propalog carstva

 

lancia-flavia-pininfarina-coupe b04.jpg

 

Vreme je neumoljivo čak i prema najvećim carstvima. Samo u svetu automobila, svedoci ovoj tvrdnji su stotine upokojenih, često i potpuno zaboravljenih imena. Za preko jednog veka koliko automobil kao izum postoji, loše poslovne odluke, spletovi nesrećnih okolnosti i drugi manje ili više objašnjivi činioci zatvarali su vrata fabrika i terali ih u slepe ulice istorije. Od svih velikih smrti kojima smo svedočili poslednjih godina, čini se da je najbolnija Lancijina. U susretu sa još jednim duhom iz njenog veličanstvenog opusa, ponovo smo se zapitali zašto je tako moralo da bude?

 

Šezdesete godine bile su zlatne za celu automobilsku industriju, ili makar one marke koje su uspele da prežive prvu deceniju posle Drugog svetskog rata. Ekonomske prilike u potpunosti su ugasile francuske mondenske automobile kao što su Delahaye, Delage i Bugatti, ali su Italijani srećom imali recept da održe duh uživanja u drumu. Ekskluzivni Ferrari je dobio svog arhirivala zahvaljujući svađi Enca i Feruča, viša srednja klasa uzavrele krvi stiskala je drvene volane Alfa Romea, a za sve drugo tu je bio Fiat sa bezbroj nezavisnih karoserista. U takvoj klimi Lancia je bila spona između aristokratske uzdržanosti jednog Maseratija i dostupnosti narodnih automobila. Tada još nezavisna Lancia je donosila klasu, kulturu i inovacije u srednji stalež i kao takva bila je možda i najvažniji italijanski brend tog doba.

 

lancia-flavia-pininfarina-coupe b03.jpg

 

Jedan od najsvetlijih primera ovog fenomena jesu Lancijini kupei koji su zahvaljujući svojoj inteligentnoj konstrukciji osvajali i relije i bulevare. Rodonačelnica sportskih uspeha, Fulvia je tako zasluženo ostala upisana u svetskoj automobilskoj istoriji, dok su njene veće rođake ipak bile primerenije metropolama i asfaltnim putevima. Pred nama je danas jedna Lancia Flavia Coupe Pininfarina iz 1967. godine, automobil koji je svoju prvu mladost proveo u Bordou, a drugu doživeo u Beogradu, gde ju je na restauraciju doveo njen treći vlasnik kolekcionar automobila iz Pariza.

 

lancia-flavia-pininfarina-coupe b02.jpg

 

Kada ju je kupio 2018. godine, ova Lancia bila je tamnoplava sa crnim enterijerom. Obnova joj je bila preko potrebna, ali njen 1800 Iniezione motor još uvek je bio pun života. Prilikom odabira novog izgleda, njen vlasnik je konsultovao Lancijin katalog iz šezdesetih godina i zaključio da će njena Pininfarina karoserija dobiti originalnu srebrnu boju, a enterijer će biti presvučen u krem kožu. Nakon dve godine restauracije Lancia je ponovo zasijala sjajem koji je imala i pre više od pola veka, te je spremna da se vrati u Pariz u kolekciju odabranih dragulja evropske industrije.

 

lancia-flavia-pininfarina-coupe b01.jpg

 

Poput pronalaska zaboravljene ili nepoznate slike renesansnog majstora ili otkrivanja mozaika iz doba antičkog Rima, restauracija jedne Lancie je civilizacijski događaj. Svako ovakvo delo čuva od zaborava brend koji većina pamti po dugom i mučnom sumraku, bez labudove pesme i velikih poslednjih reči. Zato, svaka pojedinačna Lancia koja je spasena smrti i zaborava čini da se njenog grba i imena sećamo na svom vrhuncu i da doživimo vreme koje se nažalost nikada neće ponoviti.

 

lancia-flavia-pininfarina-coupe 01.jpg lancia-flavia-pininfarina-coupe 02.jpg lancia-flavia-pininfarina-coupe 03.jpg

lancia-flavia-pininfarina-coupe 04.jpg lancia-flavia-pininfarina-coupe 05.jpg lancia-flavia-pininfarina-coupe 06.jpg

lancia-flavia-pininfarina-coupe 07.jpg lancia-flavia-pininfarina-coupe 08.jpg lancia-flavia-pininfarina-coupe 09.jpg

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...