Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Koje ulje mi preporucujete da sipam u Stilo 1,9JTD, presao je oko 150 000?

Po ranijim postovima sam skontao da bi trebalo Seleniu da sipam, samo koju tacno?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode,

Odem danas u servis i pričam nešto sa majstorom i dotaknemo se teme o motornim uljima. Lik kaže, bio je u Italiji na obuci za fijate i iz njegovog iskustva, kaže, najbolje bi bilo ubaciti u motor Selenia Racing ulje umesto selenie 20K-navodno, bolje podmazivanje, manje troši ulje, bolje podmazivanje i rad hidro podizača..pitam se, koliko ova priča pije vodu, da li bi stvarno bolje bilo sipati Selenia Racing? Koje je, po vašem iskustvu, ulje najbolje za ovaj motor i ovu kilometražu (pored selenia 20k)? Imam plin, običan, da li je neko koristio seleniu VS gas ili neka ulja za plin?

Bravo je 1997. god i ima 236000 km na satu i troškari oko litar na 10000 km..

Edited by endbringer

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Odem danas u servis i pričam nešto sa majstorom i dotaknemo se teme o motornim uljima. Lik kaže, bio je u Italiji na obuci za fijate i iz njegovog iskustva, kaže, najbolje bi bilo ubaciti u motor Selenia Racing ulje umesto selenie 20K...

Sve nešto verujem da su mu savetovali da sipa ulje različite gradacije od onoga koje taj isti Fiat preporučuje za tvoj motor. :whistle:

Ulje treba da bude iste gradacije, a 20K i Racing to nisu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mu i ja kažem, ali on insistira da to bude selenia racing. Ja ipak ostajem pri 20k ali, recimo, šta bih dobio/izgubio ako bih ipak sipao racing?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licno u servisu ne koristima Seleniju ali dosta koristim Shell Ultra Racing u gradaciji 10w-60 kao sto je i ona.

Pozdrav Martini i ovde stvarno puno koriste bas taj Shell pogotovu za alfine benzince i za ovaj 2.4 jtd sto ja imam.Kazu da se mnogo bolje pokazalo zato sto svi ovi motori se cesto vrte na velikim obrtajima.

I ja cekam od mog "dobavljaca" koji "slucajno" radi u Shell-u da mi donese 10W/60.

Trenutno imam u motoru Shell Ultra 5W/40 i mogu ti reci da ga trosi otprilike za 5000 nekih 0.5 litra, jedino se plasim kako ce biti sa 10W/60 zimi posto mi auto stoji na ulici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mu i ja kažem, ali on insistira da to bude selenia racing. Ja ipak ostajem pri 20k ali, recimo, šta bih dobio/izgubio ako bih ipak sipao racing?

Dobio bi veci pritisak ulja u svim rezimima rada motora, i deblji (jaci) uljni film na visokim obrtajima i ekstremno visokim temperaturama koje su izazvane konstantno duzom voznjom na granici blokade obrtaja motora. I manju potrosnju ulja.

Ulja 10W-60 nisu pogodna za TNG pogon jer imaju veci sadrzaj sulfatnog pepela. Imas sigurno losije podmazivanje prilikom hladnog starta, i sami otpori u motoru su veci zbog "gusceg" ulja, a samim tim i potrosnja goriva. Racing ulja obicno imaju kraci vek trajanja, odnosno treba ih menjati na manje predjenih kilometara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...meni u fabrickom upustvu pise selenia 20K, ali ja kad odem na zamenu oni svi sipaju Gold.

Auto ujutru kad ga palim prvih 1 minut neravnomerno radi. Od kada mi je mikisky objasnio o cemu se radi, i od kad sam sipao 20K, auto se ujutru ponasa kao da sam ga pre 5 min ugasio, pa ponovo upalio...

Slican ovom problemu imam i ja. Auto kada je hladan radi neravnomerno, gusi se i tesko prima gas ako se malo ne zagreje, a cim se kazaljka termostata malcice pomeri radi kao doxa. U pitanju je punzo MK2 1.2/8v, sipao sam gold u njega. Znam da ide fabričko 20k ali ne znam da litaj auto ima hidropodizače ventila i kakva su vaša iskustva sa potrošnjom tog ulja u puntu sa 1.2/8v motorom, i da libi sipanjem 20k taj nemiran rad hladnog motora se resio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da se malo pominju dizeli..Imam Stila 1.9 jtd sipam mu WR 5w40,od svake zamene mi ostane po pola litre za sledecu zamenu na 10000km,nista ne dolivam,pali i zimi i leti kao mina i radi lepo.Izgleda da je fiatov manual u pravu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam jednom samo sipao selinia TD i nije se lose pokazalo. Nije ga potrosio ni kapi za nekih 7000, ali oseca se da mu gradacija nije bas prilagodjna za zimu. Dok je WR mnogo bolje ulje za zimu, i olaksava hladan start. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ide :thumbup: a mozes i da proveris na castrolovom satu koje ti ulje preporucuju.

preporuka

Idi na podbor masla upises marku model i tip motora pa ce da ti izbaci preporuku. Nece da izbaci direktnu stranicu ne znam zbog cega a za Rusku verziju sajta ne treba registracija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam posao juce da kupim ulje u AP sportu Selenia WR 5w40 ali mi je prodavac rekao da kupim Selenia TD sinteticko ,razlog za to je kilometraza koja je po njemu poprilicna(120.000km pise a ima verovatno 200k+).U ovlascenom servisu u kome planiram da odradim redovan servis su mi rekli da nema veze sa kilometrazom i da iskljucivo sipam WR 5w40.E sad kog slusati? :) Mislim da cu ipak poslusati servisera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji ti je auto u pitanju,tacno je i jedno i drugo!?Tj.ako ti je auto dosta presao i jede malo vise wr,mozes sipati td!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji ti je auto u pitanju,tacno je i jedno i drugo!?Tj.ako ti je auto dosta presao i jede malo vise wr,mozes sipati td!

Stilo 1.9 JTD 115ks

Sipacu WR po preporuci mehanicara,mada i danas kad sam isao u AP Sport su mi rekli da je bolje da sam kupio TD.Ma to mu je sad,..

Share this post


Link to post
Share on other sites

20K...pa onda K...pa onda K P.E. (pure energy)..ali ovo poslednje je pre svega za nove fiatove benzince, turbo benzince koji moraju da ispune još strožije euro norme.

Drugim rečima, neće ništa biti, tj. potpuno je ok i da se sipa:

Fiat Punto

Allestimento : 1.2 8v

Motore : 188A4000

Coppa motore e filtro : Selenia 20K

Impianto raffreddamento motore : Paraflu UP - 4,2 L

Impianto freni e frizione : Tutela TOP 4 - 0,4 L

Cambio e differenziale : Tutela Car Technyx - 1,65 L

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33480

Share this post


Link to post
Share on other sites

I za Multijet-a je nova preporuka WR Pure Energy koji je 5-30 za razliku od običnog WR koji je 5-40 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da menjam ulje uskoro, šta mi preporučujete da je dobro za zimu?

Meni po pravilu ide Selenia 20K, auto mi troši od litar do dva na 10.000 km, probao sam razna ulja, jedino Motul malo manje troši ali troši, pa mi ne treba neko retko...

Znam da je 20K sasvim OK za našu klimu, nego eto...možda ima neko 100 do 500 kinti skuplje isto od Selenie ili drugog proizvođača a da se preporučuje za zimu za motore koji nisu novi... :whistle: vidite kakva zima može da dođe i kod nas, pobi silne ljude po Jevropi...

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...