Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Hvala, evo utrosio sam 1h guglanja okolo i koliko vidim Shell je sasvim ok, posebice taj Ultra Diesel, gradacija je i dalje 5W-40. 

 

Ipak radi se o starom 2.4 JTD sa 175.000 Km na ledjima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je taj Ultra full sintetika a  WR je na sintetickoj bazi, tako da je ultra sigurno kvalitetnije  da ne kazem bolje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Icitao sam sve predhodne postove i sada sam u velikoj dilemi koje ulje da sipam u moj Multijet 1,3 2004.

Do sad su mi u servisu sipali Seleniju 10w-40 za turbo dizele.

Sta sad da sipam 5w-30 ili 5w-40?

Gde mogu naci najjeftiniju original Seleniju?

Havla po\drav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Icitao sam sve predhodne postove i sada sam u velikoj dilemi koje ulje da sipam u moj Multijet 1,3 2004.

 

Klik:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33480-ulje-i-ostale-te%C4%8Dnosti-fabri%C4%8Dke-specifikacije/

 

Fiat Punto
Allestimento: 1.3 M-Jet
Motore: 188A9000
 
Coppa motore e filtro: Selenia WR 5W-40
Impianto raffreddamento motore: Paraflu UP - 6 L
Impianto freni e frizione: Tutela TOP 4 - 0,45 L
Cambio e differenziale: Tutela Car Technyx - 2 L

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je najjeftinija Selenia ne znam ali ako sumnjaš u originalnost onda kupi u Slodes trade. Oni su generalni uvoznici za Petronas maziva za SCG, BiH i ja kod njih uvek kupujem ulje. Mada i AP sport, Kit komerc i ostali uzimaju od njih tako da nećeš pogrešiti gde god da kupiš a cene se ne razlikuju nešto preterano.

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

5w40 ide za taj motor jedino ako nije preso 300000+km pa onda 10w40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja topla preporuka je Selenia 20k 10V40 full sinteticko ulje, namenjeno vise ventilskim motorima. Razlika izmedju golda i 20 k je brze se krece 20k dok je Gold sporiji znatno, hidropodizaci se cuju na -1 sa Gold dok sa 20k ne cuju se ni na -15 pricam o hladnom startom, daleko bolje 20k.

Bolje podmazivanje motora, duplo bolji odziv na gas.

Mada za moj motor je i to slabo, sta moze da zadovolji 230 ks i 20 ventila sa najacim turbokompresorom sto postoji u benzincima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gold, 20K, K...sve je to za benzince.

Ono, piše na njima da mogu i za dizele, ali se zna da ta linija ulja: Gold > 20K >K > K. Pure Energy (K P.E.) ide za benzince. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neki ljudi misle da ulje nema nikakvog faktora sem podmazivanje motora e varate se gospodo, i te kako ima, ulje se pazljivo bira i sipa 20k je zakon za malo zivahnije kako kazu braca croti tajlijani..

Evo za autora teme nesto zanimljivo pa odluci kolega da li ces brlju ili viski ko gospodin.

Vozači često potcenjuju važnost motornog ulja za pravilno funkcionisanje motora. Životni vek motora u velikoj meri zavisi od motornog ulja – ulje je “krv” motora. Funkcija ulja u motoru postaje sve značajnija kako tehnologija napreduje i motori se razvijaju.

Koja je funkcija motornog ulja?

Osnovna uloga motornog ulja je podmazivanje. Kretanjem delova motora jedan uz drugi nastaje trenje. Ova sila troši korisnu energiju koja nastaje radom motora tako što stvara velike količine toplote. Trenje stvara još jedan problem – trošenje delova motora, što može smanjiti efikasnost motora. Ovo dovodi do povećanja potrošnje goriva i smanjenja snage koju motor razvija. Zadatak motornog ulja je da podmazivanjem smanji ovo trenje. Ulje stvara tanak film između pokretnih površina u motoru i na taj način smanjuje silu trenja među njima. Tako se smanjuje temperatura i trošenje ovih površina.

Motorno ulje ima i zaptivnu ulogu; zaptivanjem sprečava prodiranje produkata sagorevanja u karter.

Ulje ima i ulogu odvođenja toplote. Svojom cirkulacijom, ono odvodi deo toplote sa delova motora preko kartera na okolinu.

Sagorevanjem u motoru nastaju čestice čađi. Najveći deo ovih čestica se izbaci kroz izduvnu granu, ali jedan manji deo njih prođe između zida cilindra i klipa prema karteru motora i na taj način dospevaju u ulje. Ulje nema mogućnost razgradnje čestica čađi. Njegov zadatak je da ih okruži česticama aditiva i tako spreči povezivanje čestica čađi u mulj, koji može značajno oštetiti motor. Zbog prisustva fino raspršenih čestica čađi koje čak ni filter ne može odvojiti, ulje vrlo brzo potamni, što znači, da ono dobro obavlja svoj zadatak održavanja unutrašnje čistoće motora.

Motorno ulje sprečava koroziju delova motora. Korozija nastaje zbog vodenog kondenzata u motornom ulju (koji nastaje zbog velikih temperaturnih promena kojima je ulje izloženo) i delovanja sumporne i sumporaste kiseline koje nastaju kao produkti sagorevanja. Ulje mora biti sposobno da neutralizuje ove kiseline. Ta sposobnost se meri totalnim baznim brojem (tbn).

Trenjem metalnih delova u motoru, neminovno nastaju mikroskopske čestice metalne piljevine.  Ako bi ova piljevina kružila uljem, vremenom bi došlo do oštećenja delova motora. Zbog toga se koristi filter ulja. Filter ima ulogu da prikuplja čestice koje bi mogle da oštete motor ako bi slobodno kružile sa uljem.

Hemijski sastav motornih ulja

Osnovu motornih ulja čine bazna ulja. Njima se dodaju aditivi da bi se ispoštovali zahtevi u smislu performansi ulja (produžen vek izmene, kvalitet, ekološke norme...). Dakle, motorno ulje se sastoji od baznog ulja i aditiva. U zavisnosti od porekla baznih ulja u motornom ulju, razlikujemo mineralna, sintetička i polusintetička (mešavina prva dva) motorna ulja.

Mineralna ulja

Bazna ulja u mineralnim motornim uljima potiču uglavnom iz nafte, čijom se preradom u rafineriji dobija bazno ulje. Mineralna motorna ulja se koriste kod starijih tipova motora.

Sintetička ulja

Sintetička motorna ulja imaju za osovu bazna ulja koja nastaju hemijski, u laboratorijama. Ovo se radi zbog toga što mineralna ulja ne mogu zadovoljiti sve zahteve koje moderni motori zahtevaju. Upotreba sintetičkih ulja je neophodna kod motora modernijih konstrukcija, posebno kod onih sa turbo-kompresorima. Za razliku od mineralnih pružaju duži period izmene, bolje štite motor, trpe veća temperaturna opterećenja, sadrže bolje aditive za čišćenje motra, smanjuju potrošnju goriva...

Polusintetička ulja

Polusintetička motorna ulja kao bazno ulje koriste mešavinu mineralnih i sintetičkih ulja. Grubo možemo reći da se koriste u motorima koji imaju katalizator.

Ulja za motore sa velikim pređenim kilometražama

Na tržištu postoje ulja za motore sa većim pređenim kilometražama. Njihovi proizvođači ih preporučuju uglavnom za vozila koja su prešla više od 120.000 – 130.000km. Ova ulja sadrže aditive koji:

sprečavaju sagorevanje ulja ukoliko prođe u komoru za sagorevanje usled oslabljenog dihtovanja između klipa i zida cilindra

poboljšavaju zaptivanje istrošenih delova, tako što prodiru u zaptivke i šire ih, hemijski reagujući sa njima

Mišljenja o upotrebi ovih ulja su veoma različita.

Pri izboru vrste ulja za motor u Vašem automobilu, pridržavajte se preporuke proizvođača vozila! Ako niste sigurni koje je ulje dobro za Vaš motor, pogledajte uputstvo za upotrebu vozila, servisnu knjižicu, ili kontaktirajte ovlašćeni servis za Vaš tip vozila!

Koje ulje izabrati?

Ovo pitanje se vrlo često postavlja. Ako ste u mogućnosti, držite se proverenih proizvođača i što boljeg kvaliteta ulja. Što je kvalitetnije ulje koje sipate, motor će bolje i lakše raditi, a samim tim će Vas služiti tokom većeg broja kilometara. Cena kvalitetnog ulja je mnogo niža nego svote koje treba izdvojiti za popravke motora koje su mogle biti sprečene upotrebom kvalitetnijeg ulja. Šta god da izaberete, držite se preporuka proizvođača vozila o viskoznosti i karakteristikama ulja!

Provera nivoa i zamena ulja

Osim toga koje ulje se koristi, od izuzetnog je značaja da redovno proveravate nivo ulja u motoru i da ga redovno menjate. Proveravajte nivo ulja bar jednom u dve nedelje.

Dolivanje ulja

Ulje dolivajte kada se nivo približi oznaci za MINimum, ali nikada ispod nje. Takođe, nikada nemojte sipati ulje preko oznake za MAXimum. Teorija kaže da mešanje mineralnih i sintetičkih ulja ne bi trebalo da stvori probleme, jer su ta ulja međusobno kompatibilna. Međutim, praksa to ne preporučuje. Nikada ne mešajte ulja različitih gradacija (a po mogućstu ni kvaliteta).

Zamena ulja

Menjajte ulje u skladu sa servisnim intervalom za Vaše vozilo. Motori automobila koji se voze pretežno na kratkim relacijama zahtevaju češće zamene ulja. Kada menjate ulje, obavezno zamenite i filter ulja. U njemu se skupljaju čestice nečistoće koje prođu kroz filter vazduha i one koje nastanu kao produkt sagorevanja. Osim toga, filter skuplja i čestice koje otpadnu sa delova motora tokom njegovog rada.

Starost ulja

Postavlja se pitanje koliko najviše ulje sme biti staro da bi moglo da se koristi kao novo. Vrlo je teško dati odgovor na ovo pitanje. Stanje ulja mnogo više zavisi od načina čuvanja, nego od same starosti. Ako se izlaže čestim temperaturnim promenama, ili vlazi, mnogo brže će izgubiti svojstva. Ulje je najbolje čuvati neotvoreno. Osim toga, ako imate nameru da u relativno nov automobil sipate ulje koje je staro nekoliko godina, proverite da liono zadovoljava zahteve performansi proivođača vozila. Ako se ulje čuva na sobnoj temperaturi, smatra se da se može koristiti kao novo i posle 3 godine.

Odlaganje iskorišćenog ulja

U iskorišćenom ulju, potrošeni su samo aditivi. Takvo ulje ne treba bacati, ili koristiti za grejanje. Najbolje je sakupljati ga i davati rafinerijama na preradu. Kada se iz njega odstrane nečistoće, dobija se bazno ulje. Dodavanjem aditiva takvom baznom ulju, dobijamo novo motorno ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio za Stilo Selenia TD 10W40 od Ap sport ali sipao Total Q 9000 5W40. Pa ako neko treba Selenia moze da zamenimo za Total ili mu prodam  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se ukljucim i ja malo u pricu :)
U Alfu sam sipao Seleniu 20K prosle godine i odmah po sipanju sam primetio neki razliku u zvuku motora, nekako kao da je bio malo mirniji u radu, pre toga je bilo ne znam koje ulje ali je bilo dibidus crno :) U pitanju je 1.6 16v motor.
Sto se tice potrosnje, za nekih 5000 km sto sam presao s njom, svukla mi je malo sa sipke ali nista strasno da bih morao da dolivam. Inace kad sipam tezim tome da sipam blize MAX podeoku na sipci :)

Edited by SkyBlu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako novo ulje kada se sipa stisuje rad motora neko vreme tako da ne mora da znaci da je ulje extra...i kad se sipa sipa se do max na ravnoj podlozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa jeste tako, eli evo ti primer iz sveta dvotockasa. Sipamo novo Elf ulje u motor i nakon toga ga startujemo i motor ima bas los zvuk, kao da nije mi menjano ulje. Nikakva razlika. Doduse, posle malo gledanja smo videli da se Elfova ulja nisu proslavila u moto svetu. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sipao mobil zadnji put i mogu da kazem da je biiip u odnosu na seleniu...ko zna ko ga pakuje i sta toci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako, do sada sam u sve moje dosadašnje dizele sipao isključivo Seleniu sintetiku 5w40. Proizvodjač preporučuje, uvozna, skuplja, da ne teram kera preko potoka.

Onda sam naletio na zanimljiv blog oko ulja generalno i svega ostalog, našao tu članak za Nisotec ulja tj GazpromNeft (a i na još par mesta sam čuo da Rusi raspolažu sa vrhunskom tehnologijom u proizvodnji motornih ulja)

 

http://motornaulja.blogspot.com/2010/08/g-energy-gazpromneft-motorna-ulja-za.html

 

I sipam ti lepo u moju Ideu G-Energy F Synth 5w-40 sintetičko ulje. Upalio auto, krenuo, došao kući, izadjem kad ono motor tiši, rekoh ajd novo ulje pa isti efekat kao i svako drugo, no, giljam evo više od 3000 kilometara sa novim uljem, motor prede i dalje, daleko mirniji rad nego sa Seleniom, da li tripujem ili ne, ne verujem jer u medjuvremenu nista nisam radio na autu.

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Link ka pomenutom blogu o uljima stoji na početnoj strani u delu Prijatelji foruma...kao što i link ka FLCS stoji na tom blogu. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce nasuo Seleniu 5W-30 PE u Grande Punta 1.3 Mjet 55KW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sipao Seleniu TD 10w40, od zamene sam presao oko 6.500km i do sada je, po mojoj proceni, potrosio oko 2 deci (ako je na meracu od min do max 1 litar, odokativno fali oko 2 deci, a i na bordu je jedan kruzic prazan).

Od tih 6.500km oko 2.000 je na otvorenom (1.200km je bilo iz cuga, a ostalo par puta po stotinak kilometara) a 4500 po gradu...

 

Planirao sam na sledecem servisu da sipam 5w40, i zanima me da li ce njega vise da trosi, i koliko?

 

Da ste na mom mestu u ovoj situaciji, da li biste presli na 5w40 ili ostali na 10w40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti vec trosi gusce ulje moze da pretpostavis sta ce biti sa redjim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto ti trosi ulje? Jtd ne trosi ni gram, tj. ne pomera nivo na meracu i ne doliva se. Jesi li siguran da je sipano bilo tacno na max?

Ako stvarno trosi, onda nemoj da menjas td

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zasto ti trosi ulje? Jtd ne trosi ni gram

 

Ne bih znao, nisam ni pokusavao da utvrdim jer mi ne deluje kao alarmantno.

Par puta sam citao na ovom, a i na drugim forumima teme oko ulja i potrosnje i video da nekima JTD trosi i po 0.5l na 1000km, sto bi na 10.000km bilo 5 litara. Naravno, ne poredim svoj auto sa ovim, ali u odnosu na to moj je zlatan :)

 

Cak i u korisnickom uputstvu za Stila pise da je maksimalna potrosnja 0.4 litra na 1000 km. Na 1.000, ne na 10.000

 

Screenshot_4.jpg

 

A citao sam i ovaj tekst o potrosnji ulja:

 

Screenshot_5.jpg

 

Kada preracunam svoju potrosnju na 1.000km, ispada 0.03 l, sto je po ovome normalno?

Ne kazem da je idealno, ali opet nije toliko alarmantno? Ipak je ovo auto star 12 godina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...