dejica 21 Posted September 9, 2013 dejica upravo uradio servis sam sebi i sipao ovo ozloglaseno, ulje ali litar je 650din, i menjm na 10000km, do sada i ovolike predjene, kilometraze, nemam zamerku na ovo ulje cena i kvalitet srazmerni, koristio sam i wr i druga skuplja, ulja ali ne isplati, se ovo je zakon za ove, pare od sada cu i preko zime da vozim ovo ulje za 10 300km predjenih ni 100gr nije isparilo ovo ulje a nije ni nesto bog zna sta ni pocrnelo . a evo i meraca posle 10.300 km jos je bio vruc motor i nije se slilo u karter ulje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted September 9, 2013 Hteo sam da predjem na Shell alinisam pametan koji da sipam.Za 1.2 16v preporucuje se SHELL HELIX PLUS HX7 10W40 http://motornaulja.rs/proizvodi/shell_helix_plus_hx7_10w40_11-pr-149Mada sam ja razmisljao o SHELL HELIX ULTRA 5W40 http://motornaulja.rs/proizvodi/shell_helix_ultra_5w40_11-pr-145Ili o SHELL HELIX ULTRA RACING 10W-60Ima li neko neki predlog sta bi bilo najbolje sipati.Do sad sam sipao Seleniu 20K . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
cane 205 Posted September 9, 2013 +1 ...goran nas bacio u rebus Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted September 10, 2013 Nisam bas u rebusu, znam da 10-40 menja 20k ali posto je presao dosta a ja ga vozim konstantno u obrtajima hteo bih da sipam nesto sto ce koliko toliko sacuvati motor Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted September 10, 2013 Meni Goran sipao Shell 10w-40 u 1.2 8V i za 10000km zamjena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted September 10, 2013 Koliko si presao do sada i kakvi su ti utisci? Quote Share this post Link to post Share on other sites
plamenni 2 Posted September 11, 2013 (edited) Shell je po meni dosta bolje ulje od Selenije tako da nema zime i svaka cast tome ko ti ga je sipao,spasio te bede.Ja sam juce zamenio sebi ulje i sipao LM MOS2.Razlika u hladnom startu je nevidjena u odnosu na Seleniju.Motor je dosta mirniji,manje vibracija,ravnomerno radi ma sve funkcionise kako treba.Sipao sam isto to ulje ranije u surakov Sicento i presao je do sad oko 6000 km sa tim uljem i mrdnulo nije na meracu,a motor je presao 230 000 km.Ne favorizujem ni jedno ulje jer nisam zaposlen kod proizvodjaca ulja pa da mi to placaju ali imam dosta alfista drugova koji su se davno odrekli selenije i otisli na Motul,Eneos i LM.Ne zameram im uopste jer imaju dosta razloga.Hrvati su isteravali alfe benzinjare na Track Day sa LM mos2 na staze gde je konstantno peta i pun gas i desilo se samo da se ulje toliko ugreje i razredi pa opadne blago pritisak,ali posle kad se motor ohladi sve je normalno.To ulje nije ni predvidjeno za track day vec racing ulja,ali pitam se da li bi to izdrzala nasa draga Selenija ili bi se na stazi toliko razvodnila da bi zveknuo motor.Isto su radili i sa Motulom,shell-om i Castrolom.Evo linka o kome se mozda dosta i pricalo ovde pa evo sta covek kaze http://motornaulja.blogspot.com/2009/10/top-10-za-zastavu-10-punto-ii-classic.html Zanimljivo mi je sto covek lepo napisao da Selenija zasluzuje prvo mesto samo zbog preporuke proizvodjaca a glat bi mogla da zavrsi ispod 4-og mesta.Onda ispod -20 stepeni selenija preporucuje Seleniju preformer 5-30w i to sve govori.Znaci ako ja zamenim ulje pred zimu primera radi kao sada i ako bude ispod -20 par dana znaci motor mi je u problemu sa podmazivanjem prvih par minuta dok se ne zagreje sa gradacijom 10-40W. Moji individualni razlozi zasto Selenija vise nece u punta pa makar ga dao ciganima za gvozdje su sledeci: 1.Uvozi je ko stigne i kako stigne,pocela je i na trafikama da se prodaje2.Cena je neopravdana u odnosu na kvalitet i naduvana zato sto ima dosta Fiat vozila u Srbiji3.Ne mora se pratiti fabricka preporuka ulja jer ne znaci da je to ulje bolje od ostalih na trzistu samo zato sto neko sponzorise fabriku4.Selenija stalno nesto menja i bunari u standardima i daje nekakve preporuke,a Fiat prati i pokriva te budalastine svojim preporukama jer im sponzorisu fabriku kao one dileme da li u obican 1.2 8v motor ide Gold ili 20k.Cim je napravljen 20k odmah su da lipreporuku za 20k.Cist marketing!!5.Motori je trose!!!Meni je nepojmljivo da motor trosi ulje.Moj Punto od zamene do zamene ne potrosi nista.Znamo svi kad motor trosi ulje(gumice ventila,karike)ostalo su meni bajke za decu,jer to ni Graham Bell nebi mogao da definise potrosnju Sjebenije6.Moj mozak jednostavno neprihvata da je Selenija bolja od Shell-a,Motula,LM, pa i Castrol-a.Eneos-a takodje.7.Mos2 aditiv se koristi u NASA i vise verujem Nemcu nego Italijanu u mom slucaju U Srbiji postoji jedan uvoznik za Eneos ulje,a isto tako je i za LM.Motul ima mozda par njih,a za ostale ne mogu da tvrdim.Pa eto drage kolege Fiatisti to je moje vidjenje fiatove preporuke o ulju i Seleniji i nek to ostane moje individualno misljenje podeljeno sa vama bez ikakvog ubedjivanja jer svako koristi ono sto misli da mu je najbolje za motor. Edited September 11, 2013 by Plamenni Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted September 11, 2013 Apsolutno se slazem alu i dalje sam u nedoumici koji shell od nabrojanih u nekom od prethodnih postova da sipam Quote Share this post Link to post Share on other sites
plamenni 2 Posted September 11, 2013 shell helix plus 10-40w mada ni sa ultra 5-40w ne bi bilo greske ali ja bi pre 10-40w jer ne verujem da ti je motor presao ispod 80.000 km Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted September 11, 2013 Preko 200 ja sam razmisljao o 10-60? Quote Share this post Link to post Share on other sites
plamenni 2 Posted September 11, 2013 Ne vidim sto bas 10-60w stim mozes na stazu .ne bih bacao pare na tvom mestu ako motor ne trosi ulje dobro ti je 10-40w za nase uslove.Pre sam za 10-40w nego 5-40w zbog letnjih vrucina kao ovo leto.Mada je mala razlika izmedju 5-40 i 10-40w a mislim da i ta mala razlika znaci motoru kad je napolju 45 stepeni jos ako radi klima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted September 11, 2013 Uf . . . Kapiram da je razlika u temperaturi izmedju 5-40 i 10-40 tipa 5 stepeni ali ono 10-60 zbam da ce mu dobro doci kad ga teram u obrtaje a to stalno radim . . . Samo me zanima da li moze da mu steti tokom zime i uopsteno . . .Razlika u ceni nije prevelika Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted September 11, 2013 Ja razumem da u rusiji, sveckoj, u tim hladnim zonama i moraju da koriste retka ulja, jer oni nemaju temperature ,preko +30 nikad i to je, razumjivo ali kod nas je nenormalno koristiti 5w30, aj 5w40, i nekako ali kad vidim da ljudi menjaju 5w30 ulje na bmw 520 dizel na 30 000km. I posle cujem bmw motori dizeli nemogu da predju preko 350 000km ,bez generalke pa takvim odrzavanjem i menjanjem ulja na 30 000km ni, jedno vozilo nebi moglo da IZDRZI po gotovu u mom kraju gde je prasina na tonama ja kad posle 10 000km, izvadim filter vazduha, on je prepun zemlje prasine, svacega gotovo zagusen filter skroz i po nekim okolnostima sam se razmisljao za ta vozila kakvi su njihovi filteri posle 30 000km. I jos nesto mozda ovde nece mnogi poverovati ali ja sam sa zastavinom, jugo floridom , doduse sa fijatovim motorom 1,4 i to na, plinu presao, 314 000km, i motor je ostao i dalje skoro ko nov, ali ja sam menjao ulje na 7000km, i to optimu long laif 20w 60 ,sto ce mnogi reci, da je to lose ulje kod mene se ispostavilo odlicno taj auto sam prodao u nisu i covek ga vozi i dan danas sad mozda ima i 400 000km, ko zna, a da sam koristio ona preporucena ulja, cisto sumnjam da bi ostvario toliku kilometrazu, bez ikakvog ostecenja motora . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robija 0 Posted September 11, 2013 I ja sam iz mog punta izbacio seleniu gold i sipao LM mos2. Zadovoljan sam više nego sa seleniom. Motor neuporedivo mirnije i tiše radi. Na stilu imam problem sa hladnim startom i hidropodizačima koji štekću dok ne nagura ulje (oni koji poseduju ovog benzinca, dobro poznaju taj zvuk ).Otkako sam ga uvezao sipao sam seleniu 20k, nakon nje sam probao seleniu k ali šteket je i dalje tu. Pošto se bliži zamena, sada ću definitivno i u njega sipati LM mos2. Nadam se prestanku štektanja kod hladnog starta Quote Share this post Link to post Share on other sites
MARKAN 3 Posted September 11, 2013 mislim da je najbolje ulje ORIGINALNO ulje ma kog proizvodjacasipao sam seleniu kupljenu u Srbiji i kupljenu u Italiji,dva razlicita uljavec sam pohvalio Marly pa ko moze i kome nije zao da za litar da preko 2000 treba probati sipatisva ostala ulja kupljena na teritoriji Srbije su cista lutrijamotor ce uvek sa novim uljem lepse i mirnije raditi nego sa starim uljem,npr. ispusti SHELL i sipaj nisotec ima da prede Quote Share this post Link to post Share on other sites
plamenni 2 Posted September 12, 2013 Ko hoce nek sipa i nisotec al ja seleniju vise ne sipam ni u motornu testeru da mi podmazuje lanac Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted September 12, 2013 Pa dobro, ispade Selenija najgora od sve dece... Nije bas toliko crno, ali vredi probati nesto drugo Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted September 13, 2013 Sipam Seleniu Gold, tako mi rekoše pre, možda sledeći put pređem na 20k. Za to mmi rekoše da ide 15.000 km, a Gold menjam na 10. Quote Share this post Link to post Share on other sites
HijackerNS 0 Posted September 16, 2013 Ja sam u moj 1.9 16V multijet sipao Shell Helix Ultra 5w30.E sad, ono što mene buni je to što su mi u ovlašćenom servisu "Stojanov" u Novom Sadu preporučili i prodali to ulje koje je i za dizel i za benzinske motore. Ranije je bilo Helix Ultra diesel ulje, ali ga nema u zadnje vreme kod nas.Oni kažu da već neko vreme sipaju to ulje u sve multijet mortore i da su se odlično pokazali.Kako sad to da može isto ulje i u dizel i u benzinske motore? Ne razumem se, ali ipak mi to nije baš logićno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted September 16, 2013 To su imali i to su ti sipali imas dosta ulja koja mogu u benzince, i dizele, mada moja preporuka da u taj motor sledeci put sipas seleniju wr ,5v40 ili kastrol 5w50, ta ulja 5w30 ,koriste mahom bmw dizel motori, i dokazano da ga motori trose prema tome pridrzavaj se preporucenom ulju i menjaj na 10 000km pozeljno i pre i uvek menjaj filter vazduha, goriva, i ulja na malom servisu. http://www.benquip.bz/view/product/174 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 16, 2013 Pratim danas pritisak hladnog motora sa onim pekmezom od ulja (ko zna koja marka) 10W 40 . Kada se upali motor pritisak na leru oko 8 bara, pretpostavljam odličan test za sve semeringe. Kada postigne ili prestigne radnu temperaturu >90 C onda je pritisak ulja oko ili čak ispod 1 bar.Definitivno treba kupovati kvalitetna sintetička ulja, baš zbog tih varijacija. Naravno zimi tečnija ulja brže i lakše stignu do svih pokretnih delova. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted September 16, 2013 Kog motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 16, 2013 MAN D2866 LUH23 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted September 16, 2013 Jel ti radis u Gsp-u? To je od Ikarbusa ili u nekom kamionu? Quote Share this post Link to post Share on other sites