Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

dejica  upravo uradio servis sam sebi i sipao ovo ozloglaseno, ulje ali litar je 650din, i menjm na 10000km,  do sada i ovolike predjene, kilometraze,  nemam zamerku na ovo ulje cena i kvalitet srazmerni, koristio sam i wr i druga skuplja, ulja ali ne isplati, se ovo je zakon za ove, pare  od sada cu i preko zime da vozim ovo ulje  za 10 300km predjenih ni 100gr nije isparilo ovo ulje  a nije ni nesto bog zna sta ni pocrnelo .

 

Slika1634.jpg



a evo i meraca posle 10.300 km jos je bio vruc motor i nije se slilo u karter  ulje   :)

 

 Slika1635.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hteo sam da predjem na Shell alinisam pametan koji da sipam.

Za 1.2 16v preporucuje se SHELL HELIX PLUS HX7 10W40 http://motornaulja.rs/proizvodi/shell_helix_plus_hx7_10w40_11-pr-149

Mada sam ja razmisljao o SHELL HELIX ULTRA 5W40 http://motornaulja.rs/proizvodi/shell_helix_ultra_5w40_11-pr-145

Ili o SHELL HELIX ULTRA RACING 10W-60

Ima li neko neki predlog sta bi bilo najbolje sipati.

Do sad sam sipao Seleniu 20K . . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam bas u rebusu, znam da 10-40 menja 20k ali posto je presao dosta a ja ga vozim konstantno u obrtajima hteo bih da sipam nesto sto ce koliko toliko sacuvati motor :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shell je po meni dosta bolje ulje od Selenije tako da nema zime i svaka cast tome ko ti ga je sipao,spasio te bede.Ja sam juce zamenio sebi ulje i sipao LM MOS2.Razlika u hladnom startu je nevidjena u odnosu na Seleniju.Motor je dosta mirniji,manje vibracija,ravnomerno radi ma sve funkcionise kako treba.Sipao sam isto to ulje ranije u surakov Sicento i presao je do sad oko 6000 km sa tim uljem i mrdnulo nije na meracu,a motor je presao 230 000 km.Ne favorizujem ni jedno ulje jer nisam zaposlen kod proizvodjaca ulja pa da mi to placaju ali imam dosta alfista drugova koji su se davno odrekli selenije i otisli na Motul,Eneos i LM.Ne zameram im uopste jer imaju dosta razloga.Hrvati su isteravali alfe benzinjare na Track Day sa LM mos2 na staze gde je konstantno peta i pun gas i desilo se samo da se ulje toliko ugreje i razredi pa opadne blago pritisak,ali posle kad se motor ohladi sve je normalno.To ulje nije ni predvidjeno za track day vec racing ulja,ali pitam se da li bi to izdrzala nasa draga Selenija ili bi se na stazi toliko razvodnila da bi zveknuo motor.Isto su radili i sa Motulom,shell-om i Castrolom.

Evo linka o kome se mozda dosta i pricalo ovde pa evo sta covek kaze

 

 

http://motornaulja.blogspot.com/2009/10/top-10-za-zastavu-10-punto-ii-classic.html

 

Zanimljivo mi je sto covek lepo napisao da Selenija zasluzuje prvo mesto samo zbog preporuke proizvodjaca a glat bi mogla da zavrsi ispod 4-og mesta.

Onda ispod -20 stepeni selenija preporucuje Seleniju preformer 5-30w i to sve govori.Znaci ako ja zamenim ulje pred zimu primera radi kao sada i ako bude ispod -20 par dana znaci motor mi je u problemu sa podmazivanjem prvih par minuta dok se ne zagreje sa gradacijom 10-40W.

 

Moji individualni razlozi zasto Selenija vise nece u punta pa makar ga dao ciganima za gvozdje su sledeci:

 

1.Uvozi je ko stigne i kako stigne,pocela je i na trafikama da se prodaje

2.Cena je neopravdana u odnosu na kvalitet i naduvana zato sto ima dosta Fiat vozila u Srbiji

3.Ne mora se pratiti fabricka preporuka ulja jer ne znaci da je to ulje bolje od ostalih na trzistu samo zato sto neko sponzorise fabriku

4.Selenija stalno nesto menja i bunari u standardima i daje nekakve preporuke,a Fiat prati i pokriva te budalastine svojim preporukama jer im sponzorisu fabriku kao one dileme da li u obican 1.2 8v motor ide Gold ili 20k.Cim je napravljen 20k odmah su da lipreporuku za 20k.Cist marketing!!

5.Motori je trose!!!Meni je nepojmljivo da motor trosi ulje.Moj Punto od zamene do zamene ne potrosi nista.Znamo svi kad motor trosi ulje(gumice ventila,karike)ostalo su meni bajke za decu,jer to ni Graham Bell nebi mogao da definise potrosnju Sjebenije

6.Moj mozak jednostavno neprihvata da je Selenija bolja od Shell-a,Motula,LM, pa i Castrol-a.Eneos-a takodje.

7.Mos2 aditiv se koristi u NASA i vise verujem Nemcu nego Italijanu u mom slucaju

 

U Srbiji postoji jedan uvoznik za Eneos ulje,a isto tako je i za LM.Motul ima mozda par njih,a za ostale ne mogu da tvrdim.Pa eto drage kolege Fiatisti to je moje vidjenje fiatove preporuke o ulju i Seleniji i nek to ostane moje individualno misljenje podeljeno sa vama bez ikakvog ubedjivanja jer svako koristi ono sto misli da mu je najbolje za motor.

Edited by Plamenni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apsolutno se slazem alu i dalje sam u nedoumici koji shell od nabrojanih u nekom od prethodnih postova da sipam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

shell helix plus 10-40w mada ni sa ultra 5-40w ne bi bilo greske ali ja bi pre 10-40w jer ne verujem da ti je motor presao ispod 80.000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vidim sto bas 10-60w stim mozes na stazu :scooter: .ne bih bacao pare na tvom mestu ako motor ne trosi ulje dobro ti je 10-40w za nase uslove.Pre sam za 10-40w nego 5-40w zbog letnjih vrucina kao ovo leto.Mada je mala razlika izmedju 5-40 i 10-40w a mislim da i ta mala razlika znaci motoru kad je napolju 45 stepeni jos ako radi klima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uf . . . Kapiram da je razlika u temperaturi izmedju 5-40 i 10-40 tipa 5 stepeni ali ono 10-60 zbam da ce mu dobro doci kad ga teram u obrtaje a to stalno radim . . . Samo me zanima da li moze da mu steti tokom zime i uopsteno . . .

Razlika u ceni nije prevelika ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja razumem da u rusiji,  sveckoj,  u tim hladnim zonama i moraju da koriste retka ulja,   jer oni nemaju temperature ,preko  +30  nikad  i to je, razumjivo ali kod nas  je nenormalno koristiti 5w30, aj 5w40, i nekako ali kad vidim da ljudi menjaju  5w30 ulje na bmw 520 dizel na 30 000km.     I  posle cujem  bmw motori dizeli nemogu da predju preko 350 000km ,bez generalke pa takvim odrzavanjem   i menjanjem ulja na 30 000km ni, jedno vozilo nebi moglo da IZDRZI  po gotovu u mom kraju gde je prasina na tonama ja kad posle 10 000km, izvadim filter vazduha, on je  prepun zemlje prasine,  svacega  gotovo zagusen filter skroz i po nekim  okolnostima sam se razmisljao za ta vozila kakvi su njihovi  filteri posle 30 000km.    I jos nesto mozda ovde nece mnogi  poverovati ali ja   sam sa  zastavinom, jugo floridom , doduse sa fijatovim motorom 1,4  i to na, plinu presao, 314 000km, i motor je ostao i dalje skoro ko nov,  ali ja sam menjao ulje na 7000km, i to optimu long laif 20w 60 ,sto ce mnogi reci, da je to lose ulje kod mene se ispostavilo odlicno taj auto sam prodao u nisu  i covek  ga vozi i dan danas  sad mozda ima i 400 000km, ko zna,    a da sam koristio  ona preporucena ulja, cisto sumnjam  da bi ostvario toliku kilometrazu, bez ikakvog ostecenja motora .

 

Slika1131.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam iz mog punta izbacio seleniu gold i sipao LM mos2. Zadovoljan sam više nego sa seleniom. Motor neuporedivo mirnije i tiše radi. Na stilu imam problem sa hladnim startom i hidropodizačima koji štekću dok ne nagura ulje (oni koji poseduju ovog benzinca, dobro poznaju taj zvuk :)).Otkako sam ga uvezao sipao sam seleniu 20k, nakon nje sam probao seleniu k ali šteket je i dalje tu. Pošto se bliži zamena, sada ću definitivno i u njega sipati LM mos2. Nadam se prestanku štektanja kod hladnog starta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da je najbolje ulje ORIGINALNO ulje ma kog proizvodjaca

sipao sam seleniu kupljenu u Srbiji i kupljenu u Italiji,dva razlicita ulja

vec sam pohvalio Marly pa ko moze i kome nije zao da za litar da preko 2000 treba probati sipati

sva ostala ulja kupljena na teritoriji Srbije su cista lutrija

motor ce uvek sa novim uljem lepse i mirnije raditi nego sa starim uljem,npr. ispusti SHELL i sipaj nisotec ima da prede :cat:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipam Seleniu Gold, tako mi rekoše pre, možda sledeći put pređem na 20k. Za to mmi rekoše da ide 15.000 km, a Gold menjam na 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam u moj 1.9 16V multijet sipao Shell Helix Ultra 5w30.

E sad, ono što mene buni je to što su mi u ovlašćenom servisu "Stojanov" u Novom Sadu preporučili i prodali to ulje koje je i za dizel i za benzinske motore. Ranije je bilo Helix Ultra diesel ulje, ali ga nema u zadnje vreme kod nas.

Oni kažu da već neko vreme sipaju to ulje u sve multijet mortore i da su se odlično pokazali.

Kako sad to da može isto ulje i u dizel i u benzinske motore? Ne razumem se, ali ipak mi to nije baš logićno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To su imali i to su ti sipali   imas dosta ulja koja mogu  u benzince, i dizele,  mada moja preporuka da u taj motor sledeci put  sipas seleniju wr ,5v40 ili  kastrol 5w50,  ta ulja 5w30 ,koriste mahom bmw dizel motori,  i dokazano da  ga  motori trose    prema tome  pridrzavaj se preporucenom  ulju i menjaj na 10 000km  pozeljno i pre  i uvek menjaj filter vazduha, goriva, i ulja na malom servisu.  :)

cxca52002.jpg

http://www.benquip.bz/view/product/174

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pratim danas pritisak hladnog motora sa onim pekmezom od ulja (ko zna koja marka) 10W 40 . Kada se upali motor pritisak na leru oko 8 bara, pretpostavljam odličan test za sve semeringe. Kada postigne ili prestigne radnu temperaturu >90 C onda je pritisak ulja oko ili čak ispod 1 bar.

Definitivno treba kupovati kvalitetna sintetička ulja, baš zbog tih varijacija. Naravno zimi tečnija ulja brže i lakše stignu do svih pokretnih delova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...