Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

1 hour ago, neshtry said:

nisam ništa dosipavao ...

Gledao sam malopre na šipci,nije puno izgubilo na svojstvu,još je lepljivo i bistro

Generalno gledano, merilo kvaliteta uopste ne mora da bude podatak da li motor trosi ulje ili ono sto mi mozemo vizuelno da vidimo ili osetimo pod prstom. Ulja, kao samo jednu od brojnih funkcija, upravo imaju aditive, koji ce da pokupe ono sto je negativno i sa zamenom to poniste ili izbace iz motora.

Recimo, za dizelase je davno u startu retko ko obracao paznju na TBN (Total Base Number). A u pitanju je bio bitan parametar, bazni broj, koji govori o sposobnosti ulja da neutralise kiseline koje nastaju u procesu sagorevanja i koje imaju visestruko negativan uticaj na motor. Sto je izuzetno bitno na nasem trzistu, gde je dizel gorivo izuzetno "bogato" :) sumporom. Koliko je bila bitna inicijalna TBN vrednost, bilo je bitno i koliko ce TBN manje degradirati kroz period servisnog intervala. JTD-ovci su svojevremeno znali da "opljunu" po Seleniji WR kako je samo korporativni brend, kako je precenjena - a recimo ona je imala vrhunski TBN od 11 (ako se dobro secam), koji se u laboratorijskim analizama pokazao kao vrlo postojan u prilicnom periodu. A recimo za Petronas (kasnije ista kuca) Syntium 3000AV, koji je dosta ljudi uzimalo na tadasnjim 4+1 gratis akcijama, uz parolu "sve je to isto, a vise nego duplo jeftinije" - u zvanicnoj specifikaciji nikada ni reci o TBN :) , nigde lab testova tog ulja... Cisto jedan od primera.

Kod modernih motora, ulja dodatno sluze i za podmazivanje/hladjenje vrhunski preciznih sklopova. Npr. pojedini turbo kompresori se vrte i do 250.000 rpm uz prilicno zagrevanje, tolerancije komponenti su im u stotim mm... Kod iole novijih Fiatovih turbo benzinaca tu su i MultiAir elektro-hidraulicni razvodi (koji su sa FireFly motorima stigli do svoje 3. generacije), koji za svoj rad takodje koriste isto to motorno ulje... Hocu da kazem, prilicno je stvari koje moderna ulja moraju da zadovolje na iole novijim motorima, a koja mi nema sanse da "testiramo", sem gledajuci specifikacije ili testove laboratorija. Tako da nam ostaje da uglavnom ovako drugarski caskamo ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno se slažem...
Detalji oko potrošnje ulja su zbog mog iskustva sa Selenia Gold i Selenia 20k ,za koje verujem da bolje funkcionišu na motorima sa manje pređenih km, nego na mom.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan
 da ne znaš da li proizvodjači ulja objavljuju detaljnije specifikacije, mislim na gustinu ulja. Od jeseni sam sipao u Punta Mannol 5w-40 pre koristio Seleniu 20k 10w-40, kad se sipa ono na oko deluje da je ista gustina. Jedina razlika u vožnji lakši start zimi i motor nekako lepše tj.lakše radi hladan. Burazer je na prošlom servisu umesto Selenie 5w-40 k pure energy sipao ravenol vmo 5w-40,pošto se u taj 1.4 motor često doliva ulje  lepo se vidi po toplom a naročito na hladnom vremenu da je ravenol tečniji. Tokom zime na onim minusima hladan motor tako lepo radi kao da je već digao temperaturu tj.sa seleniom tako bude kad je motor digao skazaljku na trećinu a ovde tek upaljen,kao da je ulje 0w-40 a ne 5w-40. Deluje mi da je ravenol minimum 5w-40 a selenia negde na sredini te specifikacije po gustini. To me interesuje da li postoji negde taj podatak osim te osnovne tipa 5w-40 pa detaljnije ili to ima veze sa aditivima ako neki proizvodjač sipa više aditiva pa možda zbog toga deluje da je ulje tečnije

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, dach@ said:

Od jeseni sam sipao u Punta Mannol 5w-40 pre koristio Seleniu 20k 10w-40

5-40 ulja renomiranih proizvodjaca su uglavnom sintetika, a 10-40 samo polusinteticka za starije generacije motora. Cak i neka 5-40 ulja koja je Selenia vodila kao sinteticka, su u stvari samo sa sintetskom osnovom (tipa gore pomenute Selenie WR). Tako da je razlika ocekivana.

Sto se VMO tice (a i generalno Ravenola), u pitanju su odlicna ulja. Secam se da je recimo Ravenol VST koje smo Stilisti sipali u JTD, bilo sa PAO bazom, estrima, odlicnim aditivima... Tacka stisnjavanja na -50 i kusur, otuda i ne iznenadjuje odlicno ponasanje na niskim temperaturama.

Ako te detaljnije zanima, za svaka od njih imas tehnicke listove proizvodjaca sa detaljnom specifikacijom (tacka paljenja, tacka stisnjavanja, TBN, viskozitet na razlicitim temperaturama), evo recimo samo deo tih podataka, za Helix Ultra koje sam takodje koristio na dizelu svojevremeno:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33155-selenia-ili-koje-ulje-sipati/&do=findComment&comment=1412560

Imas i sajtove sa laboratorijskim testiranjima istih, kacili smo i ovde ranije neke rezultate, kao mladji sam imao entuzijazma da to vise pratim...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, potrebna mi je pomoć oko pravilnog izbora ulja za menjač. U pitanju je 500x 1.6 d 88kw 2015.

Da li ide 75w ili 75w80 menjačko ulje tj.da li ću pogrešiti ukoliko sipam neko od gore ponudjenih?

Share this post


Link to post
Share on other sites
51 minutes ago, Rajkovicbg said:

Pozdrav, potrebna mi je pomoć oko pravilnog izbora ulja za menjač. U pitanju je 500x 1.6 d 88kw 2015.

  • Tutela Transmission Geaforce (verzije sa ručnim menjačem).
  • Tutela Transmission AS8 (verzije sa automatskim menjačem AT9).

Tutela Transmission Geaforce je sintetičko mazivo gradacije SAE 75W. Fiat standard je 9.55550-MZ6 ili MS.90030-M1.

 

Možeš da sipaš Tutelu (Petronas), ili bilo koji drugi brend ulja na čijoj ambalaži stoji Fiat 9.55550-MZ6 ili Fiat MS.90030-M1. Svako ulje na poleđini ambalaže ima nabrojane proizvođačke standarde koje zadovoljava, pa u toj listi pogledaš ima li neki od ova dva za Fiat.

Na ambalaži piše samo 75W:

 

tutela ulje.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Rajkovicbg

Ako je manuelac, to je FPT C635 menjac kao i kod mene (a i na masi drugih dizelskih i benzinskih FCA turbaka). Ja sam se drzao fabricke preporuke i pre 3 godine sipao takodje Tutelu GearForce.

Na deklaraciji je eksplicitno i naznaceno da je upravo za C635 manuelne i DDCT menjace. Sto naravno ne znaci da ne moze neko drugo kvalitetno ulje, po fabrickoj specifikaciji, kao sto Nesa rece. Ako ti je usput, najsigurnije i najjeftinije je uzeti kod ovlascenih u Slodesu, treba ti 2l.

On 8/3/2019 at 10:25 PM, Ivan said:

Ko hoce da obraduje C635 :) - cena u Slodesu je 1100 dinara za litar "Tutela Transmission GearForce" 75W. Ulje je API GL-4.

Posto znam da su se neki ljudi zalili da ga nema po maloprodajama, a cena i ako ga bude je oko 1300 din. Pa ako je neko zainteresovan za ulje od ovlascenog uvoznika po nizoj ceni, eto informacije iz prve ruke posto sam danas uzeo 2l za sebe. I da, Petronas je malo "modernizovao" nalepnice, tako da vise nije ona plava sa zupcanicima :) :

 

030820196696.thumb.jpg.8146efb85c9b25d9c432f13dd9ab5ce5.jpg

 

Motorno Selenia KPE 5-40 je 980 din, dvolitarka nesto jeftinija, WR 5-40 slicno. I dalje im je aktuelna "4+1l gratis" akcija za Petronas Syntium ulja, tako da mali servis izadje stvarno bagatela u poredjenju sa Seleniom (cini mi se oko 440 din/l). Pogotovo korisno za vlasnike 1.9 npr., gde ide i taj 5. litar.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što ste i rekli u maloprodajama nema ovog ulja. Bio sam danas u Kit Komercu, Gazeli,Wint-u,Autoline-u.

Da sam znao da je Slodes uvoznik mogao sam danas da ga uzmem pošto sam bio u Žarkovu.

U svakom slučaju, hvala vam na informacijama.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenia 5w-40 K Pure energy nova pakovanja (crne kantice)

AP Sportng   1250 din/l
Euro Auto      1450din/l

Ricambi          1700/lit.

 

Radio sam mali servis i jos nesto oko auta  pa da se informisemo oko cene. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motul 5W30 EFE 5L je 6200 RSD. Znači 1240 rsd/l.

 

Doduše zalihe slabe pa verujem da će skočiti cifra u narednoj turi. Ravenol, kako je naveo kolega, mi je sledeća opcija, eventualno Total.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ulja staje u Seicenta 1.1?
Na netu nadjoh podatak 3.5l u svim prodavnicama me ubedjuju da u sve fire motore ide 3l.

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odgledao video, 'de znam koliko je žabar nalio iz kantice od 2l

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/16/2022 at 9:47 AM, rage_man said:
Koliko ulja staje u Seicenta 1.1?
Na netu nadjoh podatak 3.5l u svim prodavnicama me ubedjuju da u sve fire motore ide 3l.

Pa sipaj tih 3l i proveri ako je tolika frka :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rage_man

Za 1.1 54KS je po fabrici 3.5 l sa filterom (3.1 l bez).

U praksi zna da bude manje, mozda prave i manje filtere... Sto kaze Mica, nalij malo manje, lako ces kasnije doliti.

 

https://www.fiat-lancia.org.rs/Manuals/other/Seicento/100015413.pdf

 

Untitled.thumb.png.c8505a83a3e633b2daaf82257662815e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima li neko da je sipao Total u 1.3 mjet EURO 5? Ja sipam u moje HDI motore 5W30 INEO koje je ACEA C2, a piše da ispunjava i Fiat 9.55535-S1 standard. Razmišljam da li da ga sipam i u FIorina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...