Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

Po fabrickim podacima ne. Posto je u pitanju stariji menjac (na 16V Grandeu je FPT C514 sestobrzinac).

Sto se gradacije tice, ide 75W-85. A fabrika je konkretno preporucivala Tutela Car Tecnhyx, 1.7 l .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan
Da, prosto je neverovatna razlika zamena ulja u menjacu. Doduse ja sam morao Matrix sipati jer nisam iole blize uspeo naci Tehniks. Svakako menjac klizi u odnosu na ranije ulje koje ocigledno nije menjano (crno kao ugalj bilo) i pre menjanja je puter imao otpor a sada popustio

Mizerna investicija za lepsi uzitak narednih 100K.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, rage_man said:

Veliko hvala Ivaneemoji6.png

Nema na cemu, naravno. Evo i podataka direktno iz eLearn, kao dodatak na gore napisano - zaokruzio sam ti verziju menjaca kod tebe, imas tu i prenosne odnose. Druga slika je fabricka preporuka za menjacko ulje, koju FIAT specifikaciju treba da zadovoljava, kao i potrebna kolicina.

Tu su podaci i za ostale verzije Grandea, nadam se da ce koristiti i drugim potencijalno zainteresovanim kolegama:

 

Untitled.thumb.png.869e115bed50a20f7976a1ee8babc990.png Untitled1.thumb.png.e2caed49291a9bfa00963c8a31e91ec4.png

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klasifikacija ulja u Fiatu mi je jako nejasna. Nigde nisam nasao da li je sledece (novije ulje po njihovoj klasifikaciji) bolje od prethodnog i da li se preporucuje umesto starog.

Da li je ulje 9.55535-S2/S1 superiornije ulju 9.55535-N2/M2, odnosno zadovoljava li sve kriterijume N2/M2 (pretpostavljam da je mnogo bolje i novije generacije) i moze se slobodno koristiti umesto zastarelih N2/M2 ?

 

FIAT 9.55535-M2 Qualification for lubricants with extended drain
FIAT 9.55535-N2 Qualification for lubricants with a very good characteristics for turbocharged engines, Diesel and gasoline, with extended drain.
FIAT 9.55535-S1 Qualification for Diesel and gasoline engine, with exhaust treatment system, lubricants, granting fuel economy and extended drain.

 

Dakle, moze li 9.55535-S1/S2 u Cromu 2006, 150ks umesto 9.55535-N2/M2 ?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, kozzz said:

Nigde nisam nasao da li je sledece (novije ulje po njihovoj klasifikaciji) bolje od prethodnog i da li se preporucuje umesto starog.

To sto ulje ima noviju/visu specifikaciju generalno uopste ne mora da znaci da ce biti bolje ili cak odgovarajuce za neki motor. Kod dizelasa je bitno i da li su sa (aktivnim) DPF ili ne. Konkretno ces za 1.9 naci da koristi N2 (5-40, kao sto je npr. Selenia WR) ali postoje i verzije koje koriste S1 (5-30, npr. Selenia WR PE).

Ako zelis da promenis proizvodjaca ulja, a da ispostujes potrebnu gradaciju i specifikaciju - najbolje je da pronadjes sta zeljeni proizvodjac preporucuje u svom Oil Selectoru za tvoj model. Cesto to bude preporuka u vidu standardne i premium varijante.

Npr. dok sam vozio JTD Stilo, u nekom trenutku sam sa Selenie presao na Shell. Njihov Oil Selector je kao standardnu varijantu nudio Helix HX7 5-40 koje je N2/M2, a kao premium varijantu Helix Ultra 5-40 koje je cak Z2 (koje sam i koristio). S druge strane, iako je upravo Helix Ultra njihovo najmodernije ulje kako za benzince tako i za dizele, sa PurePlus tehnologijom, skuplje i marketinski gurano - za trenutni Bravo Sport MultiAir njihova premium preporuka je Helix HX7 ECT 5-40 koje je S2 (sipao vec 2 puta), dok se Helix Ultra (Z2) nigde ne pominje.

Posto su kod nas 1.9 ili fabricki bez DPF ili ga vlasnici kasnije uklanjaju, ide se najcesce na dovoljnu 5-40 gradaciju i M2/N2 - tj. uglavnom Selenia WR, Petronas Syntium 3000AV, Shell Helix Ultra (jedino koje je Z2) ili Helix HX7, Motul 8100 X-cess...

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje posle spajanja tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali posto auto ima DPF (euro4), logicno bi bilo da bez ikakvih posledica po motor sipam neko ulje za motore sa DPF-om 5w-40 sa specifikacijom koja je iznad B4 (U Owner Manualu pisa da je ACEA B4 minimum), kao npr:

ACEA C1 (Lowest SAPS-Level, HTHS Viscosity of 2.9 mPa⋅s)

ACEA C2/C3 (Mid SAPS-Level, HTHS 2.9/3.5 mPa⋅s.)

ACEA C4/C5 (Low/Mid SAPS-Level, HTHS 3.5/2.6 mPa⋅s)

Ili mozda ipak ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, horvat said:

Da li neko ima iskustva sa Pakelo uljima:

http://www.pakelo.com/en/product/cars-and-vans/

Nisam nikad cuo, a poceli su da se nude kod nas :)

 

Pratim malo te ITA FB grupe, tek jedno 2-3 puta sam video da se neko "hvalio" tim uljem. Uglavnom sipaju bardahl ili motul. Po neko Seleniju i taj Pakelo

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14.8.2019. at 1:06 AM, kozzz said:

Ali posto auto ima DPF (euro4), logicno bi bilo da bez ikakvih posledica po motor sipam neko ulje za motore sa DPF-om 5w-40 sa specifikacijom koja je iznad B4 (U Owner Manualu pisa da je ACEA B4 minimum), kao npr:

ACEA C1 (Lowest SAPS-Level, HTHS Viscosity of 2.9 mPa⋅s)

ACEA C2/C3 (Mid SAPS-Level, HTHS 2.9/3.5 mPa⋅s.)

ACEA C4/C5 (Low/Mid SAPS-Level, HTHS 3.5/2.6 mPa⋅s)

Ili mozda ipak ne?

Specifikacija jeste osnovni reper ali ne pokriva nužno sve uslove eksploatacije, takođe postoje serije ulja koja nemaju odobrenja ali su po kvalitetu i ceni odlična.Ni specifikacija proizvođača kao ni ACEA,API ne daju konkretnu gradaciju za mašinu,osim za novu možda.Samo na EU tržištu koje je geografski relativno malo u datom trenutku postoje temperaturne razlike od po 20-30 stepeni..Sipas Low/Mid SAPS, što veći indeks viskoznosti to bolje,što veći TBN zbog viseventilskog motora i naravno sintetiku pod obavezno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozz zanima me koje je najbolje ulje sipati u punta 1.9d koji je presao skoro 300 000

Od kad je uvezen sipana je samo selenia turbo ali u zadnje vreme kad predjem oko 5000 sa njom auto totalno promeni zvuk cakce cuju se ventili malo na leru 

Onda ispustim to ulje i odem u ap sport i kupim novo isto to sipam i bude sve ok par hiljada km

A ranije mi se to nije desavalo

Mozda su fus ulja

Jedan mehanicar mi preporucio g energy polu sintetiku 10 40 

Kaze da ima neke aditive i da je vrh i da mnogo bolje radi motor s njim nego sa seleniom

Dali bi smeo to ulje da sipam u auto

Vidim da je i za dizele i za benzince?

Jel ima neko iskustva

Auto mi inace trosi mozda litru na nekih cetri hiljade km tako nesto

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uradio sam mali servis kod Gorana i juce proveravam sipku i vidim da je ulje potpuno prozirno (kao voda bukvalno)... Da li je to normalno, posto kazu da kod dizela ulje pocrni maltene odmah a kod mene nije taj slucaj... E sad ne znam ni koje je boje taj Shell koji stavljaju (predpostavljam da je 5W-30 zbog DPF-a), da li je zuckast ili skroz proziran kao kod mene sada?

Delta 1.6mjt je u pitanju...

Edited by S.V.E.T.A.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@S.V.E.T.A.

 

Nema pravila oko toga kada pocrni ulje kod dizela. Kod nekoga odmah, kod nekoga posle par stotina kilometara, kod nekoga ni posle par hiljada kilometara nije pocrnelo.

Ukratko, nemaš šta da se brineš. :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta ja da sipam u 1.9d a da nije selenia turbo

Posle par hiljada km od zamene motor promeni zvuk kao da je fus ulje a kupljeno u ap sport i kad ga istocim i stavim drugo odma je drugi auto

Neko mi je preporucio energy g drive polu sintetiku 10 40 al se bojim da mi ne sjebe motor 

Video sam da ima slicne specifikacije kao selenia samo nema neki b3 vec b4

Inace drugar to sipa u jtd i zadovoljan je

Meni je motor i ovako malo losiji pa sta znam dal da mu stavim seleniu td pa da menjam na 7000 ili nesto drugo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj godiste,snagu,ima li turbo ili ne,lakse ces dobiti odgovor a moze jos nekom da bude od koristi dok bude citao temu.

Motoru nece nista faliti od g drive,naprotiv.Ta selenia nije fus nego je prevazidjeno ulje,starije od JTD motora.Ako imas turbo tu je od Selenie ,WR 5w40 bolji izbor,ako je motor losiji onda bilo koje 10w40 A3/B4.

Ako ti provlaci gorivo u karter ceka te isto sa bilo kojim uljem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako posedujem vec godinu ipo punta 1.9ds 

Do sad sam sipao ulje selenia turbo disel i nisam nesto zadovoljan s tim uljem 

Do 5000 km je ok posle krene da ga trosi sve vise i vise i ulje je sve redje 

Posle 5500km ta selenia kad se ispusti iz motora bude retka kao voda

Dali sme u njega da se sipa neko polu sinteticko ulje iste gradacije a da motoru ne bude nista

Hteo sam neki mobil 10 40 ili g energy isto polu sintetiku ili elf ali ovi iz servisa kazu da sme samo selenia da se sipa i da cu unistiti motor?

Jer vozio neko od vas taj auto bas s tim motorom a da je sipao neko drugo ulje a da nije selenia a da je zadovoljan?

 

 

Edited by Ivan
Spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes li dati neke informacije o autu/godistu ? Pretpostavljam da je punto 1.9 jtd 86ks (ili ekvivalentni) godista do 2003 ?

U servisu te lepo naloze da moze samo ulje koje propisuje fabrika i ich nista inace ode auto u quac. Batali te price.

Evo tema pa se informisi podobro, kolege ostavile misljenja zlata vredna.

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/33155-selenia-ili-koje-ulje-sipati/&share_tid=33155&share_fid=21548&share_type=t

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

2002 godiste 1900cm obican dizel 44kw

Kako mislis povlaci gorivo u karter?

Da ga povlaci dizao bi nivo ulja na sipci

Jednostavno posle par hiljada je to selenia ulje retko ko voda

Sad sipao sam to g energy pa vieecemo sta ce biti

Motor mirnije radi 

Jedina razlika je po meni sto je selenia sintetika a ovo polu sintetika

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, Denis891 said:

Do sad sam sipao ulje selenia turbo diesel

Jedina razlika je po meni sto je selenia sintetika

Gde si to nasao da je TD 10-40 sintetika :) ? U pitanju je polusinteticko ulje, sa osrednjim sadrzajem aditiva i TBN, zadovoljava Fiatov 9.55535 D2 standard.

Cak i (tada) modernija Selenia WR 5-40 je samo ulje sa sintetskom osnovom, a ne sintetika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako neces bas u detalje (za entuzijaste je interesantan Stalker blog o uljima) - odes lepo na sajt proizvodjaca koji te zanima, obicno imaju Oil Selector, gde po modelu i motoru preporuce odgovarajuce ulje. Cesto bude ponudjena i Standard i Premium varijanta. Pozeljno je pogledati i fabricku specifikaciju. U Fiate najcesce sipamo Seleniu, Petronas, Shell, Motul, opet entuzijasti :) malo skuplje Marly, itd... 

U celoj prici, mnogo bitnije je da ne "popijes" fals, pisali smo ko su ovlasceni uvoznici pa je tu bar sigurnije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...