Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Hvala, samo jel znaš cenu tog Mobila, oni su po ušima? I jel nije 5w40 tanko mada znam da može, ali prešao je auto dosta a i zima je... ? 10w40 je možda ipak bolje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 litar pomenutog Mobila je oko 850-900 dinara.

10W-40 ce da radi odlicno do -20 stepeni. Ako je auto dosta presao i ja mislim da je za celogodisnje ulje bolji izbor 10W-40. Ali ako planiras u neke hladne krajeve (-25,-30 stepeni) onda je bolje 5W-40, 0W-40 ili 5W-30 a ta gradacija malo vise kosta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, to nije skupo...

Ne planiram nigde van BG, bar ne u planinske krajeve al eto čisto...da sipam nešto zimskije :D

Koliko je prešao nemam pojma, karoserija je prešla 250 ljada ali je motor menjan, nije taj koji je bio fabrički, ne znam zašto je menjan, navodno je ostao bez ulja a meni na poslednjem servisu u Nemačkoj piše da troši ulje, ne da ga nema...taj stari motor...

Provalio sam i po tim papirima da mi fali komplet sportski izduv, bio montiran novi običan, usis od KNa, nisam imao nikakav filter do dana kupovine, pragovi i kačket...ostale samo Novitec opruge i Sandtler diskovi :D Tako da je možda i motor bio neki rađen pa ga preprodavac unovčio posebno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam na nekoj od prethodnih strana da je pomenuto Marly ulje, ima li još ko iskustva sa tim brendom? Vidim da ga kod nas uvozi samo jedna firma i da se provlači priča kako je to jedno od retkih originalnih ulja na našem tržištu, da ga koriste mnogi renomirani proizvođači automobila u prvoj ugradnji, da je po kvalitetu iznad svega na našem tržištu ali isto tako i po ceni. Par drugara koji su odradili servis na Autokomandi se kunu da bolje od toga nema, mada po njihovim impresijama vidim da su pali na priču g. Ace, mašinskog inženjera i "tate za ulja" kako ga opisaše. Pa naravno da će čovek da hvali proizvod koji prodaje, taj deo je sasvim logičan. Plus u celoj priči je da im je servis odrađen, za naše uslove, poprilično detaljno, tj. odrađeno je kompletno isisavanje starog ulja, kako za motor tako i za ostale potrošače (menjač, servo, kočnice...) Takođe kod zamene rashladne tečnosti rade ispiranje celog sistema, a kako mi rekoše osim iznosa za ulja i tečnosti nisu ništa više platili.

Ono što mene interesuje ima li za sve navedeno, po vašem mišljenju, razloga za plaćanje te "premijum" cene? Hoće li biti vidljive koristi od korišćenja motornog ulja koje je od većine konkurentnih poprilično skuplje.

p.s. gledao sam dosta po net-u o ovom ulju i, osim na sajtu samog proizvođača i nešto malo kod nas, na stranim sajtovima i forumima ne nađoh ništa.

Edited by M Wolf

Share this post


Link to post
Share on other sites

volf naravno da si upravu,svako hvali svoju robu,moje iskustvo evo skoro pet godina,bolje je od selenie,a bas pre neki dan kad sam svratio do g.ace iznenadjenje,marli sa fiat alfa lancia grbom,i ide u prvu ugradnju.izmedju ostalih karakteristika ima najmanje procenata pepela.a desava se da vremenom bas visok % pepela smanji promer kanala za podmazivanje,najcesce na vvodu za podmazivanje turbine.nadam se da sam ti bar malo resio nedoumice.smoke.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vratio sam se posle 20K i Motula na Seleinu Gold pre neki dan, mogu vam reći da auto radi dosta mirnije, čak i nakon hladnog starta na ovu zimoću brže nestane zvuk caktanja hidropodizača...

Znam da mi je prethodno ulje bilo pred zamenu, pa ne mogu baš tako da poredim, ali prošle zime sam sipao 20K novo i nisam primetio neku razliku u odnosu na staro kao sad kad sam sipao Gold :thumbsup:

Gold je izmislio ulje za motore koji su prešli malo više izgleda...i koji troše 10w40 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi pogresio ,dobar ti je izbor sa goldom.!!! Ako ti troskari ulje mozes da mu stavis i 15w 40 neces imati problem leti,sada je zimi bolje malo redje da bi ga lakse razbio,a inace za tvoj auto i ide gold.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni moj majstor sipao GOLD na velikom servisu, na motoru je stajala Selenia nalepnica :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bane23

koliko sam kapirao, fabrika je prvo preporučivala Gold, a onda 20K pogotovo za 16V benzinjare, zato sam samo prvi put sipao Gold, a posle 20K i dva puta Motul 10w40, sad sam se odlučio za Gold, da se ne lažemo i džaba je, duplo jeftinije od 20K, nisam od onih što škrtare na vitalnim stvarima kao što je ulje, al dobro je i ono ako ne i bolje za veće kilometraže :thumbsup:

@lifemaster

ako ti je sipao u dizelaša, mislim da to nije pravi izbor, ali ne znam koliko je loš, nek kaže neko ko zna tačno, koliko znam u dizelaše ide neko Selenia TurboDizel se baš zove tako nekako...ima reč turbo..može naravno i bilo koje drugo odgovarajuće gradacije, tako mislim da Gold nije samo za benzince nego za sve u koje ide 10w40, nisam siguran ponavljam..

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam citao sve postove vec samo prve 4 strane pa se unapred izvinjavam ako je vec bilo reci o veku trajanja ulja u motoru. Konkretno 20K, imam je u Delti Integrale koja se ne vozi svaki dan i nece preci kilometrazu do zamene za nekoliko godina. Koliko godina joj je vek trajanja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se secam da je majstor rekao nesto 40 i GOLD, valjda zna sta sipa, rekao sam mu da kupi sve sto ide u Bravo JTD. :D

Sutra cu ga zovem da ga pitam, nije valjda lud da sipa nesto sto ne treba, taman cu da mu opalim onu njegovu Alfu. :thumbup:

Edited by life master

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni moj majstor sipao GOLD na velikom servisu...

A synthetic based engine oil for normally aspirated, turbocharged and multivalve petrol or diesel engines.

http://www.selenia.rs/index.php?option=com_k2&view=item&id=26:selenia-gold&tmpl=component&print=1&Itemid=114&lang=en

Ali...Fiat ima za stariju generaciju svojih dizela Selenia TD ulje...a, za noviju generaciju kao što je tvoj JTD ima Selenia WR i ubuduće sipaj to ulje. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sindrom

nemoj me držati za reč, ali vek trajanja nije veći od godinu dve dana kako mi se čini...a trebao bi da menjaš na godinu dana baš zato što ti je to hobi auto, pa da ga neguješ :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je mineralnim uljima vek trajanja oko godinu-dve, ali za sinteticka nisam bas siguran. Ma menjacu ga, pa ce ici u Z128, u njoj ne menjam ulje, samo dosipam. :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenia WR ili neko drugo u Stilo JTD 2002 130000km presla pravih? Sta preporucujete? Jer sad tek radim prvi mali servis, skoro sam uzeo auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da je mineralnim uljima vek trajanja oko godinu-dve, ali za sinteticka nisam bas siguran. Ma menjacu ga, pa ce ici u Z128, u njoj ne menjam ulje, samo dosipam. :crybaby:

Ne čini to jadnoj Zastavi, ipak te je poslužila :)

Suni novo pa i neko najjeftinije pa i nek menjaš češće nije skupo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste posluzila ali je pri kraju, presla 120000 pa je vreme za zamenu motora, jeftinije je. Ovaj nek' ide dok ne stane, odradio je svoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesuje me Vas komentar u vezi ovog ulja.Naime radi se o Selenia Turbo dizel 10w 40 ulju.Trenutno se nalazim u Italiji i vidim da ovde u prodaji ima ovo ulje samo u crnoj ambalazi od 1,2 i 4l.Cena je oko 32 eura za 4 l, ili oko 8,5 eura/l.Kod nas u Srbiji se prodaje ono u limenkama.Vredi li kupiti ovo u Italiji, ili je isto kao i u Srbiji.

P.S.Treba da radim servis uskoro, pa me interesuje.

Evo link od ulja>

http://testfl.onion.it/iframe_main_catalogo_prodotto.inc.asp?cod_prd=1122&id_lingua=1&id_livello=20&id_canale=21&id_categoria=8#

Edited by mbbuki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za prvo menjanje ulja u Puntu 1.2 8V odlučio sam se za ELF EXCELLIUM NF 5W-40, rezultat je iznenađujuće tiši i mirniji rad motora, cvrčak negde u instrument tabli koji me je nervirao na leru je nestao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za one koji vole da ekperimentisu sa Goldom umesto fabricki preporucenog 20K...

evo i razloga (pri kraju teksta - New motor oils are bad for old engines...) http://www.aa1car.com/library/api_motor_oil_classifications.htm

u prevodu, sadrzaj fosfora je smanjen kod ulja novijih generacija, sto utice na povecano habanje bregastih kod starijih motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

U stilu 1.8 16v imam 20K, a planiram da sl put sipam Seleniu Racing. Sta misliteo tome? Cini mi se da 20k trosi dosta, pogotovu kad se vozi u 4000+ rpm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam da su ljudi sipali Racing u Punta HGT koji naravno ima taj isti 1.8 16v, iz istog razloga, odnosno jer im je trošio 20K...Mada, svi su redom imali tešku nogu na gasu... :whistle::D

Ulje u motoru i jeste da se troši pri takvim režimima vožnje. Ne postoji ulje koje se neće trošiti ako voziš uglavnom od 4.000 do 6.000 obrtaja. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu....Sa 20K mi je dosadno svaki cas da gledam ulje...Kad god ga parkiram na ravnom ja zvirnem pod haubu :D

Samo nisam znao zbog gustine da li moze da skodi nesto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...