Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pa kad se ugreje i onako se razredi, ako je loše i nekvalitetno još više. Tu briljiraju kvalitetna ulja ostaju stabilna na temperaturama (motor je i onako vruć) kao i pri hladnom startu kako bi što pre došlo do svih delova motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema šanse da si siguran da li je ulje dobro ili ne bez hemijske analize. Ako sumnjaš zameni.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta mislite o ulju lique moly mos2? Ima u sebi aditiv koji smanjuje trenje klipova. Sa seleniom imam problem, dok se ne zagreje motor štekće kao dizel. Pre selenie je bilo neko nepoznato ulje i radio je lepo. Jel ima neko ovakav problem sa svojim stilom 1.6 16v?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako stekce kao dizel dok je hladan, onda su ti problem hidropodizaci. Probaj na iducoj zameni ulja da sipas i aditiv za hidropodizace. Inace koju si Seleniu sipao, 20K ili neku drugu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

20k sam sipao. Pre njega ne znam koje je ulje bilo ali je radio tiho da se nije čuo. Onda sam sipao seleniu 20k i noćna mora je počela. Što je hladnije napolju to se jače čuje kada ga upalim. Nije mi jasno zašto se to dešava kada sam sipao preporučeno ulje? U prošlom ulju nije bilo nikakvih aditiva pa je radio lepo, to znam jer sam kupio auto od drugara koji mi je rekao da nije sipao nikakve aditive ali ne može da se seti koje je ulje sipao, siguran je da nije selenia. Auto ima 90000 km. pravih, provereno u nekoliko servisa. Zar to nije mala km da hidropodizači počnu da zezaju? Preporučili su mi lique moli mos2 ulje da sipam, da ću sa njim rešiti problem. Neki su mi rekli da je selenia isuviše retko ulje pa mi se zato to i dešava??? Sada razmišljam šta da radim, da li da sipam lique ili šta već? Svaka pomoć je dobrodošla. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti je problem u gustini ulja onda bi ti na hladnom motoru rad bio extra, a na vrucem bi imao taj problem zar ne? Dok je motor hladan ulje je gusce, i obrnuto- cista logika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 K je za Stila 1.6

Ali, kao što je već rečeno, u vreme kada je Stilo 1.6 počeo da se proizvodi, postojalo je Selenia 20K. Onda, posle par godina, na tržište je izbačeno Selenia K i od tada u svaku vlasničku knjižicu koja je išla uz nov Stilo je pisalo Selenia K, a pre toga (prvih par godina proizvodnje Stila) je pisalo 20K.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti je problem u gustini ulja onda bi ti na hladnom motoru rad bio extra, a na vrucem bi imao taj problem zar ne? Dok je motor hladan ulje je gusce, i obrnuto- cista logika.

Pretpostavka je majka svih zajebancija :-)

Upravo suprotno, gusto ulje ne moze da napumpa dovoljno brzo kad je hladno i zato mu stekcu podizaci. Lakse ulje i problem resen, 0w-40 ili 5w-30 ionako ide zima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za fiat stilo 1.6 16v preporuceno ulje je Selenia K (Bez 20) http://tbl.onion.it/...l_est=/it/auto/ 20K je 10w-40 ulje i ne ponasa se bas najbolje u zimskim uslovima za razliku od K koje je 5w-40. Ako znas engleski pise ti sve tamo :thumbup:

20 K je za Stila 1.6

Ali, kao što je već rečeno, u vreme kada je Stilo 1.6 počeo da se proizvodi, postojalo je Selenia 20K. Onda, posle par godina, na tržište je izbačeno Selenia K i od tada u svaku vlasničku knjižicu koja je išla uz nov Stilo je pisalo Selenia K, a pre toga (prvih par godina proizvodnje Stila) je pisalo 20K.

Ovo nisam znao.

Da li mislite da će mi 5w-40 rešiti problem sa štektanjem na hladnom vremenu?

Koju seleniu K? Pure energy ili običnu K?

Pretpostavka je majka svih zajebancija :-)

Upravo suprotno, gusto ulje ne moze da napumpa dovoljno brzo kad je hladno i zato mu stekcu podizaci. Lakse ulje i problem resen, 0w-40 ili 5w-30 ionako ide zima.

Da li onda može i Selenia K, ona je 5w-40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada ugasis auto, uljna pumpa prestane da radi, pritisak ulja je nula. Ostavis auto preko noci, motor se ohladi, zapremina ulja s padom temperature se smanji, a malo ulja se i vrati nazad.

Ujutru upalis auto, naravno u podizacima ima ulja, cak i da nema ulja upalio bi jer potpuno prazan podizac moze da potisne ventil.

E sad kada je ulje gusto ili je suvise hladno za tu gradaciju pumpa ne moze dovoljno brzo da nabije ulje u podizac jer su veliki otpori. Zato se uzima ulje nize gradacije koje ima bolju tecljivost na nizim temperaturama.

Potpuno suprotna stvar je kada su podizaci u autu odradili svoje i krenu da se cuju kada je motor na radnoj temperaturi. Tada ide trik sa guscim uljem ali i to je kratkog roka.

Seleniju K bi trebala da je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za nesto malo vise od 2 meseca sa mojom lybrom 1.9 jtd presao sam 10kkm i dosla je na vreme zamena ulja. Odabrao sam Petronas Syntium 3000, a evo i zasto:

- Seleniu ulje proizvodi petronas

- Ulje koje sam odabrao ima istu gradaciju 5w-40

- Zadovoljava iste standarde

API SM/CF

ACEA A3-98/B3-96/B4-98

MB 229.3

VW 502.00/505.00

- i na kraju ono sto je presudilo je cena oko 3000 za 5l u odnosu na 5000 za 5l selenie WR

Pre zamene ulja usuo sam Wynns engine flush i isprao motor

Da se mi razmemo nije da stedim na automobilu (stavio 4 zimske gume zamenio akumulator i jos sto cuda centrirao trap - tovar blaga) ali moj stav je da necu da placam nesto sto je isto mnogo skuplje. Potpuno razmem da fiat preporucuje seleniu WR za Jtd ali sam isto tako potpuno siguran da ce ovo ulje istovetno zadovoljiti potrebe mog automobila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nisam smeo i mehaničar mi reče da se ne igram sa Sytium-om. Sve to znam ali presudillo je i extra iskustvo sa WR-om, jer auto nije bukvalno ni kap ulja.

Iskreno živo me interesuje tvoje iskustvo sa Syntium-om, potrošnja ulja i ako te ne mrzi napiši da li je i koliko je trošila Lybra Seleniu.

Razlika u ceni je ogromna i nadam se ne i na kvalitetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako, na satu pise 210kkm kada sam ga vezao na dijagnostiku 264kkm sto mislim da je i realna kilometraza. Sto se tice potrosnje prvi put sam mu sipao kao po specifikaciji 4.8l i nakon 4 iljade dosuo ostatak oko 200 grama malo pre izmene na sipci bilo 2mm iznad minimuma sto znaci da je trosio. Sad koliko nisam siguran. Probacemo ovaj syntium pa cemo videti kakvo je. Cenim da je dobro a i oni proizvode istu tu seleniu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj da nas zaboraviš. Syntium isto ima preporuke poznatih proizvođača samo treba ispratiti kako se 3000 ponaša u JTD/MJ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice potrosnje prvi put sam mu sipao kao po specifikaciji 4.8l i nakon 4 iljade dosuo ostatak oko 200 grama malo pre izmene na sipci bilo 2mm iznad minimuma sto znaci da je trosio.

Na Stilu JTD je po specifikaciji razlika izmedju MIN i MAX nivoa na meracu 1 litar ulja. Ako je to isto (s obzirom da je JTD u pitanju) znaci da ti je svukao oko kilo ulja na 10 000 km :huh: . Vidim da dosta prelazis (rece 10 000km za malo jace od 2 meseca), u kakvim rezimima ga vozis?

Stvarno nije da svaki Ciga svoga konja hvali, ali meni JTD maltene ne trosi ulje kao sto ti i imenjak gore rece. Uvek vozim onaj ostatak do 5l u gepeku za ne daj Boze i nikad ga nisam dolivao za ovih 5 i kusur godina, na zameni je nivo maltene isti (Stilo je trenutno na oko 170 000km proverenih kako god hoces :ice: , uvezao mi ga je prijatelj).

Ja se za 1500 kinti razlike na 5 kila (po ceni za koju uzimam Seleniu) ne bih petljao sa zamenom. Hvala Bogu da svaki proizvodjac forsira svoj brand ulja, ali je WR vec debelo proverena na JTD. U svakom slucaju javi rezultate, bas i mene zivo zanima.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezim pola gradska (spic u beogradu) pola otvoreno. Sinoc sam sipao do max videcemo kakva je situacija odn. koliko ulja trosi. Nisam ni malo sujetan sto se potrosnje ulja tice znam da izbacuje malo na turbini i da masti usis kolko kako zasto nije mi poznato a ni previse vazno dok ne pocne da pravi probleme. Za 10kkm ni jedan problem imao nisam. Da se ne ponavljam videcemo. Iovako cu kad budem menjao sitnice na trapu da ga detaljno pregledam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigde da nađem rok trajanja ulja Selenia i Paraflu antifriz. Ne mislim u motoru nego u ambalaži. Pitam zbog toga jer sad imam već 0.6 l i sledeće godine da iskoristim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam prekjuce menjao ulje, i ubih se trazeci gde je rok na ambalazi i nema ga nigde. Pise samo na onoj deklaraciji sto je zalepljena na cepu, pisalo je da je proizvedeno u julu 2012, ali nista ja u to ne verujem...Pre je pisalo na dnu koliko se secam, sada nigde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je u zatvorenom pakovanju, motorno ulje po proizvodjacu traje min 5god. Sto se mene tice nema rok trajanja, uvek ga potrosim pre tih pet godina. Ova novija ulja imaju u sebi razne additve i moguce je da oni izgube na efikasnosti s godinama ali verujem da to ne moze imati nekog uticaja na motor, pogotovu ako su pakovana u metalnoj ambalazi ili buradima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanima me da li u punta mk2a 1.2 16v, 2002. godište, mogu da sipam sintetiku? Tj. zanima me da li cu na taj način više sačuvati motor, ili je najbolje da sipam 10w40, po preporuci? Razmišljao sam o Mobilu 1 ESP 5W30, pa me zanima vaše mišljenje. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...