Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Po specifikaciji u motor punta 1.2 16v 2001 go ide selenia 20k. Ja sam mu do sada sipao selenia racing... Sad mi je otisao dihtung glavae.Interesuje me da li je moguce da zbog selenia racing moze da ode dihtung glave. Da li i dalje mogu da mu sipam selenia racing i da li nesto moze da steti motoru?

Koja je razlika izmedju selenia racing i selenia sport ? koje je bolje da sipam u punto racing ili sport...

Edited by biohazardny
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par meseci sam kupio Stila 1.6 16v i dok nisam zamenio ulje radio je jako tiho. Posle zamene, sipano je 20K, po startovanju motora pa dok se ne zagreje čuje se neko kleptanje. Izgleda mu je ulje koje je bilo u njemu više odgovaralo od 20K, samo kada bih još znao koje je bilo. :question: Da li je neko imao ovakav problem i da li bih trebao da sipam neko drugo ulje? Auto je prešao 66000 km, trebalo bi da je prava kilometraža jer je kompjuter tako pokazao. :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda je prodavac sipao neki aditiv pred prodaju kako bi prikrio određene nedostatke. Ispustio si ulje, otišao i aditiv sa njim...i eto sada kuckanja... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

- Selenia VS VISION 15w40

Preporuceno od strane proizvodjaca vozila Fiat za modele : Uno , Cinquecento , Tipo –

Tempra , Fiorino

Kvalitet : API SJ/CF; ACEA A3/B3 ; MB 229.1; VW 501.00-505.00

da li da sipam njega pr sledecoj zameni?moj tipo je ipak 92.god i ima tng.do sada sam sipao seleniu gold ali malo je troskari.ili imate bolji predlog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas li koje je ulje bilo u njemu,imas li negde zapisano,bilo sta?

Pitao sam prethodnog vlasnika koji je moj drugar i bavi se uvozom, menja kola često. Kod njega je auto bio godinu dana, kada ga je uvezao iz Nemačke promenio je ulje i filtere, ali se ne seća koje ulje je sipao.

Možda je prodavac sipao neki aditiv pred prodaju kako bi prikrio određene nedostatke. Ispustio si ulje, otišao i aditiv sa njim...i eto sada kuckanja... :thumbup:

Pročitao sam o tome ovde ali kod mene nije taj slučaj. Drugar ga je uvezao i vozio godinu dana pa prodao meni. Nema aditiva, kupljen od prvog vlasnika u Nemačkoj, 66000 km. pokazala dijagnostika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebam da menja ulje na Stilu 1.6 16v. Prosli put je sipana Selenia Gold, od tada je auto kod mene, pre toga ne znam sta je sipano. Posto vidim da za moj motor je preporuka Selenia 20k, sipacu nju (osim ako mi ne preporucite neko jos bolje ulje). Interesuje me da li da radim ispiranje motora, neko je pominjao neki Wurth za ispiranje? Gde to da kupim i da li to uopste da radim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to posebna nauka. :thumbup: Sipa se dok je još staro ulje u njemu, radi tako motor čini mi se 15 minuta (pročitaj uputstvo) i onda sa ispuštanjem starog ulja izađe i to što je aditiv rastvorio ukoliko je bilo nečega.

Moj Stilo 1.6 prešao 80.000 km, nije bilo ni trunke ničega... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakve su ovo zalbe ljudi na Seleniu 20K, da posle nje imaju neko lupanje u motoru? Jel ima neko neka resena iskustva sa tim? Ja u moj Stilo 1.8 sipam vec 50 hiljada Motul iste gradacije, bez problema. Danas treba da kupim ulje, pa sam mislio jednom i Seleniu da probam ( da ne bude da je pljujem bez razloga ). Jel ima neko nesto konkretno oko tog "lupkanja" da kaze?

Edited by Detritus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim novog Punta 1.2 8V i to kuckanje se čuje samo kada je napolju jako hladno (u minusu ili tu oko njega) i utihne kada se motor zagreje na radnu temperaturu. U ovlašćenom servisu kažu da je to sasvim normalan zvuk tok motora u tim okolnostima. Inače, ovo kuckanje treba razlikovati od zvuka ventila za recirkulaciju benzinskih i uljnih isparenja koji se čuje posle svakog (hladnog) starta motora i utihne otprilike kada se automatski saug isključi i broj obrtaja vrati na normalu (u leru). Obzirom da sam još dve godine u garanciji i da moram da idem na servise u ovlašćeni Fiat servis - sipaću Seleniju i dalje, a posle ćemo već videti. Mislim da je to sasvim o.k ulje, nije neko vrhunsko i najkvalitetnije, no sasvim dobro radi posao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je to sa uljima postao čist placebo, tj. verovatno su sva ulja sad na nekom pristojnom nivou kvaliteta. Seleniu sipam otkad imam Stila, a to je već 5 godina (doduše WR za JTD) i stvarno nemam nikakvih problema. Prosto ne mogu da verujem da je za benzince išta lošijeg kvaliteta, sem što je drugačijih karakteristika. U prilog tome ide što su servisni intervali na 10k, a trebali bi da su na 20k.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stani da se uključim u temu, rekao si da je za Seleniu WR servisni interval do 20k, da li sam te ja razumeo ili sam omašio pošto moja Multipla 1.9jtd evo prelazi već 13000 km sa istim uljem i nije potrošio ni ništa tj. šipka je zakucana na full.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interval zamene za Seleniu 20K je 20.000 km (zato ono 20K u imenu), a kod nas je taj interval skraćen na 15.000 km. Mislim da nema potrebe za dodatnim skraćivanjem... :)

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenia 20K je novije ulje, verovatno je razlika u nekom od aditiva koji omogućava bolje podmazivanje/performanse i duži vek trajanja (duži interval zamene). Oba su inače iste gradacije i u osnovi polusintetička ulja...

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje za iskusnije clanove foruma.

Imam punta classic 1.2 8v. Na prvoj zameni u garantnom roku (1 god). mi je u servisu sipana selenia 20k .Skoro sam radio 2 mali servis u privatnom servisu (rade uglavnom Italijanski program vozila) majstor mi je na moje iznenadjenje sipao seleniu gold umesto do tadasnjeg 20 k.Autom prelazim godisnje do 7000 km uglavnom gradske voznje ali ga cesto skoro svaki 3 ,4 dan malo "produvam" na auto putu od Dusanovca do Bubanj potoka.Majstor mi je rekao da su ta dva ulja skoro identicna i da za ovaj motor 8v nema potrebe sipati 20 k.Da napomenem da su mi ljudi naplatili stvarnu cenu ulja kao u radnji (dobio sam cenovnik iz radnje gde oni kupuju delove i ulje i to je to) tako da ne vidim da su tu hteli da nesto "usicare".Da li je majstor u pravu i da li bi trebao i smeo posle ove 2 zamene da sipam neko kvalitetnije ulje?Sta mi vi predlazete od boljih ulja za punta.Napominjem da novac nije neki problem jer razlika od mozda 1000 din.za 3 litre nekog boljeg ulja nije strasna obzirom da to radim ipak jednom godisnje.Da li bi pre te zamene trebao da properem motor?

Hvala vam na odgovoru.

Edited by lemmy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tvog punta sa 8V i ide selenia gold. Selenia 20K je za viševentilske motore, npr. 16V.

Edited by Woodoo
ne citiraj upis iznad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ulje Selenia 20K 2/1

Motorno ulje na sintetičkoj bazi Specijalno napravljeno za viševentilske motore FIAT-a i LANCIA-e.

Pouzdan interval zamene na 20.000km. U normalnim uslovima upotrebe proizvod nije zapaljiv, eksplozivan i štetan po zdravlje. Pažljivo rukovati, proizvod je štetan po čovekovu okolinu. Upotrebljenu ambalažu odlagati prema važećim ekološkim propisima. Držati van domašaja dece.

Kvalitet: SAE 10W-40, ACEA A3, API SJ/S

Proizvođač: FL Italija-Torino-Italija

Pakovanje: 2 litra

Šifra AP Sport-a: 99U160

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=35779

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tvog punta sa 8V i ide selenia gold. Selenia 20K je za viševentilske motore, npr. 16V.

Trenutno imam Punta '00 1.2 8v a prethodno Uno '87 45s. I jedan i drugi imaju maltene isti FIRE motor. Moj stil vožnje (pogotovo na Unu) je sačuvaj bože i sakloni i podrazumeva jaka ubrzanja, visoke obrtaje, međugas i šaltanje iz pete u drugu pri 90km/h (na Puntu to ne radim - pomaže mi ABS).

Moj zaključak je da su ti motori neuništivi i da se ne treba previše opterećivati time šta se sipa od ulja u njega sve dok je odgovarajuće (ili čak približne) gradacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postojalo nekada ulje Selenia Gold (10W40). Bilo preporučeno za 1.6 16v.

Onda napravljena Selenia 20K (10W40). Postalo preporučeno za 1.6 16v.

Sada postoji Selenia K (10W40) i ona je preporučena za 1.6 16v.

Drugim rečima, sipaj Gold ili 20K, neće mu biti ništa. Niti ćeš posebno da uštediš sipanjem Golda, niti ćeš da nešto pokvariš. Jedino, Selenia 20K je novije ulje, verovatno ipak bolje malo od Golda u određenim režimima rada motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...