biohazardny 0 Posted December 12, 2011 (edited) Po specifikaciji u motor punta 1.2 16v 2001 go ide selenia 20k. Ja sam mu do sada sipao selenia racing... Sad mi je otisao dihtung glavae.Interesuje me da li je moguce da zbog selenia racing moze da ode dihtung glave. Da li i dalje mogu da mu sipam selenia racing i da li nesto moze da steti motoru?Koja je razlika izmedju selenia racing i selenia sport ? koje je bolje da sipam u punto racing ili sport... Edited December 12, 2011 by biohazardny spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted December 12, 2011 Seleniju Gold sipaj,tesko da ti je zbog toga otisao dihtung glave. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robija 0 Posted February 2, 2012 Pre par meseci sam kupio Stila 1.6 16v i dok nisam zamenio ulje radio je jako tiho. Posle zamene, sipano je 20K, po startovanju motora pa dok se ne zagreje čuje se neko kleptanje. Izgleda mu je ulje koje je bilo u njemu više odgovaralo od 20K, samo kada bih još znao koje je bilo. Da li je neko imao ovakav problem i da li bih trebao da sipam neko drugo ulje? Auto je prešao 66000 km, trebalo bi da je prava kilometraža jer je kompjuter tako pokazao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted February 2, 2012 Znas li koje je ulje bilo u njemu,imas li negde zapisano,bilo sta? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted February 3, 2012 Možda je prodavac sipao neki aditiv pred prodaju kako bi prikrio određene nedostatke. Ispustio si ulje, otišao i aditiv sa njim...i eto sada kuckanja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igorjan 0 Posted February 4, 2012 - Selenia VS VISION 15w40Preporuceno od strane proizvodjaca vozila Fiat za modele : Uno , Cinquecento , Tipo –Tempra , FiorinoKvalitet : API SJ/CF; ACEA A3/B3 ; MB 229.1; VW 501.00-505.00da li da sipam njega pr sledecoj zameni?moj tipo je ipak 92.god i ima tng.do sada sam sipao seleniu gold ali malo je troskari.ili imate bolji predlog? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robija 0 Posted February 4, 2012 Znas li koje je ulje bilo u njemu,imas li negde zapisano,bilo sta?Pitao sam prethodnog vlasnika koji je moj drugar i bavi se uvozom, menja kola često. Kod njega je auto bio godinu dana, kada ga je uvezao iz Nemačke promenio je ulje i filtere, ali se ne seća koje ulje je sipao.Možda je prodavac sipao neki aditiv pred prodaju kako bi prikrio određene nedostatke. Ispustio si ulje, otišao i aditiv sa njim...i eto sada kuckanja... Pročitao sam o tome ovde ali kod mene nije taj slučaj. Drugar ga je uvezao i vozio godinu dana pa prodao meni. Nema aditiva, kupljen od prvog vlasnika u Nemačkoj, 66000 km. pokazala dijagnostika. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted February 29, 2012 Da li je neko sipao VS Gas u Punta 1.2/8v sa plinom,zna li sta se desava,kako se ponasa motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1555 Posted February 29, 2012 Ima da se nabavi selenia 20k 2l za 900din na bubanj potoku, sve potpuno isto kao u ap sportu ona limenka neotvorena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dri 13 Posted March 3, 2012 Trebam da menja ulje na Stilu 1.6 16v. Prosli put je sipana Selenia Gold, od tada je auto kod mene, pre toga ne znam sta je sipano. Posto vidim da za moj motor je preporuka Selenia 20k, sipacu nju (osim ako mi ne preporucite neko jos bolje ulje). Interesuje me da li da radim ispiranje motora, neko je pominjao neki Wurth za ispiranje? Gde to da kupim i da li to uopste da radim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 3, 2012 Nije to posebna nauka. Sipa se dok je još staro ulje u njemu, radi tako motor čini mi se 15 minuta (pročitaj uputstvo) i onda sa ispuštanjem starog ulja izađe i to što je aditiv rastvorio ukoliko je bilo nečega.Moj Stilo 1.6 prešao 80.000 km, nije bilo ni trunke ničega... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Detritus 0 Posted March 6, 2012 (edited) Kakve su ovo zalbe ljudi na Seleniu 20K, da posle nje imaju neko lupanje u motoru? Jel ima neko neka resena iskustva sa tim? Ja u moj Stilo 1.8 sipam vec 50 hiljada Motul iste gradacije, bez problema. Danas treba da kupim ulje, pa sam mislio jednom i Seleniu da probam ( da ne bude da je pljujem bez razloga ). Jel ima neko nesto konkretno oko tog "lupkanja" da kaze? Edited March 6, 2012 by Detritus Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sasa_NS 54 Posted March 6, 2012 Vozim novog Punta 1.2 8V i to kuckanje se čuje samo kada je napolju jako hladno (u minusu ili tu oko njega) i utihne kada se motor zagreje na radnu temperaturu. U ovlašćenom servisu kažu da je to sasvim normalan zvuk tok motora u tim okolnostima. Inače, ovo kuckanje treba razlikovati od zvuka ventila za recirkulaciju benzinskih i uljnih isparenja koji se čuje posle svakog (hladnog) starta motora i utihne otprilike kada se automatski saug isključi i broj obrtaja vrati na normalu (u leru). Obzirom da sam još dve godine u garanciji i da moram da idem na servise u ovlašćeni Fiat servis - sipaću Seleniju i dalje, a posle ćemo već videti. Mislim da je to sasvim o.k ulje, nije neko vrhunsko i najkvalitetnije, no sasvim dobro radi posao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 613 Posted March 6, 2012 Mislim da je to sa uljima postao čist placebo, tj. verovatno su sva ulja sad na nekom pristojnom nivou kvaliteta. Seleniu sipam otkad imam Stila, a to je već 5 godina (doduše WR za JTD) i stvarno nemam nikakvih problema. Prosto ne mogu da verujem da je za benzince išta lošijeg kvaliteta, sem što je drugačijih karakteristika. U prilog tome ide što su servisni intervali na 10k, a trebali bi da su na 20k. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor1970 0 Posted March 6, 2012 Stani da se uključim u temu, rekao si da je za Seleniu WR servisni interval do 20k, da li sam te ja razumeo ili sam omašio pošto moja Multipla 1.9jtd evo prelazi već 13000 km sa istim uljem i nije potrošio ni ništa tj. šipka je zakucana na full. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Detritus 0 Posted March 6, 2012 Za sve moderne dizele su servisi intervali 15-20 hiljada. Ja licno bi menjao na 10, sta god oni tamo pisali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sasa_NS 54 Posted March 6, 2012 (edited) Interval zamene za Seleniu 20K je 20.000 km (zato ono 20K u imenu), a kod nas je taj interval skraćen na 15.000 km. Mislim da nema potrebe za dodatnim skraćivanjem... Edited March 6, 2012 by Sasa_NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
Detritus 0 Posted March 6, 2012 Koja je razlika izmedju K i golda uopste? Jesu li iste gradacije? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sasa_NS 54 Posted March 6, 2012 (edited) Selenia 20K je novije ulje, verovatno je razlika u nekom od aditiva koji omogućava bolje podmazivanje/performanse i duži vek trajanja (duži interval zamene). Oba su inače iste gradacije i u osnovi polusintetička ulja... Edited March 6, 2012 by Sasa_NS Quote Share this post Link to post Share on other sites
lemmy 0 Posted March 13, 2012 (edited) Pitanje za iskusnije clanove foruma.Imam punta classic 1.2 8v. Na prvoj zameni u garantnom roku (1 god). mi je u servisu sipana selenia 20k .Skoro sam radio 2 mali servis u privatnom servisu (rade uglavnom Italijanski program vozila) majstor mi je na moje iznenadjenje sipao seleniu gold umesto do tadasnjeg 20 k.Autom prelazim godisnje do 7000 km uglavnom gradske voznje ali ga cesto skoro svaki 3 ,4 dan malo "produvam" na auto putu od Dusanovca do Bubanj potoka.Majstor mi je rekao da su ta dva ulja skoro identicna i da za ovaj motor 8v nema potrebe sipati 20 k.Da napomenem da su mi ljudi naplatili stvarnu cenu ulja kao u radnji (dobio sam cenovnik iz radnje gde oni kupuju delove i ulje i to je to) tako da ne vidim da su tu hteli da nesto "usicare".Da li je majstor u pravu i da li bi trebao i smeo posle ove 2 zamene da sipam neko kvalitetnije ulje?Sta mi vi predlazete od boljih ulja za punta.Napominjem da novac nije neki problem jer razlika od mozda 1000 din.za 3 litre nekog boljeg ulja nije strasna obzirom da to radim ipak jednom godisnje.Da li bi pre te zamene trebao da properem motor?Hvala vam na odgovoru. Edited March 13, 2012 by lemmy Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robija 0 Posted March 13, 2012 (edited) Za tvog punta sa 8V i ide selenia gold. Selenia 20K je za viševentilske motore, npr. 16V. Edited March 13, 2012 by Woodoo ne citiraj upis iznad Quote Share this post Link to post Share on other sites
gazija 0 Posted March 13, 2012 (edited) Kako to, kad u katalogu u knjizi piše za 1.2 8v selenia 20k. Edited March 13, 2012 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robija 0 Posted March 13, 2012 Ulje Selenia 20K 2/1 Motorno ulje na sintetičkoj bazi Specijalno napravljeno za viševentilske motore FIAT-a i LANCIA-e. Pouzdan interval zamene na 20.000km. U normalnim uslovima upotrebe proizvod nije zapaljiv, eksplozivan i štetan po zdravlje. Pažljivo rukovati, proizvod je štetan po čovekovu okolinu. Upotrebljenu ambalažu odlagati prema važećim ekološkim propisima. Držati van domašaja dece.Kvalitet: SAE 10W-40, ACEA A3, API SJ/SProizvođač: FL Italija-Torino-ItalijaPakovanje: 2 litraŠifra AP Sport-a: 99U160http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=35779 Quote Share this post Link to post Share on other sites
darko99 4 Posted March 14, 2012 Za tvog punta sa 8V i ide selenia gold. Selenia 20K je za viševentilske motore, npr. 16V.Trenutno imam Punta '00 1.2 8v a prethodno Uno '87 45s. I jedan i drugi imaju maltene isti FIRE motor. Moj stil vožnje (pogotovo na Unu) je sačuvaj bože i sakloni i podrazumeva jaka ubrzanja, visoke obrtaje, međugas i šaltanje iz pete u drugu pri 90km/h (na Puntu to ne radim - pomaže mi ABS). Moj zaključak je da su ti motori neuništivi i da se ne treba previše opterećivati time šta se sipa od ulja u njega sve dok je odgovarajuće (ili čak približne) gradacije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted March 14, 2012 Postojalo nekada ulje Selenia Gold (10W40). Bilo preporučeno za 1.6 16v.Onda napravljena Selenia 20K (10W40). Postalo preporučeno za 1.6 16v.Sada postoji Selenia K (10W40) i ona je preporučena za 1.6 16v.Drugim rečima, sipaj Gold ili 20K, neće mu biti ništa. Niti ćeš posebno da uštediš sipanjem Golda, niti ćeš da nešto pokvariš. Jedino, Selenia 20K je novije ulje, verovatno ipak bolje malo od Golda u određenim režimima rada motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites