Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Konkretno u slucaju Mobila mislim da gubis dosta jer je kvalitet Mobila kod nas veoma diskutabilan. Najverovatnije je bas uvoznik "kriv" za taj kvalitet, tj. moguce je da ne prodaju original ulje. Ovo ne pricam iz spostvenog nego iz tudjih iskustava, od vise razlicitih ljudi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mateo ako je tako kao sto kazes, onda realno i nema razloga da prestanes sa koriscenjem Selenie 20K. Posebno ako godisnje prelazis 10.000-12.000km.

Odmah na pocetku da kazem da je M1 0W-40 sigurno medju Top 5 ulja na svetu.

Sa uljem Mobil 1 0W-40 ces dobiti pre svega bolju zastitu motora pri hladnom startu i ako ti je vecina voznji gradska voznja. M1 0W-40 pruza bolju zastitu od habanja i na niskim, i na visokim temperaturama. Dug period eksploatacije ostaje u (pocetnoj) gradaciji viskoziteta, ima velik TBN koji omogucava da se koristi kod motora koji koriste lose gorivo, a da interval zamene ostane isti.

Mozes samo da dobijes sa koriscenjem M1 (pod uslovom da je original). Ima jednu manu, a to je cena. Prilicno je skupo. Tako da ako ga menjas na 15 ili 12 hiljada kilometara, a jedna godina je obavezna, je cisto bacanje novca.

Ovo ulje kod tebe da se menja na 20.000 ili 1 godina, u tom slucaju bi imao isplativost i najbolju mogucu zastitu motora.

Znam da AP Sport nabavlja Mobil ulja od zvanicnog uvoznika za Srbiju.

Za kraj da ponovim, ako prelazis 10-12 hiljada godisnje sipaj 20K ili neku drugu kvalitetnu polu-sintetiku 10W-40 (u NS-u ima da se uzme Eneos Premium 10W-40 za nekih 530 din. 1 litra, inace ulje po karakteristikama vrlo slicno Sel. 20K,---- ovo je samo primer) i ne razmisljaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi pomislicete da vas Z ali danas zovem delta prodavnicu delova da se raspitam za cene u vezi velikog servisa i kada sam dosao do ulja pitam koliko je S. 20K a momak mi kaze da to ulje ne ide u mog G.punta vec Selenia P.E. ali nije reako u fazonu dobro moze i to nego kao NE u tvoj ide Selenia Pure enegry.....

danas kazem to ortaku sto vozi caletovog G.punta kao moj 1.2 i kaze ma daj bre kad smo bili u holadiji da linam u ovlascenom servisu 20K.

Edited by Mateo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da tebi ide 10W-40 polusintetika dal ACEA SL ili SM manje bitno glavno ti je da mu ne opadne ulje ispod minimuma.Imas na netu i manualu preporuke za ulje a i svaki proizvodjac ulja ima tabelu iz koje mozes da vidis koja su ulja za tvoj auto,malo proguglas pa se informises.Procitaj i svih 20 stranica ove teme pa ce ti biti jasnije, kad bi pitao tri vrhunska strucnjaka za ulja svaki bi ti dao drugaciji odgovor i opet ti nebi posle bilo jasno. :question:

Ja koristim Lukoil Lux 10W-40 OD 1050 dinara 4L mozda sledeci put Eko Megatron, Valvolin ili Shell...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...kupio sam 3 lancie za sad. i kad kupim auto,radi dosta lepo dok ne promenim ulje (a to radim obicno par dana posle kupovine). i posle menjanja ulja koje je bilo u motoru,osetim razliku u radu motora,kao da radi nekako tupo,mrtvo :s

Znaju preprodavci da sipaju i neke aditive, malo dodaju neke stvari u ulje kako bi se motor činio življim, ali...

Skini uputstvo za Grande (imaš ga na Forumu) i vidi koje ulje piše. Kupi to ulje, ili kupi neko drugo ulje koje ispunjava iste standarde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skineš vlasničko uputstvo:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=38863

Onda u njemu pogledaš tablicu sa uljima i ostalim tečnostima...i vidiš koje treba da se sipa.

A, možeš odmah da pogledaš ovu temu:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=33480

I u njoj ćeš videti podatke za GP sa motorima:

- Allestimento : 1.2

- Allestimento : 1.4

- Allestimento : 1.4 T-Jet

- Allestimento : 1.3 M-Jet 75CV

- Allestimento : 1.3 M-Jet 90CV

- Allestimento : 1.9 M-Jet

- Allestimento : 1.9 M-Jet Sport

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno mozda glupo pitanje ali sam u dilemi da li da menjam ulje koje trenutno koristim, u pitanju je selenia 20K ali je ona po prirodi dosta isparljiva a i trosi se onako solidno pa me zanima da li ima neka selenia koja nije potrosljiva u toj kolicini? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od sajtova gde je dosta lepo i jednostavno objasnjeno koja Selenia ide za koji motor :coffee:

http://www.planetaguma.com/ulja.php?proizvodjac=Selenia

usput nisam ni znao da ih ima ovoliko vrsta i to samo Selenie:blink:

Za vlasnike novijih Fiat/Lancia automobila sa FAP filterima ce narocito biti interesantna Selenia WR Pure Energy :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, koja je razlika između Selenie 20K, i Selenie 20K za Alfa Romeo? Treba da menjam ulje, i kod prodavca kod kojeg stalno kupujem ima samo Selenia 20 za Alfa Romeo, on mi kaže da je to novo pakovanje ali mi nije bio dovoljno ubedljiv. Ako neko ima više iskustva neka mi malo pomogne pri odabiru.

Gledao sam na sajtu jedne naše firme koja diluje ulja i sve karakteristike se poklapaju za ta dva ulja, pa ipak oni ih prodaju odvojeno. Jel to marketinški trik ili ima neke male razlike?

Unapred zahvalan! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cudi me da niko nije primetio Seleniju Star ulje za Alfa romeo koje ima deblji uljni film vecu HTHS viskoznost i izuzetno je otporno na smicanje pa je pogodno za Alfe koje se voze zesce i na visokim brojevima obrtaja, za to 20K ulje za alfu verovatno je isto kao i za FIAT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od sajtova gde je dosta lepo i jednostavno objasnjeno koja Selenia ide za koji motor :coffee:

http://www.planetaguma.com/ulja.php?proizvodjac=Selenia

usput nisam ni znao da ih ima ovoliko vrsta i to samo Selenie:blink:

Za vlasnike novijih Fiat/Lancia automobila sa FAP filterima ce narocito biti interesantna Selenia WR Pure Energy :yes

Ili ja ne gledam lepo, ili na ovom linku ne piše koje ulje je za koji motor...

Inače, pitanje... do sada sam sipao Seleniu Turbo Diesel i govorili su mi da je menjam na 7-8 hiljada km... ima li neko preporučeno ulje sa dužim intervalom, a da može za moj motor? Recimo na 15-20 hiljada da se menja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla@

Interval zamene ulja za disele je 10 hiljada, sto je sasvim ok, nema potrebe ranije menjati ako je sipano kvalitetno ulje. Na benzincima koji su ipak cistiji motori ide na 15-20 hiljada.

Ja se licno ne vezem za jednog proizvodjaca ulja, vec za zamenu uzmem neko kvalitetnije polusinteticko 10w40 koje je povoljno u trenutku zamene a dolivam jeftinije dok ne dodje termin za zamenu.Sad bas treba da zamenim ulje vec sam na 11 hiljada i bas se dvoumim da kupim pravu PAO sintetiku 0W40 cisto da vidim da li ce brzo da je potrosi. Ide zima a za takve uslove je dobro imati nizi prvi indeks 0W ili 5W.

Mnogo je generalno diskusija na temu ulja a generalno pitanje je koliko se sve to moze odraziti na vek motora u nekom normalnom rezimu upotrebe. Cak u poslednje vreme cujem da je kvalitet ulja bolji ukoliko su indeksi blizi jedan drugom, recimo 5W30 u odnosu na 5w40 jer je u tom ulju manje aditiva a vise baznog ulja koje u sutini podmazuje motor. Druga stvar je ponasanje ulja na ekstremno visokim temperaturama jer tada drugi indeks "pada", ako je bio 40 padne na 30 ili 20 kod manje kvalitetnih ulja. Isto tako negde sam procitao da se za trke koriste kvaitetna mineralna jednogradna ulja bez ikakvih aditiva, jer se motor zagreje u mestu i pici celu trku, znaci ne treba im prvi indeks za hladno stanje.

U svakom slucaju mislim da je najbolje danas kupovati ili cistu PAO sintetiku (skupa) ili polusintetiku u kojima je najveci procenat baznog ulja a izbegavati HC ulja koja u sebi imaju najvise aditiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla@

Interval zamene ulja za disele je 10 hiljada, sto je sasvim ok, nema potrebe ranije menjati ako je sipano kvalitetno ulje. Na benzincima koji su ipak cistiji motori ide na 15-20 hiljada.

Šta to znači "čistiji motor". Ako misliš na izduv - benzinci jesu čistiji. Ako misliš na radilicu, klipnjače, bregastu i ostalu "unutrašnjost" motora - jednaki su. (Pod uslovom da su ispravni, naravno).

S druge strane, benzinci rade na 4.000 obrataja, dizeli na 2.000 Dakle, dok dizel jednom okrene radilicu, benzinac mora dva puta. Kome je onda servisni interval kraći ?

Za Lanću Lybru, proizvođač kaže (originalno fabričko uputstvo): na 20.000 km, sipati "Selenia Turbo Disel". Ja lično ne mislm da znam bolje od onih koji su taj motor napravili i testirali. Niti imam namere da prosipam ulje koje je sasvim valjano.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ALeksandar_sa_Stilom

Prodavac ili ne zna, ili te laže. Nema tu nikakvog novog pakovanja...

Evo sa sajta Selenie:

EiTTi.jpg

Kao što vidiš, apsolutno iste standarde ispunjavaju, što znači da je isto ulje.

Inače, pošto si iz Beograda (Mladenovac)...čemu to vezivanje za jednog prodavca...ko ga 'ebe ako nema Selenia 20K...ionako sigurno ideš do grada bar jednom nedeljno i imaš 10 drugih prodavnica koje imaju.

Ako se već toliko misliš, nije njegova radnja vredna da ti razmišljaš više od 5 sekundi o tome... :thumbup:

Za Lanću Lybru, proizvođač kaže (originalno fabričko uputstvo): na 20.000 km, sipati "Selenia Turbo Disel". Ja lično ne mislm da znam bolje od onih koji su taj motor napravili i testirali. Niti imam namere da prosipam ulje koje je sasvim valjano.

Šta je rekao proizvođač...kakav treba da bude eurodizel koji se sipa u nju...koje standarde da zadovolji?

Zašto je npr. jedno vreme Mercedes skraćivao garanciju na njihove nove automobile koji se kupe u Srbiji...zašto je radio sa Jugopetrolom na spisku pumpi gde vlasnici novih Mercedesa moraju da sipaju, jer je samo na tim pumpama Jugopetrol mogao da garantuje eurodizel po propisanom standardu...- a, ostale pumpe?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zašto je npr. jedno vreme Mercedes skraćivao garanciju na njihove nove automobile koji se kupe u Srbiji...zašto je radio sa Jugopetrolom na spisku pumpi gde vlasnici novih Mercedesa moraju da sipaju, jer je samo na tim pumpama Jugopetrol mogao da garantuje eurodizel po propisanom standardu...- a, ostale pumpe?

Prodavanje magle i ekstra profit u banana državi.

- Vlasnik mercedesa u garanciji: "Procureo hladnjak !"

- Ovlašćeni diler: "Sve je to zbog lošeg goriva !".

Uostalom, kako je i tada Mercedes mogao da zna gde je vlasnik sipao gorivo ?!?

I kao što si i sam rekao, to je bilo nekad. Nije mi poznato da danas bilo ko to isto radi.

Ne tvrdim da je evro dizel na našim pumpama bolji od drugih, naravno, ali sve i da je lošiji, ne vidim kako bi mogao da utiče na to da ulje u karteru promeni svoje radne karakteristike.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mihailovic

D2 - do 20.000 ppm sumpora

Eko3 - do 350 ppm sumpora

Eko4 - do 50 ppm sumpora

Еko5 - do 10 ppm sumpora

Jedino dizel sa euro 5 normom može danas da se zove eurodizel. NIS ne može da ga napravi i tu ide uvoz.

Dizel koji zadovoljava euro 4 norme, NIS takođe ne može da pravi, pa i tu ide uvoz (pokušali da prave i nisu uspeli).

Nekadašnji eudodizel, a sadašnji eko3 dizel, NIS samostalno pravi.

Koji od ovih dizela je proizvođač namenio za tvoj JTD? Šta piše u originalnom uputstvu na koje se pozivaš? Koliko sumpora? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, koja je razlika između Selenie 20K, i Selenie 20K za Alfa Romeo? Treba da menjam ulje, i kod prodavca kod kojeg stalno kupujem ima samo Selenia 20 za Alfa Romeo, on mi kaže da je to novo pakovanje ........

Trgovci u nedostatku znanja, cesto lose lazu.

Selenia 20K for Alfa Romeo, nije nikakva nova ambalaza. To ulje postoji uporedo sa Selenia 20K. I 20K i 20K Alfa Romeo su u osnovi ista ulja.

Koliko sam ja mogao da vidim iz tehnickih karakteristika, 20k Alfa Romeo je za "dlaku" bolje kad je u pitanju viskoznost na 100 stepeni, plus ima veci TBN, u odnosu na 20K. Sto znaci da je pogodnije da se koristi kod motora koji se forsiraju, tj. kod vozila ciji vozac ima tezu nogu.

Verovatno su se u Seleniji nosili mislju da vozaci Alfa Romea vise forsiraju automobile od vozaca Fiata.

Mozes da koristis i jedno i drugo ulje u tvom motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Mihailovic

D2 - do 20.000 ppm sumpora

Eko3 - do 350 ppm sumpora

Eko4 - do 50 ppm sumpora

Еko5 - do 10 ppm sumpora

Jedino dizel sa euro 5 normom može danas da se zove eurodizel. NIS ne može da ga napravi i tu ide uvoz.

Dizel koji zadovoljava euro 4 norme, NIS takođe ne može da pravi, pa i tu ide uvoz (pokušali da prave i nisu uspeli).

Nekadašnji eudodizel, a sadašnji eko3 dizel, NIS samostalno pravi.

Koji od ovih dizela je proizvođač namenio za tvoj JTD? Šta piše u originalnom uputstvu na koje se pozivaš? Koliko sumpora? :whistle:

Hm, ne sporim da ću sa gorivom u kome je povišen procenat sumpora svakako više da zagađujem okolinu. I nisam srećan zbog toga. Nikako. Ali, opet, ne vidim kakve to veze može da ima sa uljem u karteru. MOŽDA malo više "pati" izduvna grana, katalizator, neka sonda negde u izduvu (ako je ima), možda i lonac auspuha više strada. Ali, opet, kakve to veze ima sa uljem u karteru ? I zašto bi to bio razlog da apriori ulje smatram istrošenim posle 10.000 km ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mihajlovicu pozdrav.

Ulje pored podmazivanja ima i ulogu da cisti motor iznutra,i veze za sebe stetne elemente sagorevanja ili ti garez.

Posto karike ne mogu da zadihtuju potpuno jedna kolicina smese koja je u sagorevanju pored karika sidje u karter e tu nastaje problem.

Manje stetnih materija u gorivu znaci manju kolicinu stetnih materija u karteru, duzi vek ulja :thumbsup:

Eto tu nastaje problem zbog goriva dole kod nas.I zbog toga kazemo da treba cesce menjati ulje.

Naravno ne treba zaboraviti da sumpor u dodiru sa vodom gradi sumpornu kiselinu koja je jedna od najjacih kiselina.

A odakle voda naravno iz goriva kao i kondenzovanje u ulju verovatno si imao prilike da zimi skines cep od ulja i na njemu je belicasta masa to je mesavina vode i ulja.

Ne kazem da je to neki razarajuci vid kiseline ali ona je prisutna u motoru.

I sve to se resava cescom promenom ulja.

Objasnjenje je malo zbrda zdola ali se nadam da si ukapirao.

Pozdrav :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam, kada se kaze "prolazi pored karika" to ne znaci da je motor produvao nego se te cestice sagoravanja nalaze i na samom zidu cilindara i tu dolaze u kontakt sa uljem. A kako izmedju cela klipa i kartera nemamo katalizator :thumbsup: tako se i ulje prlja. Ako uporedimo sa benzinom, disel ima vise cadji i nesagorelih cvrstih cestica od benzina.

Nego da vam ispricam istinitu pricu vezano za ulje. Moj komsija penzos koji je ceo zivot vozio dobre automobile, sticajem okolnosti je bio primoran da kupi Juga, novog. Posle prvih par redovnih servisa nikad nije zamenio ni ulje ni filter ulja. Licno smo razgovarali, njegova prica je da on to nije smatrao autom vrednim bilo kakve obaveze i tako se i odnosio prema njemu. Samo je dolivao kada padne na minimum i vozio. Jugic sa 1.1 motorom, do svojih tada 150kkm je samo isao na zamenu paknova i plocica i jednom zamenio sve amortizere. Ne 150kkm mu je otisao dihtung glave i covek ode do Dmb-a resen da odradi generalku, medjutim mehanicari su samo zamenili dihtung, ulje i filter, i rekli moze ovo jos da tera.

Na drugoj strani sam sam cuo pricu da je lik isto to uradio na volvo-u samo je test krenuo sa 100kkm kilometraze. I po njegovoj prici ulje vremenom postaje bolje tj ulje bolje podmazuje nego kad je novo a samo mu se kiselost menja tj pogorsava. On je dodavao samo neki aditiv koji neutralise kiselost ulja i isto tako terao do nekih 250kkm bez ijedne zamene ulja. U oba slucaja su bili benzinci u pitanju.

E sad ne verujem da su ovo jedini ekstremni slucajevi, mislim da ih ima puno koji ne mare za svoja vozila i odnose se na slican nacin. To su verovatno vozila koja se voze u lokalu bez forsiranja a o kojima se ne mari previse.

Mihailovic@

Fiat je pomerio interval zamene ulja sa 10 na 20kkm otprilike kada je uveo comon rail motore upravo zbog euro disela koje koriste. Moja je logika otprilike sledeca ako sam kilometrazu navukao u svakodnevnom lokalu, posao-kuca onda ulje menjam na 10kkm, ali ako sam recimo zamenio ulje pred godisnji odmor kada napravim oko 4-5hiljada onda nastavim sa istim uljem i do 15hiljada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

D2 - do 20.000 ppm sumpora

Eko3 - do 350 ppm sumpora

Eko4 - do 50 ppm sumpora

Еko5 - do 10 ppm sumpora

Koji od ovih dizela je proizvođač namenio za tvoj JTD? Šta piše u originalnom uputstvu na koje se pozivaš? Koliko sumpora? :whistle:

Nisam bio lenj pa sam pogledao. Proizvođač, u istom onom uputstvu u kome preporučuje zamenu ulja na 20.000 km, kaže da se isključivo sipa gorivo usklađeno sa "European Specifications EN590". Budući da uputstvo datira pre 2004 (kao i moja Lanća) ostaje da se uskladim sa normom iz 1999 (ili prema nekim izvorima iz 2000 god.) Evo na primer ovaj link: http://www.dieselnet.com/standards/eu/fuel.php

Prema tabeli koju si i ti prikazao, to je do 350 ppm sumpora. Prema tvojim rečima, to je upravo onakvo gorivo kakvo se može svakodnevno naći na pumpama širom Srbije, bilo da je proizvedeno u NIS-u, ili je uvozno. (Nemojmo zaboraviti da je uvoz euro (eko) dizela slobodan).

Zaključak: proizvođač je za moj JTD namenio upravo onakvo gorivo kakvo ja sipam. :whistle:

Pitanje: smem li sada, znajući ove informacije, da menjam ulje na 20.000 km, onako kako je namenio proizvođač ? (mojne samo da pominjete loše puteve)

Voleo bih samo da diskusija ne ode putem "... ja menjam na toliko i toliko i zadovoljan sam ...", jer nije to poenta. Poenta diskusije je "da li raditi nešto što ni proizvođač ne zahteva ?". Verovali ili ne, imam komšiju koji menja ulje i sve filtere na 5.000 km. Kaže "za svaki slučaj". A ponekad mu se desi i da malo "porani".

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Hm, ne sporim da ću sa gorivom u kome je povišen procenat sumpora svakako više da zagađujem okolinu. Ali, opet, kakve to veze ima sa uljem u karteru ? I zašto bi to bio razlog da apriori ulje smatram istrošenim posle 10.000 km ?

Bitno je da Vam je ovo razjašnjeno, odnosno da ste još malo saznali o tome kako radi motor. :thumbup:

E sad...vi imajte i dalje poverenja da NIS pravi gorivo u skladu sa euro 3 normama...pa imajte poverenje da se taj dizel ne krsti na nekim pumpama manje, a na nekim pumpama više...i na kraju imajte poverenje da Selenia WR koju u Srbiji plaćate malo manje od 7 eura za litar (pakovanje od 2 litra je oko 1.400 dinara) je istog kvaliteta kao i Selenia WR koju Italijan plaća skuplje za 50%, pa još skuplje...

Postoje rezervni delovi prve, druge, treće klase. Isto je i sa mazivima...Nije to nikakva zavera velikih fabrika, već njihova procena da na siromašnom tržištu kao što je naše nije moguće prodavati delove prve klase...već nižeg kvaliteta, za manje para.

Upustva su naravno univerzalna...i baš ih briga šta će biti sa vašim automobilom, jer oni opet od vas zarađuju i kada kupujete deo...i kada kupujete ulje...čak i više vole kada kupujete rezervni deo jer tada više zarađuju... :thumbup:

Takođe, nije isto voziti automobil na otvorenom putu i tako prelaziti kilometre, ili ne izlaziti iz gradske vožnje. Pročitaćete u tim uputstvima da se intrevali za razne stvari skraćuju kada je samo gradska vožnja u pitanju.

Isto tako...primetićete da svuda piše do 20.000 Km...ili do 30.000 Km...a, ne zakucana cifra od 20.000 i ni kilometar pre...

p.s. Naravno, smete da menjate ulje i na 20.000 Km...smete i na 30.000 Km, jer uvek proizvožači ostave lufta... :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...