Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Treba da radim mali servis, rece mi majstor da kupim 4 litre Selenije za moj Punto benzinac, jer u njega ide nesto vise od 3litre. A opet sam procitao ovde, ako se dobro secam, da u njega ide malo ispod 3 litre. Ko je tu pogresio? na cuvenom neshinom linku jedino za Fiat Punto 1.2 8v, ne pise koliko litara ide u njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@radoznali

U tvoj treba da ide 2.8 litara ulja. Verovatno je majstor pomesao tvoj sa motorom 1.1 8v u koji ide 3.5 l ulja.

Na sajtu Selenie sad preporucuju Seleniu K P.E. za tvoj motor. Kosta u AP Sportu oko 750din.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali off.

Listajuci forume i blogove po net-u dosao sam do zakljucka da je uvoznik Selenije za Srbiju veoma bezobrazan po pitanju formiranja cene za ulje Selenia 20K.

Pretpostavljam da je to zato sto je Sel. 20K trenutno najprodavanije ulje, jer ima siroki spektar primene kod Fiat/Lancia/Alfa motora (za Alfu 20K Alfa Romeo), a sto je i najvaznije ima fabricku preporuku jer ispunjava specifikacijuFIAT 9.55535-G2, a ljudi nece da rizikuju pa sipaju fab. preporuku.

To sto 20K ispunjava FIAT 9.55535-G2 znaci da je "kvalifikovano ulje za benziske motore sa standardnim karakteristikama" ni manje ni vise.

Sta je meni sporno u celoj prici? Sporna je cena.

Evo na primer Sel. Gold kosta 450 din. litra. Ili Sel. K ili K P.E. kostaju 750din.

Ako pogledate karakteristike Golda i 20K videcete da su iste, cak je kod Golda tacka tecenja -33c' i ispunjava specifikacije i odobrenja ACEA A3/B3/B4, API SM/CF,MB-Approval 229.1, VW 502.00-505.00.

Dok je za 20K tacka tecenja max -27c' i ispunjava specifikacije i odobrenja ACEA A3, API SL/CF, FIAT 9.55535-G2, VW 500.00 - 505.00, MB-Approval 229.1.

Po mom misljenju razlika je u tome sto 20K ima za razliku od Golda paket aditiva koji mu omogucava interval zamene na 20.000km. Ali u EU. Kod nas zbog poznatog kvaliteta goriva taj interval je smanjen na 15.000km. A do 15.000km ce i Gold raditi posao, (mada bi ja licno i 20K i Gold menjao na 10.000km).

I sta tu opravdava razliku u ceni od 200 dinara na strani Sel. 20K ???

Ili Sel. K i Sel K P.E. su skuplje od 20K svega 100 dinara, a ta ulja (posebno K P.E.) su predvidjena na zamenu od 30.000km.

Selenia K SAE 5W-40, ACEA A3/B3, API SM, FIAT 9.55535-M2, VW 505.00, VW 502.00, MB-Approval 229.3. Znaci full sintetika, koja ispunjava zahtevniju Fiat specifikaciju koja zashteva interval zamene na 30.000km, pri tom veca viskoznost, bolji hladni start, bolje podmazivanje, itd.

Selenia K P.E. SAE 5W-40, ACEA C3, API SM/CF, FIAT 9.55535-S2, MB-Approval 229.51, VW 502.00-505.00, VW 505.01, BMW LL-04. Pogledajte kakve spec. ovo ulje ispunjava. Jedno od najmodernijih ulja na trzistu (pogotovo za benz. motore). Sve sto vazi za Sel. K vazi i za K P.E. samo jos vise i bolje.

Pogledajte ova dva ulja kostaju 750din. a 20K 650din. Pa bolje je odvojiti 100 dinara za mnogo kvalitetnije ulje, nego placati 650 dinara prosecnu polu-sintetiku.

Jos nesto, Sel. 20K je trenutno skuplja od polu-sintetike, navodim proizvodjace:

Mobil,Optima,Total,Elf,Shell, a u cenovnom rangu je sa (tradicionalno skupim Castrolom Magnatec 10W-40).

Ja cu na sledecem servisu probati (Punto 1.2 8v) Lukoil LUXE Synt 5W-40, API SM/CF ACEA A3/B4-04 MB 229.3, Opel GM-LL-B-025, VW 502.00/505.00, Porsche, BMW Longlife-98.

Videcemo kako ce se pokazati, u svakom slucaju nema falsifikata i cena mu je 670 dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@radoznali

U tvoj treba da ide 2.8 litara ulja. Verovatno je majstor pomesao tvoj sa motorom 1.1 8v u koji ide 3.5 l ulja.

Na sajtu Selenie sad preporucuju Seleniu K P.E. za tvoj motor. Kosta u AP Sportu oko 750din.

Hvala na informaciji. On je pominjao 3.2 litra ulja koliko se secam, pa mi je rekao da kupim 2 konzerve od 2 litre. U svakom slucaju ostace mi ulja, koje nece svakako da se baci :)

Neso..to je taj sajt gde sam video 2.8L mada mislim i da je ovde na Forumu to neko pominjao. U svakom slucaju, baja iz AP-a mi je rekao telefonom da me ulje i filteri za vazduh, gorivo i kabinu kostaju 4200 dinara i nek mi majstor uzme, recimo 1000 dinara, to mu dodje nesto jace od 50 evra...nije strasno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aleksandar NS

Da sam na vasem mjestu ja se ne bih zalio. Kod nas je Selenia duplo skuplja nego kod vas. To je vec bezobrazluk i lopovluk!

Selenia TurboDiesel je oko 7-7.5 eura a W.R je 11 eura!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrebno je postovati gradaciju I kvalitetni nivo ulja (koje specifikacije zadovoljava), a sto se tice marke I proizvodjaca slobodna volja, I to sto Fiat favorizuje Seleniju njihova stvar.

Evo sta se trazi za 1.4 12V:

Specifikacijaulja.JPG

Sta zadovoljava 20 K:

Selenia20K.JPG

Klasifikacija ulja:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Znaci k20 je SL a dovoljno je SJ.

A filter FRADov ? Sta mislite ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam Z-10 vec 4 godine,prve dve sam isao sa njom u Kg na servis i tamo su sipali Seleniu 20K,posle toga sam ja menjao ulje i sipao sam Mobil 1 super s 2000 10w 40 i bas sam zadovoljan.

Mislim da je ovo Mobil-ovo ulje kvalitetnije od Selenije.Sta vi mislite o tome?

Edited by Gagy

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gagy

Ti si sipao Mobil Super 2000 10W-40, a ne Mobil 1 Super 2000 10W-40. Kazem ti to iz razloga sto je Mobil 1 posebna serija unutar Mobilove palete motornih ulja, i Mobil 1 ne postoji u gradaciji 10W-40 (bar ne u Srbiji).

Mobil Super 2000 10W-40 je odlicno ulje i smatram da je bolje od Selenije 20K. Pri tom je i jeftinije, sto je znacajna stavka. Selenia 20K (ovo ne vazi za druga ulja iz porodice Selenia) je po mom misljenju preskupa, ali o tome sam vec pisao.

Mobil koji sipas je bolji od 20K, ali ne za klasu, nego su u pitanju nijanse.

Inace ako prelazis do 20 hiljada km godisnje, moj savet ti je da koristis kao celogodisnje ulje Mobil Super 3000 5W-40, s' tim da zamenu ulja vrsis u prolece. Ovo vazi ako preferiras Mobil.

S' druge strane Selenia ima odlicnu (vrhunsku) "sintetiku" koja je idealna kao celogodisnje ulje, pri tom je i fabricka preporuka, a po veoma konkurentnoj ceni (za razliku od Selenie 20K), to je Selenia K P.E. 5W-40. Cena je oko 750 dinara za 1 litar.

Ako te nesto vise interesuje o motornim uljima evo korisne adrese:

Ulja za automobile - STALKER

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Jeste na taj Mobil sam mislio,hvala na ispravci.Znam da je Selenia fabricka preporuka ali ipak ostajem pri Mobil-u koji mi je i pristupacniji.Hvala na savetima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto vise lutam po forumu, a narocito posle posete sajtu selenia.net, sve sam zbunjeniji, pa molim nekoga za pomoc :

Vozim Lancia Y 1999. godiste, 1242cm3, 44KW, automatski menjac, uz to ima i ugradjen plin,broj motora pocinje sa 840A3000...

Konkretno pitanje je : koje ulje da sipam u auto ? Da li Selenia Gold, Selenia 20K, Selenia K.P.E

Unapred hvala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekada je postojala Selenia Gold i ono je bilo preporučeno.

Onda je napravljena Selenia 20K i ona je postala preporučena.

Nakon što je na tržište izbačeno novo ulje sa oznakom Selenia K, ono je postalo preporučeno.

Poslednja varijanta je Selenia K Pure Energy (Selenia K P.E.) i sada je ona preporučena.

Sipaj u svoj auto Selenia 20K (koju ćeš lako i pronaći kod nas) i nemaš šta da misliš. :thumbup:

U principu može i Selenia Gold za tvoj 1.2 8v, ali ga je sve teže pronaći jer se povlači iz prodaje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da radim mali servis,do sada je sipana selenia turbo diesel.

Da li da ostanem pri tom zejtinu ili da predjem na wr?I u cemu je konkretno razlika?

Inace auto je presao 185000 "po satu" :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za svaki model se zna koja Selenia ide.Ne mozete naci jeftinije a bolje ulje,niti vam se isplati da sipate skuplje a da ne dobijete nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisi skontao moje pitanje :harhar:

Nije problem u lovi,kupicu i ako je skuplje,samo me interesuje zbog kilometraze koja je predjena da li motoru vise odgovara selenia turbo diesel ili selenia wr? :question:

Do sada je sipana selenia turbo diesel i stvarno mi je auto jako malo trosio ulja na 10000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni mislio na tebe.Ti imas dve opcije pa se pitas?

Mislim na one sto bi da sipaju nesto deseto samo da bi im auto isao 200 i trosio 2 litra na 100km.Inace zasto menjati ista sto se pokazalo dobro? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma i to sto kazes :thumbsup:

A koliko sam ja skontao to wr ulje je za novije mjet motore,a turbo diesel za istrosenije jtd. . .

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Onda sam ja lose skontao :thumbsup:

Ja ne znam koje je ulje bolje za moj motor,pa cekam da neko od iskusnijih se javi :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ranije sam primetio da postoje razlike između uputstava za Stila na srpskom i engleskom, ali evo kako piše u engleskoj verziji:

D0Oli.jpg

Odakle te razlike? Zar nisu prevodili iz istog izvora?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uputstvo na engleskom jeziku je novije, i vrijedi za MultiJet motore i mladja godista Stila (od 2004)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...