Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Mislim da te zamene ulja na 20-30.000 što se praktikuje na zapadu, to je zločin prema motoru i pratećim sklopovim koji od toga zavise, recimo turbini. Imam komšiju taksistu, vozio je neki Aveo, , sad je uzeo Tipo novi za posao. On uvek menja ulje na 7000, znači svaki čas.  On je s tim Aveom prešao boga oca taksirajući  po gradu uglavnom, i nije ga prebacio na civilne table i prodao ko što je običaj, nego ostavio deci da ga voze dok ne utvrde gradivo, jer je potpuno ispravan. Ja praktijujem zamenu na 10-11.000 jednom godišnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Decak Iz Vode said:

Molim te da me ne shvatis pogresno..^ Ja i ne znam sta bih ti odgovorio.

Mislio sam da ce nekome biti korisna informacija o ceni. Ocito i jeste bila korisna jer je ocito i cena previsoka,pa ce mnogi da ga preskoce. Ja eto nisam. Ja ga po inerciji kupujem i koristim trecu godinu zaredom.

Ne bih mogao da kazem sta donosi..zaista ne znam.

 

Forum i služi da razmenimo znanja i iskustva. 

 

3 hours ago, OMP said:

Prvo zbog kvaliteta ulja kod nas, drugo neki od motora su se pokazali lose sa intervalom zemene od 30k kako je fabrika propisala, trece ako vozis dosta po lokalu to je jos jedan od razloga da cesce menjas ulje i na kraju sto nije skupa stavka zameniti ga jednom godisnje ili ti na 10ak hiljada u mom slucaju posto ne prelazim vise i sto je veci deo te km u gradu. Sto se tice ispunjenosti uslova ako ne predjes odredjenu km onda ti je uslov godinu dana, a ti onda nista od ta dva ne ispunjavas, ne znam koji si uslov mislio da ispunjavas?

 

Veoma diskutabilno, vezano za kvalitet proizvoda. Ja imam drugačija iskustva, barem iz oblasti u kojoj ja poslujem. Kod složenijih sklopova (mobilni telefoni, kućni aparati, TV itd) postoje prilagođavanja određenom tržištu, to podrazumeva da se ubacuje program sa jezikom gde se isporučuje, mrežni napon (110-220 V - recimo) u nekim zemljama postoje ograničenja za pristup sajtovima (Google - Huawei - primer, možda ne baš najbolji). 

Moguće je da se naprave serije sa drugačijim sadržajem, ne kažem, ali to onda ne može biti samo za Srbiju, jer Srbija je smešno malo tržište da bi bilo ko obraćao pažnju na nas. Recimo, za "treća" tržišta, to da, ali bi to podrazumevalo dosta više zemalja, pa bi se valjda još neko bunio zbog lošijeg kvaliteta proizvoda (primer - Nutela - Hrvatska). 

Čak i u tom, poslednjem slučaju, ja verujem da su to vrlo dobri proizvodi, da može da se ispoštuje ono što je proizvođač propisao kao tehnički ispravnu upotrebu.

 

2 hours ago, Axic said:

Prelazio uglavnom po 5 - 6.000km godisnje sa dva Puntica ali ulje uvek na godinu dana menjao, nisam nikad cekao da dodjem do 10-12-15k km. 

 

Iskreno, prijatelju, za 20 godina ćeš preći sa tim vozilom 100 - 120 000 km, ako će da mu bude nešto zato što si pomerio interval zamene sa godinu na dve, čak i sa jeftinijim uljima, gRebati ga onda. 

 

Ja ovo ne pišem jer prodajem karike i ležajeve motora, pa sad, ubeđujem potencijalne mušterije, da me ne shvatite pogrešno, mislim da je to bacanje vremena i novca i nepotrebno zagađivanje životne sredine. 

Svako radi onako kako misli, ovo je neko moje viđenje, možda ja grešim, šta znam. Ja sam prešao u svojim automobilima sigurno oko 500 000 km i nikad mi ni jedan motor nije propao a koristio sam ga često i van normalnih okvira (vožnja u visokom broju obrtaja, dosta hladnih startova na kratkim relacijama, duga opterećenja na auto putu itd.) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
 
Iskreno, prijatelju, za 20 godina ćeš preći sa tim vozilom 100 - 120 000 km, ako će da mu bude nešto zato što si pomerio interval zamene sa godinu na dve, čak i sa jeftinijim uljima, gRebati ga onda. 
 
Ja ovo ne pišem jer prodajem karike i ležajeve motora, pa sad, ubeđujem potencijalne mušterije, da me ne shvatite pogrešno, mislim da je to bacanje vremena i novca i nepotrebno zagađivanje životne sredine. 
Svako radi onako kako misli, ovo je neko moje viđenje, možda ja grešim, šta znam. Ja sam prešao u svojim automobilima sigurno oko 500 000 km i nikad mi ni jedan motor nije propao a koristio sam ga često i van normalnih okvira (vožnja u visokom broju obrtaja, dosta hladnih startova na kratkim relacijama, duga opterećenja na auto putu itd.) 
 
U teoriji gresis jer takva voznja ( puno hladnih startova, gradska voznja i sl.) je smrt za Sus motore, hladni startovi veoma lose uticu na habanje motora kome u toj situaciji jedino to ulje pomaze, pravi se puno kondezacije u motoru koja degradira kvalitet ulja sto opet kvalitetnije ulje bolje podnosi, stvara se puno prljavstine - karbona - sluzi u motoru sto se opet manje stvara redovnom zamenom i koriscenjem kvalitetnijeg ulja, itd... U praksi, ako kupis auto sa dobrim motorom i ne planiras ga zadrzavati vise od par godina... apsolutno si u pravu. :D
Vidis, evo sada kako su "majstori" poskupeli zbog situacije na frontu, recimo izvozas jedan set zupcenja duplo ( sto je kod nas lako ostvarivo jer su nam intervali zamene smesni) poslei da ti pukne kajs i pokrivi nesto,ti si barem na nuli :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, MS PK said:

U teoriji gresis jer takva voznja ( puno hladnih startova, gradska voznja i sl.) je smrt za Sus motore, hladni startovi veoma lose uticu na habanje motora kome u toj situaciji jedino to ulje pomaze, pravi se puno kondezacije u motoru koja degradira kvalitet ulja sto opet kvalitetnije ulje bolje podnosi, stvara se puno prljavstine - karbona - sluzi u motoru sto se opet manje stvara redovnom zamenom i koriscenjem kvalitetnijeg ulja, itd... U praksi, ako kupis auto sa dobrim motorom i ne planiras ga zadrzavati vise od par godina... apsolutno si u pravu. :D
Vidis, evo sada kako su "majstori" poskupeli zbog situacije na frontu, recimo izvozas jedan set zupcenja duplo ( sto je kod nas lako ostvarivo jer su nam intervali zamene smesni) poslei da ti pukne kajs i pokrivi nesto,ti si barem na nuli :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока
 

 

Ja sam preneo samo svoja iskustva.

Mislim da mi previše nekako lično posmatramo stvari. Pre svega, kao i svaka mašina, ima svoj vek trajanja, optimalni način upotrebe i redovne servisne intervale.

 

Logično bi bilo, da neko, ko vozi do 10000 km godišnje, uglavnom, gradsku vožnju, nema nikakvu logiku da kupi dizel od 2000 ccm, pa opet, svi (većina) to nekako rade. 

Moja logika je, ako se već u takvim uslovima koristi, onda bukvalno, za razliku u ceni registracije, možeš da iznajmiš veće, jače vozilo, i da odeš na odmor, vratiš se, ne razmišljaš ... 

 

Ako je neko, ko je projektovao vozilo, napravio servisne intervale na 30 000 km, i u praksi, provereno, voze se automobili po 300 - 400 000 pa tek onda dolaze kod nas, da li je realno da mi bolje znamo!? 

 

Ne kažem ja da to nije bolje, ali smatram da je bespotrebno. 

 

I da, sada su ulja mnogo drugačija, kvalitetnija. Ne koristi se više ona Modriča, crna, od litar, pa da se menja na 5000 km, sada je to neka druga tehnologija, otišao svet napred, ljudi idu na mesec, a mi menjamo ulje na 5 000 km, pa jbg ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koliko znam, u servisnom uputstvu za Fiat Tipo piše sledeće :
Efektivni interval zamene ulja i filtera za motorno ulje zavisi od uslova korišćenja vozila i označen je putem lampice ili poruke na instrument
tabli. U svakom slučaju ne bi trebalo da prelazi 1 godinu!

Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, knezevic76 said:

Ja koliko znam, u servisnom uputstvu za Fiat Tipo piše sledeće :
Efektivni interval zamene ulja i filtera za motorno ulje zavisi od uslova korišćenja vozila i označen je putem lampice ili poruke na instrument
tabli. U svakom slučaju ne bi trebalo da prelazi 1 godinu!

Sent from my 2203129G using Tapatalk
 

I za ovaj 500l je servisni interval 15000 km ili 1 godina.

Auto je u garanciji, 5 godina, ide na te servise, uredno, ništa posebno.

Recimo, ja sam, suprotno svemu napisano, promenio prvo ulje u motoru posle par 000 km. To npr ne piše u servisnoj knjižici i to sam uradio jer planiram da ostavim auto sebi posle isteka garancije (daću ga ženi). Sada mi ne pada na pamet, da menjam ulje na 7 - 8000 km, kao, samostalno, na polovini intervala, pa onda redovan u servisu. To je glupo.

Ovaj motor 1.4 - 16V će preći, bukvalno, kako god da ga održavam i vozim (a nije da sam nešto posebno pažljiv) bez problema 200 - 250 000 km. Sadašnjim tempom vožnje, a biće i manje kada ga preuzme žena, to neće biti za 20 godina !? Pa šta treba, da se tripujem, da će motor izdržati 25 godina!? To je budalaština, ko zna šta će biti za 10 godina a ne za 20. 

 

Ja samo želim da kažem da ljudi ne bacaju svoj novac, ne zagađuju prirodu (ako neko o tome u opšte i razmišlja) i to je to. Ja svoj novac teško zarađujem i zaista ne bih da ga bacam na nešto što nema potrebe. 

Već sam napisao u jednoj temi, vezano je za te servisne intervale, kolika je razlika u ceni, vremenu itd ako se samo ispoštuje da se normalno održava vozilo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

jesi siguran da egde ima sa dpf oznakom? mada licno mislim da su to ista ulja iste gradacije i da uopste nije bitno koej ces da sipas ako ispunjava sve sstandarde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edge nema dpf oznaku...ali majstor je za njega (provereno) a ja za magnatec samo zbog te oznake. Oba su 5w-40 i bice verovatno edge (prethodno isto sipao to samo 5w30)...

Edited by Che Guevara

Share this post


Link to post
Share on other sites



I za ovaj 500l je servisni interval 15000 km ili 1 godina.
Auto je u garanciji, 5 godina, ide na te servise, uredno, ništa posebno.
Recimo, ja sam, suprotno svemu napisano, promenio prvo ulje u motoru posle par 000 km. To npr ne piše u servisnoj knjižici i to sam uradio jer planiram da ostavim auto sebi posle isteka garancije (daću ga ženi). Sada mi ne pada na pamet, da menjam ulje na 7 - 8000 km, kao, samostalno, na polovini intervala, pa onda redovan u servisu. To je glupo.
Ovaj motor 1.4 - 16V će preći, bukvalno, kako god da ga održavam i vozim (a nije da sam nešto posebno pažljiv) bez problema 200 - 250 000 km. Sadašnjim tempom vožnje, a biće i manje kada ga preuzme žena, to neće biti za 20 godina !? Pa šta treba, da se tripujem, da će motor izdržati 25 godina!? To je budalaština, ko zna šta će biti za 10 godina a ne za 20. 
 
Ja samo želim da kažem da ljudi ne bacaju svoj novac, ne zagađuju prirodu (ako neko o tome u opšte i razmišlja) i to je to. Ja svoj novac teško zarađujem i zaista ne bih da ga bacam na nešto što nema potrebe. 
Već sam napisao u jednoj temi, vezano je za te servisne intervale, kolika je razlika u ceni, vremenu itd ako se samo ispoštuje da se normalno održava vozilo.
 


Za nove automobile , tj motore, 15000km sasvim ok interval zamene. Ali za automobile koji su u prvih 100000km imali samo tri zamene ulja i koji su sad na 150-200000km pa i više, ne bih ja menjao ulje na na više od 15k km. Razlog je prost. Komponente motora su daleko od novih na tim velikim kilometražama i poprilično su istrošene, pohabane i kao takve mnogo su "osetljivije" na pohabanao , ispošćeno ulje, nego kad je motor nov.

Primera radi, ne mogu sad da nađem link, vlasnik jednog velikog servisa , mislim da je u engleskoj, je objašnjavao zašto na BMW sa N47 motorom puca taj famozni lanac.
Između ostalog je lepo naveo, ni jedan BMW sa N47 motorom koji je održavan kod njih od prvog dana, nije imao pucanje lanca, a ima primeraka koji su prešli i po 700000km sa originalnim lancem. Tajna je u tome da je skraćen servisni interval zamene ulja u odnosu na ono što kaže fabrika.


Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Češća zamena motornog ulja sigurno produžava vek motora, tu dileme nema. Što se ekologije tiče, to je samo kod nas problem, da se baca u kanalizaciju i spaljuje po naftaricama i improvizovanim pećima. Na zapadu se to verovatno u velikom procentu predaje refinerijama na reciklažu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo je toga sto ebe ekologiju da bi brinuli o cescoj zameni ulja pa i kod 1.6hdi motora kad su u pocetku stavili 30k interval i zeznuli mnoge motore, pre svega zbog konstruktorske greske u nekim delovima motora pa su stradale tubine, bregaste pa i celi motori, posle su stavili 20k interval ali opet 15 je sigurica i koje tako odrzavao nije imao problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se.

Osim toga kod nas kad se prospe ulje u kanalizaciju ono najčešće završi u reci, a u bogatijim zemljama ono završi na postrojenju za prečišćavane otpadnih voda gde se odvoji odmah na početku, i ne stigne do majke prirode.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boze.. U zapadnim zemljama se ULJE nikako ne sipa u kanalizaciju... i uopste zamenama ulja se ne bavi kurta i murta vec servisi koji svaki istoceni litar moraju pravdati/predati reciklaznom centru u suprotnom placaju ozbiljne penale a da ne kazem da se ide i u zatvor! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma rade rade i kurta i murta, arapi, turci, siptari, srbi nisu oni svi bas zlatni i revnosni po tom i mnogim drugim pitanjima,  znam mnoge nase koji su tamo radili po garazama ili slicnim poslovima pa cujem price da ima i tamo svega i svacega ali svakako ako te navataju panduri ili inspekcija ozbiljna je prica ne samo za to nego i mnoge druge poslove

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekologija je skupa stvar sama po sebi. Da svi tamo na zapadu poštuju propise, ne bi im zatvori bili puni, a gde su tek oni sa nanogicom i oni što kaznama pune budžete.

Proizvodnja i eksploatacija vozila je jedna vrlo neekološka stvar, uvođenje ekologije u tu granu znatno poskupljuje stvari. Naročito je po prirodu štetna proizvodnja goriva, a toga se potroši neuporedivo više nego ulja i maziva. Najštetnija je recimo proizvodnja goriva iz uljnih škriljaca, pa svi to rade. Za proizvodnju jednog vozila troši se takođe ogromna količina energije. 

Bogate zemlje dok su se razvijale nisu mnogo marile za ekologiju, kako su se bogatili i razvijali, poželeli su da imaju zdraviju okolinu i to sad mogu sebi da priušte. Postrojenja za prečišćavane otpadnih voda su jako skupa i troše velike količine energije. Kod nas se zidaju i opremaju u glavnom uz dobre donacije EU. Ono što nam fali mnogo je prerada komunalnog otpada, mada se to nakon odvajanja korisnih stvari završava spaljivanjem, što je opet problem. 

Osim toga kad nešto donosi proft može se malo i zažmuriti, recimo olovni benzin, štedljive sijalice sa živom, azbest u lamelama i kočnicama itd. To se jako dugo koristilo i ako  se znalo da je štetno, jer je donosilo ogromne profite. Recimo kad uključite vašu veš ili sudo mašinu, vi u prirodu izbacujete deteržente, mikroplastiku od odeće, masnoće itd. To se recimo toleriše a vrlo je štetno. A količina otpada koja se iz domova odnese na deponije je neverovatna, sigurno pola od toga je plastika od razne ambalaže. Truljenje organskog otpada na deponijama proizvodi ogromne količine metana koji je jak gas staklene bašte.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zemlje zapada često svoje smeće izvoze u " treći" svet gde se ono reciklira na najgori način. Sedi mali pakistanac u karton sitiju i pali kablovsku izolaciju pod  vedrim nebom a posle taj bakar kao sirovinu otkupi Nemačka. Ekološki krug ispoštovan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je tek posebna priča, Elektronski otpad, litijumske baterije, ma sve živo što je opasno izvoze samo da ne bude kod njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se vratimo na temu, pogledah ulje u motoru posle nedelju dana, još uvek nije pocrnelo. 500L, 1.3 Multijet.  Baš ću da pratim razvoj događaja, pre nisam obraćao pažnju na to.  Znam da je neko u nekoj drugoj temi pitao zašto ulje u dizel mašini brzo pocrni. Verovatno zato što je bilo dosta karbonskog taloga u motoru, pa ga je novo ulje odmah rastvorilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio ulje, ali majstor sipao 4l iako po specifikaciji pise da je kapacitet 4,5l za Fiat Sedici 1.9 mjet 4*4, pa da li da dospem jos pola litra? On rece da je mislio da staje 4,3l pa zato nije više...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 20ak min od vožnje na meraču je na oko 3/4, proveriću opet ujutru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa to je ok 3/4 tako i treba drzati nivo blize maksimumu iako mnogi savetuju na pola meraca....nemoj da meris ujutro, kod vecine automobila se nivo meri nekoliko minuta (obicno 5) posle gasenja motora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nema tu dileme, ugasiš ugrejanu makinu, sačekaš 5-10min da sve slegne, proveriš nivo, dodaš malo do vrha crte i kraj. 1/4 koliko fali sad je možda 200-300ml. Ne valja ni preterati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proverio i jutros isto na 3/4 pa necu ni dolivati više (1l košta 1200din), hvala na odg....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...