Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Pozdrav ne znam jesam li dobro odabrao ili sam trebao negdje drugo postavit pitanje, naime prije par mjeseci sam kupio Bravo2 1.4 16v sa plinom, čovjek mi se kune da mu potroši 1l na 10 000 km znači 1dcl na 1000 i nekako i meni tako ispadalo dok sam vozio na neku seleniu šta  je on livao  10w-40, i ja kao ajde kad ne troši puno ulja uzet ću nešto bolje i ulijem shell helix 5w-30 acea c3 i sad potroši 3 dcl na 1000km, moje pitanje šta bi mi preporučili a da mi manje ulja troši , jel neko promjenom ulja uspio smanjiti potrošnju, jel preporučeno 5w-40 nešto bitno gušće od ovog šta sam ulio ili da idem na 10w-40 , neka preporuka za 10w-40.

hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, murphy said:

...ulijem shell helix 5w-30 acea c3 i sad potroši 3 dcl na 1000km, moje pitanje šta bi mi preporučili a da mi manje ulja troši...

Za taj auto ide sintetičko ulje SAE 5W-40 ACEA C3, FIAT 9.55535-S2 sertifikat.

Možeš sipati bilo koje odgovarajuće gradacije koje ima FIAT 9.55535-S2 sertifikat (pišu sertifikati na ambalaži ulja, među njima pogledaš ima li i ovog Fiatovog).

 

Vlasničko uputstvo za Fiat Nuova Bravo.

eLearn za Fiat Nuova Bravo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, neshaoct said:

Za taj auto ide sintetičko ulje SAE 5W-40 ACEA C3, FIAT 9.55535-S2 sertifikat.

Možeš sipati bilo koje odgovarajuće gradacije koje ima FIAT 9.55535-S2 sertifikat (pišu sertifikati na ambalaži ulja, među njima pogledaš ima li i ovog Fiatovog).

 

Vlasničko uputstvo za Fiat Nuova Bravo.

eLearn za Fiat Nuova Bravo.

tnx,pri sljedećoj promjeni ćemo probat seleniu 5w-40 a ako i nje bude trošio više vratiti se na 10w-40

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiglo vreme za mali servis.I sta sad da sipam a da nije Selenia.MJT 1,3,62kw.Neko ovde pomenuo Total INEO ECS 5W30?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguce i to, ali gledaju ljudi cesto i samo sta je jeftinije.

Umesto 10-40 verovatno neke polusintetike ranije ili 5-30 sada koje sada troskari - licno bih prvo probao ono sto je predvidjeno za taj motor, tj. 5-40 gradacija sa Fiat 9.55535 S2 sertifikatom. Pa gledao kako se ponasa i sta dalje.

Ako je sipano Shell ranije, onda u toj gradaciji moze Helix HX7 ECT 5-40 (sa naglaskom na ECT, Emission Compatible Technology + Active Cleansing). To sipaju i u ovlascenim za 1.4, kao pandan Seleniji.

Licno sipam isto to i u 1.4 MultiAir Turbo vec 5. godinu. Zna da se zgazi, pri cemu je potrosnja prosecno oko 4dl na servisnom intervalu (10.000 km).

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Y,1.2-8v-2002,trosi 1L na 3000km,odakle poceti,da li ce pomoci promena ulja,do sada sipano TOTAL 10w-40

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros Koliko sam uspeo da ispratim, tebi ta Y-ka em trosi nenormalno plina (mozda i benzin, samo ne znas jer mozda i ne vozis na isti?) em trosi toliko ulja.

 

Da li je sve ok sa motorom, za pocetak ?

 

I pored toga sto je dostavno vozilo, previse trosi i jednog i drugog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da je sve OK sa motorom,(ovde kazu da je to normalna potrosnja za taj rezim voznje.) Ne znam odakle da pocnem da gledam u vezi potrosnje.U medjuvremenu ima uradjen mali servis,nove svecice,ravnanje glave,dihtung glave,set kvacila...sta jos da mu uradim da proverim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mitros

Vidi kompresiju (karike) po cilindrima, mozda sama mapa plina (neko vec ranije i spomenuo mislim) i baci na dijagnostiku za dizne...nem pojma ni ja.

 

Svakako ce gusce ulje manje trositi, ali to nije resenje, vec krpljenje problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 ne znam da li mu se isplati raditi komplet motor ako je problem do njega. Ta Lancia s godinama starosti već ima veću upotrebnu nego finansijsku vrednost.

Na njegovom mestu bih  nastavio bilo koje 10W-40 da sipam i dolivao po litar na tih 3.000 km koliko potroši. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Axic said:

@ISV_01 ne znam da li mu se isplati raditi komplet motor ako je problem do njega. Ta Lancia s godinama starosti već ima veću upotrebnu nego finansijsku vrednost.

Na njegovom mestu bih  nastavio bilo koje 10W-40 da sipam i dolivao po litar na tih 3.000 km koliko potroši. 

Tako ce i biti...jbg zapeo mi za srce taj autic...:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Axic Verovatno i jesu u pravu ali ako je tu i problem sa prilicno velikom potrosnjom koju ima, tu nesto ozbiljno ne valja...moze biti i banalan kvar obzirom da je 1.2 atmo motor ali mu zaista treba krsten majstor i plinadzija da to nadju i rese jer ovako postaje neisplativo voziti ga.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01dokle god je litar ulja do 500 dinara isplativo je.  @mitros je u fazonu "ne mozes ti trositi ulja koliko ja mogu da ti dosipam." :D

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Total koji sipam,pre Ukrajine bio 520,sad je 620.
p.s.
cuo sam se sa Goranom,kaze dijagnostika pa da se ozbiljno pregleda.Tako da cu otici

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/17/2021 at 3:12 PM, Ivan said:

Motul X-Clean 5-40, Shell Helix HX-7 ECT / HX-8 ECT / Ultra ECT 5-40, Selenia KPE, to uglavnom najcesce ide u 1.4 .

 

Imate li predlog gde konkretno da kupim Shell HX-7 ECT, pošto u Pančevu ne mogu da nadjem :S

 

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doctor NO

Neko od Orbico partnera (ovlasceni uvoznik za Shell).

Licno sam uzimao kod AutoMike na pocetku Prvomajske, posto tu imamo i 10-15% popusta na klupsku karticu.

Ili neka lokacija koja vise odgovara:

https://orbico-lubricants.rs/prodajna-mreza/

 

Untitled.thumb.png.12db19af0c9526470658598bcb2abfae.png Untitled1.thumb.png.5975f54de106b4e234b6cc0ab1c0d50e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam odustao davno od tih egzibicija.

Gde god sam pitao za to i slično po specifikacijama ulje u Zr., gledali me kao da sam došao iz Laze.

Jedan lik ima kao zastupništvo i kada mu tražim ACEA C3 sa svim ostalim pratećim...

Čovek doslovno mislio da ga zavitlavam. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja  toplo preporučujem mol motorna ulja,za 8v fire motor su extra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...