Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kontam da je isto,samo što ima deterdžente za dizel....
U 4t benzinske kosačice ide w30 i 10w30 za dizel...

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites


Ako imaš dovoljno antitela na koronu...
Magarci u domu zdravlja joj sipali ulje od Doblo

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je dzabe i sirce je slatko

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to...vozači iz hitne moraju da služe ove stranački prisutne...pa se provuku i ovi što rade puno...i ja slučajno pogledam kantice od Selenia Turbodiesel... pitam jel ti Punto dizel,kaže nije...pogledam na tanku, stvarno nije....
Znači neće mu biti ništa?

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paaaaa...postoji verovatnoća da će početi da dimi i da se čuje kao dizel u početku, potom će da se ponaša kao dizel i jedno jutro dobije 1,9 JTD motor....

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misliš 1.3 mjet

 

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Darko_gr Nope. U principu ulje za 1.9 mjet treba da zadovolji 9.55535-S1 fiatovu specifikaciju (za verzije sa DPF-om, konkretno kod mene), što je ulje 5W-30 ACEA C3/4 standard tj ulje sa nižim sadržajem pepela. Verujem i za verzije sa Euro  4 motorom bez DPF-a koriste 5W-30, doduše ako je auto dosta prešao znam da sipaju i 5W-40 bez problema. Kod njih ne znam koja je fiatova specifikacija, iskreno (verzije bez DPF-a). Mislim da je to ulje za Fiat benzinske FIRE motore Euro 4 standarda, ekvivalentno Selenia K. 

 

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisah iznad. Svakako ne ovo ulje jer je za benzinske motore, ne dizel. To se vidi po oznaci specifikacije za Fiat vozila, koje je M2. Za mjet je  FIAT 9.55535-S1 / S3 fabrička specifikacija (za verzije sa DPF-om (S3) ili bez DPF-a (S1), a da je Euro 4 standard). Od npr Motula imaš 8100 5W-30 X-Clean FE/EFE; 8100 Eco-Clean 5W-30 i Save-Clean 6100 5W-30, od Ravenol-a imaš Ravenol VMP SAE 5W-30;  SMP SAE 5W-30, FEL SAE 5W-30, Petronas daje Selenia WR.PE.,  Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 ili Top Tec 4300 5W-30...itd.

 

Mobil 1 nema u oil selector-u varijantu da izabereš Fiat vozila, bar ne dizele, te naći da neko ulje podržava mjet.

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 hours ago, ISV_01 said:

Verujem i za verzije sa Euro 4 motorom bez DPF-a koriste 5W-30, doduše ako je auto dosta prešao znam da sipaju i 5W-40 bez problema.

U 1.9 verzije bez DPF, po fabrici je islo 5-40 ulje. Cak, u ne malom broju slucajeva, sipaju 5-40 u slucaju kada izvade DPF. Zbog izuzetnog TBN Selenie WR (koeficijent apsorbovanja sumporne kiseline prilikom sagorevanja mu je oko 11, naspram 7 kod WR P.E.). Kao i vecoj gustini na visokim temperaturama (zgodno za nasu "novu" klimu, sa blagim zimama i vrelim letima).

Mislim da covek pita za Stilo, gde je fabricka preporuka bila 9.55535-M2, tj. 5-40, tj. Selenia WR.

Imao si i pocetne 1.9 verzije Nuova Bravo bez DPF, kojima je preporucivano takodje 5-40, doduse uz 9.55535-N2. Pogadjas, opet u vidu Selenie WR. Evo ti iz prvih verzija eLearn za Nuova Bravo, tamo "azurni" Zabari nisu stigli ni da ubace novo komercijalno ime motorizacije :) :

 

Untitled.thumb.png.3bda228b0a21010f3028ae4f47967c84.png

 

Kasnije, sa uvodjenjem DPF na 1910 ccm, kao i sa novim 1598 i 1956 ccm blokovima, iskljucivo ide od 9.55535-S1, tj. 5-30 ulja. Fabricka preporuka je bila Selenia WR P.E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je pitao onda za Stila, premda 5W-50 navedeno koje je nasao za mobil 1, sigurno nije za taj motor, gledano i stariju specifikaciju. Jbg, nije precizirano. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I vise nego sto treba :) , od Ravenola 5-40 mozes i taj VMO, cini mi se i HST i VST...

Nema potrebe da toliko mozgas, 1.9 je poznat po svojoj robusnosti. Daleko od toga da sad stavljas neko djubre koje ti prvo padne pod ruku - ali najbitnije je neko odgovarajuce krsteno 5-40 ulje (po mogucstvu sintetika) i redovna zamena. Od siroko rasprostranjenih imas Seleniu WR, od Shell recimo Helix Ultra, Motul 8100 X-Clean, u zadnje vreme ljudi hvale upravo Ravenol, itd...

Sa bilo cim od navedenog nemas greske, ispitano u praksi deceniju i po unazad, mozes i nesto drugo po svom izboru... Necemo mi nista bitnije promeniti za pi*ljivih par destina hiljada km u nasem vlasnistvu, na vozilima sa X00.000 kilometara. Redovna zamena, max jedna zimska sezona, krsteno ulje i nemas brige ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem coveka u potpunosti.

Tako sam i ja trazio najkvalitetnije moguce ulje, ne zato sto mi je neophodno, vec jednom kada udjes u pricu i pocnes gledati razlike u kvalitetu, onda zasto ne uzeti najbolje :D

Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem i ja, posto sam identicno radio, birao sam i nosio delove kod majstora ili kao hobista radio sam sve sto mogu :) .

Samo kazem da se ne treba preterano opterecivati oko izbora (a pogotovo na robusnom motoru poput 1.9), sve od navedenog ce zavrsiti posao samo tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazalost ravenol nema nista trenutno dostupno 5w40. 

Motul x clean je preskup. 

Uzecu shell ultra. Jednom nedeljno na shell pumpi ima akcija 30% na ulja. Pretpostavljam da ne moze biti neka kopija cim je i pumpa shell. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://molserbia.rs/sr/ulja-maziva-i-autohemija/automobili/motorna-ulja/mol-dynamic-star-pc-5w-30/

 

Evo jedno ulje koje ispunjava S1 specifikaciju i nije fals :)

 

Sipao sam mami u Pandu Mol ulje (ne ovo konkretno nego za taj motor), i mogu reci da sam zadovoljan koliko mirnije i tise radi, pogotovo pri hladnom startu :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti ista znaci, dok sam ga imao, godinama sam u 1.9 sipao WR, a zadnjih par Helix Ultra. Seleniu sam uzimao iskljucivo u Slodesu (generalni uvoznik, najnize cene, najmanja mogucnost falsa), Shell preko Orbica (takodje generalni). Imas na njihovom sajtu sa kim saradjuju: https://orbico-lubricants.rs/shell-ulja/

Naravno, ima i boljih i skupljih ulja, tipa pomenutog Motula, Marly, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj mol je 5w30. Vidim da na sajtu uopste nemaju 5w40.

 

Dakle izbor spade na shell jer ravenol nema nista na stanju. 

Imam ovde prodavnicu mobil uvoznika. Ali mobil 1 nema 5w40. Samo 5w50 za koji ne znam da li je odgovarajuci. 

Ima mobil 3000 5w40 ali pretpostavljam da je shell ultra bolja kupovina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemaju 5w40 vmo? :D

Ja letos uzeo 13l, ostala mi litra viska :)

Drugar je pre neki dan uzeo 5w40 rup, a ono zadovoljava iste standarde kao vmo u sustini.



Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...