Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Iskreno Shell bih sipao, sipao u Brava, sipao u Djulijetu...Nema potrebe ici na nesto bolje, stvarno dobro ulje i fino ga podnose mjet motori. 

Edited by dekirs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Selenijo, selenijo, 

Još te nisam zameniJo!!

Selenijo, oooooojjjj

Lubrikantu moooooj!! :guitar:

 

Ja sam Seleniu odavno zamenio Shellom, a sad u Idei dem sa Totalom 5w40. Menjam na 15000 tj godinu dana. Malo se premišljao da predjem na 10w40, ali što bih? Za sada bez primedbi na Total Quartz 9000, osim što motor sagori oko litar na 15000. (1.4 16v)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jesi ga otpevao svaka ti cast
Sve bre to zavrsava posao, dal selenia, dal castrol, total, elf itd
Samo prava gradacija, i pravovremena zamena
Ostalo su finese i kolicina para kojom raspolazemo
Aj uzdravlje
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 11/20/2020 at 7:32 PM, ISV_01 said:
Nesto sam razmisljao, u momentu kada uletim u krizu, na koje ulje kao bekap opciju, da predjem? 
Motul 8100 5w-30 EFE od 6L je izasao skoro 8300RSD, pa gledam neku ne mnogo odstupajucu opciju po pitanju kvaliteta. 
 
Liqui Moly, Total ili Texaco (ne nam da li ih uopste ima kod nas) ili nesto po vasem izboru? Ravenol hvale, posebno kolega vagenovac i samo ulje deluje ok. 

Prvo pitanje - sto bi uleteo u krizu uopste?
Drugo- ako stvarno i uletis u toliku, sta te bre toliko sekira koje ces ulje uopste ako se sve raspada pored tebe? :D
Trece, a nije pitanje - uvek ti je tu Selenia - Petronas i nema da te boli glava. Vozis mjt, nisi sa benzincem tako da neces da primetis neku razliku svakako.
 

Ja sam sad na zameni imao glavobolju koje cu iako nemam nikakve zamerke recimo na Seleniu td i wr koju koristim jedno 15-ak godina ukupno u raznim vozilima. Salju mi ljudi, kupi ovo 0-30 al je isto kao 5-30w, kupi ono odlicno je, ovo nepoznato se pokazalo extra...sve treba da porucujem iz Bg, Su...ma daj bre, odem u lokalnu prodavnicu, kupim Seleniu i dovidjenja. Sad cu ja da mu izmislim neki eliksir mladosti posle 20god i 250hkm a hvala Bogu sve je u redu, sto znaci da i do sada prateci fabricke preporuke nije bilo greske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je selenia poprilično ok sa cenom, 1050din litra... 4L na 10.000km...(iako po servisnoj knjizi piše 30.000km a to je tema za sebe) kad  pogledam koliko me koštalo tih 10.000km u gorivu, tih 4200din za ulje umesto koliko je neko jeftinije - 1500din uštede - ja ću pre ovo... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1.4 16v ide 20k tj 10-40,preslo bi se na 5-40 ili 5-30,sta je pametnije od to dvoje,auto se pretezno po gradu vozi.Da kazem nekih 70%. I da li ima neko iskustva sa uljima marke Wolf i Mannol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 16v ide 5/40, imaš odlična ulja u toj gradaciji...Liqui moly toptec 4100, Motul 8100, ravenol VMO...

 

 

Edited by neshaoct
pismo Foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovde na forumu pise Selenia 20k, predhodni vlasnik sipao neki Castrol.Ja pitao koji on nema pojma zna da je 10-40,ali posto je radio mali pre 3000km ja bih ovo skorije zamenio jer ne znam kiji Castrol da kupim kad bude moralo da se dolije.Kod mene u gradu od ulja radnje obicnoi drze Shell,Castrol,Total,Valvoline,Selenia, a posto sam po netu gledao ulja da vidim da porucim pocelo da m izbacuje reklame sa uljima pa sam tu video to Wolf ,Mannol ulja. Ovde sam video da dosta njih koristi Meguin ulja pa mozda udje i ono u opticaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Gagy.GM
Burazer vozi Punta 2 2003 godište. Prvo je sipao seleniu gold na 5-6 hiljada mora da doda ulja. Posle probao  seleniu 20k na 7-8 je dodao ulja. Zadnje je sipao Mannol 5/40 evo 10 hiljada nije morao ništa da  dodaje malo se spustilo izmedju max i sredine. Pre toga je uvek bilo bliže minimumu kad je dosipano.

https://www.mannol.rs/

Edited by dach@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod fire motora potrošnja ulja je predviđena još u konstrukcionom biroa,nije mera kvaliteta ulja to što ga ne troši....svi moderni motori su tako konstruisani da malko troše ulje,na račun manje potrošnje goriva

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa meni je Bravo 1.2 Selenie trosio na 8000km nesto ispod 1l ali na 6000km na hladnom su imali obicaj ventili da se cuju.Posle sam presao na Syntium 5-40 manje trosilo ga a nisu se ventili culi.Na puntu 1.3mjet sam isto sipao Syntium 5-50 i bilo je ok,bez porosnjeSad se razmisljam da li isto Syntium da sipam ili neko drugo.A posto sam ulja gledao sad mi razne reklame ulja izbacuje pa videh taj Mannol,Wolf,Meguin.Pa sam nesto razmisljao neka od ta tri

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, neshtry said:

Kod fire motora potrošnja ulja je predviđena još u konstrukcionom biroa,nije mera kvaliteta ulja to što ga ne troši....svi moderni motori su tako konstruisani da malko troše ulje,na račun manje potrošnje goriva

A FIRE su bas moderni motori ;) ... 7. maja ove godine u Termoliju je napravljen poslednji 8v, posle par decenija proizvodnje i 23 miliona komada. Krenuo je jos 1985. u Autobianchi Y10, brendu koji je jos jedan u nizu ubiVenih, a koji je decenijama pre toga Fiatu sluzio za test novih tehnologija.

Takodje se ne bih slozio da su moderni turbaci neki potrosaci ulja, kacio sam vise primera - manja potrosnja goriva i emisija gasova se kod njih postizu daleko slozenijim sistemima. Iz grupacije, novi GSE FireFly motori koriste MultiAir sisteme 3. generacije, npr. TSI pored varijabilnog usisa/izduva ima ACT, tj. gasenje 2 cilindra prilikom kruziranja (izmedju 1400-4000 rpm i nizeg nivoa torque), itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pardon....ajd sada da čoveku iskomplikujemo sve,da pokažemo da znamo svašta...Pojednostavio sam da čoveku bude jasnije
Fire motori troše ulje jer su tako konstruisani(piše u knjizici koliko, zavisi od modela...).Za turbo ne znam
I većina modernih benzinaca troši ulje,tako konstruisani zarad manje potrošnje goriva..
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat i TT potpis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam 2 Brava 1.2 16 v , jedan kratko jer je bio kupljen pa vracen drugi vozen 4 godine,Stila 1.8.Znam da trose ulja i meni to ne smeta,jednostavno sam bio navikao da bar jednom mesecno pogledam nivo,zadnje 3 ipo godine vozio punta 1.3mjet ulje nije trosio pa sam bas retko proveravao.Prodao njega drugu jer sam jurio Alfu 147 i posto ne nadjoh nesto krsteno a da ne moram odmah 1000e da ulozim izleti ovaj Punto 1.4 sporting i ja ga uzmem. Kod mene je tanak izbor ulja a smara me da svaki put idem u Cacak samo za njega.Pa bih mozda probao neko drugo a da nije selenija

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam za putnicki program kakvo je, za teretni mi se Manol pokazao bolje od Shell-a i Texaco-a npr. Imao sam veci pritisak ulja i skoro da ga nije trosio dok od ova druga dva jedno je trosio posle 3hkm a drugo je trosio prilicno.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seleniu definitivno u fiata. U bravo II 1.9 120hp sam sipao selenio menjao na 15k od servisa do servisa trunku nije trosio. Sad na 500x isto selenia samo 0-30. A na opelu sam sipao mobil super 3000 gram nije trosio dok je GM trosio po 2l na 15k. Tako da seleniu u fiatu ne menjam stvarno je ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, 500x said:

U bravo II 1.9 120hp sam sipao selenio menjao na 15k od servisa do servisa trunku nije trosio.

ja ne znam za slučaj da 1.9 u bilo kojoj izvedbi (pogotovo 8v) troši ulje, ukoliko je sve ostalo ispravno.

Za prelazak sa selenije na drugiog proizvođača samo sam primetio ravnomerniji i tiši rad motora. Možda je placebo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, neshtry said:

Pardon....ajd sada da čoveku iskomplikujemo sve,da pokažemo da znamo svašta...Pojednostavio sam da čoveku bude jasnije
Fire motori troše ulje jer su tako konstruisani(piše u knjizici koliko, zavisi od modela...).Za turbo ne znam
I većina modernih benzinaca troši ulje

To sto pise u knjizici je maltene Fiatovo genericki napisano, za sve moguce motorizacije.

Nije poenta komplikovati i "praviti se pametan" - nego ne generalizovati ;) . Kacio sam svoje slike sa intervala malog servisa - MultiAir benzinac koji je takodje turbo i takodje iz matore 1368 ccm FIRE familije - na prve 2 zamene je trosio oko 3 dl na 10.000 km. Pre mesec dana jos jedna zamena, a posto kazes da ne znas za turbake, evo crno na belo iz prve ruke, Shell Helix HX-7 ECT 5-40 (koji uz Seleniu sipaju i po ovlascenim) je u pitanju: 

On 10/25/2020 at 10:38 AM, Ivan said:

Dan pre servisa sam ponovo slikao stanje nivoa ulja, apropo price o potrosnji na 1.4 motorima. U ovoj turi je cak vise i gazen, tako da je na okruglo 10.120 km potrosio 6 "kockica" od 14 na meracu. U prevodu, trunku preko 4 dl na celom sevisnom intervalu. U kompletnom periodu posedovanja auta nisam nikada ni kupio dodatni litar za vozanje u gepeku:

 

221020207385.thumb.jpg.17c39d9881bd1d155d27c4b0fe76da0c.jpg

 

Dalje, evo i Horvat je pisao identicno iskustvo sa 1.4 T-Jet 120. Takodje motor iz FIRE familije, s tim sto su oba nasa turbaci i Euro 5 verzije. S druge strane, imas isti taj 1368 ccm blok, gde ljudi na Euro 6 i novim atmo motorima prijavljuju prilicne potrosnje ulja. Kod njega jednostavno jeste tako - zato je i poenta mog prvog posta bila da ne treba generalizovati za FIRE. I da moderni motori daleko slozenijim tehnologijama stede gorivo, nego sto su to veci zazori ili sta vec...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam i Meguin ulja ona imaju onaj A3 i sad jedno ima Fiat 9.55535-S2;a drugo Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.55535-M2.Koje ot ta dva bi vise pasovala za 1.4 ? Ili Wolf  9.55535-gh2 i  9.55535-s2. Dok na Mannol obicno pise A3 ali reno,porshe,gm.Dok na Seleniji 20k  9.55535-G2. E sad jel ima neke bitne razlike u tim oznakama ili da se gleda ovo A3? mislim nem pojma koje uzeti :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja koristim FAM 10W40 fenix BM, do sada dve zamene. Dolivao jesam. Oko 0.7L na 15 000km. Ali mi je slinavio na poklopcu ventila. Od kad sam to sredio, bas malo sam dolivao mozda 0.3L.

Sledeca zamena Fam fenix BMB 10W40 pred novu godinu. Malo bolje ulje od BM.

I po preporuci Stalkera odlicno ulje u klasi 10W40 API SN/CF ACEA A3 B3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A poštovani Stalker.... Jel ima negde dokumentovano čime se čovek bavi, akreditacija neke vrste za njegovu kompetenciju, nešto? 

Pitam. 

Čitao sam neki blog gde on piše o uljima, poprilično mi je to nepodkrepljeno bilo. Ne pokušavam da osporim nečije znanje, ali ovo je doba interneta, svako može da bude "stručnjak" i stručnjak. Svugde u svetu nauke kad iznosiš neke tvrdnje to podkrepiš dokazima ili se pozoveš na nečije radove. U tom blogu je to ... Pa nije ga bilo.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hotstepper
Guglaj motornaulja blog

Naici ces na tone tekstova o uljima, savete i odgovore na pitanja.
Takodje na skodaforumu odgovara na ista pitanja.

covek je pun znanja, i posvecen toj temi

Dal je laznjak, zakljuci sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...