dekirs 4819 Posted November 20, 2020 (edited) Iskreno Shell bih sipao, sipao u Brava, sipao u Djulijetu...Nema potrebe ici na nesto bolje, stvarno dobro ulje i fino ga podnose mjet motori. Edited November 20, 2020 by dekirs 2 ISV_01 and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9590 Posted November 20, 2020 Deo postova je sada ovde: - Iskustva sa kurirskim službama - AKS, BEKS, Daily, Post-express... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted November 20, 2020 Selenijo, selenijo, Još te nisam zameniJo!! Selenijo, oooooojjjj Lubrikantu moooooj!! Ja sam Seleniu odavno zamenio Shellom, a sad u Idei dem sa Totalom 5w40. Menjam na 15000 tj godinu dana. Malo se premišljao da predjem na 10w40, ali što bih? Za sada bez primedbi na Total Quartz 9000, osim što motor sagori oko litar na 15000. (1.4 16v) 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10772 Posted November 20, 2020 (edited) E jesi ga otpevao svaka ti cast Sve bre to zavrsava posao, dal selenia, dal castrol, total, elf itd Samo prava gradacija, i pravovremena zamena Ostalo su finese i kolicina para kojom raspolazemo Aj uzdravlje Edited November 20, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat i TT potpis 3 kakoonobese, Axic and silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted November 20, 2020 On 11/20/2020 at 7:32 PM, ISV_01 said: Nesto sam razmisljao, u momentu kada uletim u krizu, na koje ulje kao bekap opciju, da predjem? Motul 8100 5w-30 EFE od 6L je izasao skoro 8300RSD, pa gledam neku ne mnogo odstupajucu opciju po pitanju kvaliteta. Liqui Moly, Total ili Texaco (ne nam da li ih uopste ima kod nas) ili nesto po vasem izboru? Ravenol hvale, posebno kolega vagenovac i samo ulje deluje ok. Prvo pitanje - sto bi uleteo u krizu uopste? Drugo- ako stvarno i uletis u toliku, sta te bre toliko sekira koje ces ulje uopste ako se sve raspada pored tebe? Trece, a nije pitanje - uvek ti je tu Selenia - Petronas i nema da te boli glava. Vozis mjt, nisi sa benzincem tako da neces da primetis neku razliku svakako. Ja sam sad na zameni imao glavobolju koje cu iako nemam nikakve zamerke recimo na Seleniu td i wr koju koristim jedno 15-ak godina ukupno u raznim vozilima. Salju mi ljudi, kupi ovo 0-30 al je isto kao 5-30w, kupi ono odlicno je, ovo nepoznato se pokazalo extra...sve treba da porucujem iz Bg, Su...ma daj bre, odem u lokalnu prodavnicu, kupim Seleniu i dovidjenja. Sad cu ja da mu izmislim neki eliksir mladosti posle 20god i 250hkm a hvala Bogu sve je u redu, sto znaci da i do sada prateci fabricke preporuke nije bilo greske. 3 shuxx, ISV_01 and dekirs reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hotstepper 22 Posted November 20, 2020 Po meni je selenia poprilično ok sa cenom, 1050din litra... 4L na 10.000km...(iako po servisnoj knjizi piše 30.000km a to je tema za sebe) kad pogledam koliko me koštalo tih 10.000km u gorivu, tih 4200din za ulje umesto koliko je neko jeftinije - 1500din uštede - ja ću pre ovo... 2 neshtry and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gagy.GM 59 Posted November 21, 2020 Punto 1.4 16v ide 20k tj 10-40,preslo bi se na 5-40 ili 5-30,sta je pametnije od to dvoje,auto se pretezno po gradu vozi.Da kazem nekih 70%. I da li ima neko iskustva sa uljima marke Wolf i Mannol? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Home 56 Posted November 22, 2020 (edited) U 16v ide 5/40, imaš odlična ulja u toj gradaciji...Liqui moly toptec 4100, Motul 8100, ravenol VMO... Edited November 22, 2020 by neshaoct pismo Foruma Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gagy.GM 59 Posted November 22, 2020 Ovde na forumu pise Selenia 20k, predhodni vlasnik sipao neki Castrol.Ja pitao koji on nema pojma zna da je 10-40,ali posto je radio mali pre 3000km ja bih ovo skorije zamenio jer ne znam kiji Castrol da kupim kad bude moralo da se dolije.Kod mene u gradu od ulja radnje obicnoi drze Shell,Castrol,Total,Valvoline,Selenia, a posto sam po netu gledao ulja da vidim da porucim pocelo da m izbacuje reklame sa uljima pa sam tu video to Wolf ,Mannol ulja. Ovde sam video da dosta njih koristi Meguin ulja pa mozda udje i ono u opticaj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted November 22, 2020 (edited) @Gagy.GM Burazer vozi Punta 2 2003 godište. Prvo je sipao seleniu gold na 5-6 hiljada mora da doda ulja. Posle probao seleniu 20k na 7-8 je dodao ulja. Zadnje je sipao Mannol 5/40 evo 10 hiljada nije morao ništa da dodaje malo se spustilo izmedju max i sredine. Pre toga je uvek bilo bliže minimumu kad je dosipano. https://www.mannol.rs/ Edited November 22, 2020 by dach@ Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14776 Posted November 22, 2020 Kod fire motora potrošnja ulja je predviđena još u konstrukcionom biroa,nije mera kvaliteta ulja to što ga ne troši....svi moderni motori su tako konstruisani da malko troše ulje,na račun manje potrošnje gorivaSent from my motorola one macro using Tapatalk 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gagy.GM 59 Posted November 22, 2020 Pa meni je Bravo 1.2 Selenie trosio na 8000km nesto ispod 1l ali na 6000km na hladnom su imali obicaj ventili da se cuju.Posle sam presao na Syntium 5-40 manje trosilo ga a nisu se ventili culi.Na puntu 1.3mjet sam isto sipao Syntium 5-50 i bilo je ok,bez porosnjeSad se razmisljam da li isto Syntium da sipam ili neko drugo.A posto sam ulja gledao sad mi razne reklame ulja izbacuje pa videh taj Mannol,Wolf,Meguin.Pa sam nesto razmisljao neka od ta tri Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted November 22, 2020 29 minutes ago, neshtry said: Kod fire motora potrošnja ulja je predviđena još u konstrukcionom biroa,nije mera kvaliteta ulja to što ga ne troši....svi moderni motori su tako konstruisani da malko troše ulje,na račun manje potrošnje goriva A FIRE su bas moderni motori ... 7. maja ove godine u Termoliju je napravljen poslednji 8v, posle par decenija proizvodnje i 23 miliona komada. Krenuo je jos 1985. u Autobianchi Y10, brendu koji je jos jedan u nizu ubiVenih, a koji je decenijama pre toga Fiatu sluzio za test novih tehnologija. Takodje se ne bih slozio da su moderni turbaci neki potrosaci ulja, kacio sam vise primera - manja potrosnja goriva i emisija gasova se kod njih postizu daleko slozenijim sistemima. Iz grupacije, novi GSE FireFly motori koriste MultiAir sisteme 3. generacije, npr. TSI pored varijabilnog usisa/izduva ima ACT, tj. gasenje 2 cilindra prilikom kruziranja (izmedju 1400-4000 rpm i nizeg nivoa torque), itd... 2 neshtry and Axic reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14776 Posted November 22, 2020 (edited) Pardon....ajd sada da čoveku iskomplikujemo sve,da pokažemo da znamo svašta...Pojednostavio sam da čoveku bude jasnije Fire motori troše ulje jer su tako konstruisani(piše u knjizici koliko, zavisi od modela...).Za turbo ne znam I većina modernih benzinaca troši ulje,tako konstruisani zarad manje potrošnje goriva.. Edited November 22, 2020 by Ivan Skinut nepotreban citat i TT potpis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gagy.GM 59 Posted November 22, 2020 Imao sam 2 Brava 1.2 16 v , jedan kratko jer je bio kupljen pa vracen drugi vozen 4 godine,Stila 1.8.Znam da trose ulja i meni to ne smeta,jednostavno sam bio navikao da bar jednom mesecno pogledam nivo,zadnje 3 ipo godine vozio punta 1.3mjet ulje nije trosio pa sam bas retko proveravao.Prodao njega drugu jer sam jurio Alfu 147 i posto ne nadjoh nesto krsteno a da ne moram odmah 1000e da ulozim izleti ovaj Punto 1.4 sporting i ja ga uzmem. Kod mene je tanak izbor ulja a smara me da svaki put idem u Cacak samo za njega.Pa bih mozda probao neko drugo a da nije selenija Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7728 Posted November 22, 2020 Ne znam za putnicki program kakvo je, za teretni mi se Manol pokazao bolje od Shell-a i Texaco-a npr. Imao sam veci pritisak ulja i skoro da ga nije trosio dok od ova druga dva jedno je trosio posle 3hkm a drugo je trosio prilicno.Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
500x 21 Posted November 22, 2020 Seleniu definitivno u fiata. U bravo II 1.9 120hp sam sipao selenio menjao na 15k od servisa do servisa trunku nije trosio. Sad na 500x isto selenia samo 0-30. A na opelu sam sipao mobil super 3000 gram nije trosio dok je GM trosio po 2l na 15k. Tako da seleniu u fiatu ne menjam stvarno je ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted November 22, 2020 Nije selenija dobra ni blizu koliko su fiatovi motori odlicni Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока 3 darkman14, Axic and Djuk85 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkman14 5890 Posted November 22, 2020 1 hour ago, 500x said: U bravo II 1.9 120hp sam sipao selenio menjao na 15k od servisa do servisa trunku nije trosio. ja ne znam za slučaj da 1.9 u bilo kojoj izvedbi (pogotovo 8v) troši ulje, ukoliko je sve ostalo ispravno. Za prelazak sa selenije na drugiog proizvođača samo sam primetio ravnomerniji i tiši rad motora. Možda je placebo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted November 22, 2020 (edited) 2 hours ago, neshtry said: Pardon....ajd sada da čoveku iskomplikujemo sve,da pokažemo da znamo svašta...Pojednostavio sam da čoveku bude jasnije Fire motori troše ulje jer su tako konstruisani(piše u knjizici koliko, zavisi od modela...).Za turbo ne znam I većina modernih benzinaca troši ulje To sto pise u knjizici je maltene Fiatovo genericki napisano, za sve moguce motorizacije. Nije poenta komplikovati i "praviti se pametan" - nego ne generalizovati . Kacio sam svoje slike sa intervala malog servisa - MultiAir benzinac koji je takodje turbo i takodje iz matore 1368 ccm FIRE familije - na prve 2 zamene je trosio oko 3 dl na 10.000 km. Pre mesec dana jos jedna zamena, a posto kazes da ne znas za turbake, evo crno na belo iz prve ruke, Shell Helix HX-7 ECT 5-40 (koji uz Seleniu sipaju i po ovlascenim) je u pitanju: On 10/25/2020 at 10:38 AM, Ivan said: Dan pre servisa sam ponovo slikao stanje nivoa ulja, apropo price o potrosnji na 1.4 motorima. U ovoj turi je cak vise i gazen, tako da je na okruglo 10.120 km potrosio 6 "kockica" od 14 na meracu. U prevodu, trunku preko 4 dl na celom sevisnom intervalu. U kompletnom periodu posedovanja auta nisam nikada ni kupio dodatni litar za vozanje u gepeku: Dalje, evo i Horvat je pisao identicno iskustvo sa 1.4 T-Jet 120. Takodje motor iz FIRE familije, s tim sto su oba nasa turbaci i Euro 5 verzije. S druge strane, imas isti taj 1368 ccm blok, gde ljudi na Euro 6 i novim atmo motorima prijavljuju prilicne potrosnje ulja. Kod njega jednostavno jeste tako - zato je i poenta mog prvog posta bila da ne treba generalizovati za FIRE. I da moderni motori daleko slozenijim tehnologijama stede gorivo, nego sto su to veci zazori ili sta vec... Edited November 22, 2020 by Ivan 3 Axic, horvat and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gagy.GM 59 Posted November 22, 2020 Gledao sam i Meguin ulja ona imaju onaj A3 i sad jedno ima Fiat 9.55535-S2;a drugo Fiat 9.55535-H2; Fiat 9.55535-M2.Koje ot ta dva bi vise pasovala za 1.4 ? Ili Wolf 9.55535-gh2 i 9.55535-s2. Dok na Mannol obicno pise A3 ali reno,porshe,gm.Dok na Seleniji 20k 9.55535-G2. E sad jel ima neke bitne razlike u tim oznakama ili da se gleda ovo A3? mislim nem pojma koje uzeti Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6456 Posted November 23, 2020 S2 je za 1.4 turbo motore, za atmosferce nisam 100% siguran... Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10772 Posted November 23, 2020 Ja koristim FAM 10W40 fenix BM, do sada dve zamene. Dolivao jesam. Oko 0.7L na 15 000km. Ali mi je slinavio na poklopcu ventila. Od kad sam to sredio, bas malo sam dolivao mozda 0.3L. Sledeca zamena Fam fenix BMB 10W40 pred novu godinu. Malo bolje ulje od BM. I po preporuci Stalkera odlicno ulje u klasi 10W40 API SN/CF ACEA A3 B3. 2 ortakov and MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hotstepper 22 Posted November 24, 2020 (edited) A poštovani Stalker.... Jel ima negde dokumentovano čime se čovek bavi, akreditacija neke vrste za njegovu kompetenciju, nešto? Pitam. Čitao sam neki blog gde on piše o uljima, poprilično mi je to nepodkrepljeno bilo. Ne pokušavam da osporim nečije znanje, ali ovo je doba interneta, svako može da bude "stručnjak" i stručnjak. Svugde u svetu nauke kad iznosiš neke tvrdnje to podkrepiš dokazima ili se pozoveš na nečije radove. U tom blogu je to ... Pa nije ga bilo. Edited November 24, 2020 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) 1 totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuxx 10772 Posted November 24, 2020 @Hotstepper Guglaj motornaulja blog Naici ces na tone tekstova o uljima, savete i odgovore na pitanja. Takodje na skodaforumu odgovara na ista pitanja. covek je pun znanja, i posvecen toj temi Dal je laznjak, zakljuci sam 1 alfini0507 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites