Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Da, anuss za grande punta 1.4 16v 70kw ( fiat s2)...ovo ce biti druga zamena ravenola vmo, odlicno se pokazalo.

Cena je 810 din po litru (na pakovanje of 5 litara), kao i svaki put gospoda iz anuss-a daju popust od 10% na ime postarine...uvek stigne za jedan dan...top firma!

 

 

OnePlus 7T

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Objasnili mi Subotičani da se čita Anuš( s je kod Mađara š,a s je sz)....ja pitam a što i ne napišu Anuš,ne znaju odgovor....

Sent from my motorola one macro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, neshtry said:

Objasnili mi Subotičani da se čita Anuš

Ma znamo odavno kako se cita ;) ... Ali dzaba kad niko ovde ne stavlja tu kvacicu :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, Home said:

Stigla corbica.

 

Untitledz.thumb.png.ed68d73337f6e5a124d40f64e3718c21.png

 

Kakva "čorbica", pa nije valjda da ga 'jede' (čitaj troši)...  :P

 

Ja sam i drugi put za redom uzeo Petronas... Nervira me samo ona oznaka "AV" pa ću morati da nađem nešto drugo za sledeću zamenu  :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije baš da ga jede, ali ga mezi ...Nekih 700-800 ml na 10 k...to je solidan rezultat za jedan 16 v, skoro pa odličan ...Zato i kupujem 5 litara...da ima...

 

OnePlus 7T

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
49 minutes ago, Home said:

Nekih 700-800 ml na 10 k...to je solidan rezultat za jedan 16 v

Mera za kvalitet ulja nije bas potrosnja - ali koliko su se ljudi zalili na potrosnju na relativno ili novim 1368 ccm blokovima na 500L i Tipu, stvarno je OK. U smislu da se vozi opusteno, da mozes da spicis na put od 1000-2000 km i da se ne strepi kada se vadi sipka.

Kod tebe je atmo ili turbo? Pisah vec da je kod mene potrosnja na istom bloku smesna, maltene kao na bivsem dizelu. Za vikend sam bas kontrolisao, oko 8500 km, oseglo je 3 "kockice" od 14 na meracu, znaci malo jace od 2 dl. Tako da ce se vec 3. put opet poklopiti sa ta neka 3-4 dl potorosnje na servisnom intervalu od 10-12000 km. Tacnije, mogu vec sa siguroscu da tvrdim da je to i pravilo u mom slucaju, a trosi se Shell Helix HX7 ECT 5-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije turbo, običan atmo motor sa 16 ventila....jedan od parametara kvaliteta ulja je i njegova potrošnja (isparivost)...pre ravenola sam koristio LM toptec 4100...duplo više potrošnje do zamene u odnosu na ravenol (ista vožnja isti benzin isto sve). Da, ova bitanga od motora troši ulje, šteta je što nema hladnjak za ulje, mislim da bi to rešilo problem potrošnje. Mislim da se ulje u njemu prilično zagreva, a i 3 litra ulja je malo..


OnePlus 7T

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 minutes ago, Home said:

 šteta je što nema hladnjak za ulje, mislim da bi to rešilo problem potrošnje.

 

Ovo sam ja govorio za 1.8...cak i razmisljao o ugradnji nekog malog coolera ali sam odustao jer sam se uvek zaustavljao na 1 do 1,5 litre na 10,000km...uvek sa baaaas dobrim przenjem

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na potrosnju ulja u identicnim uslovima voznje uticu sledece stavke kod ulja:

 

-flash point

-viskozitet

-HTHS

-kvalitet uljne baze

-NOACK isparljivost

 

Flash point direktno znaci temperaturu sagorevanja ulja, dakle sto vise to bolje.

Viskozitet ljudi uglavnom znaju sta znaci (manje vise) te viskoznije ulje teze tece, teze prodire u sitne zazore (te u neku ruku znaci losiju zastitu kod hladnog motora, ali pri velikim temperaturama ostaje dovoljno "gusto")

HTHS je laicki receno otpornost uljnog filma na "smicanje" pri visokim temperaturama, sto opet utice donekle na potrosnju ulja.

Na kraju kvalitet baze ulja, jer npr. PAO ulja dugo zadrzavaju svoje karakteristike, a HC, polusinteticka pocnu da menjaju svojstva dosta brze, te moze gubiti na viskoziteti i samim tim povecavati potrosnju.

Noack isparljivost je prilicno ocigledna, recimo 5% naspram 10% znaci da ce ulje sa 10% isparljivosti nestajati duplo brze od ulja sa 5% isparljivosti cak i da su im svi ostali parametri identicni (sto uglavnom nije slucaj).

 

Utice naravno i stil/uslovi voznje, ali u principu ako jedno ulje iste specifikacije trosi manje od drugog to uglavnom znaci da je to kvalitetnije ulje.

 

Nije mineralno 15w50 kvalitetnije od 0w30 zato sto ga neki motor manje trosi, ali ako jedno 5w40 trosi manje od drugog 5w40 u identicnim uslovima onda uglavnom to znaci da je drugo kvalitetnije.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma jasno je sve, treba probati više brendova (nisam za promenu gradacija, iako savetuju mehaničari ponekad) i naći šta najviše odgovara i čega najmanje nestaje (ko ima takav "problem" sa agregatom jel?). Komšija ima Punta 2 sa neuništivim 8v fire motorom, prešao preko 300 000, počeo da troši ulje (Gold selenija) prilično, ne dimi, ne čuka...radi kao satić, nije hteo da ga popravlja već da ga da na otpad neki...Pošto je trošio bukvalno litar ulja na 500 km kupovao mu sve i svašta, po pijacama u flašama na točenje, gušće, redje ma sve sipao u njega nadajući se da će da zakuje....sasvim slučajno na nekoj pumpi kupi neko FAM ulje....Posle litra ulja primeti da mu stane potrošnja, on ode i kupi isto ulje i zameni (posle 3 godine dolivanja) i stane potrošnja bukvalno dolije pola litra do zamene...

OnePlus 7T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Flash point je temp. na kojoj se pale uljne pare, boljecda stave temp na kojoj ulje postaje smola / zbog benzinaca ili plina koji sagorevaju na visim temp.

 

Nek se zanemari isparavanje tzv NOACK, recimo da su otišle uljne karike na benzincu i da troši 1 litar na hiljadu km.

Motor  se vrti na 100 km/h oko 2900 obrtaja i pređe put 1000 km, izračunajte koliko klip napravi putanja za taj put a zatim koliko ulja  jednom hodu klipa karika ne stigne da skine sa cilindra. Nek su sve četiri karike stradale i svaki cilindar sagoreva istu količinu.

 

Videćete da su količine izuzetno male i da koliko litra izgledalo mnogo na 1000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretno za taj Fiat 1400 cm3 sam negde pročitao da postoje neke rupe u samom motoru kroz koje ulje negde prolazi i da to ima neku svoju funkciju i da je to tako rešeno u konstrukciji samog bloka/glave. Ne mogu da nađem taj pdf nigde, bio je na italijanskom i sve objašnjeno u sitna crevca, sećam se da je pisalo i da motori sa varijatorom/fazom imaju veću potrošnju ulja.
Kolega ima Brava i probao je neko drugo ulje često mu treptala lampica za ulje, nije dugo gasio lampu posle paljenja, kaže da nije bio bučniji nego pre, nije dimio ali nije bilo to to...Menjao filter ulja... isto....na kraju posle 2000 km vrati seleniju (wr beše) i sve kao duša...gasi ne treperi...ajde sada budi pametan...ulja je uzeo (i jedno i wr) u kita radnji.

OnePlus 7T

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Home said:

Kolega ima Brava i probao je neko drugo ulje često mu treptala lampica za ulje, nije dugo gasio lampu posle paljenja

Ako je dizel i to 1.6 ili 2.0 u pitanju - moze da bude druga, mnogo banalnija ali mnogo fatalnija "sitnica". U vidu gumice uljne pumpe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/13/2020 at 4:12 PM, Ivan said:
Ako je dizel i to 1.6 ili 2.0 u pitanju - moze da bude druga, mnogo banalnija ali mnogo fatalnija "sitnica". U vidu gumice uljne pumpe.

Jeste 1.6 MJet...hvala za info.

 

 

Edited by neshaoct
pismo Foruma

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Home

Imas dosta na forumu ispisano oko toga pa pogledaj preko Search, da ne trujem temu. Banalna stvar koja moze da napravi prilicno problema. Obicno ljudi menjaju tu gumicu odmah po kupovini/na velikom servisu. A manifestuje se upravo tako kako si napisao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Darko_gr

Pitanje je prebaceno u odgovarajucu temu o uljima. Pisalo se poprilicno, imas i na ovoj strani pa unazad.

A mozes da pogledas i pomocu Search foruma, bilo je vise zadovoljnih korisnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, Darko_gr said:

Da li je neko probao ravenol ulje na jtd-u?

 

 

Jeste Darino. Imas ovde pobornike na forumu i Ravenola, i Motula, i Shella i Syntiuma itd. Javice se vec neko :) sve su to dobra ulja

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, Darko_gr said:

Da li je neko probao ravenol ulje na jtd-u?

 

 

17 hours ago, MS PK said:

Probali su i hvale se ljudi

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
 

Čuj hvale se  zadovoljni. VST koristio odlično ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...