Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

@shuxx

 

Imaš na prošloj strani teme na kojoj smo o tome...pisali su @Matteo11 @ISV_01 @zelsav

 

Ukratko:

ACEA A/B su ulja odgovarajuća za motore (benzin/dizel) koji nemaju katalizatore/DPF, odnosno nemaju naknadnu ''obradu'' izduvnih gasova.

ACEA C su ulja odgovarajuća za motore (benzin/dizel) koji imaju katalizatore/DPF, odnosno imaju naknadnu obradu izduvnih gasova. Mogu da budu C1, C2, C3, C4, C5...razlika među njima je ono što su pominjali ljudi na prošloj strani teme na kojoj smo. :thumbup: 

Suštinski, u iole novije automobile se ne sipa ništa što nije ACEA C, eeeeventualno može A5/B5 ako je fabrika propisala.

 

Pominjao si da si čitao Stalker blog, ima i on o ACEA C standardu ovde:

http://motornaulja.blogspot.com/2009/07/par-reci-o-acea-c-standardima-few-words.html

Quote

Radi se o standardima i za benzince i za dizele koji imaju opremu za naknadno tretiranje izduvnih gasova. Naravno važi za Euro IV motore (pa i V). Kod dizelaša se u post tretman opremu podrazumeva DPF (Diesel Particulate Filter) a kod benzinaca TWC (Three Way Catalyst). U oba slučaja ova ulja ovim uređajima produžavaju životni vek.Sva su „low SAPS“ ulja i ulja za štednju goriva. Uzgred osim C4 ostala imaju zahteve za relativno niskim HTHS*, uz napomenu da je C3 (uz C4) namenjen automobilima visokih performansi. Za sva ulja koja ispunjavaju C standarde važi napomena da se obrati pažnja kod starijih automobila (motora) jer možda nisu pogodna za njih. Uz to treba dodati da ako ijedna ova ulja nisu pogodna za mešanje sa drugim uljima već samo međusobno i to opet uz oprez, C1 i C2 mogu međusobno ali oba nisu za mešanje sa C4 tipom ulja.
 

* Baš relativnim jer C1 i C2 podrazumevaju niske klase viskoznosti npr. 0W-20(30) ili max. 5W-30 a uz te viskoznosti ide i manja vrednost HTHS viskoznosti. C3 su često 0W-40 ili čak 5W-40 viskoznosti.


Mid-SAPS ulja (osim ostalog) moraju imati sulfatnog pepela ispod 0,8% dok Low-SAPS ispod 0,5%. ACEA C1 zahteva isključivo uslov za Low-SAPS i manje od 0,5% pepela dok C2 i C3 "tolerišu" i Mid-SAPS specifikaciju, ali nikako više od toga.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/17/2020 at 1:19 PM, ISV_01 said:

Sad nešto gledam, bar po onome što Motul oil selector nudi. Tipo bilo da ima ili nema AdBlue (EURO 6d-temp), preporuka je:

 

Izvor:

http://www.oelberater.de/car

 

E sad, ako u knjižici piše ACEA C2 standard, to je ulje koje sam naveo gore u tekstu kao i navedeno dole 0W-30 Eco Clean.  Svakako je i jedna i druga opcija ok, samo vidi koji se viskozitet traži po specifikaciji (pretpostavljam 5W30).

1.jpg

Dobro, odluka je pala na dotični Motul 

47,nešto € i 50 centi poštarine 

Danas mi dostavili pa možda sledeći vikend sunem u mašinu ! 

IMG_20200724_151900.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Većina nas je promenila Seleniu i prešla na neko modernije ulje. Ako baš hoćeš pravi original i zamenu za Seleniu onda u Slodesu možeš uzeti Syntium 3000AV  5W-40 što je zamena za Seleni WR. Inače Slodes ti je generalni uvoznik i distributer za Petronas maziva za SCG i BiH tako da kod njih nema greške. Ili pak možeš i Shell Ultra 5W-40, njega ja već treći put sipam kod mene. 

https://www.slodestrade.rs/

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicno ulje, a od svih pomenutih mnogo vise paznje obrati na to da ne naletis na fals.

 

Edited by Ivan
Editovano posle prebacivanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi,krenuo sampolako da citam ovu temu sto je Ivan predlozio..

Ja sam Seleniu wr kupio u Beo caru u Omladinskih brigada..

Nije uvoznik slodes...

Pa sam poceo zato da sumnjam,i pri prvom paljenju mi se malo cuje nesto kao zveckanje ventilia slican zvuk kao to.kao da na suvo nekj deo odradi...E sada dal neko kupuje ulja u ovoj radnji,ili ulja?? Uvoznik je SB-BP OIL SURCIN...

15960333278374315391695885072136.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milandjbg Od ulja možeš ostati na Seleniji, ali isključivo u Soldesu uzeti, možeš onda i Ravenol, Motul koji si naveo 8100 serija im je top. Ako Motul oil selector ne laže, trebao bi da sipaš ulje kao i ja 5W-30 8100 Xclean EFE Motul oil selector i lično nemam zamerki. (Treba proveriti u oil selector-u, možda nije to ulje jer nije napisano godište auta i da li ima DPF).

 

OFC Ravenol je isto dobro ulje, možeš i Marley, Liqui Moly i druge, samo da zadovoljavaju specifikacije proizvođača. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onda mislim da je 5W-40 Xcess - nek me neko ispravi ako grešim. 

Untitled.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Ako Motul oil selector ne laže, trebao bi da sipaš ulje kao i ja 5W-30 8100 Xclean EFE

Mislim da kod njega ide gradacija 5W-40, eventualno 10W-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Axic Da, ispravih 2 posta iznad tvog, kada je napisan info za godiste i da je bez DPFa

 

Sent from my S10 PRO using Tapatalk

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupujete i bavite se prerađenim mineralnim uljima.  

Ako kupujete kupite kvalitetno ulje, Ravenol je odličan izbor. Evo kako  čisto ispod čepa sa preko 8000 km. 

 

IMG-b2446d6ddfe3c5785f3a2918e0f2e3b6-V.thumb.jpg.f7ba53a3eade81b85d0dedeb051ceba1.jpg 

 

Motor manje čekića , naročito zimi.

Dobar izbor iz za male pare je Petronas Sintyum 7000 0W40 , ovo 0 ne treba nikog da plaši jer je ulje bliže 5 po svim karakteristikama. Čak kad se prosto upoređuje u flašicama sa Seleniom WR nikakve razlike. Koristio sam ga godinu dana i nema neke razlike u odnosu na Ravenol VST.  Zimi  se lepo ponaša, podjednako brzo nabije pritisak, mirno radi i nema  potrošnje ulja /nikad nije ni trošio.

 

1943342577_zz-Copy.thumb.jpg.a55e10d45f4685ff658b0325ef625913.jpg20200610_202815.thumb.jpg.ffcb0c464868dafb1490c93d1fbc4990.jpg

 

Ova cena je aktuelna i ovih dana. Vrhunsko sintetičko ulje, što je najbitnije brzo dođe do turbine. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, ivan.ik said:

 

 

1943342577_zz-Copy.thumb.jpg.a55e10d45f4685ff658b0325ef625913.jpg20200610_202815.thumb.jpg.ffcb0c464868dafb1490c93d1fbc4990.jpg

 

Ova cena je aktuelna i ovih dana. Vrhunsko sintetičko ulje, što je najbitnije brzo dođe do turbine. 

 

 

Čudno da u Nemačkoj pišu ćirilicom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pišu šta god da im kažeš. 

Samo nema nigde Borske i Slodesa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eneos Hyper Premium R1 5W30 , C4 ulje.

To mi je tada bilo dostupno preko AutoDoc-a.

IMG_20200425_113210.thumb.jpg.45f0f2d0fb232c90e16d56f72671142c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quote

Okrivljenik je oglašavao motorno ulje "X" koje je prodavalo uz izjavu "potpuno sintetičko motorno ulje sa niskim trenjem koje štedi gorivo tijekom cijele godine". Podnositelj zahtjeva osporava uporabu izraza "potpuno sintetički" kao zabludu.

Za bolje razumijevanje pravnog spora potrebno je dati sljedeća tehnička objašnjenja: Klasična motorna ulja dobivena su i dobivena su iz sirove nafte frakcijskom destilacijom (rafiniranjem). Sirova nafta sastoji se od velikog broja različitih ugljikovodika, tj. Kemijskih spojeva izrađenih od ugljika i vodika. One se mogu razdvojiti u različite skupine destilacijom prema različitom vrelištu (frakcijama). Na taj se način, primjerice, izvlači benzin ili lož ulje. Neke su frakcije pogodne kao maziva, a ako motorna ulja tvore skupinu mineralnih ulja, točnije to je udio takozvanog baznog ulja, kojem je tada dodan znatno manji postotak takozvanih aditiva koji su namijenjeni poboljšanju radnih svojstava motora , Aditivi zajedno čine oko 20 do 25 posto i sadržani su u svim motornim uljima. Budući da se ekstrakcija mineralnih baznih ulja načelno ne razlikuje od benzina i lož-ulja, ta su motorna ulja relativno jeftina. Frakcijska destilacija može samo odvojiti kemijske spojeve prisutne u sirovoj nafti prema njihovoj vrelištu. Mineralna bazna ulja, dakle, još uvijek se sastoje od velikog broja različitih ugljikovodika, čak i nakon primjene daljnjih procesa čišćenja, koji nisu podjednako pogodni kao maziva. Sredinom 1970-ih na tržište su stigla motorna ulja koja se nazivaju sintetička ulja, čiji se bazni dio ne sastoji od mineralnog ulja, ali proizveden je iz jednostavnih osnovnih spojeva polimerizacijom i / ili esterifikacijom. Polazište ove sinteze je etilen, jednostavan spoj koji se sastoji od dva atoma ugljika i četiri vodika, a koji se također mogu dobiti iz sirove nafte. U etilenu postoji dvostruka veza između dva četverovezana atoma ugljika. Međutim, kako se ikada može stvoriti samo jedna veza između dva atoma na energetski najpovoljnijoj razini, daljnja veza je energetski energetski veća od jedne veze. To čini etilen vrlo reaktivnim. Veliki broj molekula etilena može se kombinirati u tvorbu dugih lanaca; ova vrsta reakcije naziva se polimerizacija. Zajedno s daljnjim koracima implementacije, posebni izo-parafini s kratkim glavnim i dugim bočnim lancima, takozvani polialfaolefini (PAO). Esteri dikarboksilne kiseline i esteri poliola mogu se dobiti dodavanjem alkohola i organskih kiselina (karboksilnih kiselina). Prednost postupka nalazi se u kontroli molekularnog sastava krajnjeg proizvoda. Stvaraju se spojevi s određenom duljinom lanca i molekularnom strukturom, pa su uvijek ista svojstva. To omogućava optimalno usklađivanje ulja s namjenom. Nedostatak postupka je vrlo velika potrošnja s do dvanaest radnih koraka i s tim povezani visoki troškovi proizvodnje proizvoda, što dovodi do znatno veće cijene potpuno sintetičkog krajnjeg proizvoda u usporedbi s klasičnim (mineralnim) motornim uljima. Esteri dikarboksilne kiseline i esteri poliola mogu se dobiti dodavanjem alkohola i organskih kiselina (karboksilnih kiselina). Prednost postupka nalazi se u kontroli molekularnog sastava krajnjeg proizvoda. Stvaraju se spojevi s određenom duljinom lanca i molekularnom strukturom, pa su uvijek ista svojstva. To omogućava optimalno usklađivanje ulja s namjenom. Nedostatak postupka je vrlo velika potrošnja s do dvanaest radnih koraka i s tim povezani visoki troškovi proizvodnje proizvoda, što dovodi do znatno veće cijene potpuno sintetičkog krajnjeg proizvoda u usporedbi s klasičnim (mineralnim) motornim uljima. Esteri dikarboksilne kiseline i esteri poliola mogu se dobiti dodavanjem alkohola i organskih kiselina (karboksilnih kiselina). Prednost postupka nalazi se u kontroli molekularnog sastava krajnjeg proizvoda. Stvaraju se spojevi s određenom duljinom lanca i molekularnom strukturom, pa su uvijek ista svojstva. To omogućava optimalno usklađivanje ulja s namjenom. Nedostatak postupka je vrlo velika potrošnja s do dvanaest radnih koraka i s tim povezani visoki troškovi proizvodnje proizvoda, što dovodi do znatno veće cijene potpuno sintetičkog krajnjeg proizvoda u usporedbi s klasičnim (mineralnim) motornim uljima. Prednost postupka nalazi se u kontroli molekularnog sastava krajnjeg proizvoda. Stvaraju se spojevi s određenom duljinom lanca i molekularnom strukturom, pa su uvijek ista svojstva. To omogućava optimalno usklađivanje ulja s namjenom. Nedostatak postupka je vrlo velika potrošnja s do dvanaest radnih koraka i s tim povezani visoki troškovi proizvodnje proizvoda, što dovodi do znatno veće cijene potpuno sintetičkog krajnjeg proizvoda u usporedbi s klasičnim (mineralnim) motornim uljima. Prednost postupka nalazi se u kontroli molekularnog sastava krajnjeg proizvoda. Stvaraju se spojevi s određenom duljinom lanca i molekularnom strukturom, pa su uvijek ista svojstva. To omogućava optimalno usklađivanje ulja s namjenom. Nedostatak postupka je vrlo velika potrošnja s do dvanaest radnih koraka i s tim povezani visoki troškovi proizvodnje proizvoda, što dovodi do znatno veće cijene potpuno sintetičkog krajnjeg proizvoda u usporedbi s klasičnim (mineralnim) motornim uljima.

Motorno ulje "X" koje nudi okrivljenik ima udio polialfaolefina (PAO) od 45,30 posto. Osim 24,7 posto aditiva, ono ima i 30 posto udjela takozvanog nekonvencionalnog baznog ulja (UBO), što je predmet spora stranaka pod pojmom "potpuno sintetičko". Ta se frakcija ne dobiva poput klasičnog mineralnog ulja frakcijskom destilacijom i daljnjim koracima pročišćavanja, niti poput polialfaolefina sintezom iz etilena, već takozvanim hidrokrekiranjem. Sirovi parafini dobiveni rafiniranjem nafte rastapaju se pod visokim tlakom i uz dodatak vodika u prisutnosti katalizatora i ponovno se sastave. Ovaj postupak zahtijeva manje koraka, proizvodni troškovi nekonvencionalnog baznog ulja (UBO) također su značajno niži. Međutim, molekule proizvedene na ovaj način također nisu identične polialfaolefinima sintetiziranim na osnovi etilena, tako da nesumnjivo imaju kraće bočne lance.

Oznake "5 W 40" ili "0 W 40" koje su uobičajene za motorna ulja nemaju nikakve veze sa kontroverznom raspravom o terminu "potpuno sintetičko", označavaju viskoznost ulja na različitim temperaturama, ali ne i vrstu proizvodnje ili sastav materijala.

Zbog daljnjih pojedinosti trenutačnog stanja i spora prvostupanjskih, činjenični nalazi u pobijanoj presudi, str. 99 ff. D. Džordžija

Okružni sud naložio je okrivljeniku da se suzdrži od upotrebe izraza "u potpunosti sintetički" i da nadoknadi troškove upozorenja, te da izjavi da potrošači u potpunosti cijene sintetičko motorno ulje više nego mineralno. Čak i da je imao samo nesavršenu predstavu o tome što se podrazumijeva pod ovim pojmom, i dalje je očekivao da će motorno ulje nazvano potpuno sintetičko imati sastav koji je uobičajen za takva ulja, tj. Ona koja bi imala u posljednjih 25 godina , Budući da ulje koje je tuženi ponudio nema ovaj sastav, njegova je prijava kao "potpuno sintetička" pogrešna.

Tuženik se na to žali.

Tuženik tvrdi da je nekonvencionalno bazno ulje (UBO) koje je koristilo i umjetno proizveden ugljikovodik i da je stoga podložno konceptu sinteze. U svakom slučaju, polazni produkt sinteze polialfaolefina, etilen, također se dobiva hidrokrekiranjem (iz naftalena). Vaše ulje ne zaostaje za uljima čiji se osnovni udio temelji isključivo na polialfaolefinima (PAO). Promet nema pojma što je potpuno sintetičko ulje, nema konkretne referentne točke s obzirom na svojstva proizvoda. Ne postoje ni „standardi“ koji reguliraju sastav sintetičkih motornih ulja na čijem bi se prometu trebao temeljiti promet. Stvarni sastav u prošlosti ne može se jednostavno temeljiti normativni element nezamjenjiv je zbog dostojnosti zaštite ideja potrošača. Osim toga, ostali proizvođači više ne koriste samo polialfaolefine i / ili estere dikarboksilne kiseline za potpuno sintetička motorna ulja, već se koriste i neopoolski esteri.

Tuženi tvrdi da

odbaci zahtjev, mijenjajući pobijanu presudu.

Podnositelj zahtjeva to tvrdi

odbiti žalbu.

Podnositelj zahtjeva brani prvostupanjsku presudu. Regionalni sud je s pravom istaknuo da potrošači, čak i bez detaljnih tehničkih znanja, pretpostavljaju da potpuno sintetičko ulje u svom sastavu odgovara uljima koja su se prodavala pod tim imenom u prošlosti. Način na koji se izraz "sinteza" koristi u kemiji nije važno.

Senat je pružio dokaze o razlikama u performansama između motornih ulja s polialfaolefinima kao baznim uljem i onih s udjelom nekonvencionalnog baznog ulja (UBO) u baznom ulju u skladu s rezolucijom od 17. listopada 2006. dobivanjem stručnog mišljenja. Zbog rezultata prikupljanja dokaza upućuje se na izvještaj vještaka Xa Instituta X od 29. ožujka 2007.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sada sam koristio Syntium, Shell i Elf 10-40. Menjano striktno na 10000. Kada na šta naletim da je na akciji. Nemam nekih problema, ali obzirom da mi je "saradnik" zgazio 183000 razmišljam o prelasku na Valvoline Max Life 10-40. Kakva su Vaša iskustva vezano za ovo ulje i ima li neko predlog vezano za neko drugo, ili da jednostavno nastavim kao i do sada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko hoce da sipa najkvalitetnije ulje u malo starije motore koji su presli neku kilometrazu, a da im odgovara ulje a3/b4 standarda najbolji izbor bi bio mobil 1 5w50.

Ima izuzetna deterdzentska svojstva, gusce je od polusintetike na radnoj temperaturi, te bolje zaptiva i manje ga trosi, a opet je tecno pri startovanju motora i zimi kao obicna sinteticka ulja.

Jedina mana mu je cena, jer kosta mislim oko 1400din litar.
Tako da je pitanje koliko se isplati sipati umesto ulja koje kosta 400din litar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koja cena, Anuss ? I za koji auto ?

 

Ravenol su odlična ulja, nerviralo me što za moj auto , norma RN720 imaju HC ulje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...