Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Nesto cackam po netu kad me imenjak Ivan bocne sa TBN-om (total base number) kao bitnim ciniocem za adsorpciju suporne kiseline.. A onda krenem malo da pretrazujem ulja koja koristim (Motul 5W-30 FE) i vidim neke vrednosti 7.4-7.8 (kako koje), a taj isti TBN kod nekih ulja ne mogu ni da nadjem u specifikacijama (npr Total Quartz INEO ECS 5w-30 ili Castrol Magnatec Start-Stop 5w30 S1, koja bi koristio kao alternativna) pa se pitam da li je taj TBN donekle zavistan i od proizvodjaca ili i od toga da li je Mid-Low SAPS ulje? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi od svega, proizvodjaca, osnove, aditiva... Modernija ulja, za novije motore sa DPF, cesto imaju manji TBN. Ako gledas Seleniu, recimo matora WR 5-40 je imala TBN 11, a Selenia WR KPE 5-30 nesto preko 7. Za novije Syntiume specificiraju vise. Tacno je da se do tog podatka kod nekih proizvodjaca teze dolazi. Kada sam trazio za Shell Helix Ultra 5-40 koje sam u zadnje vreme poceo da koristim na bivsem Stilu, maltene sam jedva iskopao. Navodno je TBN cak preko 12, sto je odlicno ako je stvarno tako. Taj podatak je prilicno bitan za dizelase, dok benzinci komotno mogu i na nize vrednosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mobil 1 je u principu bolji, makar u tvom slucaju ako gledas za bmwa 5w30.

 

Inace velika je razlika izmedju mobil 1 i mobil super ulja, mobil1 je u principu uglavnom najbolje ili u samom vrhu svoje klase, dok je super samo standardno ulje koje zadovoljava trazene karakteristike i ne izdvaja se van proseka.

Motul pravi dobra ulja takodje i ima vise serija u razlicitom kvalitetu.

Ako ne gledamo najbolja ulja, vec standard onda nema neke velike razlike izmedju mobila, motula, modrice, nisoteca i drugih, bukvalno su nijanse izmedju njih.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali koji "model" ulja od tih brendova, i A klasa i S klasa su mercedes, pa nemaju veze jedan sa drugim  :) 

 

Recimo da uporedimo 2 motula, 2 mobila i jedan nisotec u 40 gradaciji viskoziteta.

 

Motul 6100 5w40 : gustina: 0.841   tacka sipanja: -36c   tacka paljenja: 231c

Motul 8100 5w40 : gustina: 0.850   tacka sipanja: -36c   tacka paljenja: 230c

Mobil super 5w40 : gustina: 0.855   tacka sipanja: -39c   tacka paljenja: 222c

Mobil 1 (0w40)     : gustina: 0.855   tacka sipanja: -54c   tacka paljenja: 236c

nisotec 5w-40      : gustina: 0.849   tacka sipanja: -36c   tacka paljenja: 225c

 

Tako da ako poredis recimo ova 2 motula prakticno su isto tecljivi i isparljivi(zapaljivi), ali je razlika u gustini, mobil super ti je za nijansu gusci i tecniji, ali je vise isparljiv (zapaljiv), mobil1 je gusci od oba motula, iste gustine kao jeftiniji mobil, ali je tecniji i manje isparljiv od svih ostalih.

A kad pogledas da je nisotec realno lagano uporediv sa standardnim mobilom i motulom, bukvalno ih nijanse razdvajaju, nisotec je gusci od motula pri istoj tecljivosti, dok je malo manje isparljiv, a dok je manje isparljiv od mobila, uz malo manju gustinu i tecljivost.

 

Mrzelo me trazim dalje, ali bukvalno u standardu nema neke razlike osim u nijansama, kad pogledas da jedan nisotec bez problema stoji pored motula i mobila.

 

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/motul-production2/images/product_descriptions/technical_data_sheets/83607/6100_SYN-clean_5W-40_(GB).pdf?1506444082

http://www.mekaconsul.com/pdf/8100_X-cess_5W-40_(GB).pdf

https://www.whlubricants.com/files/products/mobil10w-40.pdf

http://konetex.ee/failid/galerii_pildid/Mobil Super 3000 X1 5W40.pdf

https://www.nisotec.eu/sites/default/files/NISOTEC AUTOLINE SINT SAE SAE 5W-40%2C PDS_0.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na motul jer ga sipaju svi u motore.Pa reko bolje je od oatalih za auto koji ide u obrtaje i zustrije se vozi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vec dosta vremena livam Motul 8100, i barem po tome sto se o ulju moze reci ovako od slusanja, njuskanja, gledanja - zadovoljan sam, pokazao mi se vidno bolje od ne znam Shell, Selenia... 

 

E sad, Mobile nisam livao, ali oni definitivno vaze za lidere u tom polju. Dok mi majstor preporucuje LM kao trunku bolje od Motula, medjutim, zbog tripovanja od falsifikata, uvek uzimam Motul iz Mass-a, i ne razmisljam :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo danas u prodavnici.Radnik mi preporučuje shell,oni su generalni uvoznici,ali ne znam iz nekoga razloga bih zaobisao shell.

Castrol zaobilazim od falsifikovanja,majstor mi rece mobil uzmes,tako da mi je pik na mobil ili motul. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U punto sam pre sipao Motul 8100, sada iste serije za ovaj debeli sa PDFom, dok matorac u reshou stavla dal Mobil1 ili ELF (posto radi servis u ovlascenom, pa mislim da neki od ova 2 sipaju). 

Total sam imao na prvom servisu i ok se ponasao. 

 

Meni je vise iskustveno sto sam sipao, ali opet odluka je na tebi sta ces sipati. Ima i primera gde se pri nekim uljima cuje 'cekicanje' a sa drugim ne, pa se cuje tise pa drz ga nedaj... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 18. 10. 2008. at 11:17 PM, Guest 10793 said:

Ne mogu sa sigurnoscu da kazem da Gold nije bilo preporuceno ulje u doba Una i Punta 1 kada se pojavio, tada je i Srbija bila odsecena sto se tice svih proizvoda. Tada je postojalo par vrsti ulja i od toga pola je bilo fals, pa ne znam koliko je merodavno sve to, ali i da je bilo to je u redu jer ulje nije lose.

U medjuvremenu su i motori malo napredovali, a i proizdodnja ulja, pa ako je 20K nasledilo Gold nije ni do cudno! Nije ni bitno da li je pre bilo ili ne, uglavnom sada nije, 20K je bolje, preporuceno je i pride je mala razlika u ceni.

Znaci svima preporucujem koji su do sada koristili Gold da koriste 20K, nemaju sta da razmisljaju, ulje je naprednije i nece imati nikakvih problema i sama potrosnja ulja bi trebalo da bude malo niza.

Šta je to 20K,jel to 20W50 ili?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li postoji posebna tema za mali servis,ali naleteh na ovu pa bih upitao forumase nesto.

U februaru ce biti godinu dana otkako sam kupio GP. Benzinac,1,4,95ks. Odmah su uradjeni mali&veliki servis. Sledeci mali servis je predvidjen posle 10.000km. Ja sam,medjutim,za svo ovo vreme uspeo da predjem citavih 3500 :stuart:
Susreo sam se sa dve "skole misljenja".

Jedni mi kazu Nema potrebe da menjas ulje pre tih 10.000km...ti ionako malo prelazis...itd
Drugi su u fazonu Koliko god presao,posle godinu dana moras da radis mali servis i menjas ulje..

Sta je "istina"? Kakvo ovde misljenje preovladjuje?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni ne moraš do 10k km da menjaš ulje, jer nije izgubilo svojstva

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok bih ja npr menjao na godinu dana (+2-3 meseca preko eventualno). Dzaba sto ja godisnje predjem ispod 10.000 kada to ulje nije u ambalazi i izlozeno je i vlaznom vazduhu, temperaturnim promenama, oksidaciji i sl... Jednom recju, gubi svojstva, a u kom %tu ih je izgubilo... Ne moram da eksperimentisem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gubi ulje svojstva u takvim okolnostima, nego u radnim, temperatura i trenje su bitni

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preporuka je da se ulje menja na predjenu kilometrazu ili 1god kao i za veliki servis, na predjenu kilometrazu ili 5god

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

ISV ima pravo gubi ulje svojstva i kada stoji u motoru, ima dobrih tekstova na tu temu ako nekog zanima moze da zgugla, naravno gubi svojstva i kada se vozi, ali propada svakako.

 

Ceo auto bolje podnosi kilometre od godina, vreme nikom ne prasta :)

 

Pogledas na oglasima bilo koji auto star 3-5g sa preko 300.000km, velika vecina izgleda odlicno, pogledas aute 15-20g sa 300.000km pravih sa servisnom i imaju razne znakove habanja cak i kad su generalno u vrlo dobrom stanju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, neshtry said:

Ne gubi ulje svojstva u takvim okolnostima, nego u radnim, temperatura i trenje su bitni
 

 

Sto znaci da bi covek sa svojom km trebao da menja ulje na 3 godine, moze jos malo da produzi pa da menja svake prestupne...

 

Jos jedan glas za godinu dana ili 10k km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menjaj na godinu dana. Nije prevelika investicija da bi gledao u pasulj da li je dobro ili nije.

Sent from my SM-J530F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prelazim otprilike standardnu srpsku kilometrazu, ali se ne drzim ovoga uvek kao pijan plota. Ako gledam kilometrazu, menjao sam i sa 8k i sa 13-14k jer se stavlja sve kvalitetno. Ako gledam interval, desavalo se da zamenim i na par meseci, a nekada i prebacim trunku preko godine. Sve zavisi od odnosa intervala/kilometraze. Ali ono sto uvek gledam je da trenutno ulje ne bude korisceno vise od jedne kompletne zimske sezone. Upravo iz razloga degradacije, kondenza, a zbog hladnih startova i otezanih uslova. Tj. ne slazem sa stavom iznad da ulje stajanjem ne gubi svojstva. Mali off, ali kao sto npr. zimi ili na velikim dnevnim oscilacijama temperature nije preporucljivo imati malu kolicinu goriva u rezervoaru, iz slicnih razloga.

Tj. u ovom konkretnom slucaju, posto je servis uradjen u martu a predjeno tako malo - polako planiraj zamenu na cca godinu dana kako kolege vec rekose (pogotovo jer je servis za 1.4 benzinjaru bas bagatela, pricam iz iskustva jer mi izlazi maltene isto kao tebi, samo 1l ulja vise). Ali naravno nigde ne gori, bar moje skromno misljenje.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreme je bitan faktor koji se cesto zanemari, zato u raznim uputstvima naglasavaju da se skrati servisni interval ako auto duze vremena radi u leru (izmedju ostalog), ne zato sto je rad u leru nesto specijalno stetan, nego prvenstveno zbog toga sto motor i tada radi, ulje se degradira, a po parametru kilometraze nije bilo nikakvog rada i habanja.

 

Tako isto ako uzmes dva auta da poredis, jedan prosek brzine 25, drugi 50kmh, oni na istoj kilometrazi imaju duplu razliku u radnim satima, duplo je duze motor radio vremenski na istoj km ovome sa 25kmh u odnosu na 50kmh.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovo ima smisla!
A da se degradira od malo vožnje i to full i semi sintetička ulja... Bzvz

Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...