Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

1 hour ago, werp690 said:

Syntium ima i visok tbn preko 10 dok je kod Selenie sigurno nizi(lupio sam ali ne verujem da je preko 10)

Gresis, iako se vrte price da je "korporacijsko" ulje, da je samo na sintetskoj osnovi - recimo Selenia WR 5-40 je bas poznato da ima odlican TBN, cak oko 11. Sto je vrlo bitno za nase gorivo "bogato" sumporom i cuvanje komponenti motora.

Dok sam vozio JTD, posle 7-8 godina WR sam koristio i Shell Helix Ultra 5-40. Zvuci neverovatno ali sam na par mesta nalazio da mu je TBN cak 12,7 . Sa MultiAir sam opet na Shell u vec 2 ture, samo Helix HX7 ECT 5-40.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne gresim jer sam u proslom postu mislio na Seleniju koju je tebi Petronas izbacio kao recomendation,a to je kpe 5w40..Morao sam da odem I proverim cak vrlo neprecizno stoji da im je tbn veci od 7...O WR nismo ni pricali jer nije recomendation za vozila sa dpf filterom kao ni Hellix ultra.(Odlicna ulja svakako!)Syntium 7000 ispunjava C3 normu,a ima tbn preko 10..Na to se odnosio moj prethodni post jer je kolega trazio preporuku za 1.6 sa dpfom.Pre bih sipao Syntium 7000 0w40 kao cistu sintetiku koja ispunjava normu za taj motor i koje je superiornije od Selenie kpe u svakom smislu i pritom prosao znatno jeftinije.Mana nemam Fiat odobrenje...Ali to sam samo ja..Svako ima pravo da sipa u svoj automobil ono sto misli da je najbolje za njega.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites

bilo je ranije mislim, ali evo kako otprilike ide ekvivalentna zamena Selenie za Syntium..

https://www.shop4parts.co.uk/?name=pages&page=Selenia_Motor_Oil

 

A sto se cene tice, jeste povoljna ali nikako sumnjivo jer se uzima od uvoznika .. Vec duze vreme nemamo problema sa Syntiumom .. Bar ja na nekoliko vozila raznih proizvodjaca

Edited by underground79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zvanicnom sajtu vise ne pise da ispunjava normu C3..Zanimljivo...Do pre par dana je stajalo da je i C3..Evo sa neke strane prodavnice,a tako je bilo i na sajtu...

 

Screenshot_20190921-122814.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu loša. Nisu ni dobra... Imaš gore negde, skoro smo komentarisali...


Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vukaschin Niva se ne zali :D Doduse, ne zali se ni za MOL-ova ulja, Total, za sta god joj padne pod ruku. Bolje dodaj kintu vise i uzmi nesto iole provereno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo 1.9jtd 2002g presao 300.000 sigurno i jace.Na.dva servisa sipao sam SyntiumAV 3000 nije trosilo ni kap posle toga dva puta Shell i sad na ovom drugom mi je potrosilo ulja merac pokazuje a i senzor.Zelim da se vratim na Syntium i vidim da neko spominje i ovo 7000 jer to bolje za moj auto sa ovom kilometrazom i starinom auta ili da sipam isto onaj 3000AV.Od filtera ulje,gorivo,vazduh,klima cu.uzeti UFI 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze se desiti da je pojeo ulje zbog malo ostrije voznje .. Ako je sa autom sve ok, turbo, curenje, dimovi .. itd, sipaj Syntium 3000AV ... Mada, verovatno bi primetio da ne valja.. Ne verujem da je Shell los

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neverujem ni ja da je los,i sa selenijom mi se desilo takao da je potrosio malo vise.Sipacu taj Syntium AV3000 pa cu videti kako se ponasa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadam se samo da mera kvaliteta ulja nije da li ce potrositi 2-3 dl vise ili manje :) (a normalno je da se trosi)... 

Pogledajte recimo vrednosti TBN (Total Base Number), koji je izuzetno bitan za nase gorivo i prilicno prisustvo sumpora u njemu. Sumpor prilikom sagorevanja stvara veoma korozivnu sumpornu kiselinu, koju upravo bazna jedinjenja treba da eliminisu. Veci TBN - bolje i duze neutralisanje kiselina i njihovog loseg uticaja na motor. Pocetna TBN vrednost je jedan od pokazatelja kvaliteta ulja, a isto tako je bitno i kojim "tempom" se ta bazna rezerva trosi (zbog odnosa ucinak/vreme, duzine servisnog intervala, itd.).

Mnogi kazu da je npr. Selenia WR skupa (i slazem se sa tim) ali ima odlican TBN koji je 11. Za Shell Helix Ultra 5-40 sam nalazio da je cak oko 12. Petronas 3000AV je na 7.4: https://www.pli-petronas.com/sites/petronas/files/2019-01/1828_stec_ENG.pdf .

I tako, ima jos puno toga, uporedite i sami podatke, sve moze da se nadje po netu... Sto se potrosnje tice, na vrlo ocuvanom stock JTD mi je i WR i Ultra 5-40 trosilo oko 2-3 dl na 10-12.000 km.

Apsolutno se slazem da je Petronas best-buy (za vece dizelase pogotovo sa onom akcijom 4+1 gratis, u Slodesu), ali sigurno da ima razloga zasto je toliko jeftinije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam vijao akciju jer je.nemam u radnji gde.sam kupovao.Nego mi se pokazao Syntium kao najbolje do sad.Nije trosilo.Nisam od.onih da ustedim koji dinar jer znam da cu kasnije platiti duplo.Sutra radim servis pa cemo videti kako ce se ponasati auto opet sa Syntium 3000AV.Jedno pitanji uzeo sam sve filtere UFI jedino mi ke dao za filter ulja neki Muller tako nesto jer.nije imao na stanju odma taj UFI 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A pitanje je da li moze Muler? :D
Moze :D
Proveravaj cesce nivo ulja, sumnjivo mi je tu nesto

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 minutes ago, SrdjanNS86 said:

Nego mi se pokazao Syntium kao najbolje do sad.Nije trosilo.

Opet kazem da to ne mora da bude nikakvo merilo kvaliteta ulja. Gomila je tu parametara, zavisice i od stanja samog motora...

Mene je cak "zabrinulo" da mi je benzinac potrosio samo nekoliko kockica ulja na meracu (par dl), na servisnom intervalu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan-e, sve se slažem. Ima tu dosta parametara koji figurišu kvalitet ulja.

Svaki motor mora da troši ulje, samo je kod nekih više vidljivo, kod nekih manje. 

Lično nikada nisam eksperimentisao sa uljima, i ne znam zašto bih?

Od 2007. godine sipam Seleniju WR, i nikad nisam ni razmišljao da probam drugo ulje, s obzirom da se ovo pokazalo odlično.

Ni u jedan JTD nikad nisam dosuo kap ulja. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kraju je to mozda i najbolja opcija.

Da ne bude da sam oterao sve u off. Sipao Castrol Edge 5w40 u aprilu. Presao nekih 6k do sad, mrdnulo nije sa maksimuma (kad sam proverao tamo nekad :D).

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, SrdjanNS86 said:

Jedno pitanji uzeo sam sve filtere UFI jedino mi ke dao za filter ulja neki Muller tako nesto jer.nije imao na stanju odma taj UFI 

Dobri su i Muller, nemaš brige ja ih u multijeta već 4 servisa stavljam i nikakav problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...