Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kada sam kupio svoju Kiu ( od prvog vlasnika, sa pravih 56.000 km ), prvi mali servis sam odneo u ovlasceni i sipali su Shell Helix Ultra 5w40. Po racunima koje sam dobio od vlasnika, vidim da je pre toga od pocetka bilo sipano Castrol. Pitam u servisu zasto sada sipaju Shell, dobijem odgovor da je to zvanicna odluka Hyundai/Kia grupacije. Ovlasceni za Kiu je Cubi, koji koristi Shell jos od vajkada (koliko ja znam barem). 

 

Sledeci mali servis, nakon 10.000 km, uradim sam, sipam Motul X-Clean 5w40.

 

Mozda pomalo paranoican zbog prethodnog loseg iskustva sa Stilom i njegovom potrosnjom ulja, tokom prva dva servisna intervala sam vadio i gledao sipku sigurno svakih 1.000 km, ako ne i cesce.

 

I primetio sam da mi je Shell sipan u ovlascenom, 'pocrneo' posle gotovo 2.000 km. Sa Motulom, taj proces menjanja boje ulja je isao nekako progresivnije, malo po malo, i pocrneo je tek na oko 4.000-5.000 hiljada km. 

 

Ne zelim da tumacim to sto sam obzervirao, nego samo da podelim. 

 

Takodje, rekao bih da sa Motulom malo duze imam onako meksi zvuk pri hladnom startu (kao sto se primecuje odmah nakon zamene), ali to je vec podloznije placebo efektu, tako da to zanemarujem... 

 

Potrosnje ulje apsolutno nije bilo ni sa jednim ni sa drugim uljem... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja motul sipam u sve što sam vozio do sad. Ovaj sad prešao 400k km, sipam motul polusintetiku na oko 10000 km. Za zadnjih 30k km nema dolivanja između zamena, možda potroši koji decilitar. Inače vrlo često ga držim preko 4000 obrtaja. Vuče me nešto i ono Eneos ulje da probam. To ću od sledećeg auta kad uzmem.
Inače pobornik sam i univerzalnog modifilatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poštovane kolege odrađen je mali servis na astri h 1.9cdti, 2005. god, koju je pre par meseci kupila ćerka ,ali je prodavac u delmax-u, zbog pređene kilometraže,preporučio Castrol 10w40 gradaciju. To mi je sve rekla kada je  bilo završeno. Znam da u taj motor ide Selenia WR 5w 40 ili Pure energy 5w 30, zato što ja vozim Punta 1.3 mtj i relativno često pratim ofaj forum. Auto je prešao 180 000 i nema nikakvih manifestacija, pre sipanja ulja, da je motor bio ,,istrošen". Stavljao sam ruku na otvor auspuha i pod turažom nije ostavljao niti crnilo od čađi, niti masnoće (dim je potpuno bezbojan), niti miris nafte. Samo se osećao ,,korektan" miris sagorelog evrodizela. da li je neukoj ćerki prodavac prodao ulje koje može da nanese ozbiljne štete motoru. Servis je uradio drugar njenog dečka u svojoj garaži. Hteli, siroti, da prođu jeftinije! Ako je greška neispravljiva i pogubna, vičite mi ovde, da ih nateram da momentalno sipaju pravu gradaciju. Prešla je oko 300 km od zamene.

Hvala na trudu za odgovore.

 

 

Edited by Ivan
Spojeno sa postojecom temom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel ima dpf? Ako ima 9nda bih ja sipao ulje koje je namenjeno za takva vozila, ako nema, ne bi dirao to, makar par hkm
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milanml

Novootvorena tema je spojena sa postojecom o izboru ulja.

Razmisljam kao i kolega iznad - nekako sam miran kada je i viskoznost i tip ulja u skladu sa onim sto fabrika preporucuje. U stariji UniJet je moglo i jedno drugo (mada vecina nas je sipala 5-40), za MultiJet (iliti 1.9 CDTI) vec ne bih uopste razmisljao sta u ovom slucaju.

Nisam upucen u ponudu Castrola (nije ni napisano sta je tacno sipano), ali recimo kod Selenie 10-40 i 5-40 (TD i WR) daleko od toga da je razlika samo u gradaciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav narode! 

Or skora sam vlasnika lancie musa i naravno promenim ulje i po korisnickom uputstvu sipam seleniu 5w40 k.

Auto savrseno tiho i lepo radi, ali sam posle evo predjenih 700 km morao doliti nekih 3dl ulja.. jel to normalno za ove motore? 1.4b 16v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Previše retko za 1.4 5W-40. Predji na 10W-40, inace je previse da za nepunih 700 km skoro pola litra potroši, iapk nije to Alfa. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre par meseci je moj mehaničar otvorio jedan motor 1.4 16 v na Grande puntu, na insistiranje vlasnika, zbog velike potrošnje ulja...1 litar na 600-700 kilometara (selenija K valjda)....
Zamenio karike, sve proverio....karike bile kao nove hilzne bez ogrebotine, glava odlična, motor suv, uljna pumpa kao nova...auto je prešao 380 000 km...150000 kod nas 230 000 u Švajcarskoj (od prilike)...motor bez taloga kaže da ne može da veruje da je toliko prešao...tip top motor...
Elem posle intervencije potrošnja ulja se ništa nije promenila i dalje troši litar ulja na manje od 1000 km....
Auto ide kao blesav vozili su ga do 190 km/h nisu smeli više, ne dimi, na leru se ne čuje bukvalno, pali na pola ključa, troši 5 litara na otvorenom do 100 km/h...preko toga ide i do 8 litara ako se ganja u 5000 obrtaja....
Znači đubre troši ulje i to je tako... jednostavno treba naći ono ulje koje najmanje troši i držati se njega...10-40 najpre jer 5-40 pojede za čas...Dalje bukvalno 300ml ulja sa minimuma dođe do maksimuma nemoj da preterujete u sipanju...i samo 2.7 litara ulja na onoliki motor nije normalno...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 21/09/2018 at 11:56 PM, Axic said:

Previše retko za 1.4 5W-40. Predji na 10W-40, inace je previse da za nepunih 700 km skoro pola litra potroši, iapk nije to Alfa. :D

Ja i ne razmišljam šta ću u Ideu 1.4 16v da sipam- Shell HX7 10W40. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...