Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Kolko se secam kad si bio kod mene,malo ti je masno oko leptira i creva verovatno turbina malo baca pa zato i ta potrosnja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To sto si citao je za benzinca, dizeli kad su dobri ne pomeraju nivo sa sipke uopste. To ce ti potvrditi i mnogo kolega ssa foruma. Ja godinama vozim jtd-e, 1,9 i 2,8. Ili nisi izmerio lepo nivo prilikom sipanja ili ti kape ili motor i turbina troskare pomalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da Deki, tad sam ti bas i rekao da je malo potrosio. To je bilo par dana nakon sto sam se vratio sa puta. Od tada do sad se nije smanjio nivo ulja, a ne secam se kad bese to. Negde krajem avgusta?

 

Ma ne brinem se ja toliko za potrosnju :)
Nego eto hteo sam da vidim da li i dalje da teram TD ili da predjem na WR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da je veca potrosnja zabrinuo bih se, a ovako da ne cackam mecku dzabe :)

 

Uglavnom, redovno proveravam ulje, najmanje jednom mesecno. Ako se ista pogorsa - reagovacu, naravno.

Edited by majkicbane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas blog o uljima, trebalo bi da je link bas od teme o Fiatu. Ista firma je vlasnik i Syntiuma i Selenie, mada nisam nasao na netu da i jedno Syntium ulje ispunjava Fiatove zahteve za 1.9 JTD, od Shella imas Helix HX7 5W-40, Helix HX7 10W-40 a u svakom slucaju evo link od Lubematch-a.

Edited by Dr Sidious

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaboravih da napisem da sam sipao Syntium 3000AV 5w-40. Kao i sa svakim novim uljem motor je mozda malo mekse radio u pocetku, ali generalno isti mi je utisak kao i sa WR-om. Nivo posle 10 000 stoji mozda 1-2mm manje nego kada sam ga sipao tako da potrosnja je zanemariva. Iskreno, ne vidim zasto bih skuplje placao Seleniu, lampica ulja mi se ugasi dok jos motor vergla, ne stigne da sastavi a vec ima pritisak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipaju ljudi masovno Syntium umesto Selenie i niko se ne zali. I ja sam hteo isto ali nisam mogao da nadjem to u Nisu. Razlila u ceni nije zanemarljiva uopste, meni je npr.ispalo da bi filter nafte uzeo dzabe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledam sad cenu Syntium 3000AV 5w40, i usteda je 2000 dinara u odnosu na WR, sto uopste nije malo. A jel ima neko sa foruma da je sipao Shell ulja u JTD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sipao sam ja u 1.3 mjtd , posle 5000km  ne primecujem neku razliku u oidnosu na wr , nivo ulja isti , startuje isto , ali mislim da je wr i shell ultra precenjeno i da razmisljam da sledeci put sipam syntium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Syntium ću i ja sipati sledeće godine. Ortak radi u Ap i je isto prešao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petronas motorna ulja (Syntium)

Serija 5000

Ovo je serija sintetičkih motornih ulja koja su pretežno “Specific” tipa (servisnog i namene prema ispunjenim odobrenjima). Najbrojnija je i namenjena automobilima XXI veka od njegovog početka pa do najnovijih tipova.

Same oznake serija su “standardne” (viši broj je i viši kvalitet) ali je pomalo nejasno od kojih su baznih ulja serije napravljene. 7000 je sigurno od ETRO, dok je 5000 verovatno “blend” (mešavina) ETRO i “standardnih” (osnovih) baznih ulja III grupe. 3000 je možda iste osnove (bar se nadam i tako izgleda) kao 5000 ali nešto drugačijeg sastava aditiva (i viskoznosti) mada se tu možda radi i o tome da nema ETRO baznih ulja (valjda ne). 1000 i 800 su PS ulja … 1000 možda i od III bazne grupe (posredno se nameće što potvrđuje i prvu pretpostavku za seriju 3000; u goroj verziji bi ovo mogla biti bazna ulja II grupe ili bar mešavina II i III, ali o tome više u drugom delu) a 800 bi mogao biti klasična mešavina mineralnih i sintetičkih ulja.

Syntium 5000 FR

Ono FR nije (kao što sam prvo pomislio) od Francuska (France) nego od Ford (logično … kako da ne).

Ford 5W-30 ulje koje ispunjava FORD WSS-M2C913-C i namenjeno je motorima koji traže taj nivo kvaliteta ili starije 913 (B i A) specifikacije (standarde, odobrenja).

Sintetičko je a osim osnovnog ispunjava i skromno (ali uobičajeno): API SL, ACEA A5/B5 i RN 0700.

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 852kg/m3, tipično za sintetička ulja (naročito 5W-30). Viskoznost na 100°C je 10 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 166. Tačka paljenja preko 220°C a tačka stinjavanja –37°C.

Sve je tipično za kategoriju ulja. Viskoznost (radna) je u donjoj polovini za SAE 30 klasu pa je ulje više “5W-25” što je karakteristika Low HTHS ulja. Štedi gorivo a štedi i nove motore (koji su za to predviđeni).

Tačka stinjavanja je data kao finesa (obično se daje u stepenima u koracima od po 3) što Petronas obilato koristi. Ništa posebno značajno ali je nagovešteno da je bolje od prosečnih –36°C.

Syntium 5000 XS (5W-30)

Ulje namenjeno mnogim motorima ali pre svega za BMW i Mercedes (čija odobrenja poseduje) ali i za Opel motore sa Dexos2 zahtevima (i ranijim GM-LL-025 A ili B). Zapravo pre svega za dizele sa DPF-om raznih generacija, uključivši i VW PD motore, bez ali naročito sa DPF. Naravno i sve benzince do 2011. Koji ne traže specijalno odobrenje (naročito one čija odobrenja ima, opet prva dva navedena nemačka proizvođača). Spada u Mid-SAPS ulja (moja omiljena).

Ispunjava:

API SN/CF, ACEA C3, BMW LL-04, MB-Approval 229.51 i VW 505.01

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 850kg/m3, tipično za sintetička ulja (ove kategorije). Viskoznost na 100°C je 11,6 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 165. TBN je 8,1. Tačka paljenja preko 200°C (po ASTM D92) a tačka stinjavanja –36°C.

Sve “po propisu” i standardno. TBN je nešto veći što pokazuje ambiciju da se koristi i kao ulje za razne generacije Opel dizel motora (naročito starijih).

Syntium 5000 AV (5W-30)

Ovo je pre svega 504/507 ulje ali “proširene primene”. Poseduje i nešto drugih odobrenja uz ispunjenje standarda API i ACEA. Dakle, nije samo za VW već za sve koji traže vrhunsko ulje za duge intervale izmene. Slično prethodnom ali bolje u detaljima i posebno je u maloj prednosti kod modernih motora kada se ulje menja na 30.000km ili više. Naročito se ističe na niskim temperaturama, čime je pogodnije od prethodnog za hladnija klimatska područja i uopšte bolje štiti motor na –20°C ili još nižim temperaturama.

Ispunjava:

API SN, ACEA A3/B3/B4 i nivo C3; VW 504.00/507.00, BMW LL-04 i MB-Approval 229.51

Osobine (svojstva)

Viskoznost na 100°C je 12,2 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 159. Viskoznost na 40°C iznosi 74 mm2/s (cSt). TBN je 5,2. Tačka paljenja 218°C a tačka stinjavanja –45°C.

Ne baš tipično VW 504/507 ulje iako samo “varijacija na temu”. Viskoznije od prosečnog 5W-30 (“5W-35” a po tački stinjavanja i “2,5W-35”). TBN je za 504/507 ulja oko 6 ali 5,2 je baš nisko … možda (ipak) samo do 30.000km ali ne i preko (čak ni sa, budućim, Euro 6 dizelom). Ovim je možda naglašeno da je dobro koristiti ga kod PD motora uz zamenu na 15.000km.

Syntium 5000 RN (5W-30)

Najnovije ulje u seriji. Toliko novo da TDS nisam uspeo da nađem. Doduše SDS na nekoliko jezika jesam, gde je potvrđeno da je potpuno sintetičko. RN je naravno od Renault i namenjeno je pre svega njihovim motorima najnovije generacije (od 2009. na dalje). Navodi se da je ulje Low SAPS i da uveliko prevazilazi zahteve standarda koje ispunjava.

Ispunjava:

ACEA C4, MB-Approval 226.51 i 229.51 i (naravno i pre svega) Renault RN 0720.

Dakle sve je rečeno. Pre svega RN 0720 (i samim tim ACEA C4) Mid-SAPS ulje i High HTHS. Jedno od (samo) 10 koje imaju zvanično MB 226.51 (uključujući i servisna).

Syntium 5000 CP (5W-30)

Ovo je pak Peugeot ulje, C2 i PSA 2290. Može da zameni starija Ford odobrenja pa sve do 913C (mada to sa malo opreza, nije baš potpuno na papiru, mada je u stvarnosti i više od toga, pa ko kako hoće).

Dakle, pre svega za HDi motore (i slične) sa DPF-om.

Ispunjava:

API SN/CF, ACEA A5/B5 Performance, ACEA C2, PSA B71 2290 i RENAULT RN0700.

Osobine (svojstva), tipična (u zagradama dozvoljene granice):

Specifična gustina: 855kg/m3 (850 do 860); Viskoznost na 100°C je 9,9 mm2/s (cSt) (od 9,5 do 10,5);  a viskoznost na 40°C iznosi 74 mm2/s (cSt). Indeks viskoznosti 156. TBN je 7,4 (od 7 do 8). Tačka stinjavanja –40°C (bolje, manje od –36°C). Viskoznost na –30°C (Cold Crank): 6000 mPa×s (manje od 6600). Isparljivost (Noack): 9,1%.

Solidne osobine. Pravo 5W-30 Low HTHS. Obećava se “i do” 6% uštede goriva (u odnosu na 15W-40) na kratkim gradskim relacijama ili do 3% u mešovitoj vožnji (moguće u specijalnim uslovima u praksi podelite sa dva). Sve je tipično za ACEA C2 ulja. Nešto je niži indeks viskoznosti i nešto bolja tačka stinjavanja. Vredsnost isparljivosti je odlična (ispod 10%) za Low HTHS ulje izvanredna (mnoga Ford 913B ulja imaju 14,5%) jer je zahtev standarda £13% i što garantuje mogućnost primene i na +45°C i nisku potrošnju ulja (čak i kod malo starijih motora).

U TDS-u su dati i podaci o aditivima (sastavu nekih elemenata kod novog ulja), pa da navedem:

B 69ppm, Zn 892 (810–940)ppm, Ca 1822 (1700–1970)ppm, Mg 9 ppm, S 2213ppm, P 775ppm.

Cink (Zn) je na nivou koliko dopušta standard, bliže gornjoj granici (solidno i za starije motore, koji trpe Low HTHS ulja), Nešto je manje detergenata (za jednu “super sintetiku”) ali opet po Low SAPS specifikaciji (doduše nije sve u količini, koncentraciji, već i “snazi” tj. efikasnosti). Fosfor je vezan zahtevima da ga bude cca. 800ppm (od 700 do 900), kao i sumpor koga mora biti ispod 0,3% (3000ppm ili 3‰). Sve ko “pod konac” a manje sumpora nije moglo biti ni zbog ZDDP-a (nekog od oblika).

Bor znači da ulje poseduje tzv. “modifikatore trenja” (friction modifiers) ali ne u čvrstom obliku već rastvorene i u malom procentu (tipično oko 0,5%). Radi se o Mo(libdenskim) i mešovitim B(or)-Mo organskim kompleksima (ili njihovoj mešavini). Tačni sastavi su “confidental” (poverljive prirode).

Syntium 7000 XS (0W-30)

Nastavljam sa onim gde sam stao u prošlom tekstu. Često pitanje koje je najbolje ACEA C2, odnosno PSA B71 2290, ulje koje ima malo smisla jer su slična kao jaje jajetu (iako naravno nisu identična i ima u nijansama boljih ali obično i neopravdano skupljih) moglo bi da dobije odgovor da su to 0W-30 ACEA C2 ulja. Ovo je jedno od njih (ima ga i Mobil ako niko drugi, Mobil 1 ESP 0W-30). Možda je preciznije reći:

 a šta da sipam bolje od ACEA C2 5W-30? 0W-30, naravno!

Ipak, strogo gledano, ovo ulje NE ispunjava PSA B71 2290, pa ga ne možete očekivati u ovlašćenim servisima ali i onim ozbiljnijim (jeste formalnost ali Formalnost).

Ispunjava:

API SN, ILSAC GF-5, ACEA A5/B5 i C2

Skromno ali vezano za ACEA C2. Dobro i ne treba više (pomenuti PSA verovatno NE prolazi zbog 0W ali i da ne bi pravio konkurenciju ulju 5000 CP. Zanimljivo je da na brazilskom sajtu Petronas-a ovo ulje ima: API SM; ACEA A3/B3/B4-C3, ILSAC GF-4. Prilično drugačije. Verovatno se radi o kontinentalnim razlikama.

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 843kg/m3; Viskoznost na 100°C je 10 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 174. Tačka paljenja preko 200°C a tačka stinjavanja manja od –40°C; TBN vrednost je 8.

Ništa posebno što odstupa od konkurencije osim malo niže specifične gustine (kvalitet baznih ulja-?) i tačke stinjavanja (isto ali bez znaka pitanja). TBN nije ograničena standardom (ACEA) ali jeste pristojno velika za moderno ulje (u odnosu na 504/507 ulja na primer).

Sam Petronas navodi većinski udeo PAO baznih ulja uz ozbiljno hidrokrekovana (mogu biti i II/II+ ali bi očekivao (bar) standardnu III grupu, odnosno ETRO). Ovim je u osnovi jedno od najboljih Petronas ulja i svakako iznad proseka renomiranih proizvođača, čak i za ovako visoku klasu ulja.

Syntium 7000 (0W-40)

Izuzetno i potpuno sintetičko ulje (nije pleonazam) ali vrlo čudnih specifikacija i ciljanog tržišta.

Sa jedne strane je samo 229.1 (!?!) a sa druge ACEA C3 i Mid-SAPS tehnologije. Zašto ne MB 229.51(?) to je zaista pitanje za Petronas. Sa druge strane je pogodno za (dizel) motore sa DPF i praktično sve benzince iz prve decenije XXI veka. Po API SM i GF-4 se nazire da je pretežno pravljeno za japansko i američko tržište (i njihove automobile). U Evropi mu zaista nedostaje odobrenja, mada je ACEA prilična sigurnost makar za automobile do 2009. (i ACEA 2008. što verovatno nije ispunjeno).

Osim što je dobar izbor za japanska vozila (mnoge Honde od 2003. pa nadalje, naročito ali ne i iključivo,  poneka ranija takođe) ovo ulje je takođe dobro i za Opel benzinske motore (Astra H i J, više ona prva) kao i BMW automobile na prelazu vekova (i ranije ako su u dobrom stanju), koji zahtevaju „BMW Special“, LL-98 pa i LL-01 (u poslednja dva slučaja ukoliko se ulje menja ranije, na maksimalno 15.000km a ne po standardima i/ili indikatorima).

Ispunjava:

API SM, ILSAC GF-4, ACEA A3/B3/B4 i C3; MB-Approval 229.1 (229.5)

Na sajtu piše tako, a piše i u tehničkom listu (možda i na tarabi) ALI su pedantni Nemci lepo napisali (ono što je bliže pameti) da ulje ima (zvanično) 229.5 odobrenje. To mu i priliči i objasnilo bi mnogo toga. Ovim se preporučuje za Mercedes vozila koja zahtevaju 229.1, 229.3 i 229.5 dok je misteriozan nedostatak jedinice na kraju, MB 229.5(1) lakše objašnjiv – jednostavno se nije želela konkurencija unutar samog brenda pa je ovo ulje zapravo zamišljeno kao “visokoperformansno” (za “jake” automobile i još “jače” vozače i naravno oštru (sprtsku) vožnju); ovo je posebno naglašeno specijalnom zaštitom od pucanja ventila (u opisu proizvoda). Ovim se najbliže čini Motul X-Max ulju (po kome je i zamišljeno te realizovano) uz konkurenciju Mobil 1 New Life (kao i od prethodnog osetno jeftinije) od kojih ima moderniji paket aditiva. Takođe je verovatno zamišljeno da i Castrol Edge-u 0W-40 oduzme deo tržišta, računajući da mu je bliže od prethodnih ali sa odobrenjima i standardima prethodnih, taman da se prostre po širokom polju potencijalnih kupaca (od sredine devedesetih pa do kraja prve decenije tekućeg nam veka).

Ne nisam advokat Petronas-u ali greška je očigledna (na njihovu štetu, a treba biti objektivan).

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 845kg/m3, tipično za “super”sintetička ulja 0W-40 (mada Castrol Egde ima nešto manje), moglo bi da bude i posledica “začinskih” estara, ali ne i nužno; Viskoznost na 100°C je 13,5 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 180. Tačka paljenja preko 200°C a tačka stinjavanja manja od –40°C.

Skromno date osobine ne kazuju ništa posebno, tj. samo potvrđuju da je ulje sintetičko i (moderno) 0W-40 (nešto kao “0W-35”). Tačka stinjavanja je verovatno (bar) –42°C ali Petronas (kao i za druga ulja) na nenametljiv način stavlja do znanja da ovu osobinu mere najsavremenijim uređajima, na (deseti) deo stepena celzijusa ili Farenhajta a toliko su sigurni u formulaciju i proizvodni proces da to mogu da daju i kao specifikaciju (±1°C, doduše ne za ovo ulje ali za neka druga).

Verovatno je na osnovi od ETRO “4” (bez 6) uz eventualno malo PAO i/ili estara (“petice”). Bar tako deluje (i trebalo bi biti) … mada sam Petronas navodi HC ulja i ništa više … verovatno standardna III BG Petronas-a, tipično (zapravo) za 5W-40 ulja, što bi bilo objašnjenje za izuzetno povoljnu (nisku) cenu ovog ulja (obzirom na kategoriju). Time ne može 100% da zameni najbolja iz ove klase ali to većini nije prioritet. Doduše postoji i ono: “čemu 0W-40 ako nije najbolje?” Recimo da je bolje od 5W-40 (za odeđeni automobil, motor), dovoljan razlog?

Syntium 7000 DM (0W-30)

Najnovije iz serije i još jedno izuzetno ulje (možda i “najizuzetnije” Petronas ulje za putnički program).

Prvenstveno najmenjeno mercedesovim motorima najnovije generacije ali i drugim modernim motorima (posebno dizelima sa DPF-om, mada pokriva i veliki broj benzinskih agregata).

Ispunjava:

API SN, ACEA C3, MB-Approval 229.51 i MB-Approval 229.52, RN0700.

ACEA C3 ulje ali em je 0W a ne 5W em ima i posebno (boldirano) odobrenje. Ovo odobrenje (za sada) ima samo 6 ulja, 5 proizvođača (zapravo 4). Osim Mercedes-ovog servisnog ulja, u ovu elitu osim Petronas-a spadaju još samo: Mobil (sa dva ulja), Motul i Fuchs. Nije slučajno što iste uvek preporučujem. Posvećenost, kako drugačije to nazvati.

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 843kg/m3; Viskoznost na 100°C je 12,1 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 169. Tačka paljenja preko 200°C a tačka stinjavanja manja od –40°C; TBN = 8; Isparljivost (Noack) je 9,5(!!), viskoznost na –35°C je 5900 mPa×s; date su i koncentracije najvažnijih elemenata (metala):

fosfor 800ppm, kalcijum 1800ppm i zink 850ppm.

Vrednost baznog broja (BN) je velika za Low SAPS ulje, isparljivost je vrhunska za 0W-30 ulje (mada ne i rekordno mala) što zaista kazuje da je bazno ulje vrhunsko (izuzetna smeša). Tačka stinjavanja je verovatno oko –45°C a što to tako ne napišu nije verovatno ni njima jasno (da se ne obavezuju? Sa ovakvim uljem?! Zvuči nesuvislo). I kratak komentar na sastav metala (vezanih za aditive):

Fosfor i zink su ograničeni standardima i zahtevima za Low SAPS ulje, ali su na gornjoj granici dopuštenog. Verovatno je korišćena odlična kombinacija AW aditiva i modifikatora trenja a i sam “ZDDP” je verovatno odlično izbalansirana smeša (istih). Manje kalcijuma znači i manje klasičnih detergenata ali to znači i manje “agresivnosti” ali i da je sistem detergenata/disperzanata mešovit (moderan, najmoderniji).

Verovatno ima malo začinskih estara ali ne i PAO te je praktično kompletno od ETRO baznih ulja (ili samo četvorke).

Syntium 3000 (5W-40)

Ovo je već “klasično” sintetičko 5W-40 ulje. Sve više postaje standard (“standardno”) ali i dalje spada u grupu najkvalitetnijih “Normal-SAPS” 5W-40 ulja. Sistem aditiva (standardi i odobrenja) je sličan kao kod Motul X-cess, Mobil 1 New Life ili Shell Helix Ultra po čijem je uzoru i pravljeno. Možda je tek u nijansama ispod (ne mogu da verujem da Petronas može da odoli da tu ne troši svoja “standardna” bazna ulja III bazne grupe, što da se razumemo nije ništa loše samo nije vrhunsko).

Ispunjava:

ACEA A3/B3/B4, API SM(SN)/CF, BMW LL-01, GM-LL-B-025, MB-Approval 229.5, PORSCHE, VW 502.00–505.00 uz nivo kvaliteta (Performance): RENAULT RN700/RN710 i PSA B71 2296.

Vrlo dobro. Zaista kao X-cess što je za pohvalu. Treba da pokrije kraj 90-tih i skoro celu proteklu deceniju. Unutar grupacije nema direktnog konkurenta (iznad je Selenia K ulja za jednu kategoriju) i dopunjava ponudu Selenia-e. API SN i SM se spominju na raznim mestima pa sam ostavio rezervu, mada mislim da je SN (bar 99%).

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 854kg/m3, tipično za “standardna”sintetička ulja (III BG) sa sistemom aditiva koji pokriva prethodno navedene standarde i odobrenja (možda malo više taman da se potvrdi da nisu čisto ETRO bazna ulja ako su uopšte); Viskoznost na 100°C je 13,8 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 170. Tačka stinjavanja –36°C a (T)BN je 10.

Praktično prosečno i standardno za 5W-40 uz malo lošiji rezultat tačke stinjavanja (potvrda da su bazna ulja malo lošija, ne verujem da se baš štedelo na 0.1% PPD) i natprosečan bazni broj, što samo potvrđuje da liči (i koristi slične aditive) na gore pomenuta ulja uz malo jeftiniju (i ne mnogo lošiju) bazu ali i jeftinije od sva tri navedena (osetno).

Syntium 3000 AV (5W-40)

Mid SAPS (ili Low SAPS kako navodi Petronas ali ne i strogo gledavši po definiciji) ulje, slično prethodnom ali uz drugi sistem aditiva. Tipično za većinu proizvođača. Ova ulja (naravno) dobijaju sve više na značaju.

Unutar grupe postoji i Selenia K P.E. sa sličnim osobinama i odobrenjima pa su dobre zamene (jedno za drugo) ali i konkurencija “unutar kuće”. Jedino što Selenia ima Fiat odobrenje a Petronas ne (više o tome u posebnom tekstu) ali jeste SN a ne SM.

Ispunjava:

ACEA A3/B3/B4 C3, VW 502.00-505.00-505.01, Mb-Approval 229.31/229.51, PORSCHE A40, API SN/CF.

Sve što treba za jedno ACEA C3 ulje. Jedno od boljih u kategoriji. Ništa epohalno ali sve što treba.

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 851kg/m3, ne znači da se koriste ETRO bazna ulja jer su aditivi “lakši” (manje ima metala); Viskoznost na 100°C je 13,12 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 177. Tačka stinjavanja niža od –33°C a (T)BN je 7,2.

Malo manje viskozno ulje. Nešto kao “5W-35”, što je i glavna zamerka (sa moje strane). Ovim se pre svega preporučuje novijim vozilima a ne onima sa više od 100 ili 200 hiljada km. Druga velika zamerka je tačka stinjavanja koja je lošija i od prethodnog pa se nameće zaključak da je baza za ova dva POTPUNO IDENTIČNA a da se prethodno bolje drži zbog malo više (ili samo zbog drugačijih) aditiva (osnovnog paketa i dodatnih bustera). Izuzetan indeks viskoznosti (kao za 0w-40 ulja) nije zbog kvaliteta baze nego zbog opšte niže viskoznosti (kada je rezultat za oko 5 veći). Bazni broj je tipičan za 5W-40 ACEA C3 ulja.

Syntium 1000 (10W-40)

Na nekim drugim tržištima i u 15W-50 varijanti. Klasično PS ulje (mešavina sintetičkih i mineralnih baznih ulja, stock-ova) ali iznad prosečnog kvaliteta. Jednostavno nije samo API SL i „šlus“, ipak je SN uz (bar) VW 501.01; dakako ima i bojih ali ne u svemu tako da ostaje u(/pri) vrhu. Više nego (dobra) zamena za Selenia Gold ulje, kome je slično (možda i identično?). Kvalitet po povoljnoj ceni ali sada osim visokih API standarda za benzinske motore bez drugih prednosti u odnosu na prosečno ulje (bilo kog) renomiranog proizvođača.

Ispunjava:

API SN/CF, ACEA A3/B4, MB-Approval 229.1, VW 505.01-505.00, Renault RN0700.

Već sam naveo da je sve očekivano (RN0700 ne baš uvek) uz SN umesto SL.

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 875kg/m3, tipično za klasično PS ulje; Viskoznost na 100°C je 14,2 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 150. Tačka paljenja veća od 200°C, stinjavanja niža od –30°C a (T)BN je 10,0.

Solidno, ali prosečno. Svaka sličnost sa Selenia Gold (ni)je slučajna.

Syntium 800 (15W-50)

Kojoj kategoriji pripada, teško je reći. Može biti (klasifikovano kao) mineralno ili PS ulje. Na sajtu diplomatski izbegavaju bilo kakvo pominjanje a u tehničkoj dokumentaciji (čak) kažu “na sintetičkoj osnovi”. Obzirom da je mešavina mineralnih i HC ulja, može biti “super kvalitetna mineralna klasa” ili niža PS klasa i to je to. U svakom slučaju pogodno (naročito) za toplija klimatska područja, gde može (istovremeno) zameniti: 15W-40 i 20W-50. Verovatno je mineralno po vrsti jer 1000 15W-50 je PS ulje pa čemu nova kategorija. Ipak, ovo je tipičan “hibrid” mada ne i jedini (ovog tipa).

Ispunjava:

ACEA A3/B3, API SL/CF, MB-Approval 229.1, VW 505.00

Standardno za visoku klasu mineralnih ulja ali dve stvari “bodu oči”:

1) Ulje nema ACEA B4 što bi značilo manju prijemčivost za dizele (common-rail naročito)

2) Sa druge strane navodi se samo VW 505.00. Prosto nedostaje VW 501.01 (pa da bude identično sa npr. Motul 4100).

Osim toga na “internacionalnom” tehničkom listu se VW 501 (501.01 ali navodim kako je napisano) navodi, a logično je da (makar) ispunjava zahteve istog. Očigledno je da postoje bar dve verzije ovog ulja, jedna sa API SM i koja se predstavlja kao “sintetic blend” (klasično polu-sintetičko ulje) i API SL koji se regionalno neznatno razlikuje. A3 i B3 su A3-02 i B3-98 što je o.k. i ukazuje blagu “benzinsku” prilagođenost iako je naravno univerzalno ulje (i za dizele, ali malo starije generacije u odnosu na benzinske motore).

Osobine (svojstva), u zagradama “internacionalni” TDS inače italijanski

Specifična gustina: 884kg/m3 (865), Viskoznost na 100°C je 17,6 (17,2) mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 148 (146). Viskoznost na 40°C iznosi (128,6) mm2/s (cSt). TBN je (7), sulfatnog pepela: (1,05%) (posledlje tri vrednosti nisu date u TDS iz Italije). Tačka paljenja veća od 200°C (tačno 230) a tačka stinjavanja manja od –30°C (tačno –32), viskoznost na –20°C iznosi (4320) mPa×s.

Tehnički podaci su kod Petronas Italy dati veoma skromno po uzoru na Selenia (prepisani?) ali je i činjenica da je u drugim podučjima ulje kvalitetnije (specifična gustina koja nedvosmisleno ukazuje na mineralno i PS poreklo, makar prvo bilo i PPS – “polu-polu” sintetičko; osim veće viskoznosti koja vuče veću vrednost razlika od 20kg/m3 i vrednost preko 880 ukazuju na “teža” (“deblja”) mineralna ulja).

Ulje je više kao “15W-45” jer je tek neznatno premašilo granicu za SAE 40 što treba da privuče (i treba) “širu publiku”, pa (naravno) i motore koji ne troškare ulje. Ukoliko je osnova drugačija, mislim da su aditivi identični i da se vrednosti (T)BN i konc. sulf. pepela mogu uzeti da su bliski, tako da je ulje dobro i za TNG (LPG) kao i za benzinske ali i mnoge dizel motore, naročito pri upotrebi dizela po EN 590:2009 (“Euro 5”), odnosno dizela sa niskim sadržajem sumpora. Zanimljivo da se ZDDP koristi u obliku kao kod skupljih Syntium ulja što nije baš očekivano. Doduše ovo treba shvatiti uslovno, jer je zamagljeno mogućnošću nepreciznog navođenja o čemu se radi. Ovde se to sekundarni alkil ZDDP a ostali su “alkil” (koji?) a verovatno su i smeše pa je dat preovlađujuć (komercijalni ZDDP je ionako, uvek, smeša neutralne i bazne soli pa je priča za poseban tekst … jednog lepog dana, mada i nije baš za “naučno popularni” blog). Sekundarni imaju veću otpornost na oksidaciju ali manju na temperaturu i hidrolizu (da ne idem dalje) a koji i kako je zaista nešto što ne zavisi samo od par promenjivih (varijabli) već je priča komplikovana ali mi je bilo zanimljivo da primetim. ZDDP-a ima (doduše) više od svojih sintetičkih (dalekih) rođaka, mada je teško reći koliko tačno (20% je izvesno a za više se ne bih kladio). Kako god (i pored prethodnog), ulje nije za duge intervale zamene, već pretežno za oko 10.000km, a maksimalno 15.000km (zavisno od motora i uslova eksploatacije istog).

Sve u svemu, ne može se meriti sa najboljima u klasi (Motul 6100 pa 4100 i Shell HX7) ali ne zaostaje ni za jednim mineralnim 15W-50 i čak ih (verovatno) i nadmašuje, što i jeste bila namera Petronas-a (da se udene između ove dve grupacije). Ipak, treba da se upoređuje sa mineralkama (i po kvalitetu i ceni) pa ga tako i treba kupovati. Ako je zbog kvaliteta ići na (sigurno) PS ulja ove kategorije, a ako vam je primarna cena (uz odgovarajući kvalitet) onda je ovo ulje u vrhu 15W-50 ulja (kojih i nema baš mnogo).

Syntium Racer X1 (10W-60)

Na kraju ali ne i po značaju. Ovo je zaista izuzetno ulje, čak i za klasu kojoj pripada. A pripada uljima za entuzijaste, ono koji vole da odvezu Truck Day, pa i takmičenja nižeg ranga. Naravno propručljivo prvenstveno za motore koji imaju direktnu ili indirektnu preporuku za ovu viskoznu gradaciju (BMW M serija i Alfa Romeo, neki od TS motora sa varijatorom).

Ulje je na PAO osnovi (Petronas tvrdi isključivo, a nama ostavlja da nagađamo šta je “rastvarač aditiva”) što je za današnje vreme više nego pohvalno (kada su HC ulja dominantna čak i za 10W-60).

Vrlo dobro ulje, nema šta (dalje da se priča).

Ispunjava:

ACEA A3/B3/B4, API SL/CF (Aditive Performance)

Ovo su u Petronas-u lepo sročili (preformanse prema dodatim aditivima). Što bi se reklo, nije baš za prvi izbor ali ako je izbor prema ispunjeju “AP”-a. Ne pršti baš od ZDDP-a (iako ima malo više što je po API dozvoljeno za veće viskoznosti (viskozne gradacije)) ali ima kvalitetne i stabilne polimere što uz sintetičku (punu i pravu) osnovu više znači nego “krkanje” istim. Dobro uravnoteženo ulje, ali svakako ne za “penzionersku vožnju”.

Osobine (svojstva)

Specifična gustina: 862kg/m3; Viskoznost na 100°C je 23,1 mm2/s (cSt), a indeks viskoznosti 180. Tačka paljenja preko 200°C a tačka stinjavanja manja od –36°C; TBN = 9,9.

Sve u skladu sa 10W-60 VG i sintetičkom osnovom (relativno mala spec. gust. ali i tačka stinjavanja tipična za 5W ulja). TBN “rejserski” na “žilet ispod” 10, taman da bude moderno ali i otporno na “divljanja”. Neki prosek za ovaj tip ulja i nešto što se uzima kao optimalno (8-12 ili 9 do 11).

Kao malo isparljivo i “gusto” ulje može da se koristi i kod starih motora koji troškare ulje (a odgovaraju im “specifikacije” istog).

Preporuka, naročito uz konkurentnu cenu koju ima.

Preuzeto sa: http://motornaulja.blogspot.com/2014/04/petronas-motorna-ulja-za-automobile.html?m=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan od komentara autora teksta koji vezan za nas sa DPF-om:

Syntium 5000 CP je zamena za Selenia WR P.E.

Doduše nema ni neke prednosti, to su slična ulja (isto?).

I verovatno i nema velike razlike u ceni (možda 1€/l) pa je i manje razloga da se (dobro) menja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre kum kupio Seleniu wr 2x po 1l i vidim cudno mi nesto, kad ono pakovanje isto kao ono od2l samo manje. Nije limenka ona od 1l kao od soka sto je bila nego ona pljosnata kao za 2l samo manja. Jel to vidjao neko skoro?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre kum kupio Seleniu wr 2x po 1l i vidim cudno mi nesto, kad ono pakovanje isto kao ono od2l samo manje. Nije limenka ona od 1l kao od soka sto je bila nego ona pljosnata kao za 2l samo manja. Jel to vidjao neko skoro?

Ja sam komsiji pre neki dan kupio Seleniu Gold od 1l takodje u toj pljosnatoj limenci.

Bas zanimljiva ambalaza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...