Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Ja sam sipao Shell Helix HX7 10W- 40 koje preporučuje Shell za moj motor. Ulje sam kupio u Tempo prodavnici na čekove! :blushing: Videćemo da li će početi da troši ulje posle pređenih 5000 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece, dobro je to ulje. A Tempo ga uzima od Delta MC-a - iz prve ruke, oni ga uvoze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jednu zbrku u glavi... Danas sam pogledao nalepnicu za ulje...

Ulje koje mi je sipano je shell helix i ima oznaku 5w 30, a fiatova klasifikacija 9.55535-1... Na istoj nalepnici pise da postoji i 5w 40, fiatova klas.9.55535-2

U stampanom uputstvu za dizel motore pise da je kompatibilno ulje 5w 40 i 9.55535-1 a u PDF-u da je 5w 40 i 9.55535-2... U dva uputstva dve klasifilacije, a sipano trece, koje je druge oznake a iste klasifikacije kao jedno uputstvo...

U cemu je u sustini razlika izmedju 5w 30 i 5w 40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

razlika je u gustini tih uja  prve 200 000km sipuj ta uja posle toga predji na 10w40 .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To (kao laik za ulja) znam i ja, ali koje je bolje od ova dva, i koja je verzija uputstva "prava", posto preporucuju u dva razlicita izdanja uputstva dve razlicite klasifikacije ulja za isti motor - za jedno -1, a za drugo -2...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo malo sam googl-ao i na vise mesta nasao da se 5w 30 preporucuje vise zimi jer je tecnije, i za krace relacije, gde se motor vise vozi hladan, pa mu je potrebnije bolje podmazivanje - po tome dolazim do zakljucka da je 5w 30 bolje za gradsku voznju... a ja imam daleko vise startova u gradskoj voznji nego drugim rezimima... mada prelazim otprilike istu kilometrazu I van grada, vece su razdaljine.

Moze li necem da skodi redje ulje? Ako je razlika u vecem trosenju ulja, to mi nije bitno, jer mi motor uopste ne trosi ulje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možeš da naspeš pola jednog i pola drugog pa onda u zavisnosti gde voziš da koristiš jedno ili drugo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da zabuna bude jos veca - evo nadjoh jos jedan komentar da 40-ka izdrzava vece temperature I da je bolja za turbo motore?? ... a sa druge strane da se za benzinske turbo motore Twin Air bas koristi 0w 30...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sipaj sta je propisano i uzivaj. 5-30 ili 5-40 po meni nije toliko bitno. Bitno je da se sve ostalo poklapa, oznake, dpf, dizel, itd..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li smeta ako je ulje 5w30 umesto 5w40? ...ili mozda je cak i bolje??

 

Koliko sam uspeo da saznam, 5w30 je redje ulje, pa bolje podmazuje u zimskim uslovima i u gradskoj voznji, dok je hladan motor. Da li moze necemu da smeta ako je redje? Na nekim stranim forumima (za druge automobile) bilo je dosta pitanja da li mogu da 5w30 zamene sa 5w40 - jer npr. nisu mogli da nadju 5w30 u prodavnicama, pa je bilo saveta da ipak to ne rade, jer 5w30 bolje podmazuje... a opet neko kaze da 5w40 bolje podnosi vece temperature koje proizvodi turbina. ja inace ne forsiram turbinu, najcesce vozim do 2.500 obrtaja, a nikad preko 3.500, tako da mislim ne bi trebalo da imam problema sa visokim temperaturam turbine, i da je 5w30 bolje ullje za mene... da li sam u pravu ili nisam?

Edited by Woodoo
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ata

Daleko više je bitnije da ono "5" nije "10", nego da li je "30" ili "40".

Da plastično objasnim: Što niži prvi broj - ulje brže prolazi kroz sistem, pogotovo kod hladnog starta. Što viši drugi broj - ulje se manje razgrađuje na visokim temperaturama.

Zaključak: Ako ti je propisano 5W-40, daleko manji "greh" je sipati 5W-30, nego 10W-40.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo fabrickih upustava i  obrazlozenja  ja se po ovom vladam  jer moji auti su nastali u tom dobu  i pravjeni su za ta podmazujuca sredtva  posle toga sta je novo izaslo ne interesuje me  !

 

Image_3.png  Image_1.png  Image_2.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi su davno podmazivali kola mašcu  pa su vremenom napredovali, tako i ti Dejice drži se kola ili ispadaš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ama to vazi za ovi auti koji su kasnije razvijeni noviji motori inace za vozila iz 2000g do 2004g su najbolja ona starija uja iz  iskustva jer vidim da sve sto su novija uja i motori u pitanju sve se manje kilometraze beleze  mislim da ce  sa ovim novim ujima biti  cudo  cuti da je neki multiyet presao 700 000 i vise  hijada kilometara dok je  prva serija jtd motora sa selenijom 10w40 td  prelazila i preko toga bez problema mislite malo o tome  nesto nevidim da su ta retka uja pomogla !


i jos nesto  da nebudem dosadan  iza cega stojim  svi koji sipuju u stila  1,9 jtd  59 kw i 85kw  druga ulja osim selenije td 10w40  desava im se balavjenje uja na ovom  mestu  na slikama

 

Slika1609.jpg  Slika1610.jpg


ako se koristi selenija td i  menja  naj vise do 8000km  ovaj deo  na slikama ce biti cist i bez  ujnih para kao sto se vidi na mom autu   . :unworthy:  za multijet novije generacije  je ipak boje redje uje jer imaju hidropodizace i po dve bregaste za ove starije nema boje od selenije  10w 40 td  cena + kvalitet  prihvatjivo :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au,bre Dejice,što si zadrt čovek! Najvažnije je da se motor i turbina podmažu što je ranije moguće! Složićeš se da prilikom svakog starta,leti ili zimi,jedan kratak period,motor nije adekvatno podmazan. Ređim uljem se taj period smanjuje, i time se produžava vek trajanja motora. 10-40 TD, nije pogrešno ulje,ali ako za malo više para mogu značajno da produžim životni vek motora,ne vidim zašto to ne bih uradio!

Najskuplja ulja na tržištu su 0-30, i ja se razmišljam da počnem da ih koristim,čak i po cenu da ga motor troši, što do sada nije bio slučaj.

To što neki semering pusti ulje,ne znači da nije dobro ulje nego semering. Ti možeš da daš savet ljudima i svoje mišljenje,ali nemoj nas ubeđivati da ne koristimo bolja ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dejice ova cevka kod tebe gvozdena ? 

Mislim na cevku kod koje pokazuješ da nema zamašćenja, tj cev od turbine ka leptiru usisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cevka je metalna   samo hocu da kazem da uja novije generacije nisu za nase motore vec  za ove  sa hidropodizacima i vise ventilske  mislim da ce nasim prvim generacijama jtd motora vise stetiti nego sto ce produziti  zivotni vek  ova takozvana zejtin uja . :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

To može da bude dodatno rešenje za plastične cevke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa ne znam koliko  je resenje  jer vidjao sam stilove sa ovakvom cevkom ko mojom metalnom i isto balave na tom mestu  dok na mom nema nista  koliko  mogu da presudim  izgleda kom tu balavi    nema drugog vec da duvka motor i turbina uje po malo  u usisnu granu   znaci  isterane masine  kad je jtd perfektan nesme nigde da ima kapku  goriva i uja na motoru  cim pocne da piska  i povraca  balavi  onda ce poceti i da trokira brzo .   :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada god izađe novo ulje, uradi se update liste.

Tako je nekada Fiat za određene motore preporučivao Seleniu Gold. Onda je napravljena Selenia 20K i za te iste motore počela je ona biti preporučena. Onda je napravljena Selenia K i...pogađaš, za iste motore počela je ona biti preporučena.

Selenia K P.E. (Pure Energy) je najnovije ulje za Fiatove benzince i ide pre svega u turbo benzince i benzince sa DPF-om.

 

Drugari pozdrav,

 

ja sam u svog gp benzinca 1.4 16v t-jet nasuo ulje wr  5w40, da li to moze da skodi autu ili ne...pozzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

sipao si uje   za dizel motore ali nema veze  na sledecem servisu sipaj  uje koje ide u taj motor  za benzunce . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...