konj_konjski 1 Posted June 14, 2014 Ja sam sipao Shell Helix HX7 10W- 40 koje preporučuje Shell za moj motor. Ulje sam kupio u Tempo prodavnici na čekove! Videćemo da li će početi da troši ulje posle pređenih 5000 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan BG 694 Posted June 14, 2014 Nece, dobro je to ulje. A Tempo ga uzima od Delta MC-a - iz prve ruke, oni ga uvoze. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 14, 2014 Imam jednu zbrku u glavi... Danas sam pogledao nalepnicu za ulje... Ulje koje mi je sipano je shell helix i ima oznaku 5w 30, a fiatova klasifikacija 9.55535-1... Na istoj nalepnici pise da postoji i 5w 40, fiatova klas.9.55535-2U stampanom uputstvu za dizel motore pise da je kompatibilno ulje 5w 40 i 9.55535-1 a u PDF-u da je 5w 40 i 9.55535-2... U dva uputstva dve klasifilacije, a sipano trece, koje je druge oznake a iste klasifikacije kao jedno uputstvo... U cemu je u sustini razlika izmedju 5w 30 i 5w 40? Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 14, 2014 razlika je u gustini tih uja prve 200 000km sipuj ta uja posle toga predji na 10w40 . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 14, 2014 To (kao laik za ulja) znam i ja, ali koje je bolje od ova dva, i koja je verzija uputstva "prava", posto preporucuju u dva razlicita izdanja uputstva dve razlicite klasifikacije ulja za isti motor - za jedno -1, a za drugo -2... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 14, 2014 Evo malo sam googl-ao i na vise mesta nasao da se 5w 30 preporucuje vise zimi jer je tecnije, i za krace relacije, gde se motor vise vozi hladan, pa mu je potrebnije bolje podmazivanje - po tome dolazim do zakljucka da je 5w 30 bolje za gradsku voznju... a ja imam daleko vise startova u gradskoj voznji nego drugim rezimima... mada prelazim otprilike istu kilometrazu I van grada, vece su razdaljine. Moze li necem da skodi redje ulje? Ako je razlika u vecem trosenju ulja, to mi nije bitno, jer mi motor uopste ne trosi ulje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 14, 2014 Možeš da naspeš pola jednog i pola drugog pa onda u zavisnosti gde voziš da koristiš jedno ili drugo Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 14, 2014 Da zabuna bude jos veca - evo nadjoh jos jedan komentar da 40-ka izdrzava vece temperature I da je bolja za turbo motore?? ... a sa druge strane da se za benzinske turbo motore Twin Air bas koristi 0w 30... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted June 14, 2014 Ma sipaj sta je propisano i uzivaj. 5-30 ili 5-40 po meni nije toliko bitno. Bitno je da se sve ostalo poklapa, oznake, dpf, dizel, itd.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 14, 2014 ova redja sipaj zimi a gusca leti i samo vatra ima i ulja 5 w 50 . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 15, 2014 (edited) Da li smeta ako je ulje 5w30 umesto 5w40? ...ili mozda je cak i bolje?? Koliko sam uspeo da saznam, 5w30 je redje ulje, pa bolje podmazuje u zimskim uslovima i u gradskoj voznji, dok je hladan motor. Da li moze necemu da smeta ako je redje? Na nekim stranim forumima (za druge automobile) bilo je dosta pitanja da li mogu da 5w30 zamene sa 5w40 - jer npr. nisu mogli da nadju 5w30 u prodavnicama, pa je bilo saveta da ipak to ne rade, jer 5w30 bolje podmazuje... a opet neko kaze da 5w40 bolje podnosi vece temperature koje proizvodi turbina. ja inace ne forsiram turbinu, najcesce vozim do 2.500 obrtaja, a nikad preko 3.500, tako da mislim ne bi trebalo da imam problema sa visokim temperaturam turbine, i da je 5w30 bolje ullje za mene... da li sam u pravu ili nisam? Edited June 15, 2014 by Woodoo Prebaceno Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted June 15, 2014 (edited) @ataDaleko više je bitnije da ono "5" nije "10", nego da li je "30" ili "40".Da plastično objasnim: Što niži prvi broj - ulje brže prolazi kroz sistem, pogotovo kod hladnog starta. Što viši drugi broj - ulje se manje razgrađuje na visokim temperaturama.Zaključak: Ako ti je propisano 5W-40, daleko manji "greh" je sipati 5W-30, nego 10W-40. Edited June 15, 2014 by totti Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 15, 2014 evo fabrickih upustava i obrazlozenja ja se po ovom vladam jer moji auti su nastali u tom dobu i pravjeni su za ta podmazujuca sredtva posle toga sta je novo izaslo ne interesuje me ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 15, 2014 Ljudi su davno podmazivali kola mašcu pa su vremenom napredovali, tako i ti Dejice drži se kola ili ispadaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 15, 2014 ama to vazi za ovi auti koji su kasnije razvijeni noviji motori inace za vozila iz 2000g do 2004g su najbolja ona starija uja iz iskustva jer vidim da sve sto su novija uja i motori u pitanju sve se manje kilometraze beleze mislim da ce sa ovim novim ujima biti cudo cuti da je neki multiyet presao 700 000 i vise hijada kilometara dok je prva serija jtd motora sa selenijom 10w40 td prelazila i preko toga bez problema mislite malo o tome nesto nevidim da su ta retka uja pomogla !i jos nesto da nebudem dosadan iza cega stojim svi koji sipuju u stila 1,9 jtd 59 kw i 85kw druga ulja osim selenije td 10w40 desava im se balavjenje uja na ovom mestu na slikama ako se koristi selenija td i menja naj vise do 8000km ovaj deo na slikama ce biti cist i bez ujnih para kao sto se vidi na mom autu . za multijet novije generacije je ipak boje redje uje jer imaju hidropodizace i po dve bregaste za ove starije nema boje od selenije 10w 40 td cena + kvalitet prihvatjivo : Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1261 Posted June 15, 2014 Au,bre Dejice,što si zadrt čovek! Najvažnije je da se motor i turbina podmažu što je ranije moguće! Složićeš se da prilikom svakog starta,leti ili zimi,jedan kratak period,motor nije adekvatno podmazan. Ređim uljem se taj period smanjuje, i time se produžava vek trajanja motora. 10-40 TD, nije pogrešno ulje,ali ako za malo više para mogu značajno da produžim životni vek motora,ne vidim zašto to ne bih uradio!Najskuplja ulja na tržištu su 0-30, i ja se razmišljam da počnem da ih koristim,čak i po cenu da ga motor troši, što do sada nije bio slučaj.To što neki semering pusti ulje,ne znači da nije dobro ulje nego semering. Ti možeš da daš savet ljudima i svoje mišljenje,ali nemoj nas ubeđivati da ne koristimo bolja ulja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 15, 2014 Dejice ova cevka kod tebe gvozdena ? Mislim na cevku kod koje pokazuješ da nema zamašćenja, tj cev od turbine ka leptiru usisa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted June 15, 2014 Zavarena Evo kod mene je WR pa ne slini tu Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 15, 2014 cevka je metalna samo hocu da kazem da uja novije generacije nisu za nase motore vec za ove sa hidropodizacima i vise ventilske mislim da ce nasim prvim generacijama jtd motora vise stetiti nego sto ce produziti zivotni vek ova takozvana zejtin uja . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 15, 2014 To može da bude dodatno rešenje za plastične cevke. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 16, 2014 pa ne znam koliko je resenje jer vidjao sam stilove sa ovakvom cevkom ko mojom metalnom i isto balave na tom mestu dok na mom nema nista koliko mogu da presudim izgleda kom tu balavi nema drugog vec da duvka motor i turbina uje po malo u usisnu granu znaci isterane masine kad je jtd perfektan nesme nigde da ima kapku goriva i uja na motoru cim pocne da piska i povraca balavi onda ce poceti i da trokira brzo . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Blaza sasa 0 Posted June 16, 2014 Kada god izađe novo ulje, uradi se update liste.Tako je nekada Fiat za određene motore preporučivao Seleniu Gold. Onda je napravljena Selenia 20K i za te iste motore počela je ona biti preporučena. Onda je napravljena Selenia K i...pogađaš, za iste motore počela je ona biti preporučena.Selenia K P.E. (Pure Energy) je najnovije ulje za Fiatove benzince i ide pre svega u turbo benzince i benzince sa DPF-om. Drugari pozdrav, ja sam u svog gp benzinca 1.4 16v t-jet nasuo ulje wr 5w40, da li to moze da skodi autu ili ne...pozzzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
dejica 21 Posted June 16, 2014 sipao si uje za dizel motore ali nema veze na sledecem servisu sipaj uje koje ide u taj motor za benzunce . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 16, 2014 Selenia WR namenjena za Diesel motore, manje obrtaja, manje temperature, drugačije gorivo. http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/omot_0201.htm Vidi Petronas šta odgovara tvom motoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites