Zoranic MNE 0 Posted May 23, 2014 (edited) Sipam Seleniu WR 5w40 u JTDm 16v 140ks. Nisam imao nikakvih problema,vibracije su minimalne. Auto sluzi odlicno! Samo imam jednog druga koji vec 6 godina vozi Stilo JTD 8v 115ks klasika, i zbilja je ocuvan boca.Nikad nije sipao drugo ulje sem Shell Ultra 5w40 (neki u bidon od 5 litara,sa Ferrarievim znakom), i kaze da je to najbolje ulje koje moze da se uspe u JTD? Ne znam jel previse pristrasan,al jedno mu se mora priznati. Auto mu primjetno tise radi od mog,iako je moj novija generacija. Sta mislite? Edited May 24, 2014 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted May 23, 2014 Goran Zemun zadnji godinu i nešto u svom servisu sipa isključivo Shell ulje. Razlog prelaska sa Selenie je bio što se pojavilo mnogo plagijata čak i kod uvoznika. Ja sam prešao oko 9000 km sa Shell ,doduše na benzincu, bez ikakve zamjerke. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoranic MNE 0 Posted May 23, 2014 A ko mi garantuje da i Shell nije kopija? :/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted May 23, 2014 Ja sad uzeo Gold i u sali reko nemoj da je kopija, kaze nema sanse, jedan je glavni uvoznik za Srbiju, valjda bese Soldves ili Soldis, zaboravio sam, i kaze razlika u ceni je samo zbog kolucine koju uzimaju i koje rabate dobijaju. Inace se svi snabdevaju kod njega. Koliko je to tacno sad... Videcemo Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 23, 2014 Kreneš odavde pa redom http://motornaulja.blogspot.com/2009/04/i-numero-uno-synlube-inc.html http://motornaulja.blogspot.com/2012/11/fiat-preporuke-fiat-recommendations.html http://motornaulja.blogspot.com/2014/04/petronas-motorna-ulja-za-automobile.html?showComment=1398772470725#c5893184283650123892 http://motornaulja.blogspot.com/2014_05_01_archive.html http://motornaulja.blogspot.com/2014/03/deklinacija-ulja-zastarelih-standarda.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
underground79 19 Posted May 23, 2014 Ukoliko strepite od falseva, preporuka za ulje koje nije nikad imalo repliku je holandski Kroon. Ja ga koristim od poslednje zamene, 4000km grad uglavnom, potrosnja 0ml.. Doticni Steva je bas dosta pisao na svom blogu o tom ulju. Takodje, sve vise majstora prelazi na Kroon zbog garancije koju daju vlasnicima. Cak i za menjacko i kociono ulje preporucuju Kroon Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted May 23, 2014 Ja kad sam uzimao seleniu opet trazio litar u plastici, a 4 u konzervi i prodavac mi kaze da italijani drze do konzerve kao ludi zbog prestiza, i kaze da je u plastici cesto fals selenia ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
underground79 19 Posted May 23, 2014 Ne verujem vise prodavcima, jer hvale ono sta imaju.. Malo smo otisli od teme, ali mislim da bi dobra tema bila "alternativa Selenia ulja za Fiat Lancia Alfa Romeo" Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted May 23, 2014 Meni auto potrosi oko pola litra Selenie 20K na 15000. Tj, od maximuma sidje do minimuma i taman je vreme za menjanje. I ja bih da predjem na nesto bolje za iste pare, ali nemam pojma na sta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Djole_M 142 Posted May 23, 2014 I kolko košta Shell za benzince? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19989 Posted May 23, 2014 (edited) To je to Gile, meni na 8.000 km potrošio 250 ml. sa Seleniom 20k samo ga ja ne držim na maximumu nego uvek na polovini. Ako ćeš nešto bolje i kvalitetnije kolega Rile_Bg je u svom Puntu sipao Marly Black Gold Carat 10W/40 ulje. Baš smo pričali na redovnom okupljanju prošle nedelje i reče sve najbolje u vezi istog. Cena mu je malo jača, ako se ne varam oko 1.300 din je litar i nije žuto kao Selenia nego je crno. Pošalji mu PM pa će ti reći gde je menjao i da li je bila ova cena ili koji dinar skuplje ili jeftinije, ne mogu ni ja da se setim ali sam se zainteresovao da možda i ja na sledećoj zameni stavim upravo to Marly ulje. Edited May 23, 2014 by Axic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tomas 10 Posted May 23, 2014 I kolko košta Shell za benzince?Ja uzeo skoro Shell HX-7 za dolivanje cini mi se da je bilo oko 630-650 rsd/lit Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted May 24, 2014 To je to Gile, meni na 8.000 km potrošio 250 ml. sa Seleniom 20k samo ga ja ne držim na maximumu nego uvek na polovini. Ako ćeš nešto bolje i kvalitetnije kolega Rile_Bg je u svom Puntu sipao Marly Black Gold Carat 10W/40 ulje. Baš smo pričali na redovnom okupljanju prošle nedelje i reče sve najbolje u vezi istog. Cena mu je malo jača, ako se ne varam oko 1.300 din je litar i nije žuto kao Selenia nego je crno. Pošalji mu PM pa će ti reći gde je menjao i da li je bila ova cena ili koji dinar skuplje ili jeftinije, ne mogu ni ja da se setim ali sam se zainteresovao da možda i ja na sledećoj zameni stavim upravo to Marly ulje. Odavde http://motornaulja.blogspot.com/2014/04/petronas-motorna-ulja-za-automobile.html?showComment=1398772470725#c5893184283650123892 Marly motorna ulja su ulja visokog kvaliteta.Ona sa keramičkim mikro česticama su em skuplja em možda i lošija (nisu posebno bolja ako uopšte).Veliko je pitanje koliko su čvrsti aditivi uopšte dobri (verovatno sve u svemu nisu, tj. kontraproduktivni su). Iako to "čvrsto" treba shvatiti uslovno (tvrdoća gotovo beznačajna) većina tribologa nema lepo mišljenje o njima kada su u motoru (menjač još koje-kako). I ja sam uglavnom na tom stanovištu.One mogu pomoći kod hladnog starta (možda) i u početnoj fazi podmazivanja (prelazna faza na Stribeck-ovoj krivoj, "mixed film lubrication") ali kasnije nemaju nikakvu funkciju (to čini uljani film) naročito ne pozitivnu a može se pretpostaviti i negativan uticaj, mada su čestice obično red veličine manje od debljine uljanog filma pa to verovatno nije jedna od njih (negativnih efekata) ali bi prenos toplote i/ili efikasnost detergenata u nekoj maloj meri mogla biti u pitanju.Dakle, možda tu i ne smetaju ali ne doprinose (ničemu) a sam hladan start (bolje) rešavaju 5W ili 0W ulja (nema potrebe za dodatnim aditivima).Možda bi kod čestih a kratkih gradskih relacija neka korist i mogla da se iskusi ali za sada nema ubedljivih dokaza za tako nešto. Na dužim relacijama (ulje na radnoj temp.) ne vidim nikakvu korist od "mazivih keramika". Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted May 24, 2014 To je to Gile, meni na 8.000 km potrošio 250 ml. sa Seleniom 20k samo ga ja ne držim na maximumu nego uvek na polovini. Ako ćeš nešto bolje i kvalitetnije kolega Rile_Bg je u svom Puntu sipao Marly Black Gold Carat 10W/40 ulje. Baš smo pričali na redovnom okupljanju prošle nedelje i reče sve najbolje u vezi istog. Cena mu je malo jača, ako se ne varam oko 1.300 din je litar i nije žuto kao Selenia nego je crno. Pošalji mu PM pa će ti reći gde je menjao i da li je bila ova cena ili koji dinar skuplje ili jeftinije, ne mogu ni ja da se setim ali sam se zainteresovao da možda i ja na sledećoj zameni stavim upravo to Marly ulje.Fala, kolega na odgovoru. Za 1300 imam i Motorex koji je bio u macchini dok nisam presao na Seleniu. Nije malo 1300din/l. Za 3l Marlya imas skoro 5 litara Selenie. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted May 24, 2014 Smanji taj imterval zamene i ne menjaj Seleniu Quote Share this post Link to post Share on other sites
bravo_rej 3 Posted May 30, 2014 Evo moje iskustvo:Auto bravo HGT 2.0 20vSipao sam prvo SELENIU 20k (rekli mi kao to je za njega) ...prvih 3000km sve ok a onda su poceli da se na nizbrdicam pri kocenju motorom,pojavljuju plavi dimovi na auspuh, i to poprilicno upadljivi. Nivo ulja naravno opao na jednom putu od 500,600km za 1l. Toliko sam dosuo da bi dosao na normalu!!!!! Prva pomisao je bila da je motor odradio svoje,pa u Goran servisu mi urade test"propustljivost karika" i kazu da je motor skroz ok, i da je moguce da su gumice ventila......Uradim servis u "Goran servisu" i oni sipaju Shell Helix 5w-40 i na 10.000km(evo doslo vreme za servis),malo je pao nivo na sipki za proveru nivoa ulja, preventivno dospem mozda 100-200g. Za predhodnih 10.000 nije bilo plabog dima, nema ozbiljne potrosnje ulja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted May 31, 2014 Kod dizela vrlo brzo potamni.Kod dosta nas sa neizakanim JTD gura po nekoliko hiljada dok ne pocne da tamni (zato te je Igor i pitao), Selenia WR je u pitanju... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2877 Posted May 31, 2014 Slikao sam ja. 6000-žuto, 7500- skroz crno tako da transformacija negde između počinje po mom skromnom iskustvu. Selenia TD je istu boju dobila posle ~3000. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted May 31, 2014 I posle kazu Castrol ne valja...ccc... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2877 Posted May 31, 2014 Ih ne valja, vidiš da je ovo fabričko odmah crno,a Castrol 6000 istera Quote Share this post Link to post Share on other sites
Marko Topola 50 Posted May 31, 2014 Pa to ti kazem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted June 1, 2014 (edited) Ne znam zbog cega je tako crno - al skoro isto tako mi je bilo i prosle godine?! Mozda malo blaze, ali verovatno je ostalo malo starog ulja po motoru, jer je cak i novo ulje dobilo blagu nijansu cim je upaljen...Druga stvar na koju pomisljam da moze biti - prosle godine sam sipao na NIS-u, a ove resio da posle servisa sipam na MOL-u, i to ono sa aditivima? Mozda je malo i ocistilo motor?Kakva iskustva imaju ostali sa 1.3 dizelima? Edited June 1, 2014 by ata Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted June 1, 2014 Meni na 15k kad izvade ulje nazire se žućkasta boja... jbg Nemac je to Quote Share this post Link to post Share on other sites