Jump to content
FAS Goran
jboban

Fiat Stilo 1.9 JTD / MJet / Lancia Lybra - očistite MAP i leptir usisa

Recommended Posts

Ajde ko je imao iskustva.

Mjet stilo 2005 godiste 120 KS,burazeru upalio gresku za map senzor(vidjeno na dijagnostici).

Moje pitanje je CIME tj kako ga je najbolje ocistiti a ne ostetiti???

Cuo sam da je CARB kliner suvise agresivan za njega...

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je cist mozda mu cicenje i ne pomogne...moze CCliner ja sam cistio mnogo puta i nije bilo problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam moj cistio CarbCleanerom ( za ciscenje klapni i karburatora) i bez greske. Prskaj ga dok se ne zasija i ostavi lepo da se osusi i toliko. Nemoj slucajno da cackas unutra necim. Samo sprej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam Mico i ja sam mislio da je Carb kliner ok,ali me naplasise da ima neki tanak film na MAP senzoru koji strada od klinera,kao mnogo je agresivan.

Ne znam da li neko ima sa vecim iskustvom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moliiim!? Od mene :D

Salim se, raspitaj se naravno

Cistili su ljudi i sa Ferijem i cetkicom za zube pa nista a nekom je riknuo i od spreja, sad, kako kome se zalomi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vecim iskustvom od tebe bracala,nego da li neko zna da li ce da ga Ckliner sjebe?

Najlakse je kupiti kliner i 15 minuta odvojiti da se isprska sve.

Egr trpi sta god za pranje,ja sam moj MAP na benzincu cistio sa klinerom,ali sad sam u dilemi,jer me naplasise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi, niko ne moze da ti garantuje ni da neces da ga ostetis a ni da ce da pomogne ciscenje. Za mjt je mnogo skup nov, tako da...jbm li ga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motipov contact cleaner. Nemoj na blize od 10cm i samo strpljivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo citam vec 5 sati,gledam tutorijale i skupljam iskustva.

Dakle da zakljucim:

-MAP senzor nije nesto extra osetljiv,ali je ipak fina stvar koja zahteva oprez i ne mnogo agresivna sredstva za ciscenje.

Najbolja stvar za ciscenje MAP senzora je sprej za ciscenje konektora,sprej za odmascivanje kocionih diskova i karb kliner (bas ovim redom i preporucujem).

Nikako ne cistiti WD-om,jer prosto nije namenjen za to.

NE KORISTITI nikakve cetkice ili stapice za usi,vrlo lako moze da se osteti i onda mora sigurna zamena.

Evo sta znaci pravi izbor spreja za ciscenje senzora i zasto...

 

 

 

Iskorisio bih ovo da napomenem i za ciscenje jos i EGR ventila i MAF senzora (protokomera)

 

-EGR ventil se moze cistiti i carb clinerom,najjeftiniji je a sam egr nema tako osetljive delove.

 

 

 

I jos samo o MAF senzoru,tj protokomeru.

-Protokomer je jako osetljiva stvar i ne dolazi u obzir nikakvo ciscenje agresivnim sprejevima,malo ko je jos napomenuo da se protokomer NIKADA ,ali NIKADA ne cisti ako nije totalno hladan!!!

Sluzi za merenje protoka vazduha,a protok meri usijana zica,koja ne sme da bude ni topla kada se prska sprej.

Dakle ovako i to je sve.

Ako ne pomaze,znaci da je protokomer umro.

 

 

 

 

 

 

 

NADAM SE DA SAM BAR MALO NEKOME POMOGAO

:thumbsup:

Edited by asterix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam upravo danas u svojoj temi napisao kako sam ocistio MAP pa cu samo kopirati ovde

 

Imao malo vremena pa ocistio MAP. Imao sam neko cimanje na konstantnim obrtajima i probao da otkacim MAP i stanje se popravilo, skinuo ga, nije bio nesto katastrofalno mnogo prljav, ali je brljavio. Nalio ga alkoholom, ocistio stapicima za usi i cackalicom! Kada se stapicem ocisti onaj unutrasnji deo, ciste se samo zidovi tog konusa, sam senzor na dnu konusa ostane prljav, to sam cackalicom ocistio, vratio ga i moram priznati da je razlika primetna! Cimanja nema, nekako glatkije i krece i ide! Pre recimo kada prilazim semaforu i pustim gas, mnogo je odlucnije usporavao, sada pustim gas i on lepo krstari, nema onolikog usporenja, ako me shvatate. Kao da sam imao praznu prikolicu  :)

 

IMG_20150415_183259.jpgIMG_20150415_183307.jpgIMG_20150415_183311.jpg

 

Za MAF se slazem da je osetljiv i da ne treba koristiti cetkice i agresivna sredstva, ali MAP je potpuno drugacije konstrukcije i on je u svom radu stalno izlozen mnogo gorim uticajima okoline nego kada se cisti stapicem za usi. Samo srce senzora nisam mogao da slikam, telefon to ne moze da odradi, ali je metalno, kao da ima mala rupica u sredini. Ja sam tu sipao alkohol i nezno sa cackalicom ocistio garez iz te rupice. Kada sam ga vratio rad motora se dosta promenio, mirniji ler, nema cimanja i podrhtavanja a ide zivahnije i tecnije nego pre.

 

Vidim sada na na mjet motorima nije isti, tako da ipak treba zaobici ostre predmete  :blushing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moliiim!? Od mene :D

Salim se, raspitaj se naravno

Cistili su ljudi i sa Ferijem i cetkicom za zube pa nista a nekom je riknuo i od spreja, sad, kako kome se zalomi...

Ovo mene prozivas sa ferijem a? :-)

Ja ocistio MAF i MAP ferijem i sve radi samo ciscenje MAFa nije neko srecno rjesenje. Ako pocne da pravi probleme nema tu srece neke nego eto malo pomogne :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve zavisi, od slucaja do slucaja. Meni je pre vise od godinu dana auto odjednom izgubio snagu, na autoputu jeeeedva navukao 90, skinuo sam i ocistio MAF, sa Motip kontakt klinerom, i od tada nemam nikakvih problema sa njim. Ko zna sta mu se tada desilo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikako ne koristiti bilo kakav vid mehaničkog čišćenja! Ja sam uvek koristio Disc-brake cleaner,nije preterano skup 350-600din.,odmašćuje i skoro trenutno isparava. Po potrebi (u zavisnosti od naslaga u Map-u),ponoviti radnju više puta. Neće mu škoditi ako pod pritiskom prskaš u otvor Map-a,sve dok ne vidiš sjajnu pločicu unutra.

Inače,u Map-u su piezo elementi, veoma tanki listići koji čitaju pritisak nadpunjenja u glavi, i na osnovu toga ECU određuje preciznu smešu,doziranje goriva!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obratite pažnju na prvom videu koji je Asterix postavio kojom silom krivi plastičnu traku kada nanosi Carb cliner a kako vešto isteže traku kada nanosi sprej koji reklamiraju...(od 2:15)

Kao pre neki dan na onom snimku o zaustavnom tragu sa lošim i sa dobrim amortizerima....

Kako sam ja alergičan ta ovu vrstu propagande i manipulacije! :realmad:  

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video sam da na netu preporučuju i Würth Multi sprej. On je kao WD40 samo što ne oštećuje plastiku. Oko 500-600 kinti je pakovanje.

Koristio neko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je kao WD,zaobiđi ga. Napisao sam gore, Brake cleaner,odmašćuje,čisti i trenutno isparava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinoc sam malo izasao na autoput, posle ciscenja MAP-a, ljudi stvarno imam osecaj da se vratila cela ergela pod haubu, ide bre mnogo bolje, u svim rezimima voznje.

 

Tako da mislim da bi proveru i ciscenje MAP-a trebalo uvrstiti u redovan servis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam danas ocistio map senzor na autu,jedva sam ga nasao,lako sam ga skinuo,iako je malo nepristupacan,al uspelo je.Pa bio je pun garezi,dosta je ispalo ,a ostalo sam sa tankom tkaninom ocistio koliko sam mogao,nisam koristio nikakve sprejeve.Posle sve vratio na svoje mesto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očistio sam juče ovaj MAP senzor, i iskreno nisam imao ništa da vidim pošto je bio skoro kao nov. Međutim opet sam ga očistio kako dolikuje, kad sam ga već vadio reko ajde pa šta sada. I iskreno nisam se zeznuo.

Posle išao na fudbalicu sa autom i kada sam krenuo nisam mogao da verujem, bio je dosta startniji. Mislio sam da mi je uključen City mod , ali jok... Jeste mi auto čipovan ali ne moguće da se odjednom poboljšao. Verujem da je čišćenje ovog MAP senzora imalo uticaja iako mi , opet napominjem bio skoro kao nov...

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja sam primetio da mi auto nekako drugacije radi,otkad sam ocistio map senzor,ali i delimicno egr i da bolje i ravnomernije povlaci,sad dal je to toga il ne,al bolje je :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Očistio sam juče ovaj MAP senzor, i iskreno nisam imao ništa da vidim pošto je bio skoro kao nov. Međutim opet sam ga očistio kako dolikuje, kad sam ga već vadio reko ajde pa šta sada. I iskreno nisam se zeznuo.

Posle išao na fudbalicu sa autom i kada sam krenuo nisam mogao da verujem, bio je dosta startniji. Mislio sam da mi je uključen City mod , ali jok... Jeste mi auto čipovan ali ne moguće da se odjednom poboljšao. Verujem da je čišćenje ovog MAP senzora imalo uticaja iako mi , opet napominjem bio skoro kao nov...

Cistio si ga sam ili si negde isao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

City mod- laksi volan i papucica gasa...

Sam sam ocistio... Nije nikakav problem da se skine i ocisti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...