Jump to content
FAS Goran
jboban

Fiat Stilo 1.9 JTD / MJet / Lancia Lybra - očistite MAP i leptir usisa

Recommended Posts

Kad jednom očistiš te naslage sa map-a,iz usisa i sa klapne, lepo blindiraš EGR, i zauvek ostaje čisto! U suprotnom,ta operacija se mora ponavljati 1-2 puta godišnje !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima, 

 

Molim vas za malo pojašnjenje, pošto ne uspeh da razlučim šta je šta. Majstor mi je rekao da mi je izgleda otisao senzor pritiska (manifestuje se tako sto Stilo 1.9JTD 115KS ne mrda kad jako pritisnem gas, ali zato ubrzava jako sporo) i prijavljuje grešku "engine fault". 

 

  • Da li je to MAP senzor?
  • Da li je to MAF senzor?
  • Šta je šta i da li je ovo što je meni crklo neki treći senzor koji nema veze ni sa jednom od ova dva prethodna?

 

Hvala puno i pozdrav, 

Aleksandar

Edited by Aleksandar_Nikolic

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAP ti je gecrkn.

MAF ili protokomer. Igore ne zbunjuj me !!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije  obrnuto. maF (F kao FLOW- protok) tj. PROTOKOMER, a maP ( P kao PRESSURE - pritisak) tj. senzor apsolutnog pritiska (na usisu, pored EGR-a). I ne čačkajte ga jer su unutra piezo elementi,koji su izuzetno osetljivi (samo prskanje).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma šalim se za ovo jer smo se pre neko veče zezali koji je protokomer od ova dva :)
A maf ja planiram samo da umočim u brake cleaner i kada se osuši vratim bez dodirivanja prstima čim uhvatim Ivana da zajedno skinemo onaj čudni šraf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto kaze vicent :

Mass Air Flow (MAF) iliti narodski protokomer.

Manifold Absolute Pressure (MAP), gore na usisu.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocistio juce leptir i njegovo kuciste kompletno, i posle i MAP. MAp nije bio strasan, ali leptir...

 

Tu su bile takve naslage da sam ja na kraju uzeo flah srafciger i cekic i lomio komade cadji, pa tek posle toga oprao. Karburator kliner Wurth-ov nije uspeo da skine sve, i na kraju sam ga i potrosio, pa sam presao na odmascivac Axel beli, i njime skinuo sve do kraja. Trebalo mi je oko 2 sata za to.

 

Rezultat? Auto maltrene krece drugom bez tresenja, povlaci ko blesav, mnogo mirnije i stabilnije vuce iz nizih obrataja, ne dimi uopste (ni kada potopim gas), i mnogo bolje prima gas u smislu da papucica ima mnogo bolji odziv i ranije hvata. Nadam se da ce se ciscenje odraziti i na potrosnju.

 

Ono sto sam mislio da postignem je da smanjim vibracije motora u leru ali nikakve promene nema, na zalost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za vibracije na leru,odgovoran je nosac ispod akomulatora.

Tako je mnostvo nas resilo vibracije na leru.;)

A ovo sto si uradio,sigurno nista nece stetiti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nosac zamenjen originalnim nosacem modifikovanim, nema celih 10 dana :) Promenilo se na bolje, s obzirom da je pre toga bio nosac od 1.8 benzinca koji sam ja montirao. bolje ali vibracije nisu nestale.

 

Napisacu vise na temi o vibracijama i nosacu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro onda...da nema vibracija kao benzinac,to tesko,ali sigurno da je bolje nego sto je bilo. Jedino da probas da ocistis komletan usis a to je ipak malo veci posao. I dizne mogu biti problem. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocekujem da mi se guzica ne trese, ali izgleda da previse trazim :) Dizne ce da budu prociscenje nekim aditivom, pa kad skupim pare mozda ocu kod Mikija na ciscenje :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam benzinske dizne se ciste, a dizel ne, moraju da se remontuju tj zamena uloska. I veoma moguce da su ti dizne u pitanju, oce auto da se trese kao da je neki nosac kada su dizne lose. Mozda i mogu da se ciste ali nije to resenje kod dizela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se cisti MAP senzor i na benzincu?

Da li se sme prskati Carb cleanerom taj MAP,ili se samo potopi u neku posudu sa Carb-om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Savet za sredstvo za ćišćenje MAP senzora, bilo koje za odmašćivanje WD40 ne? Pročitah jedan član se požali da je čistio MAP  WD-om i da mu je navodno posle toga Stilo dig'o potrošnju...

Edited by M-a-r-k-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupi Carbcleaner bilo koji i samo prskaj. Bez ikakvog cacjanja fizickog i izbegavaj da cistis protokomer. Carbcleaner je sredstvo za ciscenje karburatora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ocistio Map senzor koristio samo sprej bez cetkica stapica i fizickog dodirivanja, vratio senzor medjutim auto nece da upali, zaverlga cuje se neko lupanje koje dolazi otprilike iz pravca egr ventila...bilo kakva pomoc dobrodosla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio problem u Egr-u sad radi sve kako treba. Sto se tice Map-a bio je zaprljan dosta a sto se tice drugacijeg ponasanja auta sutra kad ga provozam i testiram javicu ima li neke razlike.

 

f57f659f4bdfc9bd308e0b82782ca650.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuu brate, imaces razlike bas primetno

Kakav je bio problem u egr-u? Zaglavio u otvorenom polozaju? Valjda si ga blokirao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa verovatno zaglavio nisam strucan bas toliko i sve sto pisem na forumu je iz licnog iskustva i licnih situacija bilo da su kvarovi ili sta drugo upitanju. A posle sam zvao majstora i dok sam skoknuo u prodavnicu po neke stvari, vracam se i Stilo radi tako da ne znam ni sta mu je uradio ali uglavnom sve je ok i kao pre. Sutra cu malo da se vozim i videcu imali neke razlike sa cistim Map-om a i da nema uglavnom nece da skodi i nije greska ocistiti ga.

Edited by M-a-r-k-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...