Jump to content
FAS Goran
jboban

Fiat Stilo 1.9 JTD / MJet / Lancia Lybra - očistite MAP i leptir usisa

Recommended Posts

Pozz da li mi mozete reci na onoj slici gde je EGR ventil da li skidam samo onaj deo gde je ona lula sa 4 imbusa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo odličnih uputstava:

Throttle body:

http://www.performan...php?topic=872.0

MAP sensor:

http://www.performan...php?topic=879.0

Prema ovim uputstvima uradio sam čišćenje iako nikakav problem nisam imao, ili ga bar nisam primetio wink.gif. Ovako je bilo.

e druze ja nisam nasao nikakvo uputstvo na linku koji si dao :(, i cime si cisto..... cetkica, koj sredstvo i sl....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne rade više ta uputstva, ali imaš na FIAT forumu nove stranice sa istom pričom. Koristi četkicu za zube i neki Carbon kliner ili sredstvo za odmašćivanje kočnica, ne bi trebalo da bude teško da sve odradiš :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj je danas map crko skorz, manifestovalo se tako što je auto upalio crvenu lampicu od brizgaljki i nije hteo da vuče. Majstor je pokušao da ga samo očisti ali to nije davalo rezultate!usput je očistio protokomer sa nekim carb-klinerom, i poništio greške koje je ECU zabeležio zbog povarenog MAP-a. Proverili smo posle greške se nisu javljale sa novim senzorom a auto radi mnogo lepše na leru i lepše vuče!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas palo ciscenje MAP-a i EGR-a i kod mene. Koliko se ja razumem u medicinu to i nije bilo nesto mnogo prljavo i zapuseno. Pored toga sam i blokirao EGR da vidim ima li neka razlike... Nisam skljocao nista zbog prljavih ruku i slabe baterije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni kad nabodem gas u 4 ili 5 brzini recimo kad preticem upali se mil lampica i sija dok ne pustim gas pa ga ponovo ne stisnem. Ako duze drzim papucicu pritisnutu odnosno ne pustim je kad se pojavi lampica desi se da sija 10-15 minuta i da auto svo to vreme slabo vuce. Dal je overboost ventil ili map nisam siguran ali moracu da resim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je i kod mene bilo Baltazare to je garant Map senzor, idi na dijagnostiku pa ćeš tačno znati!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sumnjam na njega. Pazi na dijagnoatici prijavljuje overboost odnosno pritisak turbine. Malopre bio burazer kod mene i rekao sam mu da sam menjao vakum creva na overboost ventilu i kaze da sam mozda promenio mesta crevima pa cu sutra pokusati sa drugom kombinacijom

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je i meni prijavljivao grešku overboost i pritisak turbine je ispisao i neki pritisci usisa su bili u velikoj razlici! Kad sam promenio senzor grešku nije prijavljivao lampica na tabli se nije palila a ti pritisci bili su izjednačni kakvi i treba da budu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni kad nabodem gas u 4 ili 5 brzini recimo kad preticem upali se mil lampica i sija dok ne pustim gas pa ga ponovo ne stisnem. Ako duze drzim papucicu pritisnutu odnosno ne pustim je kad se pojavi lampica desi se da sija 10-15 minuta i da auto svo to vreme slabo vuce. Dal je overboost ventil ili map nisam siguran ali moracu da resim.

i meni se identicno desava, ali ne svaki put... cistio sam klapnu, usis, EGR, MAP, probao bez protokomera.... i dalje mi se nekad nekad desi.

gde je overboost ventil, i koji senzor si menjao jovane FF ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Map senzor na usisnoj grani, ako on brljavi daje takve simptome, na dijagnostici piše sledeće ako je samo drugačiji redosled reči nemojte zameriti....Overboost ventil i pritisak prednabijanja turba,ECU je dobio pogrešna očitavanja sa senzora pred nabijanja Turba (čitaj Map Senzor).... Overboost pritisak imaš koji je zadat po parametrima ECU-a i trenutni koji pokazuje senzor e tu je kvaka tu nesme da bude razlika veća od 1 ili 2 % čim tu ima prevelikog odstupanja ECU dobije pogrešna očitavanja sa senzora i onda neće da vuče jer ne dobija određen procenat vazduha za idealnu smešu trenutnog rada motora i počne da pali onu crvenu lampicu u obliku male dizne i naravno neće da vuče, to jest vuče kao mercedes minika!

Evo ga Map senzor!!! To je za 1.9 JTD Bosh a u pakovanju Meat & Doria(3700 dinara) jer Bosh pravi za njih...Isti takav senzor u Bosh pakovanju je oko 7000 hiljada!!!!!!!

 

IMG_20130311_162713.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam pokušao da očistim MAP na mojoj Marei i jedino što sam uspeo je da izgubim gedoru negde oko motora i da se iznerviram :rant: Kod mene je skoro sve kao na ovoj slici ali se MAP nalazi za jedno mesto udesno i nikako ne mogu da da odvrnem šraf koji ga drži, ne mogu da mu priđem jer mi smeta ovaj levi valjkasti deo EGR-a. Kako to kod mene nije isto i kako da dođem do tog šrafa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponovo sam otišao i probao da skinem egr da bih prišao šrafu od map-a i samo sam uspeo da polomim onaj nastavak gedore koji se stavlja na čegrtaljku pa na njega gedore :( Odustajem od ovoga, možda kada budem imao ceo dan na raspolaganju i kada budem kupio viljuškaste i okaste ključeve...

Prljavština 2 : 0 Upornost :crybaby:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nabavis torx bits

 

14830.jpg

 

Ubacis u vijak. Onda uzmes (najbolje) okasti a moze i viljuskasti i odvrnes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemanja u svakoj radnji imaš set Torexa košta oko 570 dinara(nije ultra kvalitet ali završava posao) kao što je nekad bio set imbusa sad imaš ove i taman ulazi pored tog valjkastog tela egera dovoljno da odvrneš jer to nije stegnuto bog zna kako, samo prvo skini dzeksnu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je map 10-ka kljuc a egr je sa 3 srafa (13 kljuc) pricvrscen za usis,a imbusima za onu rebrastu krivinu...Nigde tu nema torex-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene Torex na Map-Senzoru i skoro sve je na Torex i imbus....Kako zašto nemam pojma!Ako je običan vijak šestougaoni onda vilastim ključem neće biti problem jer to nije stegnuto konjski i netreba stezati konjski!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta ti je Contact cleaner.

Ako je bilo sta na alkoholnoj bazi nemas problem - isparilo je.

Samo da nije nista masno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treći napad na prljavštinu i dosadni šraf i USPEH :)
Kupio sam ključeve i rešio da probam opet.
 

cxca20450.jpg
 
MAP

 

cxca20451.jpg
 
Dosadni šraf

 

cxca20452.jpg

 
MAP nije bio mnogo prljav ali rupa u kojoj predpostavljam da se nalazi senzor je vidno zapušena masnom prljavštinom

 

cxca20453.jpg
 
Rupa u kojoj se nalazi MAP je takođe bila zaprljana sa masnom prljavštinom

 

cxca20454.jpg
 
Uz korišćenje Contact Cleaner-a uspešno sam očistio MAP i sada je skroz čist. Na slikama se ne vidi ali na dnu ove rupe ima metalna rupica jako malog promera koja je sada vidljiva i čista

 

cxca20454.jpgcxca20455.jpgcxca20456.jpg

 

E sad pošto je i rupa na motoru gde stoji MAP bila jako prljava kao što se vidi na slici ja sam par puta prsnuo Contact Cleaner po rupi i malo u rupu. Pošto Cleaner ispari za pola minuta ostavio sam rupu otvorenu 15-20min da budem siguran i posle vratio MAP sve sklopio i upalio auto da vidim radi li. Čim sam ga upalio izbacio je malo dima koji je imao miris nagorelog i par puta sam ga isturirao i izbacivao je malo dima koji nije bio mnogo taman. Jedino kada sam mu dao jači gas izbacio je crn dim.
Ugasio sam ga i ponovo upalio i tada nije izbacio dim pri paljenju kao prvi put ali je izbacivao po malo kada sam mu davao gas ali manje nego prvi put.
Jel sam se zeznuo što sam mu prsnuo Cleaner u rupu od MAP-a i hoće li taj dim nestati posle par km?

Provozaću ga sutra pa ću javiti šta se dešava.

Contact Cleaner je sredstvo za čišćenjeu spreju koji se koristi za čišćenje elektronskih ploča. Nešto kao Carb Cleaner za karburatore samo što je ovo mnogo slabije jer nisam znao smem li da prskam Carb po senzoru MAP-a.
Inače isparava za 30 sec po prskanju tako da sam siguran da je isparilo iz rupe ali zašto dim iz auspuha?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma opusti se to nije ništa, senzor ti je bio skroz zapušen, u dnu je metalna dijafragma koja u zavisnosti od pritiska ostvaruje kontakt sa pločom u samo senzoru, verovatno je dobio malo više goriva kad si ga upalio pošto je sam senzor postao osetljiviji, sad će ti auto mnogo mirnije da radi u leru i lakše da se vraća u režim rada na leru i čak lepše povlači iz nižih obrtaja!

Share this post


Link to post
Share on other sites

E super onda :) Nisam još probao auto jer je juče ceo dan padala kiša pa mi se nije išlo nigde. Čak i da se ništa ne promeni u radu motora nema veze bar znam da je sada map skroz čist a ako bude poboljšanja onda još bolje :) Hvala Jovane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam sad auto do čukarice i super ide. Nema dima nigde i primetio sam da više ne trza kada menjam brzine i kao da malo mirnije radi motor na leru. Biće da je to do očišćenog map-a. Ja zadovoljan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...