Martini 11 Posted April 18, 2011 Malo smisla. Bilo bi dobro skinuti granu i opati unutra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted April 18, 2011 u stom slucaju ne bi bilo lose oprati interkuler, creva, dizne, itd.. jer ne vredi prati samo jednu stavku od celog sistema, a sve to je malo previse cimanja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted April 19, 2011 ...Razmisljao sam o skidanju, tog usisnog poklopca, ali kad sam vidio koliko je to sve zapetljano, odustadoh... E sad koliko ima smisla cistiti taj senzor kad je mjesto gdje se postavlja zatrpano sa mascu i garezi???Ne znam zašto misliš da je sve toliko komplikovano. Možda je sve zaprljano, pa ne vidiš da zapravo tu ima 3 šrafa koja treba odvnuti, tako da poklopac kućišta filtera za vazduh može da se izvadi. U principu, usisna grana od filtera do turbine najčešće nije zamašćena, tj. prašina je jedina prljavština. Posle turbine tj. od interkulera pa dalje nastaje prava masna lepljiva, nauljena prljaviština protiv koje nije trivijalno izboriti se. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DeVito 0 Posted June 9, 2011 jel može neko da mi objasni gdje se nalazi taj leptir i senzor na Fiat Brava JTD 105 2000 godište?hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
cupko 0 Posted June 10, 2011 (edited) ...Razmisljao sam o skidanju, tog usisnog poklopca, ali kad sam vidio koliko je to sve zapetljano, odustadoh... E sad koliko ima smisla cistiti taj senzor kad je mjesto gdje se postavlja zatrpano sa mascu i garezi???Ne znam zašto misliš da je sve toliko komplikovano. Možda je sve zaprljano, pa ne vidiš da zapravo tu ima 3 šrafa koja treba odvnuti, tako da poklopac kućišta filtera za vazduh može da se izvadi. U principu, usisna grana od filtera do turbine najčešće nije zamašćena, tj. prašina je jedina prljavština. Posle turbine tj. od interkulera pa dalje nastaje prava masna lepljiva, nauljena prljaviština protiv koje nije trivijalno izboriti se.Ma znam ja to druze, ali nisam mislio na poklopac kucista filtera, to mi je cisto kao sunce, skoro da nema ni prasine, nego upravo na ono Posle turbine tj. od interkulera pa dalje nastaje prava masna lepljiva, nauljena prljaviština. Licno mislim da je malo komplikovano za mene...Ali kad bi bio koji post sa slikom...Ko zna, mozda bi se i sa tim pozabavio... :welcome: Edited June 10, 2011 by cupko Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dfast 2 Posted June 10, 2011 jel može neko da mi objasni gdje se nalazi taj leptir i senzor na Fiat Brava JTD 105 2000 godište?hvala Leptira nema kod tebe , a map ti je na usisnoj grani otprilike preko puta filtera za gorivo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nowak24 0 Posted July 9, 2011 mozda postavljam glupo pitanje,ali da li i benzinac ima MAP senzor?znaci ubi me rad na ler gasu,obrtaji varijaju mnooogoo,a ponekad se desi i da se ugasi pri kocenju..u pitanju je stilo,1.6 16v sa gasnim uredjajem Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted July 9, 2011 Ne ti imas step motor i to sto si napisao mnooogo lici da ti je on otisao,mozes prvo da probas sa ciscenjem ali uglavnom kad tako krene da zeza otisao jeSent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
vladac81 23 Posted July 9, 2011 (edited) mozda postavljam glupo pitanje,ali da li i benzinac ima MAP senzor?znaci ubi me rad na ler gasu,obrtaji varijaju mnooogoo,a ponekad se desi i da se ugasi pri kocenju..u pitanju je stilo,1.6 16v sa gasnim uredjajemJa koliko znam benzinac 1.6 16v ima map senzor i po simptomima koje si opisao upravo je to! Desava se i zbog leptira klapne ali ako si nju ocistio onda map definitivno.... Edited July 9, 2011 by vladac81 Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted July 9, 2011 lose sam napisao posto sam sa telefona pisao,ima,ali to sto tebe muci je step motor 99% Quote Share this post Link to post Share on other sites
nowak24 0 Posted July 9, 2011 pa auto je kod mene vec dva meseca..koliko znam,prethodni vlasnih nista nije dirao niti cistio,a nisam ni ja..a gde se nalazi taj MAP SEnzor?klapna ce da se cisti sledece sedmice,za pocetak pa da vidimo rezultate Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted September 2, 2011 Samo da podelim informaciju sa forumašima. Juče sam 'teo da očistim taj leptir usisa. Krenem ja lepo redom i polako da odšrafljujem, kad ono - sve čisto i nezamašćeno ! Mislim, bilo je tankog sloja gareži na zidovima, ali debelo tek neki deo milimetra. Tako da - eto, ima i potpuno čistih leptira usisa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
darkobb 1 Posted September 21, 2011 ja juce ocistio, egr ventil, map senzor, i protokomer vazduha, katastrofano su bili prljavi. rezultat, lepsi i tisi rad motora i bolje "poteze" u nizim obrtajima, pre ovoga su mi se cule malo dizne kod prvog paljenja, verovatno zbog protokomera vazduha jer nije bila dobra smesa, sada radi ko doxa . Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokisha 0 Posted November 7, 2011 Blokiranje EGR ventila kod stila jtd je veoma lako a ciscenje egr ventila je samo malo teze...zato,moja preporuka je da se malo potrudite i ocistite egr ventil...Pozzz Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 7, 2011 Tema o EGR-u je ovde:http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=32497 Quote Share this post Link to post Share on other sites
nowak24 0 Posted January 9, 2012 (edited) pozdrav svima.Za pocetak,srecni novogodisnji i bozicni praznici..e ovako izgleda moj problem. pre sam skidao MAP i cistio ga,ali je on masan.OD cega to moze biti? Edited January 9, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 9, 2012 Stepen zaprljanosti najviše zavisi od toga da li je EGR blokiran, naravno prisutni su i ostali faktori, kvalitet goriva, obrtaji motora na kojima se vozi itd. Na jednom Američkom sajtu sam našao podatak da je bolje voziti auto kao da ste ga ukrali - pri nešto višim obrtajima jer manje čađavi u odnosu na one koji se voze lagano, na vrh gasa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nowak24 0 Posted January 9, 2012 ali moj je benzinac? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoranic MNE 0 Posted January 9, 2012 ja imam Punto 1.9 JTD..zelim i ja da ocistim taj leptir usisa i MAF, moze li mi ko reci dje se nalaze ta cuda tacno? ne mogu ih nac nikako... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bobez 0 Posted January 18, 2012 Pozdrav svima....Hteo bi da skinem usisnu granu i da je ocistim,posto kada sam skidao leptir imao sam sta i videti,debeli slojeve garezi(postavicu sliku za koji dan)... e sad zanima me kako da je skinem, da lije previse kompikovano ili da se obratim majstoru da on to sredi...Inace je stilo 8V .. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted March 10, 2012 Danas očišćeni MAP, EGR i leptir usisa...Na žalost nisam slikao. Map i EGR sam čistio pre 6-7 meseci. A leptir usisa pre nešto više od 3 godine.Katastrofa, MAP i EGR su bili manje-više dobri, mada se MAP već skoro zapušio.Leptir usisa je malo nezgodno skidati i vraćati zbog šrafova, da ne ispadnu jer ih posle ni bog otac ne bi našao. To mi je bila najveća frka. Malo teže se odvaja aktuator od leptira, ali može. Bio je zapušen pa sigurno oko 50% prečnika usisa. Posao je trajao oko 3 sata laganog rada. Kada se čisti, treba obratiti pažnju i VEOMA paziti da što manje komadića upadne u sam usis, nego da se sve izvadi. Bilo je toliko zapušeno da ja mislim da EGR uopšte nije mogao da vraća izduvne gasove nazad iako je radio ispravno. Kada sam sve lepo očistio i sastavio auto, morao sam da palim iz 5 puta sa malo više verglanja. Kada je sastavio i upalio posle 10-tak sekundi se sve umirilo. I definitivno se primeti razlika. Bolje i nekako lepše vuče. Malo mirnije radi. Još samo da očistim turbinu (ali to nikako u sopstvenoj režiji), hladnjak intercooler-a i dizne.Pozdrav... Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted August 22, 2012 (edited) ja imam Punto 1.9 JTD..zelim i ja da ocistim taj leptir usisa i MAF, moze li mi ko reci dje se nalaze ta cuda tacno? ne mogu ih nac nikako...Ovo i mene interesuje, tacnije interesuje me MAP i kako doci do njega. EGR sam cistio, i nije bilo toliko strasno. Imam neko podrhtavanje i stucanje na leru, i neke cudne vibracije koje se misteriozno pojavljuju i nestaju Edited August 22, 2012 by milan-jtd Quote Share this post Link to post Share on other sites
milan-jtd 319 Posted September 3, 2012 Juce sam se dokopao dvorista i malo alata, resio da ocistim klapnu i map Nije bilo bas katastrofalno, ali imalo je sta da se cisti. Klapna je bila ok, nije zaminjala. MAP je bio poprilicno zaprljan, nisam ga slikao jer su mi ruke bile prljave. U radu i ne primecujem neku razliku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted October 28, 2012 Danas sam i ja cistio klapnu,bila je fino zaprljana,osecam da mirnije radi,mozda se varam. Namucio sam se kao Isus,ispao mi onaj donji sraf. Ali hvala Bogu vratio sam sve na svoje mesto Quote Share this post Link to post Share on other sites