Jump to content
FAS Goran
jboban

Fiat Stilo 1.9 JTD / MJet / Lancia Lybra - očistite MAP i leptir usisa

Recommended Posts

u stom slucaju ne bi bilo lose oprati interkuler, creva, dizne, itd.. jer ne vredi prati samo jednu stavku od celog sistema, a sve to je malo previse cimanja...

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Razmisljao sam o skidanju, tog usisnog poklopca, ali kad sam vidio koliko je to sve zapetljano, odustadoh...

E sad koliko ima smisla cistiti taj senzor kad je mjesto gdje se postavlja zatrpano sa mascu i garezi???

Ne znam zašto misliš da je sve toliko komplikovano. Možda je sve zaprljano, pa ne vidiš da zapravo tu ima 3 šrafa koja treba odvnuti, tako da poklopac kućišta filtera za vazduh može da se izvadi.

U principu, usisna grana od filtera do turbine najčešće nije zamašćena, tj. prašina je jedina prljavština. Posle turbine tj. od interkulera pa dalje nastaje prava masna lepljiva, nauljena prljaviština protiv koje nije trivijalno izboriti se.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Razmisljao sam o skidanju, tog usisnog poklopca, ali kad sam vidio koliko je to sve zapetljano, odustadoh...

E sad koliko ima smisla cistiti taj senzor kad je mjesto gdje se postavlja zatrpano sa mascu i garezi???

Ne znam zašto misliš da je sve toliko komplikovano. Možda je sve zaprljano, pa ne vidiš da zapravo tu ima 3 šrafa koja treba odvnuti, tako da poklopac kućišta filtera za vazduh može da se izvadi.

U principu, usisna grana od filtera do turbine najčešće nije zamašćena, tj. prašina je jedina prljavština. Posle turbine tj. od interkulera pa dalje nastaje prava masna lepljiva, nauljena prljaviština protiv koje nije trivijalno izboriti se.

Ma znam ja to druze, ali nisam mislio na poklopac kucista filtera, to mi je cisto kao sunce, skoro da nema ni prasine, nego upravo na ono Posle turbine tj. od interkulera pa dalje nastaje prava masna lepljiva, nauljena prljaviština. Licno mislim da je malo komplikovano za mene...Ali kad bi bio koji post sa slikom...

Ko zna, mozda bi se i sa tim pozabavio... :welcome: :welcome: :welcome:

Edited by cupko

Share this post


Link to post
Share on other sites

jel može neko da mi objasni gdje se nalazi taj leptir i senzor na Fiat Brava JTD 105 2000 godište?

hvala :thumbsup:

Leptira nema kod tebe :thumbsup: , a map ti je na usisnoj grani otprilike preko puta filtera za gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda postavljam glupo pitanje,ali da li i benzinac ima MAP senzor?znaci ubi me rad na ler gasu,obrtaji varijaju mnooogoo,a ponekad se desi i da se ugasi pri kocenju..u pitanju je stilo,1.6 16v sa gasnim uredjajem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne ti imas step motor i to sto si napisao mnooogo lici da ti je on otisao,mozes prvo da probas sa ciscenjem ali uglavnom kad tako krene da zeza otisao je

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

mozda postavljam glupo pitanje,ali da li i benzinac ima MAP senzor?znaci ubi me rad na ler gasu,obrtaji varijaju mnooogoo,a ponekad se desi i da se ugasi pri kocenju..u pitanju je stilo,1.6 16v sa gasnim uredjajem

Ja koliko znam benzinac 1.6 16v ima map senzor i po simptomima koje si opisao upravo je to! Desava se i zbog leptira klapne ali ako si nju ocistio onda map definitivno....

Edited by vladac81

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa auto je kod mene vec dva meseca..koliko znam,prethodni vlasnih nista nije dirao niti cistio,a nisam ni ja..a gde se nalazi taj MAP SEnzor?klapna ce da se cisti sledece sedmice,za pocetak pa da vidimo rezultate

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da podelim informaciju sa forumašima. Juče sam 'teo da očistim taj leptir usisa. Krenem ja lepo redom i polako da odšrafljujem, kad ono - sve čisto i nezamašćeno ! Mislim, bilo je tankog sloja gareži na zidovima, ali debelo tek neki deo milimetra. Tako da - eto, ima i potpuno čistih leptira usisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja juce ocistio, egr ventil, map senzor, i protokomer vazduha, katastrofano su bili prljavi. rezultat, lepsi i tisi rad motora i bolje "poteze" u nizim obrtajima, pre ovoga su mi se cule malo dizne kod prvog paljenja, verovatno zbog protokomera vazduha jer nije bila dobra smesa, sada radi ko doxa :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blokiranje EGR ventila kod stila jtd je veoma lako a ciscenje egr ventila je samo malo teze...zato,moja preporuka je da se malo potrudite i ocistite egr ventil...Pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svima.Za pocetak,srecni novogodisnji i bozicni praznici..e ovako izgleda moj problem. pre sam skidao MAP i cistio ga,ali je on masan.OD cega to moze biti?

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stepen zaprljanosti najviše zavisi od toga da li je EGR blokiran, naravno prisutni su i ostali faktori, kvalitet goriva, obrtaji motora na kojima se vozi itd. Na jednom Američkom sajtu sam našao podatak da je bolje voziti auto kao da ste ga ukrali - pri nešto višim obrtajima jer manje čađavi u odnosu na one koji se voze lagano, na vrh gasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam Punto 1.9 JTD..

zelim i ja da ocistim taj leptir usisa i MAF, moze li mi ko reci dje se nalaze ta cuda tacno? :question: ne mogu ih nac nikako...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima....Hteo bi da skinem usisnu granu i da je ocistim,posto kada sam skidao leptir imao sam sta i videti,debeli slojeve garezi(postavicu sliku za koji dan)... e sad zanima me kako da je skinem, da lije previse kompikovano ili da se obratim majstoru da on to sredi...Inace je stilo 8V .. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas očišćeni MAP, EGR i leptir usisa...

Na žalost nisam slikao. Map i EGR sam čistio pre 6-7 meseci. A leptir usisa pre nešto više od 3 godine.

Katastrofa, MAP i EGR su bili manje-više dobri, mada se MAP već skoro zapušio.

Leptir usisa je malo nezgodno skidati i vraćati zbog šrafova, da ne ispadnu jer ih posle ni bog otac ne bi našao. To mi je bila najveća frka. Malo teže se odvaja aktuator od leptira, ali može. Bio je zapušen pa sigurno oko 50% prečnika usisa.

Posao je trajao oko 3 sata laganog rada. Kada se čisti, treba obratiti pažnju i VEOMA paziti da što manje komadića upadne u sam usis, nego da se sve izvadi. Bilo je toliko zapušeno da ja mislim da EGR uopšte nije mogao da vraća izduvne gasove nazad iako je radio ispravno. Kada sam sve lepo očistio i sastavio auto, morao sam da palim iz 5 puta sa malo više verglanja. Kada je sastavio i upalio posle 10-tak sekundi se sve umirilo. I definitivno se primeti razlika. Bolje i nekako lepše vuče. Malo mirnije radi. Još samo da očistim turbinu (ali to nikako u sopstvenoj režiji), hladnjak intercooler-a i dizne.

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam Punto 1.9 JTD..

zelim i ja da ocistim taj leptir usisa i MAF, moze li mi ko reci dje se nalaze ta cuda tacno? :question: ne mogu ih nac nikako...

Ovo i mene interesuje, tacnije interesuje me MAP i kako doci do njega. EGR sam cistio, i nije bilo toliko strasno. Imam neko podrhtavanje i stucanje na leru, i neke cudne vibracije koje se misteriozno pojavljuju i nestaju

Edited by milan-jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juce sam se dokopao dvorista i malo alata, resio da ocistim klapnu i map

 

IMG_20120902_151802.jpgIMG_20120902_151821.jpgIMG_20120902_151830.jpg

IMG_20120902_151842.jpgIMG_20120902_151848.jpgIMG_20120902_151910.jpg

 

Nije bilo bas katastrofalno, ali imalo je sta da se cisti. Klapna je bila ok, nije zaminjala. MAP je bio poprilicno zaprljan, nisam ga slikao jer su mi ruke bile prljave. U radu i ne primecujem neku razliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam i ja cistio klapnu,bila je fino zaprljana,osecam da mirnije radi,mozda se varam. Namucio sam se kao Isus,ispao mi onaj donji sraf. Ali hvala Bogu vratio sam sve na svoje mesto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...