Jump to content
FAS Euroauto Goran
jboban

Fiat Stilo 1.9 JTD / MJet / Lancia Lybra - očistite MAP i leptir usisa

Recommended Posts

Da,da... U stvari evo ovako, kada se ukljuci taj mod volan je nenormalno lak za okretanje i auto je dosta startniji tj bolje prima gas... Ja ga bukvalno zovem sportski a ne city, posto se bas izmeni auto :)

TRANSFORMERS

To sa papucicom mi verovatno stvara iluziju posto je startniji , tesko da je bukvalno laksa, ali opet......

Share this post


Link to post
Share on other sites

City je iskljucivo podesavanje (pojacavanje) elektricnog serva.

I bas je sportski, kad nemas nikakvu povratnu informaciju sa podloge, vrtis volan kao po ulju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam da je to kao i na puntu, samo pojacana servo asistencija volana, mozda je to tebi malo individualan osecaj, ali Stilo taj sistem ipak nema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta priče je da je vrlo moguće da ti se motor razbudio posle čišćenja mapa. Iskreno, lepo je čuti od nekoga mladog da želi da uradi sam nešto korisno na automobilu, tako da samo nastavi ;)

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda mu je motor živnuo čišćenjem Mapa i ja sam svoj čistio sam bio je baš zaprljan ali koliko znam za ove nepune 5 godine koliko sam u Stilu uključen city nema nikakve veze za težinom papučice gasa ili kako već da nazovem, baš sam zato i pitao na kakav to city misli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda mu je motor živnuo čišćenjem Mapa i ja sam svoj čistio sam bio je baš zaprljan ali koliko znam za ove nepune 5 godine koliko sam u Stilu uključen city nema nikakve veze za težinom papučice gasa ili kako već da nazovem, baš sam zato i pitao na kakav to city misli.

Sta da kazem, trip u glavi, ludilo u mozgu... :) bas sam se prevario, ali drago mi je da sam nesto naucio...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se. Moge sitnice na autu sam rešio čitajući i listajući strane na forumu umesto da vozim kod majsotra i dosta toga drugog naučio što nisam znao ili pogrešno znao.

Edited by M-a-r-k-o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro sam kupio lybru, pridružio se vama i shvatio da dosta posla mogu sam uraditi, ček šta više bolje uraditi nego majstor, jer sebi radim. Ovu temu načinjem kako bi uradili šta možemo sami i kako bi skrenuli pažnju da neko ne uzme da sređuje nešto što se ne dira, kao što sam ja čistio senzor (MAF) na protokomeru i na kraju ću morati kupiti drugi.

 

Lybra 2,4jtd (103kw)

 

 

Čišćenje MAP senzora:

Čišćenje je izuzetno lako, na senzoru je konektor koji se skida pritiskom plastične žabice na konektoru. I drži ga jedan šraf koji se odvrće torx-om, može i šrafcigerom ravnim. Lako se odvrne, nije previše stegnut i ne treba ga stezati previše, plastika je u pitanju i verovatno bi se polomila kad bi se jače stegnulo.

 

Ovde se nalazi MAP senzor

 

Capture1.jpg

 

Ovo je MAP senzor

 

Capture2.jpg

 

Zaprljan MAP senzor

 

20150525_144218.jpg

 

Čišćenje

 

IMG-20150525-_WA0007.jpgIMG-20150525-_WA0009.jpg

 
Vratiti na mesto očišćen senzor
 
20150525_172307.jpg
 
 
MAP SENZOR
MAP senzor je kljucni senzor u vozilu jer registruje opterecenje motora. Senzor daje signal koji je proporcionalan kolicini vakuuma u usisnoj cevi. Kompjuter vozila koristi ovu informaciju da bi podesio vreme paljenja i ubrizgavanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih dodao, možeš ga kupit vrlo jeftino:

http://www.aliexpress.com/store/product/Intake-Manifold-Pressure-Sensor-MAP-Sensor-For-ALFA-ROMEO-147-156-166-GIULIETTA-MITO-46811235/1112742_32238449206.html?spm=2114.32010308.4.18.laYuol

 

Što se tiće MAF, to jedino malo ispuhat (najbolje uzet komprimiran zrak u spreju za elektroniku). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

20150523_181841.jpg

 

Ovo nisam smeo raditi, prskao sam ovim i čistio štapićem za uši. Čuo sam i da su ga neki zeznuli sa izduvavanjem kompresorom. Izgleda je jako osetljiv sloj filma na senzoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inače u ovakvu avanturu se ne bih ni po koju cenu upuštao da nisam imao podršku nekoga sa foruma, mog dragog prijatelja "Marko-Topola". Kakav crni AMSS, ovakvi drugari su mamara. Inače MAF senzor kada sam očistio i pohvalio se Marku šta sam samoinicijativno uradio, reče čovek gde otkud si to dirao... Bilo je kasno...

Edited by milenkos78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se tvrdoglavo držim neke svoje teorije da je Italijan to isprojektovao sa pretpostavkom da je to dizel i da će posle pređenih 5km da se isprlja i zamasti kao da nikad nije čišćen, te da je sve proračunato kako treba. Naravno, u nekim specijalnim okolnostima, loše gorivo, motor koji troši ulje ili neka neispravnost mogu da poremete taj balans i da prljavština iz nekog razloga krene da se gomila u meri u kojoj ne može da se oslobodi.

Elem, ja moj EGR nisam zapušavao, nisam čistio ni leptir, ni senzore, ama baš ništa za 160.000 pređenih km. Kupljen je sa oko 100.000km pre tačno 4 godine i ništa se ne razlikuje u radu ili vožnji od onda kad sam počeo da ga vozim. Ide i radi fenomenalno, a dimi drastično manje od Oktavije TDI koja je prešla jedno 150k manje.

mislim da nisi u pravu.

ja sam danas reda radi (nije mi davao neke simptome da ima takvih problema) išao čistiti egr, map i klapnu gasa, auto sam kupio prije mjesec dana, napravio sve servise i reparaciju dizni, auto ima original 125.000km.

 

kao što rekoh, nije davao do znanja da nešto ne štima, ali kad sam skinuo sve to troje, pogledao u usisnu granu, imao sam što vidjeti. pa to je pekmez, to su komadi i mrvice čađe pomiješane sa uljem i tko zna čime, sva ona rebra na usisnoj grani su zapunjena tim sranjem, a posvuda unaokolo je cca 1-2 ili više mm sloja tog dreka, pekmeza, kako god. auto ne troši ulje barem nisam primijetio u ovih 1000-1500km.

 

 

naravno, nisam uspio to očistiti, jer morao bih skidati cijelu usisnu granu a ni onda ne znam kako bih to sve skinuo, jedino što sam napravio, e sad ne znam je li dugoročno dobro ili nije to što sam napravio, detaljno usisavačem (nekim starim šugavim) usisavao i usisavao što god sam mogao od tog mulja iznutra, dok nisam dobio zadovoljavajuću površinu da ne vidim te komade i pekmez.

 

klapnu, map i egr sam očistio, egr je bio poprilično prljav tj čađav, a map skoro ništa, malo tog pekmeza je imao po sebi ali baš malo, kao da je nedavno promijenjen, a mislim da nije.

 

klapna je isto bila nešto prljava, ali je funkcionirala dobro, nije štekala ni zapinjala, svejedno sam je očistio najbolje što sam mogao. egr je zapinjao ali sad više ne bi trebao.

 

 

išao sam napraviti probnu vožnju nakon svega, auto vuče i radi kao i ranije, ne primjećujem neke razlike, odlično radi i na leru i na gasu i vuče ko zmaj, sve super, ali nadam se samo da si nisam strusio tih govana gdje nisam smio a da se neće moći progurat kroz ispuh van auta...

 

uglavnom, ne vjerujem da je talijan projektirao auto da se vozi pun tih govana i smeća i pekmeza i samo čekaš kad će koji komad se otopit tj otpast sa stijenke i začepit ti dizne ili turbinu sredit ili tko zna što.

Edited by allenp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tolko prljav usis i remont dizni na 125000km....zanimljivo...da nisi zaboravio jednu 0?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi, pitanje je glupo, ali kako da skinem konektor sa MAP senzora? Stiskam, cimam, uvrćem... ali neće! Inače, radi se o Stilu 1.9 JTD. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misliš na malu 'bradavicu'? 


Misliš na malu 'bradavicu'? 

Ne vredi. Izvuče se za 1-2 mm, a onda ni da mrdne. Dosta jako vučem, ali više ne smem da ne pokidam!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...