Jump to content
FAS Goran
jboban

Fiat Stilo 1.9 JTD / MJet / Lancia Lybra - očistite MAP i leptir usisa

Recommended Posts

Evo odličnih uputstava:

Throttle body:

http://www.performancestilo.co.uk/index.php?topic=872.0

MAP sensor:

http://www.performancestilo.co.uk/index.php?topic=879.0

Prema ovim uputstvima uradio sam čišćenje iako nikakav problem nisam imao, ili ga bar nisam primetio ;). Ovako je bilo.

 

Leptir usisa PRE:

 

throttle_body2.jpgthrottlebody1.jpg

 

Leptir usisa POSLE:

 

throttlebodycleaned3.jpgthrottlebodycleaned1.jpgthrottlebodycleaned2.jpg

 

MAP:

MAP.jpg

 

Posle čišćenja leptira usisa nisam primetio nikakvu razliku, ali posle čišćenja MAP senzora, koje je i znatno lakše izvesti, primetno je brže smirivanje motora posle dodavanja gasa i mirniji rad, tj. što bi rekli na gore pomenutim linkovima "smoother running" 

Sledeće što planiram je čišćenje intercooler-a i okolnih creva, a na kraju i kompletnog usisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ocistio MAP senzor i imao sam sta da vidim...

 

IMG_3198.jpg

 

a sada posle ciscenja...

 

IMG_3201.jpg

 

A sad ono najbolje: Cemu sluzi MAP senzor, sta on regulise? Znam sta radi, ali ne znam sta regulise...

Pozdrav.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cemu sluzi MAP senzor, sta on regulise? Znam sta radi, ali ne znam sta regulise...

Koje godište je tvoj Stilo pošto tvoj MAP nije isti kao moj?

MAP meri pritisak u usisnoj grani, a jednostavno učestvuje u kompletnom sistemu ubrizgavanja. Informaciju koju od njega dobije, zajedno sa svim ostalim koje ima, ECU koristi za složeni sistem upravljanja radom motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada sam stigao sa jedne voznje od 50km malo grad, malo otvoreno...

Posle ciscenja MAP-a, mislim da malo bolje i lepse ubrzava sa manjeg broja obrtaja. I rekao bih da manje dimi kada pritisnem gas onako malo ozbiljnije (do patosa), skoro nista...

Isplati se definitivno ocistiti MAP, jer ima razlike u radu motora...

Pozdrav... :)

P.S. To sam bas i ja gledao. Moj je 2004. ali je JTD 16V. Pise na MAP-u BOSCH...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlicne teme.

Ocisticu MAP senzor obavezno. Vidim da se pominje neki carb cleaner. Ima li to kod nas da se kupi i da li moze da se upotrebi WD40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to nisam našao. Majstor mi je ovo čistio nekom tečnošću za odmašćivanje i na kraju smo isprali spejem za čišćenje video-glava VIDEO 90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam i ja odradio MAP, ali sa WD40. Katastrofa je bio prljav, otprilike kao Bobanov. Ko zna sta sve ima u usisnoj grani, interkuleru itd.

Vidim da je etiborov suv, za razliku od mog koji je bio bas masan... :?

Nego, da li je neo uopste radio cisenje usisne grane, i ostalih pripadajucih delova. Koliko majstori uzimaju za to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to je dihtung. Koristi bilo koje sredstvo za odmašćivanje. Ima ih puno, npr. Wynn's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam skinuo Map i ocistio jedva mnooooooooogo je bio prljav okacicu slike ali ne znam koliko ce se videti jer je slikano sa tel od 2MP Sad je na redu usis.

edit - 19:34

Upravo montirani cisti MAP i leptir usisa jos nije vozen ali onako u mestu primecujem mirniji i tishi rad.

Da li ce neko reci koliko majstori uzimaju za ciscenje grane ili ko je sta radio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postavio sam isto pitanje, ali jedan od majstora mi rece da nista ne diram dok ne osetim pogorsanje. :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mene je majstor savetovao da to ne radim. Mislim da se radi o tome da je tu puno posla koji ne može adekvatno da se naplati. U tom slučaju preostaje da se skine plastično crevo koje ide na leptir usisa i tu pomoću spreja ubaci sredstvo za odmašćivanje, npr. 10k boost, kako sam negde našao, ali ne znam da li ima kod nas da se kupi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko ima uslova, malo volje i ljubavi prema svom Stilu moze to da uradi kad ja kao serviser mobilnih tel imam znanja da skinem MAP i leptir, mislim da svako moze. Bitno je da tu nista ne ide na silu i da se srafovi ne cimaju nego vuku kad se odvrcu i ako nece WD-40 ili neki odvijac, naprskas ostavis pa opet, otpustice pa da je ne znam kako zapekao. Nadam se u subotu da cu uspeti da skinem kutiju filtera, crevo koje ide do leptira, leptir i usisnu granu, ima u Metrou eko klin pakovanje 3l potopim sve metalne delove i ostavim da prenoci a plastiku potopim na nekih sat-dva i puskom pod pritiskom i onda topla voda i prasak. Ubice me keva zbog kupatila, ali takav je posao ni ja ga ne volim. Naravno treba i malo alata i mnogo strpljenja. Da li treba jos nesto skinuti ili je to ceo usis? Da li neko zna koji sve dihtunzi trebaju jer ja nisam zamenio ni jedan kad sam skidao leptir. a kad sam vec na kolima zamenicu i dihtung dekla malo bas malo balavi u cosku. :evil: Naravno ko nece da se zaprlja do nosa neka tera kod majstora. Posao da se uneredis jos ako vas neko pozuruje.. uzmete lepo pusku, lovacku, patrone sa solju i ko pisne ti udri. :lool: Dakle koji sve dihtunzi trebaju i koje su im cene?

P.S.

Sta mislite kako bi terpentin odradio ciscenje, ja sam cistio motor od motorcikla kad je dedi bukvalno zapekao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze li mi neko rec de se nalazi taj MAPsenzor jer nemogu da otvorim one linkove koji su postavljeni a jako me zanima jer sam i ja cistio svoju klapnu i kako je ona bila zamazana mislim da i MAPnije nista bolji.Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalazi se na usisnoj grani sa gornje strane prema sofer sajbni. Blizu je EGR ventila. Videces mali kabl da ide iz njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

znaci da to nije dole na kutiji za vazduh aa znam de je taj EGR ventil jer sam njega blindirao zato sto samo prlja klapnu

 

ne mogu da verujem da je to tako izgledalo idem sad odma rastavit svoj ako ga nadjem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada odvrneš 4 šrafa onog lepog plastičnog Fiat JTD poklopca videćeš Map koji se nalazi na usisu na gornjoj strani prema šoferci. :rofl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije isti motor, ali nalazi se ovde. Skines plasticni poklopac i otprilike na ovom mestu videces mali plasticni deo na koga je nakacen kablic.

Skines kablic oprezno, posto ima zabicu. Odvrnes torxom jedan sraf i to je to. Oprezno ga cisti iznutra, a najbolje bi bilo Wurt sprejom za odmascivanje.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

rijesio ja svoj. naso sam ga jednostavno, i jednostavno ga je i skinut a i nije me bas sokirao, nije bio tako prljav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...