Jump to content
FAS Euroauto Goran
Miuca

Fiat Bravo - servo pumpa / skidanje servo pumpe

Recommended Posts

Od pre par dana cuje mi se povremeno neko kloparanje, metalni zvuk, u intervalima kajisa i blago gumeno skripuckanje. Prvo sam mislio da se cuje neki od ventila, pre tri nedelje sam radio motor, zvizno je zupcasti kajs pa je menjano sve zivo.

Medjutim, danas sam primetio da se pri punom okretanju volana zvuk pojacava. Servo pumpa. Iz nje se cuje taj zvuk. ispod nje ima zakorelog ulja, a u posudi servo ulje je crno ko noc. Nivo mu je 1cm na onom stapicu. Pre mesec dana sam proveravao servo ulje bilo je braonkaste boje, i nekih 2cm na stapu.

Prvo kako da budem siguran da je riknula servo pumpa? Volan funkionise bez problema, u voznji je sve OK, taj metalni zvuk se povremeno cuje, ali tu definitivno nesto nije u redu.

Da li je moguce da je majstor kad je menjao sve kajseve lose naspanova kajs od serva, pa se sve ovo zbog toga desava. Kazem ranije, nisam nista primecivao, ni u zvuku ni u boji/nivou servo ulja.

Da li je mozda ulje dotrajalo pa sam zakasnio sa zamenom?

Inace ajde posajnite mi jednu stvar, nailazim na kontradiktorne informacije. Neko pise da se ulje u servu nikad ne menja a neko pise da se obavezno menja posle nekog vremena. Da li se menja i na koliko ?

Da li servo pumpa moze da se servisira ili mora da se menja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prva stvar oko ulja: ulje za servo je najcesce crvene boje, u stvari to je ulje za automatske menjace

( Fiatovo je Tutela Gia ). Nivo ulja ti je u redu oko 1cm na sipkici. ulje u servu se inace menja kao i sva druga maziva fabricki negde oko 3 godine.

posto si rekao da ti je ulje sad crno, bilo bi dobro da iscistis hidro sistem, i naspes odgovarajuce jer moze da se desi da je sipano pogresno ili staro. dexron2 je specifikacija ulja za tvoj auto i staje 0.8 litara. mozda je samo to uzrok tvojih muka.

U svakom slucaju, preporucujem ti da neko strucan to uradi i pogleda druge moguce kvarove. Ako vec ima tragova ulja od ranije, preporucujem da stavis polovnu dobru (oko 40-50evra ), pre nego remont.

Fiat ima kvalitetne pumpe, i najcesce su kvarovi uzrokovani ljudskim faktorom

Share this post


Link to post
Share on other sites

svejedno ti zameni ulje, sve i ako ti neko pogleda i nadje nesto drugo, isto kazu za kociono ulje da se nikad ne menja, ja cu menjam na 2 godine, 300 kinti covece ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oktopod je u pravu.propisana je zamena na maximum 3 godine kociono ulje fiatovo je tutela specifikacije DOT 4 inace u punta konkretno staje 0.4l

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazario sam ulje, nije bilo u PA Tutela pa sam uzeo Mobil, proverili po katalozima trebalo bi da odgovara.

Danas cu da ga zamenim pa cu da vidim kako se ponasa. Rece mi jedan prijatelj da je to sve zbog dotrajalog ulja, navodno da mi pumpa riknjava osetilo bi se na volanu a meni je volan za sada skroz OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pq28tbRS.jpg

Kočiono ulje 36 72 i 108 hiljada milja zamena, ili svaka 24 meseca. Kako će moje da slatko leti napolje prvom prilikom.

Menjačko ulje se ne menja nikad, samo se proverava u odgovarajućem intervalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sve ste naveli po manual listi samo ti koji su je sastavljali nisu imali podatak da u nasoj naprimer nafti ima sedam puta vise sumpora nego po EU standardima.kad sam uvezao moju mareu(2000g)radila je kao sat dok nisam potrosio italijansko gorivo kako sam sipao nase odmah problemi dok je hladan.ocistio ultra zvucno dizne i ako su bile u toleranciji,auto prede.nebudem lenj izmerim oktansku vrednos i pogodi jedva 90.inace marea je bila 2.0 20v.sto se tice ulja u menjacu menja se kad i set kvacila.ako pocnne da se cuje menjac znaci da je verovatno neki od lezaja vec ostecen ili stradao.pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene je servo ulje crno, više liči na izgoreno.

možeš li mi reći koji je proces mijenjanaj (ispuštanje, ozraka) da nešto ne zeznem

fiat brava jtd 105

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispustis staro ulje tako sto nadjes neku najnizu mogucu tacku na instalaciji. Ja sam skinuo selnu sa aluminijumske cevi koja je napred ispred hladnjaka motora, i sve lepo ispustio.

Nakon toga sipas novo ulje, sacekas dokle god instalacija prima ulje, znaci dolivas pa pustis da se ulje spusti pa vise puta jer nije dobro da pumpa radi na prazno. Nakon toga upalis auto, videces u kantici gomilu mehirica koje ce pumpa izbaciti, to je normalno, ali gledaj da uvek ima ulja u kantici. Ako nivo ulja pada, dolivati po malo, kada se nivo ujednaci na max namotati pun volan na jednu stranu, malo sacekati pa zatim na drugu i to je to. Kada zamenis ulje jos uvek ces imati mehurica u loncetu ali posle prve noci sve ce se lepo ujednaciti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas novi problem kad namotam pun levi ili desni pocne da krci servo pumpa i motor kao da u tom momentu promeni zvuk.Neki uradi sam savet please .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je sta lakse i kod mene se cuje kad namotam malo previse od punog kao neko sistanje i motor malo spusti ler gas.

Jesi menjao ulje u servu kad i ima li ga uopste?

Ja kada sam uzeo auto to ulje je bilo crno kao iz motora i cak posle zamene je posle 1 dan opet dobilo sivu nijansu kako je sapralo letvu,creva...,verovatno nikad niko nije menjao a trebalo bi bar na svake 3-4 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na tipa ista pesma, kad pokušam namotat malo više od punog levog ili desnog, počne škripanje i opedne malko ler gas. E sad ja znam šta mu je, treba zamenit remen koji okreće servo pumpu, ja sam to par puta dotezao, ali više nema mesta i sad će morat zamena tog klinastog remena- kaiša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da znam da li je remen problem ili je problem ulje.Iskreno nisam menjao ulje, ima ga dosta i nije crno i sve je normalno dok ne namotam pun i tako drzim onda pocne to sistanje-skripanje pumpe.Da me neko ne shvati pogresno ne kukam na fiata nego na prethodnog gazdu koji ga je zapustio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je cvilela manžetna na servo-letvi, valjda. Ali ni na ispravnom servu nije zdravo natezati volan do daske. Smotaš pun pa onda sasvim malo popustiš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat brava 1.6, 16v, '97.  cuju se lezajevi ili lezaj na servo pumpi. Nije mi problem da ih zamenim ali mi se ne pocinje demontaza pumpe iz auta jer ne znam koliko je tesko i pristupacno za skidanje, pa molim ako neko zna neka mi da smernice za skidanje kao i koji lezaj(evi) idu. Hvala.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Servo pumpa kod brava je skroz gore..Ispod nje je alternator pa vodena pumpa..Nije nepristupačna za skidanje..Nisam je do sad skidao skroz al sam je pomerao kad sam radio nešto drugo.

Postoji plastična zaštita 3 šrafa..posle španer i glavni šraf koji je drži..Jedno crevo sa šelnom od ulja i cevka koja gura pritisak u letvu volana..Što ne pazariš neku polovnu ispravnu pa samo zameniš?

Pristupačno je za rad jer je sve na vrhu.

Edited by kreator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morace neka polovna, nijedna radnja ne zna koji lezajevi idu, interesantno.

Hvala na savetu i objasnjenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postovanje svima.

Da predjem odmah na stvar u pitanju je 1999. Fiat bravo 1.6 benzin.

Kada palim auto i dok je hladan sve radi odlicno volan okrecem cak i pri parkiranju sa malim prstom bukvalno.

Kako se sve zagreva posle nekog vremena 25min na primer krene da krci servo i da volan bude tezak i da pri parkiranju sa dve ruke nema sanse da ga navrnem ni levo ni desno.

E sada sta je sve menjano:

U pocetku ulje komplet zamenjeno njegovo ATF, onda zamenjena cela letva volana jer je prosla curela, onda zamenjena i sama servo pumpa za drugu.

Isti problem se desava nije ni malo bolje, e sada na primer ako ga ugasim na 5 minuta i upalim ponovo u pocetku je situacija bolja ali krene ponovo da zajebava.

Naravno prvi visim obrtajima radi bolje ali i tada se cuje i tesko se mota, dok kad je hladan radi kao sat.

Ima li iko ideju sta moze biti?

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Luka Petrovic

 

Pogledaj sada, nakon spajanja, sve ranije napisano u temi na kojoj smo (skroluj stranicu gore na početak). :thumbup: 

Sada imaš ulja koliko treba, ne gubi ulje? Nisi menjao/dotezao PK kaiš (remen) koji pokreće servo pumpu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...