Welcome to Fiat-Lancia Club Serbia Forum

fb nalog 02.jpg

Za pisanje u bilo kojoj temi na Forumu neophodno je da se ulogujete. Ili tako što napravite svoj korisnički nalog na Forumu (klik na Sign Up i popunite polja), ili još lakše tako što se povežete sa Vašim Facebook nalogom.

Opet klik na ''Sign Up'', onda izaberite ''Sign In with Facebook'', izaberite da li želite na Forumu da koristite ime sa Facebook-a ili želite neko drugo ime, i to je to. Sve ovo klikćete samo prvi put, svaki sledeći put Forum je to automatski upamtio.

 

Povezivanjem na Forum dobijate mogućnost da učestvujete u diskusijama, postavljate slike, video klipove, dobijate notifikacije kroz Browser (da, isto kao na FB-u :) ), šaljete/primate privatne poruke, ''tagujete'' druge ljude kako bi odmah videli Vaš upis... Kao da ste postali deo jedne veeeeelike FB grupe sa trenutno preko 15.000 ljudi sa kojima razmenjujete stavove. :) 

Miuca

Bravo - servo pumpa

Od pre par dana cuje mi se povremeno neko kloparanje, metalni zvuk, u intervalima kajisa i blago gumeno skripuckanje. Prvo sam mislio da se cuje neki od ventila, pre tri nedelje sam radio motor, zvizno je zupcasti kajs pa je menjano sve zivo.

Medjutim, danas sam primetio da se pri punom okretanju volana zvuk pojacava. Servo pumpa. Iz nje se cuje taj zvuk. ispod nje ima zakorelog ulja, a u posudi servo ulje je crno ko noc. Nivo mu je 1cm na onom stapicu. Pre mesec dana sam proveravao servo ulje bilo je braonkaste boje, i nekih 2cm na stapu.

Prvo kako da budem siguran da je riknula servo pumpa? Volan funkionise bez problema, u voznji je sve OK, taj metalni zvuk se povremeno cuje, ali tu definitivno nesto nije u redu.

Da li je moguce da je majstor kad je menjao sve kajseve lose naspanova kajs od serva, pa se sve ovo zbog toga desava. Kazem ranije, nisam nista primecivao, ni u zvuku ni u boji/nivou servo ulja.

Da li je mozda ulje dotrajalo pa sam zakasnio sa zamenom?

Inace ajde posajnite mi jednu stvar, nailazim na kontradiktorne informacije. Neko pise da se ulje u servu nikad ne menja a neko pise da se obavezno menja posle nekog vremena. Da li se menja i na koliko ?

Da li servo pumpa moze da se servisira ili mora da se menja ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

prva stvar oko ulja: ulje za servo je najcesce crvene boje, u stvari to je ulje za automatske menjace

( Fiatovo je Tutela Gia ). Nivo ulja ti je u redu oko 1cm na sipkici. ulje u servu se inace menja kao i sva druga maziva fabricki negde oko 3 godine.

posto si rekao da ti je ulje sad crno, bilo bi dobro da iscistis hidro sistem, i naspes odgovarajuce jer moze da se desi da je sipano pogresno ili staro. dexron2 je specifikacija ulja za tvoj auto i staje 0.8 litara. mozda je samo to uzrok tvojih muka.

U svakom slucaju, preporucujem ti da neko strucan to uradi i pogleda druge moguce kvarove. Ako vec ima tragova ulja od ranije, preporucujem da stavis polovnu dobru (oko 40-50evra ), pre nego remont.

Fiat ima kvalitetne pumpe, i najcesce su kvarovi uzrokovani ljudskim faktorom

Share this post


Link to post
Share on other sites

svejedno ti zameni ulje, sve i ako ti neko pogleda i nadje nesto drugo, isto kazu za kociono ulje da se nikad ne menja, ja cu menjam na 2 godine, 300 kinti covece ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

oktopod je u pravu.propisana je zamena na maximum 3 godine kociono ulje fiatovo je tutela specifikacije DOT 4 inace u punta konkretno staje 0.4l

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazario sam ulje, nije bilo u PA Tutela pa sam uzeo Mobil, proverili po katalozima trebalo bi da odgovara.

Danas cu da ga zamenim pa cu da vidim kako se ponasa. Rece mi jedan prijatelj da je to sve zbog dotrajalog ulja, navodno da mi pumpa riknjava osetilo bi se na volanu a meni je volan za sada skroz OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se dobro secam kupio sam Tutelu na uglu Karadjordjeve i Brace Jovanovica kod zutog semafora u Pancevu...

Pozdrav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pq28tbRS.jpg

Kočiono ulje 36 72 i 108 hiljada milja zamena, ili svaka 24 meseca. Kako će moje da slatko leti napolje prvom prilikom.

Menjačko ulje se ne menja nikad, samo se proverava u odgovarajućem intervalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...sve ste naveli po manual listi samo ti koji su je sastavljali nisu imali podatak da u nasoj naprimer nafti ima sedam puta vise sumpora nego po EU standardima.kad sam uvezao moju mareu(2000g)radila je kao sat dok nisam potrosio italijansko gorivo kako sam sipao nase odmah problemi dok je hladan.ocistio ultra zvucno dizne i ako su bile u toleranciji,auto prede.nebudem lenj izmerim oktansku vrednos i pogodi jedva 90.inace marea je bila 2.0 20v.sto se tice ulja u menjacu menja se kad i set kvacila.ako pocnne da se cuje menjac znaci da je verovatno neki od lezaja vec ostecen ili stradao.pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi hvala za savete, promenio sam ulje u servu i za sad je sve OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kod mene je servo ulje crno, više liči na izgoreno.

možeš li mi reći koji je proces mijenjanaj (ispuštanje, ozraka) da nešto ne zeznem

fiat brava jtd 105

pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispustis staro ulje tako sto nadjes neku najnizu mogucu tacku na instalaciji. Ja sam skinuo selnu sa aluminijumske cevi koja je napred ispred hladnjaka motora, i sve lepo ispustio.

Nakon toga sipas novo ulje, sacekas dokle god instalacija prima ulje, znaci dolivas pa pustis da se ulje spusti pa vise puta jer nije dobro da pumpa radi na prazno. Nakon toga upalis auto, videces u kantici gomilu mehirica koje ce pumpa izbaciti, to je normalno, ali gledaj da uvek ima ulja u kantici. Ako nivo ulja pada, dolivati po malo, kada se nivo ujednaci na max namotati pun volan na jednu stranu, malo sacekati pa zatim na drugu i to je to. Kada zamenis ulje jos uvek ces imati mehurica u loncetu ali posle prve noci sve ce se lepo ujednaciti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas novi problem kad namotam pun levi ili desni pocne da krci servo pumpa i motor kao da u tom momentu promeni zvuk.Neki uradi sam savet please .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti je sta lakse i kod mene se cuje kad namotam malo previse od punog kao neko sistanje i motor malo spusti ler gas.

Jesi menjao ulje u servu kad i ima li ga uopste?

Ja kada sam uzeo auto to ulje je bilo crno kao iz motora i cak posle zamene je posle 1 dan opet dobilo sivu nijansu kako je sapralo letvu,creva...,verovatno nikad niko nije menjao a trebalo bi bar na svake 3-4 godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedostatak ulja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kao sto rece sindrom,meni se to desilo,dosuo ulje i da kucnem i dan danas radi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene na tipa ista pesma, kad pokušam namotat malo više od punog levog ili desnog, počne škripanje i opedne malko ler gas. E sad ja znam šta mu je, treba zamenit remen koji okreće servo pumpu, ja sam to par puta dotezao, ali više nema mesta i sad će morat zamena tog klinastog remena- kaiša.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da znam da li je remen problem ili je problem ulje.Iskreno nisam menjao ulje, ima ga dosta i nije crno i sve je normalno dok ne namotam pun i tako drzim onda pocne to sistanje-skripanje pumpe.Da me neko ne shvati pogresno ne kukam na fiata nego na prethodnog gazdu koji ga je zapustio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je cvilela manžetna na servo-letvi, valjda. Ali ni na ispravnom servu nije zdravo natezati volan do daske. Smotaš pun pa onda sasvim malo popustiš.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now