Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

E ovako ljudi. Odvojih jedan dan da se posvetim svom Stilu i nisam se pokajao. Bilo je posla ali se isplatilo. Skinuo sam LEPTIR USISA,skinuo EGR ventil i ponovo MAP senzor iako sam ga cistio prosle sedmice ali eto hteo sam da vidim u kakvom je stanju. Evo i par slika:

WP_20160224_12_52_37_Pro.jpg  WP_20160224_12_52_25_Pro.jpg  7c04369f_0e76_4cf5_afea_92f5ab6f12ae.jpg


7ce6052d_f916_4d24_8b27_2116c2f8e452.jpg  ba7f7303_af31_49aa_9ac4_5d77060c815a.jpg  159c8ba3_5ce7_414b_8849_95dadbbc667e.jpg  ff9d70a1_aa7b_4d14_99a5_b198c9711aac.jpg

Sve sam to lepo ocistio i vratio na svoje mesto. AGR nisam blokirao,kada sam ga otvorio bio je samo mali hod kod otvaranja,nije se mogao do kraja otvoriti ,ocistio sam KARB KLINEROM i radio je bez problema. Vratio sam ga pa neka ide tako dok se ponovo ne uprlja. Ako bi potrajao bar pola godine ovakav isplatilo bi mi se da ga cistim,jer ni usisna grana nije bila toliko prljava,s obrzirom da nikad nije ciscena,bar tako mislim.ako se brzo uprlja zatvoricu ga.
Da kazem i svoja iskustva nakon ciscenja LEPTIRA,AGR i MAP: Auto je preporodjen,konacno ima svoju pravu snagu,jako je tih i miran pri radu,papucica gasa je ultra osetljiva, 1500 obrtaja povlaci bas kako treba,ja sam PREZADOVOLJAN. Hvala svima vama na pomoci,na savjetima! pozdrav iz Banja Luke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo bas sad citao o EGR-u i njegovom blokiranju,pa me zanima da lise smem usuditi na dalji put i dugu voznju od 5-6 sati sa zatvorenim EGR-om jer sam procitao da dolazi do pregrijavanja odredjenih delova motora usljed zatvaranja EGR-a ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema nikakvog grejanja...zatvaraj tu cumuranu slobodno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 hours ago, @bane@ said:

Ma mozes samo cesce ladi makinu:lol:

Znaci ipak postoji neka vrsta pregrevanja ? Posto trebam ovoh dana za Beograd ali idem preko Bjeljine pa mi treba oko 5 sati konstantne voznje,da liipak da ga zatvorim kad se vratim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/23/2016 at 10:45 PM, Ivan said:

Sto sam sebi komplikujes zivot :) ? Zatarabi go*no i uzivaj, tako vozim od 2007. bez ijednog problema. Usis cist kao suza, potrosnja ista, ide odlicnoi, jedino se trunku sporije greje zimi.

Ma salio sam se druze  slobodno zatvori ,ja sam moj zatvorio preventivno.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Mc Shok said:

Evo bas sad citao o EGR-u i njegovom blokiranju,pa me zanima da lise smem usuditi na dalji put i dugu voznju od 5-6 sati sa zatvorenim EGR-om jer sam procitao da dolazi do pregrijavanja odredjenih delova motora usljed zatvaranja EGR-a ?

Gde si čitao , šta si pročitao ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja skoro 20k vozim sa blokiranim.

Ima pregršt kolega koji voze 50-60-100 hiljada sa zatvorenim.

Ne pregreva se ništa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemogu sad da nadjem gde sam procitao ali pise da dolazi do pregrevanja pojedinih delova motora usljed blokiranja EGR-a sad ne znam na koje delove se tacno odnosi to mozda turbina 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj malo! Nesagorelim izduvnim gasovima (koji su najviše moguće temp.), nije dozvoljeno da se ponovo ubacuju u usis! Svaka zdrava logika kaže da se motor teže zagreva i manje prlja! Upravo zato se motor zimi teže zagreva, ali zato diše punim plućima!

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ivan.ik said:

Gde si čitao , šta si pročitao ?

Nemoj ga imenjace, taman je prelomio da blokira EGR :P .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinko turi tu pločicu i uživaj. Samo gledaj da je lim bar 1 mm debeo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je ovde bas to pisao (crveni auto na avataru,  ali nemam pojma koji je nick) ,  da egr regulise i temperaturu sagorevanja,  ali svi mi ovde imamo zatvoren egr,  moj je zatvoren pre oko 80000 km i ne pada mi na pamet da ga otvaram! 

Zatvaraj to djubre i pun gas! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/26/2015 at 5:39 PM, Markobgd said:

 

Evo dela teksta o EGR-u koji sam spomenuo:

Exhaust Gas Recirculation

EGR is the process of introducing exhaust gas into the fresh air, diluting the air and fuel charge, and lowering the combustion temperature. LTC engines typically use a large amount of EGR (>20 percent) to help keep combustion temperatures low and to slow combustion.

http://www.ni.com/white-paper/13516/en/

Samo da dodam da sam i sam "pritvorio" EGR ali nevoljno jer realno nisam siguran da li to ili ne valja/prija motoru ili ne (ne mislim na to što prljavi gasovi ne prolaze kroz njega to je očigledno).

Da li recimo ako se sad 100% prljavih gasova tera direkt u DPF a ne na dosagorevanje (gde neminovno izlaze čistiji nego kad su ušli u cilindar) znači da se isti brže prlja? Ima tu dosta stvari koje nisu baš iskristalisane pa se interesujem.

Volim da znam ono što čačkam jer je sve ostalo nabadanje a ja nisam šuster!emoji6.png

Ja sam pisao takođe o tome kada sam se malo više interesovao na tu temu. Nisam naišao na nekoga ko sa sigurnošću može da kaže " E tako i tako stoje stvari..."

Evo i Google translate-a za odlomak o EGR-u u članku na onom linku što sam stavio (ne mogu da ispravljam nepravilnosti-i ovako je čitljivo)

ЕГР је процес увођења издувних гасова у свежем ваздуху, разређивање оптужбу ваздуха и горива, и снижавање температуре сагоревања. Линеар Типично мотори користе велику количину ЕГР (> 20 процената) како би одржали ниске температуре сагоревања и да успори сагоревање. Издувни гас се уводи у цилиндар на различите начине; неки мотори користе систем вентиле (ВВА) система на издувне вентиле на "замка" издувних гасова из претходног догађаја сагоревања (понекад назива и "заробљен преостала"). Други користе електронски контролисан вентил или пригушује са издувни ток кроз ниског притиска или високог притиска петљи регулише проток издувних гасова у усисну грану (види слику 6, захваљујући Ренаулт).

 

Ali mi smo UVEK pametniji od tamo nekih konstruktora, inžinjera, naučnika....i da ne nabrajam vidi se poenta! (ja sam među MI da ne bude zabune):thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm ja bih rekao da vozimo malo starije automobile sa malo vecim brojem km i onda se dovijamo na razne nacine da ti automobili idu bolje a i zivimo u zemlji gde je tehnicki pregled na nivou dece predskolskog uzrasta pa nam ekologija ne predstavlja problem niti imamo svest o istoj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da dodam samo jedno...

To što se mi buranija hvalimo kako sa nekom prepravkom koju smo uradili na našim vozilima gde smo "dokazali" da smo pametniji od gore pobrojanih školovanih i plaćenih kadrova u svojim poslovima i strukama bez ikakvih problema vozimo godinama ne znači ama baš ništa! Ta kilometraža koju mi prelazimo godinama oni tamo pređu (u normalnom svetu bez ovolike krize finansijske) za god ili dve. Pričam o 100~200kkm koje su za nas čudo neviđeno u tako kratkom periodu. 

Tako da smo možda i nesvesno skratili realan radni vek našim JTD mašinama ali pošto smo tu gde jesmo to i ne znamo a realno nije ni važno jer džabe da nam kola mogu preći milion km kad mi ni za 200kkm nemamo para deceniju!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda i vise! Osjetna je razlika meni bila kad sam blokirao...taj dan sam ga gazio a sve sa osmjehom koja razlika :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kažem iz iskustva.

Merili smo na valjcima moj auto koji je prešao 220k.

Jedino što nemam fabričko na autu je EGR koji je zatvoren.

Na valjcima je izbacio 85ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I da dodam samo jedno...

To što se mi buranija hvalimo kako sa nekom prepravkom koju smo uradili na našim vozilima gde smo "dokazali" da smo pametniji od gore pobrojanih školovanih i plaćenih kadrova u svojim poslovima i strukama bez ikakvih problema vozimo godinama ne znači ama baš ništa! Ta kilometraža koju mi prelazimo godinama oni tamo pređu (u normalnom svetu bez ovolike krize finansijske) za god ili dve. Pričam o 100~200kkm koje su za nas čudo neviđeno u tako kratkom periodu. 

Tako da smo možda i nesvesno skratili realan radni vek našim JTD mašinama ali pošto smo tu gde jesmo to i ne znamo a realno nije ni važno jer džabe da nam kola mogu preći milion km kad mi ni za 200kkm nemamo para deceniju!

 

Ako se malo vise raspitas videces da iz tih istih razvijenih zemalja dolaze auti sa vec zatvorenim egr-ima.....

To sto formula govori da se smanjuje temperstura u cilindrima mkze biti i samo zagovaranje na racun ekologije i proizvodjaca delova... treba staviti na vagu koliki je to plus sto u nekim trenucima snizava temperaturu a u istim trenucima razara usisnu granu, glavu, ventilr, cilindre i sve ostale skolpove unutar motora. Sva cadj koja ostane u glavi i cilindrima ulje sapira i odlazi u karter, uljnu pumpu, uljne magistrale...uostalom ti to sve vec znas posto si sve to skidak kao i ja pa mi cudno da pored svega toga i dalje verujes u neku teoriju sa skracenjem zivotnog veka motora, evo ja podpisujem da moze samo da produzi u svakom smislu.

Kao sto vec znas postoje fabricki dihtunzi kao sto je Sava imao na gt-u koji smanjuju protok tih gasova, na vw originalnoj dijagnostici postoji opcija da smanjis rad egr-a, kao i na opelovoj a verovatno i na vecini dijagnostika proizvodjaca, sto govori da i oni to smatraju nepotrebnim delom ali eto ako zele da ispune euro normu i ako zele da plasiraju svoj proizvod na trziste moraju da postave egr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno da sve to takođe stoji ali.....

To da znam kakva je moja grana bila naravno da znam ali postoji i momenat da to ovde niko neće da radi (čišćenje iste) kao deo redovnog odžavanja vozila. A zašto neće? Koliko košta ta operacija i zašto se ona smatra kao  nenormalna?  Šta je to karakteriše kao nešto čudno i nepotrebno za uraditi ako je ta ista grana jedan od sastavnih i najbitnijih sklopova samog motora?

 Kad se govori o nekom poboljšanju performansi konstantno se spominje "poliranje usisa" a ovamo nikom ne pada na pamet da isti samo očisti. Negde sam već rekao gomila ljudi "čipuje" auta ne bi li dobili 10~15~30ks a garantujem da su toliko ako ne i više izgubili prljavim usisom koji neće da očiste a operacija ih košta koliko i to "čipovanje" (čast izuzecima)

Prlja se ceo motor - to stoji ali sa redovnim održavanjem a pod tim ne smatram ništa češće nego čišćenje usisa pri rađenju velikog servisa recimo (tada ta operacija ne košta više od 30e) jednostavno smatram da nikakvih posledica neće biti po motor. To kakvo je ulje kao posledica ne bih komentarisao jer ni ti ni ja ne znamo kako i da li EGR utiče na prljanje istog. A da ne pričam da ljudi zatarabe EGR a pri menjanju ulja sipaju naj bofl koji postoji u kombinaciji sa filterima koje neću da imenujem. Veću štetu motoru donosi to nego ovo prvo. 

Opet napominjem da sve ovo što mi pišemo može da bude a ne mora da znači jer realno samo iznosimo svoja mišljenja koja nisu kompetentna. 

Što se tiče mog stava, ja sam nakon čišćenja grane ostavio EGR otvoren i u funkciji iako sam lično vaduo govna iz grane. Mislim da to više nego dovoljno govori o mom mišljenju na temu istog. Kasnije sam ga pritvorio sa bušnom pločicom da probam vidim da li će se izgubiti povremeno posustajanje na sekundu pri ubrzanju a vođen uputima Ticme jer je on taj problem rešio na svom vozilu gašenjem EGR-a.

Održavam auta više nego dobro ali je i meni suludo da dam neke ogromne pare za nešto što nije baš neophodno (nov EGR) pa sam sa ovom operacijom hteo da utvrdim ima li pomaka u problemu...IMA...što znači da je isti za popravku ili zamenu. Predstoji mu (nekad kad budem imao vremena i volje) skidanje i detaljnije čišćenje i rasklapanje nego prvi put a potom vraćanje na mesto bez pločice, ako sve bude kako treba ostaje otvoren jer sam siguran da se DPF manje prlja sa dosagorelim/čistijim izduvnim gasovima nego sa neprečišćenim. A kako nemam nameru da DPF skidam i gasim ovo mi je vrlo bitan podatak.

Ponavljam, ave što iznosim je samo moje mišljenje i ono što ću uraditi na svom autu...a da li je ispravno ne znam. Mada mislim da je neki inžinjer ili više njih sigurno pametnije od mene kao što sam i ja za njih doktor nauka u rashladnoj tehnici jer se i oni i ja bave poslom za koji smo učili neke škole i stekli neko iskustvo. 

I da, ona Savina pločica nije fabrička već pločica od nekog "njihovog" malog privrednika koji samo ima reklamu za to i radi ozbiljnije količine verovatno. Ne pravi ih fabrika sigurno. Ima negde na ovoj temi na ranijim stranama baš i link ka nekom sajtu sa tim pločicama ali me mrzi da tražim.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...