Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

Vi bre (što kaže MS PK) blokirani mnogoooo agresivni  :harhar: . Nisam smeo da više rizikujem.

Eve vam ga dokaz

 

DSCN3113.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

igore nemoj tako nego:

ivane, sutra blokiraj egr! mi donosimo plocicu, a ti rostilj i pivo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

Dobio je on već pločicu i bili smo na pivu, tj kafi  :laughing:

 

@Ivan jesi stavio onu koju sam ja pravio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ona tvoja mi stoji kao suvenir, a ova ugrađena je od debljeg lima (1,3 mm).

Jankoviću nisam smeo da dočekam sutra, moralo danas. Nema +300 C, nema potopa idealno vreme bilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vi bre (što kaže MS PK) blokirani mnogoooo agresivni  :harhar: . Nisam smeo da više rizikujem.

Eve vam ga dokaz

 

DSCN3113.jpg

koje ti je godiste stilo kad ima te cevke gore iznad filtera za gorivo? Jel bese 2005?

Moj to nema a 2005 g.

Jel ima negde tutorijal kako se skida i cisti EGR ventil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko bi ovi cumurasi trebalo da dime? Kod mene se javlja poprilican crni oblak dima kad mu potopim gas u 2. I 3. Brzini recimo. Da li je to normalno i koliko bi trebalo da dimi u stvari? Napominjem da normalno pali, ulje sveze, novi filteri, na leru uopste ne dimi, ne trosi ulje, vodu itd, potrosnja goriva regularna... Da li bi trebao da brinem?

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hebem li ga. Često bacim pogled u retovizor kad ga nagazim i nijednom do sad nisam video veliki oblak dima iza sebe.

Pretpostavljam da mora da zadimi malo, ali to ne primetim u retrovizorima. Na leru baš minimalno crnog dima izbaci kad ga zaturiram u velike obrtaje.

 

Gledam neke taksite po gradu kad potope JTD-a ili voze uzbrdo, čadi kao da na ugalj ide. Dosta njih ko zna šta sipa, čak i onaj bio dizel ne bi li uštedeli, tako da nije ni čudo.

 

Isteraj to malo na autoput da se produva, ja sam mog skoro dovatio 180 km/h, odma lakše radi motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada pokrećem motor nakon dužeg mirovanja (1-2 dana), pri prvom "kresu" izbaci oblak crnog dima...još dok ubrzavam u prvom, drugom i trećem stepenu prenosa i to je to....i naravno kada želiš malo da ga "spržiš i potpišeš" na semaforu.  :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne bih otvarao novu temu, jedno pitanjce vezano generalno za JTD, koliko bi ovi cumurasi trebalo da dime? Kod mene se javlja poprilican crni oblak dima kad mu potopim gas u 2. I 3. Brzini recimo. Da li je to normalno i koliko bi trebalo da dimi u stvari? Napominjem da normalno pali, ulje sveze, novi filteri, na leru uopste ne dimi, ne trosi ulje, vodu itd, potrosnja goriva regularna... Da li bi trebao da brinem?

 

 

Jesi gledao egr? Ako je on poblesavio hoće da dimi baš fino. Ja sam u jednom trenutku mogao da ostavim i fleku na asfaltu kada stisnem gas i posle zatvaranja egr-a ni malo ne dimi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ga zatvarao ali sam planirao citajuci u onoj temi o tome, samo ako neko zna, koji deo egr-a se zatvara, da bih znao koliki lim da spremim, ima li neka slika preseka?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo dve sličice, Stilo i Lybra :) Ja sam moj zatvorio na izlazu iz egr-a i mislim da je to sasvim dovoljno. Lim sam stavio 3mm debeo i majstor se samo nasmejao kad je video, a dovoljno je 1mm ili malo jače :)

97378699.jpg  Fotografija_0014.jpg

 

 

Sad ova slika ne prikazuje izlaz iz egr-a na Lyri, ali ja bih samo tu zatvorio



EDIT evo ti i zanimacija za pravljenje, samo nemoj da bude od poliestera  :harhar:

 

EGR_lim.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam gledao potrošnju na leru nizbrdo ali evo priče vezane za EGR kako se ponaša u toku vožnje.

EGR kad sam krenuo onako ladan (koliko može na 36 C) otvarao je u vožnji oko 12%, kad se zagreje (dijagnostika pokazuje 82 C-kazaljka vertikalna) u vožnji otvoren 1%. Dok recimo stojim na semafuru motor na leru EGR otvoren 46% , čim krenem zatvori na 1%. Na usponu trećom vozim svo vreme 1% i tek pri vrhu uspona otvori 13% i recimo posle 100-tinjak metara ponovo 1%. Koliko sam provalio EGR najviše otvara na leru i kod jačeg opterećenja (kao što Nidža napisa) da smanji temp izduvnih gasova (jer pri velikim temp rastu koncetracije NOx gasova). Ono što sam našao; EGR brine da temp sagorevanja ne pređe optimalnih 1800 C i pomaže da se zadrži optimalna temp sagorevanja (verovatno ono otvaranje na leru dok stojimo). Našao sam i podatak da EGR navodno pored smenjenja snage i povečava potrošnju 3-6 % što navodno fabrike ne priznaju (sve zarad ekologije).

Ovakav lim ide za blokiranje

EGR_lim.jpg

i na koju poziciju A ili B ili obe?

egr_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo majstoree:-) znaci moze da se blokira i kod ovog rebrastog creva? jel da stavljam hermetic silikon? P.s. Necu poliester ali imam prohromske limove od HHO:-P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da nema nikakve razlike da li ga blokiraš na početku rebrastog creva ili na kraju, jedino što je crevo čistije ako se na početku blokira :p Ali u oba slučaja je samo poenta da do klapne gasa ne stigne prljavi vazduh.  
Ja nisam ništa stavljao da dihtuje jer je sama rupica dosta manja od ovog limčića, tj oko 1cm prečnika je po sred lima tako da je prilično dobro sve zatvoreno i samim postavljanjem blokade, a i da probije malo vazduha nije strašno.  Nemoj ni suviše debeo lim jer sam se ja dobro namučio vraćajući crevce jer je kruto, a ja sam ga dobro odmakao zbog debljine lima od egr-a. malo je falilo i da stavim dve pločice i potpuno isključim crevo iz upotrebe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala, popodne se verovatno bacam na montazu :) a zasto na jednoj od ovih slicica (zadnjoj) oznaceni lim ima rupice, jel treba da bude potpuna blokada ili da ga resetam?

nije zbog drugog, nego kad krenem nekog da preteknem pa kad ga ostaviim u crnoj magli sigurno kaze covek - vidi ga ovaj selac  :laughing:

Edited by sashicus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stavi pun lim, i ako uspeš da odvrneš stavi i ispod EGR-a (obeleženo pozicijom B) i naravno rokni obavezno na poziciju A. Nikakve diht mase i slično ti nisu potrebne.

Najbolja varijanta ti je da sve poskidaš EGR, rebrastu cevku i klapnu usisa i opereš (kao što je dosta ljudi sa foruma radilo). Dalje (ja sam ovog lete čisto preventivn odradio) mogao bi ča očistiš MAP (smešten na usisnog grani u visini  EGR konektora) i protokomer.

Zavisno koliko ti je sve prljavo možeš i creva usisa i najveća komplikacija intercooler. 

Posle svega auto ima da prodiše sa novim plućima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

predpostavljam da mislis na poziciju "B" (kod mene je iskocio smajli), znaci i na poziciju A i na poziciju B, to znaci da ga kompletno iskljucim?!

cistio sam ja i klapnu na usisu, map, maf, egr, pre nekih 5000 km, mada ne mora da znaci da se nije zaprljalo sve ponovo, ali mi je dimilo cak i tada, moguce da egr ne funkcionise kako treba ko zna od kada... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako zatvoriš kao i svi (među njima i ja) EGR će sa donje strane biti termički i sa gareži opterećen. Jeste slepo crevo i sve ali ako već možeš rokni mu i sa donje strane pločicu. 

Ne bi trebalo da mu smeta ako radi na suvo, sumljam da ga ona garež podmazuje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm, pa to prakticno biva kao da ga izbacis skroz, samo bi onaj otkaceni dzek pokazivao neku gresku... hvala na informacijama!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemoj da otkačinješ džek.

EGR će unutra odrađivati sve što mu elektronika naredi samo što neće imati izduvne gasove da sa njima barata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci po nekoj logici,(ako sam dobro shvatio sve sto je do sada napisano),ako iskljucimo,tj blokiramo EGR sa tim plocicama,sa obe strane,auto ce mozda i manje da trosi?  :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa dve pločice 5.6 l u gradu ne bi smeo da pređe. 

A ako bi stavio sve četiri, dakle na izduvnoj grani i na usisu / leptiru time bi sprečio vrtloženje izduvnih gasova - bolji protok ka katalizatoru. Računaj brzi protok kroz leptir i manje opterećenje na lopatice turbine. Brat bratu 5,2 l / 100 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko da bi na Lybri moglo da bude 5.6l u gradu,ali sve sto mi spusti ispod trenutnih 8.5-9l,bice super! Katalizator sam izvadio pre neki dan,a koliko za dan-dva cu da blokiram EGR,iako radi,(bar mislim da radi?),pa da vidimo...  :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...