ivan.ik 625 Posted June 26, 2013 Vi bre (što kaže MS PK) blokirani mnogoooo agresivni . Nisam smeo da više rizikujem.Eve vam ga dokaz Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted June 26, 2013 igore nemoj tako nego:ivane, sutra blokiraj egr! mi donosimo plocicu, a ti rostilj i pivo :lol: :lol: Dobio je on već pločicu i bili smo na pivu, tj kafi @Ivan jesi stavio onu koju sam ja pravio? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 26, 2013 Ona tvoja mi stoji kao suvenir, a ova ugrađena je od debljeg lima (1,3 mm).Jankoviću nisam smeo da dočekam sutra, moralo danas. Nema +300 C, nema potopa idealno vreme bilo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steel 21 Posted June 26, 2013 Vi bre (što kaže MS PK) blokirani mnogoooo agresivni . Nisam smeo da više rizikujem.Eve vam ga dokaz koje ti je godiste stilo kad ima te cevke gore iznad filtera za gorivo? Jel bese 2005?Moj to nema a 2005 g.Jel ima negde tutorijal kako se skida i cisti EGR ventil? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted June 27, 2013 (edited) Koliko bi ovi cumurasi trebalo da dime? Kod mene se javlja poprilican crni oblak dima kad mu potopim gas u 2. I 3. Brzini recimo. Da li je to normalno i koliko bi trebalo da dimi u stvari? Napominjem da normalno pali, ulje sveze, novi filteri, na leru uopste ne dimi, ne trosi ulje, vodu itd, potrosnja goriva regularna... Da li bi trebao da brinem? Edited July 5, 2013 by neshaoct prebačeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted June 27, 2013 Kad je sve kako treba dima skoro i da nema. Trebao bi da odes na pregled... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sreten91 12 Posted June 27, 2013 Hebem li ga. Često bacim pogled u retovizor kad ga nagazim i nijednom do sad nisam video veliki oblak dima iza sebe.Pretpostavljam da mora da zadimi malo, ali to ne primetim u retrovizorima. Na leru baš minimalno crnog dima izbaci kad ga zaturiram u velike obrtaje. Gledam neke taksite po gradu kad potope JTD-a ili voze uzbrdo, čadi kao da na ugalj ide. Dosta njih ko zna šta sipa, čak i onaj bio dizel ne bi li uštedeli, tako da nije ni čudo. Isteraj to malo na autoput da se produva, ja sam mog skoro dovatio 180 km/h, odma lakše radi motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted June 27, 2013 Kada pokrećem motor nakon dužeg mirovanja (1-2 dana), pri prvom "kresu" izbaci oblak crnog dima...još dok ubrzavam u prvom, drugom i trećem stepenu prenosa i to je to....i naravno kada želiš malo da ga "spržiš i potpišeš" na semaforu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 27, 2013 Da li je ovo puno dima? http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=54772&page=8 Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted June 27, 2013 Da ne bih otvarao novu temu, jedno pitanjce vezano generalno za JTD, koliko bi ovi cumurasi trebalo da dime? Kod mene se javlja poprilican crni oblak dima kad mu potopim gas u 2. I 3. Brzini recimo. Da li je to normalno i koliko bi trebalo da dimi u stvari? Napominjem da normalno pali, ulje sveze, novi filteri, na leru uopste ne dimi, ne trosi ulje, vodu itd, potrosnja goriva regularna... Da li bi trebao da brinem? Jesi gledao egr? Ako je on poblesavio hoće da dimi baš fino. Ja sam u jednom trenutku mogao da ostavim i fleku na asfaltu kada stisnem gas i posle zatvaranja egr-a ni malo ne dimi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Atko92 0 Posted June 27, 2013 Jeste jeste, najverovatnije je EGR ventil u pitanju, oce to cesto da zapusi sa nasim gorivom Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted June 27, 2013 Nisam ga zatvarao ali sam planirao citajuci u onoj temi o tome, samo ako neko zna, koji deo egr-a se zatvara, da bih znao koliki lim da spremim, ima li neka slika preseka? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted June 27, 2013 Evo dve sličice, Stilo i Lybra Ja sam moj zatvorio na izlazu iz egr-a i mislim da je to sasvim dovoljno. Lim sam stavio 3mm debeo i majstor se samo nasmejao kad je video, a dovoljno je 1mm ili malo jače Sad ova slika ne prikazuje izlaz iz egr-a na Lyri, ali ja bih samo tu zatvorioEDIT evo ti i zanimacija za pravljenje, samo nemoj da bude od poliestera Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 27, 2013 Danas sam gledao potrošnju na leru nizbrdo ali evo priče vezane za EGR kako se ponaša u toku vožnje.EGR kad sam krenuo onako ladan (koliko može na 36 C) otvarao je u vožnji oko 12%, kad se zagreje (dijagnostika pokazuje 82 C-kazaljka vertikalna) u vožnji otvoren 1%. Dok recimo stojim na semafuru motor na leru EGR otvoren 46% , čim krenem zatvori na 1%. Na usponu trećom vozim svo vreme 1% i tek pri vrhu uspona otvori 13% i recimo posle 100-tinjak metara ponovo 1%. Koliko sam provalio EGR najviše otvara na leru i kod jačeg opterećenja (kao što Nidža napisa) da smanji temp izduvnih gasova (jer pri velikim temp rastu koncetracije NOx gasova). Ono što sam našao; EGR brine da temp sagorevanja ne pređe optimalnih 1800 C i pomaže da se zadrži optimalna temp sagorevanja (verovatno ono otvaranje na leru dok stojimo). Našao sam i podatak da EGR navodno pored smenjenja snage i povečava potrošnju 3-6 % što navodno fabrike ne priznaju (sve zarad ekologije).Ovakav lim ide za blokiranje i na koju poziciju A ili B ili obe? Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted June 27, 2013 Bravo majstoree:-) znaci moze da se blokira i kod ovog rebrastog creva? jel da stavljam hermetic silikon? P.s. Necu poliester ali imam prohromske limove od HHO:-P Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2882 Posted June 27, 2013 Mislim da nema nikakve razlike da li ga blokiraš na početku rebrastog creva ili na kraju, jedino što je crevo čistije ako se na početku blokira Ali u oba slučaja je samo poenta da do klapne gasa ne stigne prljavi vazduh. Ja nisam ništa stavljao da dihtuje jer je sama rupica dosta manja od ovog limčića, tj oko 1cm prečnika je po sred lima tako da je prilično dobro sve zatvoreno i samim postavljanjem blokade, a i da probije malo vazduha nije strašno. Nemoj ni suviše debeo lim jer sam se ja dobro namučio vraćajući crevce jer je kruto, a ja sam ga dobro odmakao zbog debljine lima od egr-a. malo je falilo i da stavim dve pločice i potpuno isključim crevo iz upotrebe Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted June 28, 2013 (edited) hvala, popodne se verovatno bacam na montazu a zasto na jednoj od ovih slicica (zadnjoj) oznaceni lim ima rupice, jel treba da bude potpuna blokada ili da ga resetam?nije zbog drugog, nego kad krenem nekog da preteknem pa kad ga ostaviim u crnoj magli sigurno kaze covek - vidi ga ovaj selac Edited June 28, 2013 by sashicus Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 28, 2013 Stavi pun lim, i ako uspeš da odvrneš stavi i ispod EGR-a (obeleženo pozicijom i naravno rokni obavezno na poziciju A. Nikakve diht mase i slično ti nisu potrebne.Najbolja varijanta ti je da sve poskidaš EGR, rebrastu cevku i klapnu usisa i opereš (kao što je dosta ljudi sa foruma radilo). Dalje (ja sam ovog lete čisto preventivn odradio) mogao bi ča očistiš MAP (smešten na usisnog grani u visini EGR konektora) i protokomer.Zavisno koliko ti je sve prljavo možeš i creva usisa i najveća komplikacija intercooler. Posle svega auto ima da prodiše sa novim plućima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted June 28, 2013 predpostavljam da mislis na poziciju "B" (kod mene je iskocio smajli), znaci i na poziciju A i na poziciju B, to znaci da ga kompletno iskljucim?!cistio sam ja i klapnu na usisu, map, maf, egr, pre nekih 5000 km, mada ne mora da znaci da se nije zaprljalo sve ponovo, ali mi je dimilo cak i tada, moguce da egr ne funkcionise kako treba ko zna od kada... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 28, 2013 Ako zatvoriš kao i svi (među njima i ja) EGR će sa donje strane biti termički i sa gareži opterećen. Jeste slepo crevo i sve ali ako već možeš rokni mu i sa donje strane pločicu. Ne bi trebalo da mu smeta ako radi na suvo, sumljam da ga ona garež podmazuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted June 28, 2013 hmm, pa to prakticno biva kao da ga izbacis skroz, samo bi onaj otkaceni dzek pokazivao neku gresku... hvala na informacijama! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 28, 2013 Nemoj da otkačinješ džek.EGR će unutra odrađivati sve što mu elektronika naredi samo što neće imati izduvne gasove da sa njima barata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedla 2576 Posted June 28, 2013 Znaci po nekoj logici,(ako sam dobro shvatio sve sto je do sada napisano),ako iskljucimo,tj blokiramo EGR sa tim plocicama,sa obe strane,auto ce mozda i manje da trosi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 28, 2013 Sa dve pločice 5.6 l u gradu ne bi smeo da pređe. A ako bi stavio sve četiri, dakle na izduvnoj grani i na usisu / leptiru time bi sprečio vrtloženje izduvnih gasova - bolji protok ka katalizatoru. Računaj brzi protok kroz leptir i manje opterećenje na lopatice turbine. Brat bratu 5,2 l / 100 km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sedla 2576 Posted June 28, 2013 Tesko da bi na Lybri moglo da bude 5.6l u gradu,ali sve sto mi spusti ispod trenutnih 8.5-9l,bice super! Katalizator sam izvadio pre neki dan,a koliko za dan-dva cu da blokiram EGR,iako radi,(bar mislim da radi?),pa da vidimo... Quote Share this post Link to post Share on other sites