Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

Da li je neko blokirao tj. zatvorio EGR na 1.9 JTD i kakva su mu iskustva?

Da li je istina da motor bolje vuce u nizim obrtajima, i da li zatvaranje steti u bilo kom smislu osim ekoloskom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogi ce ti reci da ga slobodno zatvoris i da nece biti stete, a da ce pri tom bolje vuci. Cak i dosta "majstora" ce ti isto reci, ali...

Posle dosta polemika i svega i svacega sto sam procitao po raznim forumima, konsultovao sam jednog lika (koga sam slucajno upoznao) koji je inzenjer i specijalizovao kompjutersku dijagnostiku u nemackoj (ozbiljne skole zavrsio), i on mi je rekao da zatvaranje (blokiranje) EGR ventila nikako nije dobro iz vise razloga, od kojih su dva bitna: nedovoljna zagrejanost smese na ulazu u motor i pogresni podaci koje dobija racunar (pa samim tim i pogresan rad istog), sto rezultira kracim vekom motora i drugih bitnih sklopova i uredjaja vezanih za funkcionisanje istog. Iste informacije sam kasnije cuo od jos jednog visoko skolovanog masinca.

Ispravan postupak bi bio redovno ciscenje EGR ventila, a nikako blokiranje.

U svakom slucaju, posto verovatno ima dosta ljudi koji se nece sloziti sa ovim, samo da napomenem da se necu upustati u bilo kakve rasprave, svako ima slobodnu volju da radi sta hoce i kako hoce ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ovo za pogresne podatke koje salje racunaru sam i ja cuo, ECU prijavljuje gresku EGR-a.

Ciscenje sam uradio pre dva-tri meseca, ali sa nasim gorivom trebalo bi ga cistiti nekoliko puta godisnje.

Mislim da je najbolje da naucim sam da ga cistim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 1366

aV28K3y0.jpg

Ovo je samo elektromagnet, a čisti se i ono ispred njega, osovinica sa dve

klapne koje preusmeravaju gasove, mora di ide lako !

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR radi samo dok je motor na LERU, vraca izduvne gasove(garez, ulje...) u usisnu granu koja potom lici na 3. svetski rat... Znaci nema ni poboljsanja performansi(osim ono sto se izgubi u toku naslaganja kojekakvih gluposti na usisu) kao ni stetnosti.

2. stvar je "toplota smese koja ulazi" - smesa se pravi direktno u komori, jer se nafta ubrizgava u komoru za sagorevanje, a temperatura usisanog vazduha ni na -30C nije manja od 40C.

3: stvar je da hladan vazduh ima vecu masu te da je sagorevanje bolje i kvalitetnije, samim tim motor ima vise snage, sto se nikako ne odnosi na egr jer ponovicu on radi samo na leru.

Lako je ocistiti EGR ali sta ces sa usisnom granom ?

Kad sam zatvarao EGR prao sam usisnu granu benzinom, odmascivacima i razredjuvacem(NITRO). Iz grane je ispalo oko 300,400g crne materije koja je stala na jednu postenu gomilicu, a moglo je stati i u 2 spojene sake napunjene dosta preko vrha(nisam probao ovo je samo radi ilustracije), komp. nije izbacivao nikakvu gresku jer EGR nema pojma da je zatvoren i sve je normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

egr ventil se potpuno otvara kad je motor hladan da bi deo izduvnih gasova vratio u cilindre na dodatno sagorevanje i smanjio dimljenje.zbog velike kolicine garezi (lose gorivo) egr zablokira ostane otvoren i kad je motoru potreban hladnija smesa(zbog toga je tu i interkuler)on ga i dalje puni vrelim gasovima a usisnu granu i senzor garezi.zatvaranjem egr-a malo sporije zimi zagrevas motor i vise zagadjujes okolinu.egr se blokira,zatvara fizicki a elektronski je i dalje prisutan.najbolje resenje jeste ciscenje ako je moguce.zakljucak izvedi sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da i ja dodam malo na ovu temu.

Pre dve nedelje mi se na stilu jtd prvi put upalila lampica za dijagnostiku od kada ga posedujem vec godinu dana. Dijagnostika je ocitala "Povremeni problemi sa EGR recirkulacijom", nisam osecao nikakvu promenu u radu motora. Majstor me je posavetovao nakon pregleda motora da se blokira EGR i ocisti ceo usis i protokomer od cadji i naslaga. Skidan je ceo usis i potapan u hemikalije za odmascivanje, cuda od garezi su ispadala tu.

Elem, po pitanju blokiranja EGR ventila, posto nisam pristalica da se nesto na autu menja mimo fabrickog stanja a poslusao sam majstora i blokiran mi je EGR morao sam da se malo informisem na netu sta je to (a u motore se razumem samo da proverim ulje na sipci ).

EGR stvarno sluzi samo za redukciju NOx gasova tako sto obara temperaturu sagorevanja na JTD motorima za oko 20 stepeni, sto je zanemarljivo naspram 600 - 800 pa i vise stepeni na koliko se sagorevanja rade. Upumpava vazduh sa manje kiseonika sa izduva i posto se manje sagoreva smanjuje se temperatura neznatno (ali i performanse neznatno). Pri cemu (citiram sa jednog italijanskog alfa foruma) na jtd motorima ECU potpuno zatvara EGR preko 2800 obrtaja da bi auto mogao da vuce ko blesav, e sad ako sam dobro shvatio EGR je najvise otvoren na nekim krstarecim brzinama kada ECU "shvati" da nece ugroziti performanse voznje i onda krene na ruku ekologiji da bi redukovao NOx gasove.

Idealno bi bilo da se EGR cisti, ali kada mi je majstor pokazao kolika se cadj vraca nazad u motor ... neka "rizikovacu" ovako sa zatvorenim.

Ja pre nedelju dana kobajagi prodjoh eco test na tehnickom pregledu, pitam se sta mere to kod nas, verovatno CO gasove (za to je verovatno dovoljno da je CAT ispravan).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih se slozio da EGR ventil sluzi samo za ler!

U principu se slazem sa prethodnim postovima,ali moram da dodam da EGR ne sluzi samo pri leru vec i pri kako rece covek u prethodnom postu krstarecim brzinama gde se i ogleda ta neznatna razlika u potrosnji sa otvorenim i zatvorenim EGR ventilom!

U principu tamo neki tip sa kravatom koji ga je tamo postavio nije to uradio da bi ga neko blokirao sutra,a druga je stvar to sto kvalitet goriva i uslovi eksploatacije motora i .... da ne nabrajam dalje dovode do situacije u kojoj je blokiranje EGR ventila jedna od opcija!

Kao sto je rekao chikavili pisalo se dosta na ovu temu i misljenja su podeljena sto je slucaj i sa ovom temom pa se ne bih upustao u bilo kakve komentare i polemike!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 12089

Da se samo na kratko nadovezem na temu: pre neki dan sam bio kod majstora zbog zamene termostata, pa je usput skinuo i EGR-ventil da ocisti. Naravno, poveo sam odmah razgovor o eventualnoj blokati EGR-a u slucaju mogucih problema u buducnosti. Posto je kod mene u pitanju 1.9 JTD iz 2004-te godine, rekao je da kod modela posle 2003-ce nije moguce blokirati EGR jer racunar u tom slucaju dobija pogresne informacije i motor osetno gubi na snazi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR ventil sluzi da kada je motor hladan dobar deo izduvnih gasova vrati kroz usisnu granu u motor na sagorevanje.kada se motor zagreje ventil je zatvoren ili par procenata otvoren.kada zaglavi na otvoren motor nece da vuce,dimi cak se desavalo da tesko pali ili uopste nece da upali.kada se ventil fizicki zatvori on je i dalje elektronski aktivan cisto da nebi prijavljivao grsku na kompu.pored pitanja zasto gubi na snazi imam jos jedno-zasto se stavljaju interkuleri da bi motor dobio na snazi kada otvoreni(zaglavljeni)EGR koji dovodi vrele izduvne gasove sa skoro nista kiseonika radi to isto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prema uputstvu sa EGR valve - remove, clean & modify, tražim pomenute dihtunge sa slike:

gxVm6s0.jpg

Fiat-ove šifre su:

71751469 - sa rupicama

46773082 - ostala dva

Montiraju se ovako:

Pq21cZh0.jpg

Medjutim, nema ih Delta, nema AP Sport, nema Junior-auto. Da li se ovo može napraviti ili naći na nekom drugom mestu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne da ga zatvorim. Ideja je da se ovaj sa rupicama, montira izmedju ova druga dva, kao na slici, i na taj način ostvari turbulencija izduvnih gasova, sa pozitivnim efektom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne znam jesi li procitao temu "blokiranje EGR ventila".ja jos stojim iza onoga sto sam napisao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam i meni je blokiran pošto mi je pravio probleme, a greškom sam čistio samo stranu prema usisu, a blokira mu se osovinica sa strane motora koji ga pokreće. Ovo je samo ideja koju sam našao na FiatForum-u...

Nego, sad nešto gledam. Ti prvo reče ovo:

najbolje resenje jeste ciscenje ako je moguce.zakljucak izvedi sam

a malo kasnije ovo:

zasto se stavljaju interkuleri da bi motor dobio na snazi kada otvoreni(zaglavljeni)EGR koji dovodi vrele izduvne gasove sa skoro nista kiseonika radi to isto?

Sad mi ništa nije jasno... :roll: Blokirati ili čistiti, pitanje je sad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ga blokiram zatvorenim dihtugom mesto onog "rupicastog" sa slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Rupicasti" ne blokira, nego pravi turbulenciju, a EGR ostaje u funkciji, svakako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

razumeo sam te i funkciju rupicastog.ipak sam vise za zatvaranje nego ciscenje "svaki cas" zbog ovog corbuljga sto zovu gorivo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ne bih voleo da udishem chadj, pa isto nisam priredio ni svom autu :D

da zivimo u boljem svetu u kome se trosi kvalitetno gorivo chistio bih EGR bez razmishljanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pripadam grupi matorih cepidlaka koji poštuje iz sve snage kolege koje su smišljale taj motor i razvijale ga ravno deset godina dok ga nisu prvi put ugradili u Alfu 156. Sam EGR nikakve veze nema sa motorom, performansama, snagom - nego sa ekologijom. Niti pomaže radu motora, a kad je neispravan i prljav samo odmaže, guši, dimi i sitnu decu pravi. Ona druga funkcija, ekološka, mu je bitna, jer reciklira deo izduvnih gasova i upravo njegovim pojavljivanjem ustanovljen je EURO3 standard!. Svi ga automobili od 2000-te pa nadalje imaju. I svi u Bosni, Srbiji, pa i Hrvatskoj ga isključuju, jer ukoliko želite (a želite) da vam motor radi besprekorno sa EGR-om, na svaka 3 - 4 tanka ga morate čistiti. Takvo nam je gorivo. Ukidanjem EGR-a iz sistema usisa izgubili ste standard Euro3 (pod pretpostavkom da vam je bio ispravan, ukoliko nije, a bio uključen u sistem - niste ga ni onda imali). Moja Lybra je iz kraja 2001., registrovana prvi put 2002 u Napulju. Dijagnoza prijavljivala neispravnost funkcionisanja skupa: protokomer, EGR, ventil turbine. Isključivanjem EGR-a dijagnoza ne prijavljuje grešku! Recimo, da sam isključio protokomer, auto ne bi mogao da mi predje 3000 obrtaja, isto kao i kad bi isključio ventil turbine iz struje. Preko 3000 ni mkac!. Ovako se na leru zavrti do 5200.

Moj zaključak. Ja ga isključih. Kada bude došlo vreme da gorivo bar približno odgovara standardima, eto mene u TIM SERVIS-u na glancanju ventila, ODMAH. Do tada, malko ću da budem EURO2!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moja Lancia Thema 2.0 Turbo iz 1993. godine ima taj famozni EGR ventil ?

Ko pita ne skita...

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocigledno se nije oglasio ni jedan vozac Fiata/Lancie/Alfe sa motorom 2.4TD... Kod ovog motora gotovo da nije moguce iskljuciti EGR jer ECU odmah preko meraca mase vazduha prepozna izostalu funkciju i ometa normalan rad sistema za ubrizgavanje goriva. Auto sa ne ispravnim ili blokiranim EGR-om nakon (na kratko) ustaljenog gasa vise nece da ubrzava, vec trazi vracanje na obrtaje ler gasa i tako u krug... Kod JTD sistema nema takvih problema, a kolega Vukajlo je tacno napisao funkciju EGR-a. Posto mi je stuka ubrizgavanje kod dizel motora, moram se sloziti sa vecinom kolega da je gorivo koje se kod nas prodaje ne zadovoljavajuceg kvaliteta, i da se u usisnim kanalima javljaju vece kolicine naslaga garezi nego sto je predvidjeno.

Evo jednog korisnog saveta kako smanjiti funkciju EGR-a, a ne zatvoriti ga potpuno:

Jednostavno, napravite zaptivku od lima (debljine oko 1mm) po uzoru na limenu zaptivku gde se cev EGR-a spaja sa usisnom granom. Zatim, na sredini probusite rupu 3-4mm i postavite taj lim na mesto fabricke zaptivke. Na ovaj nacin niste potpuno iskljucili EGR, ali ste znatno smanjili dotok izduvnih gasova u usisni sistem. Napominjem da ce opet biti potrebno s vremena na vreme ocistiti sam ventil od garezi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo juče i očistio EGeR. Skinuo aktuator, naprskao brake cleanerom, obrisao nakupljenu čađ krpom, promrdao sve i vratio. Sada manje vibrira na leru i manje dimi kad ga stisnem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...