Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

Danas drugu odradio zatvaranje, juce stade stilo, dodjem do druga...upalim ga, lepo radi na leru, dam gas, do 2000-2500 obrtaja umire, bukvalno, jedva i dovuce preko toga, kada predje preko kao radi ok, ali tesko... dimio i crn i beo, smrdi, uzas, tako jos nisam video, cak sam mislio i dizne da su otisle...danas zatvorim za jedno sat, sat i po, stildza kao nov...

Share this post


Link to post
Share on other sites

moji utisci nakon 2 nedelje od zatvaranja...bolje ide,vise trosi(bar litru vise),i juce sam primetio da opet dimi,ne jako ali opet dimi...a kad za nateram preko 3000 obrtaja onda dobrano zadimi :) i na paljenju izbaci malo dima...da li bi bilo dobro klapnu ocistiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bi voleo da ovi sto kazu da zatvaranjem EGR ventila im se potrosnja povecala izmedju litar i dva da malo opisu kolika im je potrosnja bila pre zatvaranja a kolika posle, kako su merili potrosnju i u kojim rezima voznje. Cisto da bi ljudi znali sta da ocekuju, pozitivno i negativno.
Ja jos nisam blokirao EGR i nema nikakvih problema sa potrosnjom ili performansama.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jesam zatvorio egr na stilu jos pre nesto maalo manje od godinu dana,ali razliku u potrosnji nisam primetio,stoga sigurno da nije nista ekstremno.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema nikakve logike da auto troši više,a ako je tako,onda nešto drugo nije u redu! Pa nemaju uzduvni gasovi ništa hranljivo u sebi. Kod mene je zatvoren bar 50 hkm i moji utisci su:teže se motor zagreva (naročito zimi),bolje prima gas (jedva primetno),malo pufne na auspuhu pri naglom dodavanju gasa, i najvažnije,usis motora zauvek ostaje kristalno čist!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima objašnjeno na temi šta je EGR i čemu služi. Kada je ispravan on je ionako elektronski zatvoren (komp ga gasi) jer nema potrebe za njim. Dakle, u 95% vremena EGR je zatvoren pa zatvoren.

Kako onda može njegovo mehaničko zatvaranje (pločicom) da utiče na povećanu potrošnju kad je on ionako zatvoren 95% vremena vožnje? Ko ima dijagnostiku može to i da prati u radu, da vidi kako je zatvoren i koliko malo se otvara tokom rada motora na radnoj temperaturi pri patosiranju gasa i sl...

 

Otvoren je pri startovanju motora. Tada se naliva više goriva jer motor nije na radnoj temperaturi i rezultat je da više zagađuje. Pošto je to NO NO, onda je stavljen EGR da vrati čađ još jednom u cilindre. Kao rezultat imate da i u režimu rada hladnog motora je sve ok sa strane ekologije (dosta čađi ne ide na auspuh gde joj je i mesto nego se vraća nazad u motor preko EGR-a), motor brže dostiže radnu temperaturu jer se u cilindre dodatno ubacuje toplota kao produkt već jednom sagorelog goriva (ali se vraća i čađ kao rezultat sagorevanja).

Zbog toga priča da se motor malo sporije zagreva, tj. stiže do radne kada se blokira EGR pije vodu i jeste tačna, ali su to minorne razlike...

Priča kako se povećava potrošnja ako se zatvori EGR nemaju veze sa realnošću (on je 95% vremena rada motora ionako zatvoren kada komp. reguliše njegov rad), to je samo pogrešan utisak, ili ljudi krenu više da stiskaju gas kada blokiraju EGR misleći da će auto sad odjednom da poleti...pa se onda to naravno odrazi i na potrošnju.

 

Kod mene je bio prljav, auto je bio lenj. Očišćen, vraćen, auto počeo malo bolje da ide, posle par stotina kilometara auto počeo još bolje da ide i to je to. Dokle god je ispravan radiće, kada rikne i čišćenje ne bude pomagalo (ili treba previše često to raditi), biće mehanički zatvoren. Neko je pomenuo potrošnju na 1.9 MJet motorima...evo 1.9 MJet 140 KS po Beogradu, uvek pokazuje ispod 7 litara, uglavnom se vrti u rasponu 6.5-7.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stručnaci pričaju da vozila zbog EGR imaju 5-6 % veću potrošnju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam i pitao ove kod kojih se potrosnja povecala za litar dva nakon zatvaranja egr-a da malo objasne to sto su napisali. Jasno mi je zasto postoji i kako funkcionise a takodje mi je poznato da nismo mi izmislili ciscenje i blokiranje egr-a.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja opet ponavljam,Grejanje mozda za nijansu sporije,ali to meni ne utice na potrosnju,bar ne nesto primetno.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi sad ovo, standardni problemi: ne prima gas na nizim obrtajima, neprijatan miris... Majstor menjao protokomer, skidao katalizatore, i sto drugih k...ca, i nista. Drugi majstor ko iz topa kaze: riknuo EGR. Kaze moze da blokira, ali javlja gresku, posto je MJT. Puknem 140e, zamenim EGR. Probam auto, ide kao lud. Medjutim, posle par dana primetim da kada drzim auto na jednakom gasu, na oko 2000rpm, pocinje da stuca. Vratim u servis, kaze ne zna dal ce moci da sredi, i pri tom mi zameni brisace i uzme 1400 din  :thumbdown: . Da li je neko posle menjanja imao slican problem?

P. S. 

Primetio sam da mi je stavljen neki italijanski EGR, a ne nemacki Pierburg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi sad ovo, standardni problemi: ne prima gas na nizim obrtajima, neprijatan miris... Majstor menjao protokomer, skidao katalizatore, i sto drugih k...ca, i nista. Drugi majstor ko iz topa kaze: riknuo EGR. Kaze moze da blokira, ali javlja gresku, posto je MJT. Puknem 140e, zamenim EGR. Probam auto, ide kao lud. Medjutim, posle par dana primetim da kada drzim auto na jednakom gasu, na oko 2000rpm, pocinje da stuca. Vratim u servis, kaze ne zna dal ce moci da sredi, i pri tom mi zameni brisace i uzme 1400 din  :thumbdown: . Da li je neko posle menjanja imao slican problem?

P. S. 

Primetio sam da mi je stavljen neki italijanski EGR, a ne nemacki Pierburg.

Ja sam pre blikiranja imao taj problem. Kad ga držiš na 2000o/min,konstantno, kao da blago podrhtava,kao da jedva primetno trokira!U svim ostalim režimima rada,sve normalno. Nakon zatvaranja EGR-a,anomalija nestala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što reče gore može i da bude sto k....a, ali to seckanje najviše liči na EGR koji ne otvar dovoljno brzo i secka. na konstntnom gasu od  1500 do 200 obrtaja secka. Da je moj ja bi ga zatvorio, a ti s obzirom na to da si stavio nov EGR možeš i da tražiš da ispitaju i taj novi da ne pravi probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba da zatvori. Problem nastaje kada ne zatvara / zaglavljuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

isti problem(isti simptomi), isti proizvodjac erg ventila...da li je neko uspeo da otkloni kvar?

 

to jest da li je kvar ili nesto sto ce se ponekad javljati ali ne utice na ispravnost automobila?

 

Inace juce sam za ovu pojavu pitao Gorana u servisu..nisam znao kako lepo da mu objasnim..ako cita sad mu je sve jasno:)

Edited by Nikola1978

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blokirao sam ventil. Problem resen. Nisam bio za to, ali kada sam video kako se auto ponasa bez egr-a, nisam imao dilemu. Preporucujem svima da urade isto. Samo jos da vidim kako da izvucem pare koje sam dao za nov ventil  :2guns:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ispratio prilično brzo se pojavljuju i nestaju na polovnim automobilima. A verovatno će doći dan kada neće više moći da se skidaju katalizatori, zatvaraju egr ventili i ukida dpf, ali dok imamo mnogo gore zagađivače, Knez Petrol gorivo sa kojim se buši ozonska rupa i ostale gluposti mislim da je sasvim realno zatvoriti egr i uživati u vožnji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da mnogo stvari treba da se resi u ovoj drzavi,tako da je zatvaranje egr ventila i svega sto si naveo,najmanji problem. Kada dodje do svega toga,imacemo para da vozimo avione,a ne da razmisljamo o zatvaranju egr ventila. Do tada bez razmisljanja i trunke kajanja,uvek cu zatvoriti egr ventil i uzivati u vonji ;)


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo ja da se javim, vec sam zavrsio posao :D

skinem map kad ono katastrova, poprskam ocistim cela operacija 10minuta najvise

krenem da skidam crevo sa egr kad ono plocica :) :) :) egr zatvoren. Skinem plocicu i crevo i cudno ali istina egr u opste nije toliko garav. 10Min posla

skinem klapnu, nije tesko, ima samo jedan sraf malo zeznut, ali dobro. Klapna malo garava nista strasno, ocistim fino sve, skidanje i ciscenje 15min. Onda krenem da vratim sve nazad kad ono ispade mi sraf negde oko motora! Trazenje srafa jos 15min! Da se sve sklopi nazad treba oko 10 minuta tako da za celu operaciju max 1h

da li cu nesto primetiti? Pa ne. Egr je bio zatvoren, klapna nije extremno prljava bila jedino map ali mislim da ipak ovom akcijom necu nista ocigledno dobiti.

cxc400.jpg cxc401.jpg cxc402.jpg

cxc403.jpg

 

Gledam ove radove i videću sutra da se malo izigram sa EGR-om , pločica spremna / čeka se zahlađenje.

 

Koliko sam video onu moju klapnu i MAP

 

DSCN3044.jpg

 

kod mene stanje i odlično. Klapna malo zauljena , samo krpom prebrisao. MAP lako očistio, sad samo da prođe ovaj tropski talas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj MAP je bio u sličnom stanju kao kod Kolege Jankovića (pre blindiranja EGR-a). Nakon čišćenja i blindiranja,motor lepše radi i ima bolji odziv na gas! I više nikad neće biti te smole i mazuta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kad se izmešaju uljne pare i obogaćeni izduvni gasovi dobije se ova fina lepljiva crna masa. 

Očekivao sam kod mene u leptiru karakondžule, međutim bilo samo zauljeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...