Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

Ovo su sve čiste gluposti. Čak i suprotno kako se tvrdi, EGR ne podiže temperaturu u cilindru (brate, kako može nešto što negativno utiče na sagorevanje da podiže temperaturu sagorevanja?). Poenta EGR-a je da smanji temperaturu sagorelih gasova u cilindru, čime ne ne stvaraju otrovni oksidi azota. Znači, svrha EGR-a je čisto ekološka i ništa drugo. Neću da tvrdim ništa, jer nisam stručnjak, samo vrlo informisan korisnik motornoga vozila i ljubitelj automobila, ali ne vidim vezu EGR i turbine, jer je u pitanju toliko mala količina gasa koji usisava, da neke drastične uticaje na izduv zapravo nema.

On dozira vraćanje gasova u cilindar u izračunatoj meri po kojoj redukuje temperaturu u cilindru. Za samu dugovečnost sklopova nešto ne verujem da ima uticaja, jer je dizelka i tako u principu hladna, tj više ima problema da se zagreje nego da se ohladi, za razliku od benzinca.

Ako vam je sve to ispravno, EGR, DPF, katalizator ili bilo šta četvrto što je tu zbog radi ekologije, ne dirajte ih. Ako crkne, zavisno od isplativosti treba zameniti ili popraviti. Ja sam bio na pola da zamenim EGR sa novim na Alfi, pošto je glavio i kasnio, ali čovek (Novaspeed) mi je o istom trošku izbacio DPF i zabravio softverski EGR. DPF je suludo skup deo za zamenu, tako da će teško bilo ko da se odluči za zamenu, pre će ga izbaciti. U nekom trenutku će i kod nas doći ekološki zakoni, ali do tad će i kvalitet goriva morati da se podigne na adekvatan nivo. Dotle, slobodno vadite DPF. Svakako takav automobil barem 10x manje otrova izbaci iz sebe nego krševi stari 20 i više godina kakvih su pune ulice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto je nizda rekao to je tolika mala kolicina gasova koja se vraca u motor da nema nikakvog uticaja. Meni je crkao EGR par meseci kako sam kupio auto. Blokirao sam ga i tako vozio gotovo 2 godine. Onda sma se istripovao kako zimi slabije nabija temperaturu posto je blokiran i kupim polovan. Namestim sve i shvatim da potpuno ali bukvalno popuno isto dolazi do radne kao i kada je blokiran. Barem mi ne svetli vise lampica na tabli :) posto je to problem kada se blokira na multijetu. Ako se ikada desi da opet crkene sigurno necu kupovati ponovo nego blokirati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo meni je pre neki dan blokiran EGR jer nije zatvarao i efekat je kao da sam seo u drugi auto, motor vuče snažno iz malih obrtaja a iza mene planinski vazduh umesto dimne zavese :). I da potvrdim sledeće, kazaljka za temperaturu stoji gde je bila i ranije, a motor se zagreva isto kao i pre. Što se mene tiče mit o EGR što se tiče tih aspekata je razrešen. I još nešto, bilo je potrebno samo 15k km našeg goriva da se EGR pokvari (a sipam na mol-u) dok je 250k km u Italiji je radio bez mane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije moguće da se pokvario za 15km našeg goriva, kakvo god da si sipali. Ja sipam na Molu već skoro 5 godina bez izuzetka i EGR radi savršeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I kod mene se zaglavio jako brzo nakon kupovine kola. I znam sigurno i zasto posto nakon skidanja on je toliko oksodirao i zapekao da nisma mogao da verujem. I sve je to posledica dugog stajanja na placu. Ne samo na placu nego i na carini ovamo onamo. Kod mene je guma na brisacima bukvalno ostla na staklu kada sam ih upalio. Auto kada vozis, kada ventil konstantno radi kada se zagreva i hladi nema sanse da tako zapekne. Stajanje ga ubija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas sam gledao potrošnju na leru nizbrdo ali evo priče vezane za EGR kako se ponaša u toku vožnje.

EGR kad sam krenuo onako ladan (koliko može na 36 C) otvarao je u vožnji oko 12%, kad se zagreje (dijagnostika pokazuje 82 C-kazaljka vertikalna) u vožnji otvoren 1%. Dok recimo stojim na semafuru motor na leru EGR otvoren 46% , čim krenem zatvori na 1%. Na usponu trećom vozim svo vreme 1% i tek pri vrhu uspona otvori 13% i recimo posle 100-tinjak metara ponovo 1%. Koliko sam provalio EGR najviše otvara na leru i kod jačeg opterećenja (kao što Nidža napisa) da smanji temp izduvnih gasova (jer pri velikim temp rastu koncetracije NOx gasova). Ono što sam našao; EGR brine da temp sagorevanja ne pređe optimalnih 1800 C i pomaže da se zadrži optimalna temp sagorevanja (verovatno ono otvaranje na leru dok stojimo). Našao sam i podatak da EGR navodno pored smenjenja snage i povečava potrošnju 3-6 % što navodno fabrike ne priznaju (sve zarad ekologije).

Ovakav lim ide za blokiranje

EGR_lim.jpg

i na koju poziciju A ili B ili obe?

egr_1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se i ja prikljucim imam sledeci problem,kada stisnem gas auto sporije ubrzava do nekih 3000obr. iznad toga odlicno ide.Zatvorio sam egr ventil danas ali nisam nesto drasticnu razliku primjetio.Inace radi se o Marei JTD,110ks.pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Turbina nonstop radi dak radi motor, pokreću je izduvni gasovi. Kod Stila naveći obrtni momenat a i pritisak koji stvara turbina pri 2000 obrtaja, negde od oko 1700-1800 obrtaja jurne ko lud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene se isto tako osjeti razlika kad povuce ali ne nesto drasticna,cuje se zvuk al da te "zalepi za sediste" to ne.

Da li vam je poznat naziv dela koji se nalazi sa zadnje strane motora u blizini filtera goriva u njega se ubadaju tri tanka creva,cemu on sluzi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pumpa_vp_filter_velika.jpg

ako misliš na ovaj deo nemam blage veze ali izgleda da se u njemu sjedinjuju svi povratni vodovi (od plastike).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj deo se nalazi ispod egr ventila tacnije,mislim da je boca za vakum sa pumpicom,da li vam je to poznato

Edited by Acomarea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam danas blokirao egr. Razlog su bile neprijatne vibracije na leru. Posle zatvaranja vibracije su svedene na zanemarljive! Pre zatvaranja imao sam osecaj da ceo motor na leru ide napred - nazad, onako na sitno i ljulja ceo auto. Sada je sve ok.

Ali u isto vreme sam zamenio ulje, mada mislim da to nije uticalo na vibracije.

Za blokiranje egr-a sam isekao lim od selenije, sta mislite, jel to tanko?

Inace bio je prljav naravno, ali ne nesto mnogo, osovinica se slobodno kretala, bez zapinjanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozda samo tripujem, ali cini mi se da nekako mekse radi (to vec ima veze sa novim uljem), i malo bolje povlaci! Sutra ce da dobije i nov filter vazduha, da dise punim plucima, zasluzio je puntitj :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje povlaci sigurno zbog zatvorenog EGR ventila, a lim od selenia moze da progori veoma brzo i da upadne u usis, treba napraviti od sto debljeg lima, ja sam isekao cini mi se kuciste od starog napajanja i skoro sam skidao samo da proverim sve je ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo - Imao sam problema sa snagom motora, posebno na usponima (preko Iriškog Venca, penjanje na Zlatibor i slično), prvo sam očistio sve što savetuju - protokomer, MAP i EGR. Snaga se manje-više vratila, ali je problem crnog dima ostao. Majstori su mi svašta nešto predlagali, testirali, čak i da moram očistiti izduvnu granu, auspuh itd. Samo jedan majstor mi je rekao da prvo zatvorimo EGR pa da vidimo da li treba još nešto. EGR zatvoren pre 15-tak dana po preporukama na ovom forumu. Od tog trenutka kao da mi se automobil preporodio, nema više crnog dima, vuče kao lud, sa temperaturom nisam nikad ni imao problema, pa nemam ni sad. Videćemo dalje šta će biti, ali zatvaranje EGR-a mi je drastično poboljšalo performanse, pa pretpostavljam da je posle čišćenja radio, ali ne kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle citanja odredjenih clanaka o EGR shvatio sam da je to ustvari sistem za iskoriscenje izduvnih gasova za hladjenje eksplozivne smese i redukciju emisije izduvnih stetnih gasova. Moze da trese motor na leru ako je zaprljan itd... Ja bi to da ocistim pre nego da blokiram. Jer nije dzabe stavljen u auto ako treba da se blokira.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam ga detaljno ocistio, ali kako se on sastoji iz dva dela, moguce je da elektronski deo pravi problem, pa sam mehanicki deo ne radi kako treba. Ipak su ovo automobili koji su 10+ godina stari, presli 300.000+ km, a sto su duze vozeni kod nas, znaci da su vise maltretirani razlicitim (losim) gorivom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se ipak nadam da je moj ventil kolko tolko ostao ok da ne mora da se blokira, pa bi da probam da ga ocistim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...