neshaoct 9592 Posted November 1, 2011 Različit je njegov EGR (TD motor) u odnosu na tvoj (JTD). Pojednostavljeno rečeno, sve što na tvom motoru može kada je EGR u pitanju, kod njega ne može. Quote Share this post Link to post Share on other sites
s.dragan67 0 Posted November 1, 2011 Bosim je u pravu zatvoren mi je ventil i pali mi se lampica od sistema za ubrizgavanje ma resio sam skinucu ventil ocistiti pa cu videti. Jos jedno pitanje kako da ustanovim posle ciscenja da li je ispravn ili ga treba menjati i zna li neko kolika mu je cena Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted November 1, 2011 U ap sportu 18000 dindzi za punto 1.9JTD! Sica,a? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted November 1, 2011 Tesko zatvoren EGR moze da pravi problem sa performansama. On se u svakom slucaju zatvara automatski kada je ispravan u svim jacim rezimima rada motora. Otvoren je samo pri niskim obrtajima i ekonomicnoj voznji - odrzavanje konstantne brzine npr.Ta marea ima neki drugi problem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 1, 2011 Bolje je ne ici kod majstora, ja sam sebi konacno dokazao da kod majstora treba ici na redovan servis i kad auto stane (ne daj Boze). Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted November 1, 2011 Ne znam kako je kod TD-a ali kod većine CR motora EGR je otvoren uglavnom ispod 2000RPM, međutim otvara se i u rešimu visokih obrtaja. Svakako mislim da to može bez problema da se softverski sredi i eventualno da se zatvori limom ako je zaglavljen u nekom poluotvorenom položaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
s.dragan67 0 Posted November 1, 2011 Stvarno nisam pametan ali su kod mene ispoljeni simptomi koje je Bošim opisao ako konstanto vozim jednom brzinom odnosno ne pritiskam pedalu gasa nekoliko sekundi nece da povuce kako treba kao da je ugusena ali ako se vozi ostro znaci gas patos i išaltam od prve do pete nikakav problem nema vuce ko zver za tren ulazi u crveno i nema dima. Izvršio sam zamenu one dizne sa kablićem i to nije dalo rezultat protokomer sam gledao jeste unutra malo zaprljan ali neko rece ako klapna nema otpora da nista ne diram razmisljao sam da proverim i pumpu u rezervoaru kakav joj je pritisak ali ću sutra čim svane da skidam ERG i da mu probusim rupicu na zaptivki Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted November 1, 2011 Pumpu u rezervoaru nemas. Iako si otvorio EGR da li si siguran da on obavlja funkciju? Treba proveriti rad aktuacionog ventila, stanje vakkum creva i ispravnost ventila na izduvnoj grani. Quote Share this post Link to post Share on other sites
s.dragan67 0 Posted November 2, 2011 kako to da proverim sad se spremam za napad na EGR Quote Share this post Link to post Share on other sites
stilo jtd 1 Posted November 4, 2011 Meni je vec vise od godinu dana blokiran EGR stavljena je metalna plocica i nisam imao problema nikakvih! Citajuci neke teme na netu nasao sam da zbog toga sporije dostize radnu temperaturu i da cak ima i grublji zvuk motor i tako ja danas skinem plocicu samo....auto puno,ali puno ljepse radi s tim da nece da ide! Nisam imao vremena da ga skidam skroz,jer vjerovatno se nakupilo dosta cadji i prljavstine kako je bio zacepljen pa cu sutra to pokusati pa da vidim sta se desava onda,jer mi se mnogo svidja kako radi motor kad nije blokiran! :thumbsup: Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreculj 0 Posted December 1, 2011 Pozdrav,Posto sam promenio protokomer (kupio nov neki Nemacki) i kada sam ga zakacio auto je posle nekih 200-300km poceo mnoooooogo slabije da vuce i onda odjednom povuce i tako u nedogled, kada otkacim protokomer auto ide, vuce,... Pomislim da je protokomer neispravan (pa pre nego što ga zamenim) i kod majstora resim da očistim EGR ventil kad ono tamo blagi užas, pošto nikako nije hteo da radi kako treba BLOKIRAN je. Protokomer ponovo zakačen i auto pali kako bi i trebao da pali jedino sto sam primetio da kada je hladan motor slabije dobija gas ali kada se zagreje na neku radnu temperaturu sve radi ok. E sada je pitanje da li je mozda i protokomer u nekom dogovoru sa EGR ventilom i nece da mi dozvoli da motor "luduje" dok se ne zagreje ili sta je vec. Kada je protokomer otkacen sve radi lepo i na hladnom i na toplom motoru ALI kada je otkacen motor mnoooogooooo teze upali ujutro na minusu nego kada je zakačen, što je i logično (pošto zna da je napolje minus) onako ima neku srednju temperaturu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pestandex 0 Posted December 17, 2011 Ja sam moj morao da očistim na Cromi 1.9 16v multi jet 2005.Čitam da mnogi pominju da li javlja grešku multi jet, ja potvrđujem da kod mene javlja. Egr ventil se proverava u radu motora (kod mene). Ako špulna EGR dobije napon da otvori ventil, a mehanički deo EGR to neizvrši, sasvim je normalno da ECU to primeti i odreaguje prestankom kontrole rada EGR. Normalno EGR se kontrolisano otvara, strujom od ECU, i to samo u onom procentu koliko to ECU zahteva u tom momentu. Kada dođe do isključenja rada , tj. kontrole rada EGR, isti ostaje zatvoren trajno, jer ga opruga drži u zatvorenom položaju. Nema siptoma kvara, auto radi normalno, i neostaje se na putu.Moja pretpostavka je da ECU prati MAF i MAP u momentu slanja komande za otvaranje EGR, i odma provaljuje da isti neradi, ili je blokiran. Sve ovo provereno na Cromi 110kW, možda kod drugih radi drugačije. Ali da skratim pošto je o EGR toliko ranije.Vozio sam sa neispravnim EGR ventilom, tačnije njegovim upravljačkim delom, nekoliko stotina kilometara. Nebi možda ni proveravao, ali sam načuo da kada je na multi jetu, neispravan EGR, neće se vršiti regeneracija DPF-a. Kad sam okačio ELM327, ima šta i da vidim, DPF na 108% začepljenja.Regeneracija se nije odradila ijako je imalo uslova za to (auto put, 3000rpm duže vreme, radna temperatura).Kada sam uspeo da osposobim EGR, odradio sam prisilnu regeneraciju sa ELM. Sadar regeneraciju radi normalno sam u vožnji, mada dosta često(nafta je krš). To sa naftom je druga priča.Šta mislite, da li je moguće da zatvaranje EGR može dovesti do uništenja skupog DPF-a. Ako je tako, ne treba se igrati sa multi jet-ovima, koji nose DPF. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petza 1 Posted December 27, 2011 (edited) E ovako danas sam blokirao Egr posto su me u servisu necu da imenujem ubedjivali da ne moze kod multijeta da se zatvori prijavljuje gresku ! Princip je sledeci motorni deo egr-a se odvoji od mehanickog za 5mm i on onda "gura" u prazno ,izmedju meanickog i motornog dela stavi se dihtung otoran na temperature u mom slucaju 5komada posto je debljine 1mm koji se isece po dimenzijama ventila ! Vozikao sam do malopre auto cini mi se da malo bolje vuce ne prijavljuje nista na tabli Ovu sliku odstampati i prema njoj secji dihtung deo u sredini se isto sece kako bi mogla ona poluga da gura u prazno Znaci poenta je da ventil ne udari u nesto lim npr kad se stavi onda prijavi greskusutra slikam kako to izgleda na autu. Pozdrav Edited December 28, 2011 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
pestandex 0 Posted January 9, 2012 @ petzaima li kakvih informacija novih što se tiče EGR kod tebe? Ne mislim da je bitno da postoji ta rupa koja dozvoljava šetanje osovine. Ako je EGR sa priključkom sa 2 žice, zar nije lakše bilo samo raskačiti konektor EGR-a tako da osovina ostane u mestu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petza 1 Posted February 22, 2012 Otkacis konektor i imas gresku egr-a na dijagnostici ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted February 24, 2012 E ovako danas sam blokirao Egr posto su me u servisu necu da imenujem ubedjivali da ne moze kod multijeta da se zatvori prijavljuje gresku ! Princip je sledeci motorni deo egr-a se odvoji od mehanickog za 5mm i on onda "gura" u prazno ,izmedju meanickog i motornog dela stavi se dihtung otoran na temperature u mom slucaju 5komada posto je debljine 1mm koji se isece po dimenzijama ventila ! Vozikao sam do malopre auto cini mi se da malo bolje vuce ne prijavljuje nista na tabli Ovu sliku odstampati i prema njoj secji dihtung deo u sredini se isto sece kako bi mogla ona poluga da gura u prazno Znaci poenta je da ventil ne udari u nesto lim npr kad se stavi onda prijavi greskusutra slikam kako to izgleda na autu. Pozdrav I šta je konačno bilo sa ovom izmenom? Kako radi? Ako je uspešno, podeli to sa nama? Ako nije, reci da ne radimo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Veki 8 Posted February 25, 2012 A sta ako je egr zaglavio na pola onda dzabe otkacinjes konektor ,po meni opet kazem ociistis dobro vratis sve na svoje mesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Petza 1 Posted February 25, 2012 Kod mene je radio egr samo sam hteo da probam ovo sto su Italijani radili ,i radi . Al i ja bi ga radije cistio jel mi lepse kad vidim da je sve fabrika ,ali jel zna neko da objasni kako je najlakse skinuti egr na 1.3 mjt ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Deki91La 0 Posted April 6, 2012 koliko treba da bude debela plocica za zatvaranje egr-a,jel moze bilo koji lim ili mora celicni lim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted April 6, 2012 Pa bolje malo deblji tipa kuciste od napajanja sa racunara, jer ako stavis onaj od limenke od selenije progorece ti i uleteti u usis ili mozda i vrati dole u turbinu ili interkuler. Deblji ne moze nikako da skodi, ali ne znam kako funkcionisu ti EGRi na modernijim motorima, kod mene je cist mehnicki, znaci zatvoren skroz bez i jedne rupice i auto mnogo bolje ide i dosta manje dimi. Ranije je ostavljao crne linije na putu kada ga ispeglam a sada ne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bsp 0 Posted April 20, 2012 Zdravo svima,ovo je moj prvi post i unapred se ispricavam zbog greske u mom jeziku iz razloga sto sam iz makedonije i ne znam bas dobro srpski.Nadam se da ce mo se razumeti . Hvala.E sad za ovoj temi, na jedan forum sam procitao da su se zalili na povecanoj potrosnji.Tip je rekao da ima Bravu 1.9 jtd i da mu prije trosila 6 - 6.5L na 100km, i da mu se pre neko vreme potrosnja povecala na 9.5-10L na 100km. Kaze da je izmeri to par puta.Dakle kaze da je otisao u neki servis i da su mu rekli da mu je EGR zaglavljen, i sad kad su ocistili EGR da se potrosnja vratila ko prije.Meni zanima je li EGR ima ikakvu vezu sa potrosnje i da li ta razlika moze biti tolika? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 20, 2012 Ima veze sa potrošnjom, ali ne toliko... EGR je ionako zatvoren 95% rada motora. On je otvoren dok je motor hladan, tj. dok nije na radnoj temperaturi. Kada motor dođe do radne EGR se ionako zatvara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted April 24, 2012 ja sam na bravi JTD blokirao EGR i potrosnja mi je 6-6.5l,kao i sto je bila...u pitanju su nijanse koje ne mogu da se osjete Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted April 24, 2012 Samo kad je neispravan treba ga zatvarati. Ispravan ne utiče na performanse. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted June 11, 2012 Čitam danas na hrt alfa forumu i naletim na ovaj postAko je to tačno onda bolje prati EGR. Quote Share this post Link to post Share on other sites