Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

Moguce, ali ipak malo verovatno, jer bi velika slucajnost bila da crkne termostat bas u momentu kad sam blokirao egr :yes

Dok egr nije bio blokiran sve je bilo u redu. Temperatura se, po meni sasvim normalno, dizala i bila zakovana na polovini, bez obzira na nacin i trajanje voznje, ni makac od sredine.

Kad sam ga blokirao poceli su problemi.

Sad kad nije skroz blokiran, nego ima one tri rupice, temperatura padne malo ispod pola, ali ne ide citavu crticu dole. A kad ga cepam onda se popne do polovine. Mislim da kod ime ipak uma uticaja da li ventil blokiran ili ne.

No svakako, hvala na sugestiji, a ja cu gledati da pregledam i termostat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat je lako prekontrolisati, stegnes velikom stipaljkom za creva vod od termostata prema hladnjaku i probas da li se lako ugiba .Ako se lako ugiba i vraca znaci da termostat ne drzi vodu . Naravno stiskacec deo creva od stipaljke ka termostatu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zatvorio mnogo EGR ventila i nikada problem sa radnom temperaturom.ako nemas stipaljke pri ruci kad upalis auto dok je hladan vidi ako se oba creva sa hladnjaka greju priblizno isto onda ti je termostat sigurno zaglavio na otvoreno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je na Alfi promenjen termostat, blokiran EGR i sad mi malo sporije stize do radne temperature, ali smatram da je to i normalno.

Na Stilu je bilo isto, ali je zakucavalo tacno na 90, dok kod Alfe zakucava malo ispod.

21112009.jpg

Mozda jos milimetar prema 90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

odradio i ja jos prosle godine na mom autu i slicno ponasanje kao kod dragona

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miki, burazere, da ti slučajno nisi i meni blokirao EGR greškom onomad kad smo remontovali alternator i menjali ulje? :D

Stvarno mi se čudno ponaša termostat, na 75 je pri gradskoj vožnji kad je grunula ova zimoća, ali kad ga opletem po otvorenom putu laganezi 90-100, dostigne radnu temperaturu. Možda ne svih 90, ali 85-88 sigurno. Baš sam zbunjen...

Što se otvorenog puta tiče, oduvek je bilo tako, kao kod Dragona na Alfi, ali po gradu nije spuštao, bio je negde oko pola.

Share this post


Link to post
Share on other sites

au bre EGR nema veze sa radnom temperaturom jedino se motor malo sporije zagreje za nijansu nista drasticno.ne secam se vise kome sam zatvorio EGR mozda si i ti natrcao u klub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatvorio si egr kod mene ali nemam problema sa radnom temperaturom,ali isto tako i nemam pokazivac temperature. :p:P:p:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
au bre EGR nema veze sa radnom temperaturom jedino se motor malo sporije zagreje za nijansu nista drasticno.ne secam se vise kome sam zatvorio EGR mozda si i ti natrcao u klub

:D Pretpostavljam da nisi jer nismo ništa o tome pričali, tj. ne znam koji bi razlog bio da diraš tu stranu motora kad je gekno alternator i menjano ulje i filtri. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako je kontrolisan map i bio pun onda se obicno zatvara ali ako ti tako kazes da nije radjeno jer ne znam napamet dok ne zavirim u komp u servisu

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ne bih voleo da udishem chadj, pa isto nisam priredio ni svom autu :D

da zivimo u boljem svetu u kome se trosi kvalitetno gorivo chistio bih EGR bez razmishljanja.

JASAMSAVAMA (njkv ACA)- Skroz se slažem. Manite se tog EGR-a, to i na mečkama zatvaraju posle 100.000- ne biva da funkcioniše kako treba, motoru ne pomaže u radu uopšte, jedino što deo čadji izbacuje u spoljašnju sredinu. A kad ne funkcioniše kako treba (a uglavnom preko 100.000 ne funkcioniše), bolje ga je ukinuti nego da pravi haos u motoru. I ne pomaže u bržem zagrevanju motora.zabluda je to. Sopstveni otpad da potpomogne bržem zagrevanju... nema šanse!

o primeru perforisanog blindiranog dela EGR-a sam čitao mnogo (na bosanskim sajtiovima - bella machina), medjutim, bez tehničkih detalja o ispitivanju ovakvog "poluzatvaranja" ovog EKOLOŠKOG ventila.

Mislim da treba da se pomirimo sa nekoliko činjenica:

1. Vozimo vozila koja su žestoko prešla 100.000 km. Verovatno će mo ih voziti još toliko.

2. Motor od 150.000 km. nema sagorevanje isto kao i motor od 30.000 km. (i ako mi je kompresija ista)

3. EGR ne može da izdrži više od 100.000 jer trpi koroziju i kalcifikaciju svih glatkih površina, osovene leptira koje se ne mogu do perfekcije izčistiti. Zamena za novi EGR rešava problem, ali kratkotrajno jer izduvna smeša nema iste karakteristike kao i kod novog motora, pa dolazi do vrlo brzog poremećaja i novog ventila.

Nemam nameru da bilo kome solim pamet, naravno, nikom ne preporučujem da blokira ovaj deo motora ukoliko mu ne pravi smetnje, medjutim ukoliko pravi - ne vidim drugo rešenje jer nefuncionisanje ovog dela motora ozbiljno ugrožava njegove vozne osobine, a time dovodi i glavu u pitanje.

PS. Moj EGR ventil nije blokirao TIM SERVIS, nego ovlašćeni distributer i uvoznik FIAT LANCIA vozila!!!

Edited by Damjanović

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam takodje zatvorio EGR sa limom od prohroma 1mm, i poprilicno su mi se popravile performanse auta, tj. brze i bolje prima gas, i nema vise onog nenormalnog crnog dima cim malo nagazim na papucicu... a da i verovali ili ne pre zatvaranja egr-a jedva sam savladao par uzbrdica na Zlatibiru :huh: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešto rezonujem, možda nije loše da se to jednom godišnje i proveri - a po potrebi zameni. Svi oni cevovodi su od ozbiljnog ćelika (kod mene rebrastog, sa još nekom azbestnom čarapom preko), što ukazuje da usijani gasovi tuda šetaju. Ako šerpa može da progori, zašto ne bi mogla i pločica!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatvorih i ja danas EGR ventil. Usput sam ocistio i klapnu (leptir) gasa. EGR je zatvoren plocicom od cca. 1mm

Klapna je bila dosta prljava, puna garezi, skinuta je skroz sa auta i detaljno ociscenja. Koristio sam ABRO Carb&Choke Cleaner

Prije ciscenja:

img0062al.jpg

img0064av.jpg

Nakon ciscenja:

img0065as.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

pozdrav svim ljubiteljima FIATA!posedujem punta 1.3mjet 2006 godiste.u poslednje vreme mi se cesto pali lampica check engine,kada odem na dijagnostiku tamo mi kazu da mi je bio zaglavljen egr ventil.pa vas molim stavite neku sliku gde se nalazi egr i kako se cisti!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciscenje EGR-a ima veoma kratkotrajan efekat. Posto kod MTJ motora za razliku od JTD-a ne moze da se zatvori bez posledica, tj. da ti se ne pali lampica mislim da je zamena istog jedino resenje, za sada, dok serviseri ne pronadju nacin da ga "zahebu".

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa, zavisi koliko vozis auto :)Ja ga vozim svaki drugi-treci dan i to ne mnogo tako da bi meni ciscenje bilo verovatno malo dugotrajnije resenje + jako volim da radim sam te stvari ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat - driver, da li ti auto dimi nakon ove operacije?

Ja sam čistio komplet usis, a EGR nije zatvoren. Jedino sam primetio da dimi kao "tenk". Mnogo više nego pre čišćenja....da li neko zna zašto?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ti nije nesto u redu sa sagorevanjem? Kako vuce?

Btw, pre neki dan idem uz Kosutnjak i ispred mene taxi Stilo JTD. Nikada u zivotu nisam video da neki auto tako dimi. Morao sam da usporim jer je bilo nemoguce voziti iza njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E tako je moj auto dimio dok mu nisam sredio EGR. Kad sam ga uvezao bilo sve ok, vukao ko sasav, malo trosio, nije dimio. E onda sam na jednom nakon tocenja goriva osetio da mi gas propade na par sekundi. Onda je ovo pocelo sve cesce i cesce da se dogadja, auto gubio snagu, i dok ne prokine iza njega gust crni dim, onda primi gas dim nestane i sve bude ok. Bukvalno mi se za 500 km, EGR zacepio skroz. POsle zatvaranje EGR ventila sve se vratilo u prvobitno stanje, dim nestao, auto opet poceo da vuce normalno, potrosnja se smanjila. E sad da li je jos nesto ciceno usput kad je egr iskljucen to ne znam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo jedno pitanje za majstore :thumbsup:

Auto dok mi je hladan mnogo dimi i slabo vuce kad mu dam gas,cim digne temperaturu vuce normalno i ne dimi :question: Pretpostavljam da je EGR jer je on otvoren dok je hladan,a cim se motor ugreje on se zatvara.

P.S. EGR sam zatvorio pre jedno 2 godine,moguce da je lim izgoreo.

Edited by ChobbyNS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat - driver, da li ti auto dimi nakon ove operacije?

Ja sam čistio komplet usis, a EGR nije zatvoren. Jedino sam primetio da dimi kao "tenk". Mnogo više nego pre čišćenja....da li neko zna zašto?

Nista specijalno, samo na punom gasu prvi put izbaci malo crnog dima. Onda vise ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji materjal se pokazao kao "najsigurnijim" za blokiranje ERg-a i koja je debljina chepa potrebna za "miran san" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Materijal je prohrom lim. Možda najbolje od konzerve za sardine...On ima atestiran kvalitet, ne rdja, otporan je na sumpor okside...jedino što treba da se proveri svakih par godina da nije progoreo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...