@bane@ 102 Posted September 26, 2015 (edited) https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=8&cad=rja&uact=8&ved=0CD0QFjAHahUKEwj89bvjk5XIAhULECwKHTTaD1k&url=https%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FExhaust_gas_recirculation&usg=AFQjCNGUnbgxsjEZKmzfKdFgG0zGIxfY_g&sig2=34O07IUymFqzexhL7lsgzAI ovde na Wikipediji pise i dobre i lose strane Egr e sad ga jebi Edited September 26, 2015 by @bane@ Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 26, 2015 Pod dužim opterećenjem otvara. Pisao sam.Čak i ne mora da bude pun gas i tada otvara za određeni procenat.Kad se digne temperatura u komori za sagorevanje dolazi do formiranje azotnih oksida zato EGR otvara i ubacuje se određena količina ohlađenih izduvnih gasova.Sigurno se koriguje i ubrizgavanje u skladu sa tim.Meni EGR savršeno radi i po zatvaranju niti jednu grešku nije prijavio. Pre zatvaranja sam primetio određenu lenjost dok je motor hladan, pri opterećenju znao je nekad da se oseti mali pad snage i još par stvari koje sam primetio i sada se me mogu setiti. Sve to je nestalo po zatvaranju EGR-a ali se pojavilo nešto kasnije postizanje radne temperature i veće dimljenje. Dokaz sa aktivnim i nezatvorenim EGR-om. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted September 26, 2015 Marko...mnogo si zaludan bre Jeste, ima logike da se sa zatvorenim Egr-on viss prlja Dpf, ali samo onima koji ga nisu skinuli! Vozi bre ta kola i ne razbijaj glavu glupostima kao sto je Egr ventil. Toliki kilometri su predjeni kod svakoga od nas ( dizelasa) sto u komercijali, sto ovako, i ovde i u svetu ( da , i tamo ga zatvaraju) i nikom nije crko motor zbog Egr-a. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted September 26, 2015 Zatvoris EGR, skines DPF, pogasis go*na softverski, eventualno cipnes i uzivas... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted September 26, 2015 Ma ne opterećujem se bre nego reko da naučim nešto....vi bi samo čupali nešto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted September 26, 2015 (edited) Jes' da JTD nema DPF, ali ovoga vozim vise od 8 godina sa zatvorenim EGR, samo prede i dan danas. Prva intervencija uz veliki servis cim sam ga uzeo je bio zatvaranje djubreta iako je auto bio star malo jace od 4 godine. Na HDI takodje (kod njega se pneumatski otvara, a ne elektro kao kod nas).Da uzimam bilo koji noviji MultiJet (1.6 ili 2.0, nebitno) ne bih ni sekunde razmisljao, EGR off, DPF off . Samo mi jos fali da me je*e sa regeneracijama. Edited September 26, 2015 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted September 27, 2015 Oni koji na jtd imaju egr, nije zgoreg premostiti i hladnjak, tj. razmenjivac izfuvnih gasova koji ume da propiski vremenom ili se od izduvnih gasova nakupi garezi pa ume da ubaci tu garez u rashladni sistem i daje lazne znakove kojecega, gubi vodu, nabija ostatke gasova u izduv pa testovi na dihtung glave sa tecnoscu umeju da daju lazne rezultate kada ih nema. Na statijim JTD redje, ali na 16v i mjet umeju da prave zajebanciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vladaa 0 Posted September 29, 2015 Pozdrav svima, novi sam na forumu tako da se nadam da mi necete zamjeriti ako napisem koju gresku... )Procitao sam komplet ovu temu o blokiranju EGR ventila, tako da sam shvatio u sustini cemu sluzi EGR.Imam Mareu 1.9jtd 81kw, prije mjesec dana pocelo mi se desavati od jednom da kada stojim u leru npr. na semafori i hocu da krenem i izgubim gas na odrpilike 3-8 sekundi , gas u podu ali auto ne reaguje posle odredjenog vremena (3-8sek) "povuce" i sve ok, nekada se i ugasi kada ga palim vergla auto i stresa se kao da nema goriva i posle nekoliko sekundi verglanja upali i sve ok, takodje u velikim brzinama na laganom gasu manjim obrtajima nekada izgubi gas, opet posle par sekundi dodje.Shvatio sam da EGR u tom periodu radi pa sam ga blokirao, sada je sve OK nema problema sa gasom a koliko vidim da manje i pusi.Zbog cega se to desava kada je EGR "odblokiran" ? Da li je "otislo nesto" ili EGR sam od sebe pravi problem (u to podrazumijevam lose gorivo, pa time i izduvni gasovi i gusi motor)?Da jos kazem da sam EGR ventil cistio prije 2 mjeseca, ali ne detaljno vec ono nagrubo izvadio vece komade prljavstine... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dilema 1 Posted October 2, 2015 Moje iskustvo je sledeće, počeo je se da gubi snagu, sumnjao sam na mali milio stvari.Prije par dana počeo je da se gasi auto, zamijenim filter goriva, danas neće da upali nikako, skinem EGR danas kad ono smola i ugalj unutra.Skinem ga jer auto nije htijelo da upali, odvezem do majstora da ga zatvori javljam rezultate, ali pčekujem preporodjeno auto.U posljednje vrijeme je znao da se ugasi kada krećem, gas nije prihvatao.Javiću kakvi su rezultati, ali očekujem preporodjen auto.E sad da li bi trebalo očititi usis i MAP? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted October 2, 2015 Pa ako je ugalj i smola na EGR-u, očekuj da je i usis i MAP takav. Usisna grana je ozbiljan zahvat, a MAP očistiti nekom lako isparljivom tečnosću (brake cleaner ili sl.) Mada, nisam siguran da zbog svega navedenog neće da pali. Pre će biti senzor radilice ili pritisak goriva (regulator na pumpi). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dilema 1 Posted October 13, 2015 Malo kasnim sa propratnim informacijama, začepljen je EGR, auto radi normalno, ne gasi se.Rekao sam majstoru da pregleda usis, reče da ne mora da se čisti.Ja sam mu rekao: "pas bio ko slagаo", što bi narod rekao "ne može se sa rogatim bosti"Vicent hvala na sugestiji, ali vjerovatno znaš kako je sa majstorima.Pogotovo FIAT odma misle da je skraćenica za Fix It Again Tony. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted October 17, 2015 Tomorrow Majstor ima rengen kada vidi kroz usisnu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted October 17, 2015 Možda ima ovo Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted October 17, 2015 (edited) Ma svaka usisna / izduvna nakon 40kkm ima da se pocisti vazda iz njih... To sto on cori sa kameri om kojekuda ne znaci nista... Edited October 17, 2015 by FantomX Quote Share this post Link to post Share on other sites
jeapea 0 Posted October 23, 2015 Evo ovako posto sam od pre dve nedelje postao ponosni vlasnik jednog fiat stila 1.9 multijet-a, podelio bih iskustvo vezano za egr jer me je odmah spopao posto je auto dosao iz ekoloske zemljesa vetrenjacama i gde je gorivo vrhunskog kvaliteta. Nije proslo ni 5 dana vozenja auto je poceo da mi trokira na malim obrtajima i da dimi kao da su mi crkle sve karike koje u njemu postoje. Posto je ispravan bio egr skinem ga ocistim sija kao nov vratim ocistim map senzor auro radi super nema dima nema truckanja sve super. Nisam ispraznio rezervoar ni do pola opet je krenulo sve iz pocetka, posto sam se informisao sa foruma resim da ga blokiram u pro tuningu i moram da kazem da sam prezadovoljan. Moje misljenje je da se blokira jer egr je za neke druge zemlje sa boljim gorivom nas dizel nije za egr. A sto se tice zastite zivotne sredine ljudi moji ako hocete da stitite zivotnu sredinu i da budete ekoloski, a vi onda kupite elekticne automobile ili bicikle. Moje licno misljenje je da egr kada je zaprljan drasticno steti autu jer nema dobru smesu i zezate auto na malim obrtajima. :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 23, 2015 Kad pre ga dva puta zaprlja ?Ja vozio moj dve godine i savršeno radio. I sada radi savršeno ali na prazno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jeapea 0 Posted October 23, 2015 Sad i moj radi savrseno. Vise se ne prlja. Sipam loz ulje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rista JTD 0 Posted October 24, 2015 Ja sam moj bio zatvorio i sad je otvoren, ociscen egr i usis bio je haos u njemu, mislim da auto ide bolje pogotovo na visim obrtajima, mozda cu ga kadnije opet zatvoriti sada necu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gillespie 0 Posted October 25, 2015 Da li je EGR u pitanju kada dodam naglo gas, a on zadimi kao furuna, ali taj dim izlazi samo u trenutku kada se oseti čuveni "cim" izmedju 2-2500 obrtaja, znači bukvalno kada osetim taj cim i pogledam u retrovizor, vidim onog iza kako mi sve po spisku? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7734 Posted October 25, 2015 Zatvori ga pa vidi. Moze biti jos svasta nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
jeapea 0 Posted October 26, 2015 kod mene je dimio i na malim obrtajima. Ali blokiraj to je bar laganica... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rista JTD 0 Posted October 26, 2015 Da li ce map pre da rikne kada egr nije blokiran ili obrnuto? Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted October 26, 2015 Mislim da nema veze jedno sa drugim.Ipak ako je EGR otvoren, više će da se prlja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gillespie 0 Posted October 26, 2015 Verovatno ima negde napisano, ali nemam vremena da tražim(na poslu sam ), pa ako bi neko bio ljubazan da mi kaže koliko košta ta intervencija za MJET, znači fizički i softverski? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rista JTD 0 Posted October 26, 2015 Mislim da nema veze jedno sa drugim.Ipak ako je EGR otvoren, više će da se prlja.Hvala drugar Quote Share this post Link to post Share on other sites