Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

Pod dužim opterećenjem otvara. Pisao sam.

Čak i ne mora da bude pun gas i tada otvara za određeni procenat.

Kad se digne temperatura u komori za sagorevanje dolazi do formiranje azotnih oksida zato EGR otvara i ubacuje se određena količina ohlađenih izduvnih gasova.Sigurno se koriguje i ubrizgavanje u skladu sa tim.

Meni EGR savršeno radi i po zatvaranju niti jednu grešku nije prijavio. Pre zatvaranja sam primetio određenu lenjost dok je motor hladan, pri opterećenju znao je nekad da se oseti mali pad snage i još par stvari koje sam primetio i sada se me mogu setiti. Sve to je nestalo po zatvaranju EGR-a ali se pojavilo nešto kasnije postizanje radne temperature i veće dimljenje.

Dokaz sa aktivnim i nezatvorenim EGR-om.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko...mnogo si zaludan bre :D

Jeste, ima logike da se sa zatvorenim Egr-on viss prlja Dpf, ali samo onima koji ga nisu skinuli! :D

Vozi bre ta kola i ne razbijaj glavu glupostima kao sto je Egr ventil. Toliki kilometri su predjeni kod svakoga od nas ( dizelasa) sto u komercijali, sto ovako, i ovde i u svetu ( da , i tamo ga zatvaraju) i nikom nije crko motor zbog Egr-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatvoris EGR, skines DPF, pogasis go*na softverski, eventualno cipnes i uzivas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes' da JTD nema DPF, ali ovoga vozim vise od 8 godina sa zatvorenim EGR, samo prede i dan danas. Prva intervencija uz veliki servis cim sam ga uzeo je bio zatvaranje djubreta iako je auto bio star malo jace od 4 godine. Na HDI takodje (kod njega se pneumatski otvara, a ne elektro kao kod nas).

Da uzimam bilo koji noviji MultiJet (1.6 ili 2.0, nebitno) ne bih ni sekunde razmisljao, EGR off, DPF off :) . Samo mi jos fali da me je*e sa regeneracijama.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oni koji na jtd imaju egr, nije zgoreg premostiti i hladnjak, tj. razmenjivac izfuvnih gasova koji ume da propiski vremenom ili se od izduvnih gasova nakupi garezi pa ume da ubaci tu garez u rashladni sistem i daje lazne znakove kojecega, gubi vodu, nabija ostatke gasova u izduv pa testovi na dihtung glave sa tecnoscu umeju da daju lazne rezultate kada ih nema.

Na statijim JTD redje, ali na 16v i mjet umeju da prave zajebanciju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima, novi sam na forumu tako da se nadam da mi necete zamjeriti ako napisem koju gresku... :))

Procitao sam komplet ovu temu o blokiranju EGR ventila, tako da sam shvatio u sustini cemu sluzi EGR.

Imam Mareu 1.9jtd 81kw, prije mjesec dana pocelo mi se desavati od jednom da kada stojim u leru npr. na semafori i hocu da krenem i izgubim gas na odrpilike 3-8 sekundi , gas u podu ali auto ne reaguje posle odredjenog vremena (3-8sek) "povuce" i sve ok, nekada se i ugasi kada ga palim vergla auto i stresa se kao da nema goriva i posle nekoliko sekundi verglanja upali i sve ok,  takodje u velikim brzinama na laganom gasu manjim obrtajima nekada izgubi gas, opet posle par sekundi dodje.

Shvatio sam da EGR u tom periodu radi pa sam ga blokirao, sada je sve OK nema problema sa gasom a koliko vidim da manje i pusi.

Zbog cega se to desava kada je EGR "odblokiran" ? Da li je "otislo nesto" ili  EGR sam od sebe pravi problem (u to podrazumijevam lose gorivo, pa time i izduvni gasovi i gusi motor)?

Da jos kazem da sam EGR ventil cistio prije 2 mjeseca, ali ne detaljno vec ono nagrubo izvadio vece komade prljavstine...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje iskustvo je sledeće, počeo je se da gubi snagu, sumnjao sam na mali milio stvari.

Prije par dana počeo je da se gasi auto, zamijenim filter goriva, danas neće da upali nikako, skinem EGR danas kad ono smola i ugalj unutra.

Skinem ga jer auto nije htijelo da upali, odvezem do majstora da ga zatvori javljam rezultate, ali pčekujem preporodjeno auto.

U posljednje vrijeme je znao da se ugasi kada krećem, gas nije prihvatao.

Javiću kakvi su rezultati, ali očekujem preporodjen auto.


E sad da li bi trebalo očititi usis i MAP?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako je ugalj i smola na EGR-u, očekuj da je i usis i MAP takav. Usisna grana je ozbiljan zahvat, a MAP očistiti nekom lako isparljivom tečnosću (brake cleaner ili sl.) Mada, nisam siguran da zbog svega navedenog neće da pali. Pre će biti senzor radilice ili pritisak goriva (regulator na pumpi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo kasnim sa propratnim informacijama, začepljen je EGR, auto radi normalno, ne gasi se.

Rekao sam majstoru da pregleda usis, reče da ne mora da se čisti.

Ja sam mu rekao: "pas bio ko slagаo", što bi narod rekao "ne može se sa rogatim bosti"

Vicent hvala na sugestiji, ali vjerovatno znaš kako je sa majstorima.

Pogotovo FIAT odma misle da je skraćenica za Fix It Again Tony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomorrow :D

Majstor ima rengen kada vidi kroz usisnu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma svaka usisna / izduvna nakon 40kkm ima da se pocisti vazda iz njih... To sto on cori sa kameri om kojekuda ne znaci nista...

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako posto sam od pre dve nedelje postao ponosni vlasnik jednog fiat stila 1.9 multijet-a, podelio bih iskustvo vezano za egr jer me je odmah spopao posto je auto dosao iz ekoloske zemljesa vetrenjacama i gde je gorivo vrhunskog kvaliteta. Nije proslo ni 5 dana vozenja auto je poceo da mi trokira na malim obrtajima i da dimi kao da su mi crkle sve karike koje u njemu postoje. Posto je ispravan bio egr skinem ga ocistim sija kao nov vratim ocistim map senzor auro radi super nema dima nema truckanja sve super. Nisam ispraznio rezervoar ni do pola opet je krenulo sve iz pocetka, posto sam se informisao sa foruma resim da ga blokiram u pro tuningu i moram da kazem da sam prezadovoljan. Moje misljenje je da se blokira jer egr je za neke druge zemlje sa boljim gorivom nas dizel nije za egr. A sto se tice zastite zivotne sredine ljudi moji ako hocete da stitite zivotnu sredinu i da budete ekoloski, a vi onda kupite elekticne automobile ili bicikle. Moje licno misljenje je da egr kada je zaprljan drasticno steti autu jer nema dobru smesu i zezate auto na malim obrtajima.  :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad pre ga dva puta zaprlja ?

Ja vozio moj dve godine i savršeno radio. I sada radi savršeno ali na prazno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam moj bio zatvorio i sad je otvoren, ociscen egr i usis bio je haos u njemu, mislim da auto ide bolje pogotovo na visim obrtajima, mozda cu ga kadnije opet zatvoriti sada necu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je EGR u pitanju kada dodam naglo gas, a on zadimi kao furuna, ali taj dim izlazi samo u trenutku kada se oseti čuveni "cim" izmedju 2-2500 obrtaja, znači bukvalno kada osetim taj cim i pogledam u retrovizor, vidim onog iza kako mi sve po spisku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno ima negde napisano, ali nemam vremena da tražim(na poslu sam :smoke: ), pa ako bi neko bio ljubazan da mi kaže koliko košta ta intervencija za MJET, znači fizički i softverski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...