Jump to content
FAS Goran
Dragon

Blokiranje EGR ventila

Recommended Posts

Ne znam....mozda posto je gasio softwerski sam.

 

I pre gašenja je bilo isto ponašanje.

 

Na jtd-u se egr ne ugasi bukvalno, već se samo prevari da nikada ne otvori, ali ako je zaprljan on to i dalje može da vidi i prijavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ali pricamo o greski koja je u memoriji u ECU a ne na tabli...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, hteo bih da zatvorim i ja egr ventil, ali ne mogu da nađem nigde gde treba da ga zatvorim, da li na ulazu u egr ventil(ono donje metalno rebrasto crevo) ili može i na izlazu iz egr-a?(sa strane rebrasto metalno crevo, ono kratko) posto mi je tu lakše ? Jtd 74kw

Edited by Skydive11

Share this post


Link to post
Share on other sites

Strana 11 post br 211 slika.Ja sam ga pre dva dana zatvorio isto tako nisam cistio EGR jer sam u novembru kada sam kupio pa me sad mrzelo opet a i nisam imao vremena.Tako da sam samo odvrnuo ta dva srafa izvukao onaj limic sa rupom i stavio ovaj bez.Auto se preporodio mogu da kazem lepse i lagodnije vuce pogotovo u nizim obrtajima cak i pod klimom.kao da sam skinuo tonu sa njega tako se oseca.Jos samo kada se bude radio veliki servis da ocistim i usis posto sam cuo da se mora razupciti motor kako bi to odradio pa necu sad da radim to a kasnije veliki.tako da ce to u kompletu ici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

74kw je mjet? Moguće je da će da prijavi grešku, ali videćeš već i može i greška da se ukloni u svkaom slučaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, i ja bih da zatvorim egr ventil na Fiatu Bravo 1.6mjet 88kw i nije mi problem fizički već mi treba pomoć kako da ga softwerski ugasim da mi ne javlja grešku na tabli Check engine. Očistio sam ventil, imam dijagnostiku, obrisao grešku medjutim greška se posle nekoliko kilometara nakon gašenja i paljenja auta ponovo javila. 

Imam i Galletto 1260 ali ne mogu da isčitam mapu sa ecu kako bi je editovao pošto izgleda da Galletto 1260 ne podržava EDC16 C39 Fiat Bravo 1,6mjet. Molim za pomoć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ne bih voleo da udishem chadj, pa isto nisam priredio ni svom autu biggrin.gif

da zivimo u boljem svetu u kome se trosi kvalitetno gorivo chistio bih EGR bez razmishljanja.

Ja ovo moram prokomentarisati je je upravo ovim postom sažeta ignorantnost nekih ljudi:

Dakle, UPRAVO ZATO što to nisi priredio svom autu - priređuješ sebi i svima nama!

I u boljem svetu se čisti EGR, a to preventivno čišćenje je obično preterivanje, ima motor dovoljno senzora da javi ako nešto nije u redu.

Svakako, ljudi su uvek frizirali svoje motore, na štetu ekologije i trajnosti samog motora, pa zašto ne bismo i sad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da si mu malkice kasno rekao pošto je prošlo skoro 5 godina od kad je čovek zatvorio egr :D

 

Inače ovde je računica dosta jasna:

 

motor koji lepše diše duže i traje = manja eko norma koju ispunjava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pored brodova, aviona, elektrana i takvih cudesa, automobili su veoma mala briga...

Koliko ima automobila na svetu a koliko aviona, fabrika i brodova? ne bih rekao da je to mala briga, pogotovo kakve se sve kanturine voze a dime za dve fabrike...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Na primer, u predgrađu Pariza izduvne emisije iz dizel motora sadrže manje čestica od vazduha koji motor uvlači. 
 
Čestice koje udišemo stvaraju se i trošenjem pneumatika i kočnica. Interesantno je da su na putevima u Nemačkoj te emisije tri puta veće od emisija čestica u izduvnim gasovima.
 
 
 
Automobili sa dizel motorima proizvode približno 4 % svih emisija CO2 u Nemačkoj. 
 

Uticaj azotnih oksida
 
 
 
Moderni dizel motori imaju oko 96 odsto manju emisiju azotnih oksida nego oni proizvedeni početkom 1990-tih .
Merenja pokazuju u da su dizel automobili odgovorni za približno 10% emisija azotnih oksida (NOx) u Nemačkoj. Osim drumskog saobraćaja, drugi izvori uključuju proces proizvodnje energije (27%) i privatna domaćinstva (11%). Ostaje 52% koja dele industrija i automobili koji koriste benzin.
Evropska unija je 2000. uvela normu Euro 3. Od tada su emisije azotnih oksida iz dizel motora već smanjene za 84%. 
Najnovija, Euro 6 norma za emisije prvenstveno nalaže niže maksimalne vrednosti za emisije čestica i azotnih oksida iz vozila. Prethodna, Euro 5 norma dozvoljavala je za dizel motore maksimalno 180 mg po kilometru. 
Od 1. septembra 2015. dizel motori će biti ograničeni na samo 80 mg emisija azotnih oksida po kilometru (benzinski motori: 60 mg po kilometru). 
U cilju dodatnog poboljšanja modernog dizel motora, Bosch koristi pristup koji kombinuje unutrašnje sagorevanje sa obradom izduvnih gasova. Jedna od ključnih tehnologija na tom području je Denoxtronic koji može da smanji količinu azotnih oksida do 95 odsto. 
Na taj način moguće je ostvariti ograničenje od 80 mg azotnih oksida po kilometru a u nekim slučajevima emisije mogu biti čak i niže od navedene granice. 
Sistemi poput Denoxtronica funkcionišu tako što ubrizgavaju tečnu ureu bez mirisa, poznatu kao AdBlue, u protok izduvnog gasa. Ona stvara reakciju s izduvnim gasom i pretvara azot oksid u bezopasnu paru i azot. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svestan sam da kod novijih vozila sam EGR ventil ima dosta komplikovaniju i opširniju upotrebu od one klasične "vraćanje gasova na ponovno sagorevanje" ali nikako da neko napiše šta i kako...verujem da i naši majstori nemaju baš neku jasnu sliku čemu sve služi i kako se njegov rad ispoljava na sam rad motora i njegove performanse i dugotrajnost.

Neleteh slučajno na neki članak gde koliko vidim objašnjavaju da sem one puke namene ima i namenu da smanji temperaturu sagorevanja u cilindru?!

Znači li ovo se da prilikom njegovog zatvaranja zapravo šteti samom motoru ili pak ne?

Citiraću post jednog kolege sa početka teme a rekao je nešto što rekao bih ima smisla.

Mnogi ce ti reci da ga slobodno zatvoris i da nece biti stete, a da ce pri tom bolje vuci. Cak i dosta "majstora" ce ti isto reci, ali...

Posle dosta polemika i svega i svacega sto sam procitao po raznim forumima, konsultovao sam jednog lika (koga sam slucajno upoznao) koji je inzenjer i specijalizovao kompjutersku dijagnostiku u nemackoj (ozbiljne skole zavrsio), i on mi je rekao da zatvaranje (blokiranje) EGR ventila nikako nije dobro iz vise razloga, od kojih su dva bitna: nedovoljna zagrejanost smese na ulazu u motor i pogresni podaci koje dobija racunar (pa samim tim i pogresan rad istog), sto rezultira kracim vekom motora i drugih bitnih sklopova i uredjaja vezanih za funkcionisanje istog. Iste informacije sam kasnije cuo od jos jednog visoko skolovanog masinca.

Ispravan postupak bi bio redovno ciscenje EGR ventila, a nikako blokiranje.

U svakom slucaju, posto verovatno ima dosta ljudi koji se nece sloziti sa ovim, samo da napomenem da se necu upustati u bilo kakve rasprave, svako ima slobodnu volju da radi sta hoce i kako hoce wink.gif

Kod nas se inače masa stvari rešava po modelu "višak delova" pa još kad neka od njih dobije epitet opšte proznatog stanja svesti onda daljeg proučavanja nema.

Baš bih voleo da ako neko nađe neki "naučni" ili bar dobar inžinjerski tekst o samom EGR-u i njegovoj sve ukupnoj funkciji da isti ovde i postavi.

Evo dela teksta o EGR-u koji sam spomenuo:

Exhaust Gas Recirculation

EGR is the process of introducing exhaust gas into the fresh air, diluting the air and fuel charge, and lowering the combustion temperature. LTC engines typically use a large amount of EGR (>20 percent) to help keep combustion temperatures low and to slow combustion.

http://www.ni.com/white-paper/13516/en/

Samo da dodam da sam i sam "pritvorio" EGR ali nevoljno jer realno nisam siguran da li to ili ne valja/prija motoru ili ne (ne mislim na to što prljavi gasovi ne prolaze kroz njega to je očigledno).

Da li recimo ako se sad 100% prljavih gasova tera direkt u DPF a ne na dosagorevanje (gde neminovno izlaze čistiji nego kad su ušli u cilindar) znači da se isti brže prlja? Ima tu dosta stvari koje nisu baš iskristalisane pa se interesujem.

Volim da znam ono što čačkam jer je sve ostalo nabadanje a ja nisam šuster!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji sto pitas i sto si napisao,ali sta se desava kada jednostavno egr vise ne radi i prwvi probleme . Kod mene je bio slucaj da sam u 6 meseci egr cistio 8x . Posle toga kupim drugi i njega ocistim 5x . I to sve u roku od 7-8 meseci. Pri tome kod mene kad egr ne radi ja izgubim gas i tu je voznja nikakva ( ne mogu da predjem uspon od 5% i dimi nenormalno , a na ravnom ide ali se muci i stisnes gas nista se ne desava ).

U ovom slucaju uvek sam za gasenje / blokiranje egr. A on dok radi i ne pravi probleme ne treba ga blokirati :)

A sto se tice temperature ;)

Cujem od dosta ljudi koji kazu da auto slabije dostize radnu temperaturu ako je egr blokiran. Ja licno nemam tih problema i nisam primetio da se to desava ali cim se prica o tome toliko moguce je da nesto ima i tome

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko da si čitao  ranije moje postove video bi da sam pisao za rad EGR-a, čemu služi i koja mu je namena . Niko neće i da napiše da EGR za oko 6 % povećava potrošnju, kao i da su hrvati provalili neku vezu zatvorenih EGR-ova i riknjavanje turbina. Ima svega na ranijim stranama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno nisam pročitao celu temu...

To što kažeš za turbo me ne čudi, negde je Ticma spominjao da mu je neko rekao da je EGR kod savremenih motora u neku ruku i blow-off ventil...

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad egr krene da stuca pa makar i malo tada ce pre da ti zapusi i katalizator a i dpf, seti se sta si zatekao u usisu, a sada razmislis sta je od toga u dpf-cat -u.

Vidi, kad zatvoris egr imas manje dimova, znaci da je bolje i cistije sagorevanje i samim tim izduvni gasovi nisu losi. Kad je otvoren i zeza imas puno dimova, znaci on deo izduvnih gasova vrati opet na sagorevanje sto znaci da sada izduvni po svoj logici moraju biti gori zato sto smesa nije napravljena od goriva i vazduha, nego od goriva, vazduha i izduvnih dimova.....

To za obaranje temperature u cilindrima licno mislim da je glupost, motor ima ulje i vodu koja ga hladi, a i do pre pojave egr-a nisam cuo da je nekom izgoreo kompresioni prostor pogotovo ne na dizelu. Ne tvrdim da ne obara temperaturu samo tvrdim da to nije neophodno, pa najvece temperature su na patosiranjima a tada je egr 100% zatvoren, otvara se na leru, na krstarecim brzinama..... a tada nema opterecenja i velike temperarure.... Ja sam ovo sve sada totalno amaterski napisao, ali ces valjda skontati sta sam hteo da kazem.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, ja sam amaterski postavio pitanje a tvoj odgovor ima logike...

Bem li ga, jedna tako naizgled prosta stvar a toliko nedoumica oko iste...

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno nisam pročitao celu temu...

To što kažeš za turbo me ne čudi, negde je Ticma spominjao da mu je neko rekao da je EGR kod savremenih motora u neku ruku i blow-off ventil...

Ovo mi nije bas jasno kako ce EGR da sacuva turbinu.Kad je EGR otvoren motor je na leru, tako i turbo se sporo vrti a kad je motor u obrtajima tad je i EGR zatvoren a turbo pici pun gas?Nepravim se pametan samo naglas razmisljam :turned:

Edited by @bane@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam pojima (prenosim šta sam pročitao) možda ako se pri visokim obrtajima ako ima potrebe ponaša kao blow-off ventili. Valjda ako ima potrebe on otvori da rastereti....sad već nabadam napamet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...