Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Lancia Kappa

Recommended Posts

aV1ew7cJ.jpg

Deseto slovo Grčkog alfabeta poslužilo je fabrici Lancia za oznaku modela koji zamenjuje čuvenu Themu.

Ovo nije bilo prvi put da Lancia proizvodi model pod nazivom Kappa, jer se to već dogodilo davne 1919. godine, pa su čak i naslednici modela iz 1919. imali oznake Dikappa i Trikappa. Ipak, ti modeli su na margini sećanja svih ljubitelja automobila, jer kad se pomene Lancia Kappa, svi odmah pomisle upravo na ovaj automobil iz polovine 90-tih godina.

Najznačajnije tržište za Kappu je bila Italija, i najveći deo od oko 80.000 proizvedenih primeraka nije ni napuštao ''domaći teren''.

Zanimljivo je napomenuti da su u Poljskoj, gde Fiat ima jednu od svojih najvećih fabrika van Italije, upravo modeli Kappa služili kao predsednički i automobili Vlade te države. Mada, to je i bilo logično, jer su prethodno za istu namenu korišćene Theme. To je dovelo Kappu do specifičnog statusa u Poljskoj, kao jednog od automobila kojeg samo istinski entuzijasti mogu posedovati.

Predstavljena je 1994. godine, a proizvodnja je potrajala do leta 2000. godine, kada na scenu u toj klasi automobila stupa novi predstavnik Lancie - Thesis.

Napravljena je na zajedničkoj platformi sa Alfom 166, i proizvodila se u tri verzije : limuzina, karavan i kupe.

Karavan verzija, odnosno Kappa Station Wagon, predstavljena je 1996. godine na sajmu automobila u Torinu, a dizajn i ove karavan verzije je uradio Pininfarina, kao što je to bilo sa istom verzijom prethodnog modela Thema. Iako je u pitanju SW verzija, ona nije bila ni za 1 mm duža od limuzine. Zapremina prtljažnog prostora je iznosila 835L, a posle obaranja zadnjih sedišta, prostor raste do 1500L. SW je samo 70Kg teži od limuzine.

gx13x6_0.jpg

Na sajmu automobila u Ženevi 1997. godine, predstavljena je Kappa Coupe.

Kappa Coupe je imala za 120mm kraće međuosovinsko rastojanje u odnosu na limuzinu, i tri motora su bila ponuđena uz Coupe ( 2.0T 20v; 2.4 20v; 3.0V6 )

To je bio prvi Lancia Coupe još od 1984. godine kad se prestalo sa proizvodnjom Beta i Gamma Coupe verzija.

Nekoliko stvari čini ovaj model ekskluzivnim.

Fabrika se nalazila u mestu Maggiora, oko 90 Km. severnoistočno od Torina, a broj stanovnika u tom mestu je manji od 2.000. Skoro svi stanovnici tog malog mesta su se bavili ručnom izradom Kappa Coupe modela. Ručna izrada nikada nije jeftina, pa u tom pogledu nije bila izuzetak ni Lancia Kappa Coupe. To je u startu značilo da će automobil biti skup, redak...ali, veoma kvalitetan, tražen i ekskluzivan.

Od starta proizvodnje u aprilu 1997. do kraja proizvodnje u martu 2000. godine, napravljeno je samo 3.620 Lancia Kappa Coupe automobila. Ako ikada uživo vidite ovaj model, znajte da će vam se teško dogoditi još jednom takva prilika u životu, imajući u vidu retkost ovog automobila, i činjenicu da njihovi vlasnici samo u retkim prilikama provozaju svoj automobil.

Sve verzije Lancia Kappa su imali pogon na prednjim točkovima.

Pq1eVxmS.jpg

Motori

- Benzinac 2.0 20v

Prva generacija je imala 145KS pri 6.100 obrtaja i 185Nm pri 4.500 obrtaja.

Druga generacija ovog motora, od 1996. godine, imala je 155KS pri visokih 6.500 obrtaja, i 186Nm obrtnog momenta na 4.000 obrtaja. Glavna modifikacija je bio

Variable Intake System (V. I. S.).

Za ovaj motor su postojale dve varijante manuelnih menjača, pod nazivom

'Power Drive' i 'Comfort Drive', koji su imali različiti prenosni odnos, zavisno od stila vožnje koji preferirate. Ovaj motor se nije ugrađivao u Coupe.

- Benzinac 2.4 20v

Iz 2446 ccm dobijeno je 175KS pri 6.100 obrtaja, odnosno 230Nm pri samo 3.750 obrtaja. Motor je imao V.I.S., i neznatno je modifikovan tokom 1999. godine, ali bez uticaja na njegove performance.

- Benzinac V6 3.0 24v, poreklom iz Alfe

204KS, 270Nm, bez V.I.S. Ovo je bio jedan od samo 3 motora koji su se ugrađivali i u Coupe verziju.

- Turbo benzinac 2.0 16v

205KS pri 5.600 obrtaja i skoro 300Nm (298) na 2.750 obrtaja. Bilo ga je moguće dobiti samo sa manuelnim menjačem sa 5 stepeni prenosa, i zamenjen je 1998. godine sa petocilindričnim Turbo motorom.

- Turbo benzinac 2.0 20v

Već pomenuti petocilindraš, ugrađuje se od 1998. godine, daje 220KS pri 6.000 obrtaja i 309Nm na 2.750 obrtaja, i takođe ga je bilo moguće dobiti samo sa manuelnim menjačem sa 5 stepeni prenosa.

- Dizeli

Početni je bio 2.4 10v Turbo DS, koji je davao 124KS pri 4.250 obrtaja i 246Nm obrtnog momenta pri 2.250 obrtaja. U pitanju je bio dizel klasične konstrukcije pumpa-brizgaljka.

1998. godine je zamenjen sa prvom generacijom common rail dizelaša pod oznakom JTD, koji je modelu Lancia Kappa davao 136KS pri 4.250 obrtaja, i celih 304Nm pri samo 2.000 obrtaja.

Dizel se nikada nije ugrađivao u Kappa Coupe, a takođe ih nije bilo moguće dobiti sa automatskim menjačem.

Pq1eVERi.jpg

Najbrža Lancia Kappa je bila sa motorom 2.0 20v Turbo, sa kojim je

hvatala ( limuzina i Coupe verzija) 100 Km/h za 7,3s a maksimalna brzina je bila 243 Km/h. Ovaj motor se ugrađivao u sve tri varijante, što znači da ste imali i karavan koji 0-100 Km/h stiže za 7,7s, a brzinomer staje na 235 Km/h.

Sve ove brojke se odnose na modele sa manuelnim menjačem.

U ponudi je bio i automatski menjač sa 4 stepena prenosa.

Ove zavidne performanse dodatno dobijaju na vrednosti kad se zna da nije postojala Lancia Kappa koja je bila lakša od 1.425 Kg, jer je toliko težio Coupe sa 2.4 20v motorom.

Najteža Lancia Kappa je bila u verziji SW i motorom V6 3.0.

Njenih 1.610 Kg. ovaj motor je terao do 100Km/h za okruglo 9s, i maksimalna brzina je iznosila 218 Km/h.

Sve verzije modela Lancia Kappa su imale diskove na svim točkovima, prednji su kod svih verzija bili samoventilirajući 281mm, a kod najjačih verzija sa motorima V6 3.0 24v, i 2.0T, prednji diskovi su bili još veći, odosno 310mm. Zadnji diskovi su bili od 276mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo mi se sviđa Kappa, a naročito u karavan verziji. Nisam nešto mator :D (35godina), ali ne znam zašto je dizajn automobila danas takav kakav jeste, i meni se uopšte ne sviđa.

Kappa limuzina mi je pojam elegancije i brutalnosti (zadnji kraj naročito), a bogami i lepo ide sa 2.0T 20v.

Volim starije linije, tipa pomenute Kappe, BMW 5 E34 i BMW 5 E39, pa onda Alfu 156 itd. Kada vidim nove Cigroene i Pežorativce zgrozim se, kao i nove BMW i slično.

Inače, ima jedna Kappa Coupe ne NBGD u bloku 61, kod poslednjeg solitera do Ivana Ribara. Radio sam tamo, i jedan kolega je stalno govorio da hoće da kupi Kappu Coupe, ali da su jako retke, pa je stalno sa setom gledao na tu parkiranu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebrauchtwagen-ohne-Wertverlust-Teil-3-1200x800-61fa396d8d6dfc28.jpg

Gebrauchtwagen-ohne-Wertverlust-Teil-3-1200x800-111a4efde5b9fbc3.jpg

evo kako se krecu cene polovnih auta Lancia kappa i Alfe 156 GTA

cene rastu iz godine u godinu

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

jako zanimljivo-ali ovde u Srbiji ne vredi ništa:cry:

Meni neki dan na parkingu tržnog centra priđe neki gastarbajter(po njegovom autu da se zaključiti),ja pored auta čekam ženu-a on meni kao bili prodao-bi što da ne,ispričam mu priču sveo autu istoriju kako je nastao ručni rad i sve što sam ovde i na ostalim sajtovima pročitao(inača auto i sam motor turbo 16 v radi kao sat i ide ko sam đavo) i kažem onako iz zezanja može za 5,000.oo eur,a on ko iz topa dam ti 2,000,oo i doviđenja.Ljubazno ga pozdravim i sa ženom otplovim u daljinu sa vrhunskim kupeom(i malo mu ga naturiram na pravcu i pocepam gume u drugoj brzini):devil:

 

IMG_0043.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
premotao sam kappu
250156.jpg
Ne valja sat...
jako zanimljivo-ali ovde u Srbiji ne vredi ništadark_cry.gif
Meni neki dan na parkingu tržnog centra priđe neki gastarbajter(po njegovom autu da se zaključiti),ja pored auta čekam ženu-a on meni kao bili prodao-bi što da ne,ispričam mu priču sveo autu istoriju kako je nastao ručni rad i sve što sam ovde i na ostalim sajtovima pročitao(inača auto i sam motor turbo 16 v radi kao sat i ide ko sam đavo) i kažem onako iz zezanja može za 5,000.oo eur,a on ko iz topa dam ti 2,000,oo i doviđenja.Ljubazno ga pozdravim i sa ženom otplovim u daljinu sa vrhunskim kupeom(i malo mu ga naturiram na pravcu i pocepam gume u drugoj brzini)dark_devil.gif
 
IMG_0043.thumb.JPG.5d9127126b210ae438ef5abef6fccea8.JPG
Nek si vala vrtio...

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

malo smo mazili kupe-ofarbali deklo i polirali ga,a i lajsne sa posebnom pastom-bole oči kad ih gledaš:rolleyes:

 

motor 004.jpg

motor 006.jpg

motor1 005.jpg

motor1 006.jpg

motor1 012.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...