Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Lancia Thema

Recommended Posts

Lancia Thema se proizvodila skoro 10 godina, odnosno od 1985. do 1994.godine. Platforma na kojoj je napravljena je bila zajednička sa automobilima Alfa Romeo 164, Fiat Croma i Saab 9000. Prvi put je predstavljena na sajmu automobila u Torinu.
Pravljena je u dve Torinske fabrike : Mirafiori i Borgo San Paolo.
Postojale su dve verzije ovog modela, odnosno limuzina koju je oblikovao Giorgetto Giugiaro, i karavan čiji dizajn potpisuje Pininfarina.
Thema u karavan verziji se pravila od 1986. godine, pa sve do kraja proizvodnje modela Thema, i za to vreme je napravljeno 21.074 automobila u ovoj verziji.
U to vreme, Lancia Thema je bila jedan od najvećih, i najkomfornijih automobila u svojoj klasi.
 

zza2157.jpgzza2158.jpg

 

Sa modelom Thema, Lancia se ponovo vratila i pozicionirala kao proizvođač luksuznih, skupocenih automobila. Ta zavidna reputacija je bila narušena tokom
70-tih godina zbog ne baš velikog tržišnog uspeha Lancia Beta. Međutim, nije samo Lancia Beta u to vreme imala problema sa karoserijom, već su problem imali svi automobili grupacije Fiat tokom 70-tih godina zbog vrste čelika koji se koristio. U to vreme, Fiat je prodao jednu od svojih fabrika u Rusiji, odnosno tadašnjem SSSR-u, i umesto novca, dobio je čelik. Ispostavilo se da čelik nije bio baš dobrog kvaliteta, ali je već bilo kasno za bilo kakve ispravke, jer se masovno koristio. Naravno da su i novinari dodatno preuveličavali probleme sa rđom na tadašnjim modelima??¦
Ali, Thema je izvukla reputaciju čitave grupacije, zapušila usta svim novinarima širom Evrope, jer je sa svojom galvanizovanom karoserijom postala sinonim kvaliteta. Iako je delila platformu sa Fiat Cromom i Saab 9000, Thema je bila ubedljivo kvalitetniji auto u poređenju sa njima.
U to vreme Fiat nije imao široko razgranatu prodajnu mrežu van Italije, i zato ostvaren plasman na ostalim tržištima nije za pohvalu.
Nakon prestanka proizvodnje modela Thema, Lancia je izbacila model Kappa, i tako zadržala popularnost svog imena u toj klasi automobila.
 

zza2159.jpgzza2160.jpg

 

Motori koji su se ugrađivali u Themu su vodili poreklo od Fiatovih motora koje je uradio Aurelio Lampredi, inženjer koji se proslavio radeći motore za Ferrari i Alfa Romeo.
Benzinci 2.0 sa 4 cilindara u atmosferskoj i turbo verziji su bili pouzdani, i davali su dobre performanse. Prve verzije su imale i šestocilindraš 2.8 koji je razvijen u saradnji sa Peugeot, Renault i Volvo fabrikama. Ovaj motor je 1992. godine zamenjen sa Alfinim šestocilindrašom 3.0, koji važi za jedan od najboljih i najpouzdanijih motora ikada napravljenih na svetu.
Atmosferski benzinci 2.0 su bili sa 2 ili 4 ventila po cilindru. U početnim serijama su bili 2.0 8v sa 114KS, odnosno 118KS, dok su im se od 1989. godine pridružili i motori sa 4 vetila po cilindru, tako da je Thema sa 2.0 16v atmosferskim benzincem imala 145KS, odnosno 155KS u poslednjoj generaciji ovog motora koji se ugrađivao počev od 1992. godine.
Sličan je bio razvoj turbo benzinaca 2.0, jer je svaka atmosferska varijanta imala i svoju turbo verziju. Tako su u početku bili u pitanju 2.0 8v Turbo, a od 1988. godine i prva verzija 2.0 16v Turbo motora. Početna snaga kod prvog turbo motora je bila 165KS, a poslednja generacija 2.0 16v Turbo koja se ugrađivala od 1992. godine, pa sve do kraja proizvodnje, imala je 202KS, 304Nm, i omogućavala Themi ubrzanje do 100Km/h za samo 7,2s.

Šestocilindraš 2.8 sa dva ventila po cilindru se ugrađivao do 1992. godine. Iako su postojale dve generacije ovog 2.8 12v motora, snaga im je bila ista, odnosno 148KS. Jedina razlika je bila u obrtnom momentu, jer je prva generacija imala veći obrtni moment, tj. 245Nm u poređenju sa 225Nm kod druge generacije. Već spomenuti Alfin 3.0 šestocilindraš ugrađivan je počev od 1992. godine, imao je 2 ventila po cilindru, 173KS, 250Nm obrtnog momenta, i omogućavao Themi put do 100Km/h u trajanju od 8,1s. Od početka prodaje, Thema se mogla kupiti i sa 2.5 8v Turbodizel motorom od 100KS, 217Nm, koji je naravno pružao skromnije perfomanse. Ubrzanje do 100Km/h je trajalo 11,9s ,a kazaljka brzinomera nije mogla dalje od 185Km/h.
Od 1989. godine, ovaj turbodizel je davao 118KS, i 245Nm.

 

Thema 8.32
 

zza2161.jpg

Najjača Thema je imala Ferarijev V8 motor 3.0 (2927ccm) 32v. Snaga ovog motora u njegovoj prvoj varijanti je bila 212KS, i pružao je Themi maksimalnu brzinu od 240 Km/h. U svojoj drugoj verziji, snaga mu je smanjena na 202KS. kao i maksimlna brzina na 235 Km/h. Ubrzanje do 100 Km/h je ostalo isto kod obe serije, i iznosilo je samo 6,8s. To je bio npr. samo 1,2s sporiji sprint do 100Km/h nego Porsche 911 Carrera sa 228KS iz 3.2 12v koji je predstavljen 1984. godine. Ali, taj Porsche je bio oko 120Kg. lakši nego Thema...i, plus što nije bilo limuzina. wink.gif Koliko su to slične performanse, govori i sitna razlika u maksimalnoj brzini od samo 6 Km/h u korist Porsche-a.
 

zza2162.jpg

 

Unutrašnjost je dodatno bila oplemenjena drvetom koje se koristilo gde god je to moglo, kao i najkvalitetnijom kožom.. U periodu između 1986.-1991. godina, napravljeno je samo 3.537 primeraka, što najbolje govori koliko je ovo ekskluzivan model i danas. Od tog broja, 2.370 primeraka se odnosi na tzv. Seriju 1, odnosno sa jačom verzijom motora od 212KS. U ukupnu cifru proizvedenih modela Lancia Thema 8.32 ulaze i 32 automobila u specijalnoj ''Rosso red'' verziji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest 2019

Extra!!! :clap::clap::clap:

Uz jedan mali kuriozitet...

Napravljen je i jedan primerak 8.32 u karavan verziji, specijalno za Anjelija tj. ako se dobro secam price za njegovu suprugu... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, da :D BG... Evo jos jedan klip oficijalni za Themu...lepo je videti kako je to sve izgledalo kad je bila nova :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

1987. Lancia Thema - super sedan sa Ferrari motorom

 

lancia t 1.jpg

 

Lancia je nekada, tokom svoje bogate istorije, proizvodila legendarne automobile. Modeli kao što su klasična Aurelia, reli mašine Delta Integrale i naravno, Stratos superautomobil. Linija Thema, možda nije rangirana toliko visoko među njima, što ipak ne možemo reći za ovaj posebni primerak.

 

lancia t 11.jpg

 

Porodični sedan srednje veličine baziran je na identičnoj arhitekturi kao i Fiat Croma, Alfa Romeo 164 i Saab 9000. Model je imao veoma stilsku karoseriju kreiranu od strane brenda Italdesign, dok je njegovu karavan varijantu stilizovao Pininfarina lično.

 

lancia t 111.jpg

 

Većina ovih modela proizvedena je između 1984. i 1994. godine, a serija je dolazila sa velikim izborom motora. U ponudi su bili V6 i dizeli, ali Thema 8.32 verzija se isticala od svih u taboru. Ovaj automobil poseduje V8 motor iz modela Ferrari 308 i Mondial, rekalibriran naravno, kako bi obavljao svoje nove dužnosti.

 

lancia t 1111.jpg

 

Masivni motor 32 valve, odnosno četiri ventila po cilindru, stvarao je svega 212 ks i 285 Nm obrtnog momenta. Ovo možda ne deluje previše po današnjim standardima, ali tada je 964 generacija Porsche 911 modela, koja je došla godinu dana nakon ovog automobila, nudila jedva nešto više, sa 247 ks i 229 Nm obrtnog momenta. Međutim, ovo je bilo sasvim dovoljno kako bi katapultiralo Thema 8.32 model do stotke iz stanja miraovanja, za samo 6.8 sekundi i obezbedi mu maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ovo možda nije impresivna brzina kao ona koju je dostizao originalni BMW M5, ali je svakako bila veća od one koju je razvijao M535i. Poslednjepomenuti model posedovao je manje snažan motor, dobar za 215 ks, ali je isti razvijao identičan broj obrtaja kao i Lancia, s tim, što mu je za sprint do stotke, bilo potrebno 7.2 sekude i dostizao je maksimalnu brzinu od 230 km/h.

Ovaj legendardni istorijski model poseduje cenu od 24.000 evra, što nikako nije malo, ali ovaj Ferrari napajani Thema model definitivno predstavlja retku zver, koja drži cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komandna tabla u prvoj seriji ovog auta je jedna od najlepsih ikada dizajniranih

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro na aukciji i najbolje očuvana Lancia Thema 8.32

 

201068-lancia thema 832 03.jpg

 

Krajem 80-ih i početkom 90-ih godina prošlog veka bilo je zlatno doba sportskih limuzina koje su i dan danas pojam poželjnih automobila. BMW je nudio ''peticu'' E34 u verziji M5, Mercedes je u saradnji sa Porscheom napravio 500E, a Opel je u saradnji sa Lotusom napravio neverovatni Carlton. Ali, postoji jedna limuzina koja često ostane zaboravljena, a moglo bi se reći da je najuzbudljivija od svih navedenih. Reč je o čuvenoj Lanciji Themi 8.32.

 

201069-lancia thema 83.jpg

 

Lancia je sredinom 1980-ih odlučila da ponudi svojim kupcima najsnažniju verziju Theme do tada, a pri tome su joj pomogli Ferrari i Ducati. U veliku limuzinu sa prednjim pogonom je ugrađen 2.9 Ferrarijev V8 motor sa 32 ventila. Isti takav motor je ugrađivan u Ferrari 308 i Mondial Quattrovalvole, a upravo je prema njemu Thema dobila i ime 8.32. Osim je što je motor prilagođen za ovu limuzinu, dodati su i ABS, veći diskovi, novi ZF-ov Servotronic, Boschev sistem ubrizgavanja goriva KE3 Jetronic i uvlačiv zadnji spojler.

 

201070-lancia thema 832.jpg

 

Snažni Ferrarijev motor V8 bez katalizatora razvija 215 konjskih snaga i 285 Nm obrtnog momenta, što je dovoljno da Themu lansira do stotke za samo 6.8 sekundi. Takođe, 8.32 može da postigne maksimalnu brzinu od čak 240 km/h. Takve karakteristike su u to vreme bile neverovatne, a i danas bi svakome izvukle osmeh na lice. Ali, Thema je bila i puno više od same snage. Bio je to vrlo luksuzan automobil sa unutrašnjošću obogaćenom drvetom i kvalitetnom kožom, a sve je okruženo sa dosta elektronike za to vreme. Možda najzanimljiviji je i elektronski kontrolisano oslanjanje koje se prilagođavalo svim uslovima na putu pa je tako putnicima omogućilo vrlo udobnu, ali i sportsku vožnju po potrebi.

 

Prema zamisli šefova, kada je 1986. godine na sajmu u Torinu predstavljena Lancia Thema 8.32 nije predstavljala ''top gun'' Lanciu, već luksuznu Ferrari limuzinu kao alternativu nemačkim limuzinama, stvorenu za italijanske poslovne ljude, vlasnike Ferrarija koji nisu mogli na sastanke u brzom dvosedu. Jedan takav primerak iz 1991. godine u redizajniranoj verziji, 26. marta će na aukciji na izložbi ''Techno-Classica'' u Esenu ponuditi kuća RM Sotheby's. Reč jeo primerku u tamno crvenoj boji sa bež kožnim enterijerom koji je dve godine služio kao izložbeni primerak širom Nemačke, a nakon toga je prodat jednoj porodici koja ju je čuvala do 2011. godine. Do danas je ovaj primerak promenio je još dva vlasnika, a u svojoj istoriji je napravio tek 88.000 kilometara. Stručnjaci tvrde da je s obzirom na izuzetno očuvano stanje upravo ova Thema jedna od najboljih primeraka koji se danas može pronaći. Za sada o ceni još nema reči, ali da će biti paprena nema sumnje...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...