Guest 9703 Posted September 3, 2008 Nicim izazvan moj Stilo je juce poceo da mi pokazuje poruku High Oil Level - do sada je pokazivao ili punih sest ili 5 "tackica", a sad odjednom ovo...Probao sam i da napravim krug po gradu, pa ponovo da proverim - opet isto...Redovan servis uradjen pre 7500km (Selenia, mislim da je Champion filtar), nivo vode u posudi za rashladnu tecnost se nije promenio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted September 3, 2008 Poceo da ti brljavi senzor nivoa ulja. Isti slucaj i kod mene, samo sto moj uvek pokazuje drugacije - od low fuel level do high.Proveri na meracu ulja, ne bi trebalo da brines. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest 9703 Posted September 3, 2008 Sad sam bio da se provozam i sve je OK - korektno pokazuje nivo ulja prilikom paljenja auta...Vec sam se navikao na povremene "ABS/EBD Failure" poruke, izgleda da treba da se naviknem i na povremeno glupo ponasanje senzora nivoa ulja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragon 17 Posted September 3, 2008 Pa jeste da nervira, ali nema druge nego da se naviknemo. To je mana Stila na koju sam bio upozoren, tako da me ne pogadja puno. Osim tog senzora, par puta mi je prijavio preheat failure, iako su mi grejaci dobri. Jednom je upozorio da je pregorela sijalica od zadnje tablice (takodje bez osnova).Sto se mene tice, senzor nivoa ulja nije trebalo ni da stavljaju.Planiram da ga zamenim uskoro, posto kad prijavi low level, izadje poruka stop engine... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted September 28, 2008 Ranije mi se ponekad desavalo da na board-u ispise Oil Level Sensor Failre, ali zato sto je ponekad nisam obracao preteranu paznju jer sam mislio da elektronika malo zeza. Na meracu sam proveravao i bilo je ok. Medjutim, pre neki dan na ekranu se pojavio ispis High Oil Level, sto me je malo zabrinulo. Pogledao sam merac i ono stvarno kao da ima malo viska ulja u motoru. Nekad mi posle ovog High Oil Level ispise jos i Oil Sensor Feilure, a nekad samo High Oil Level. Ne znam sta se desava, pa ako je neko imao slicnih problema pomoc je dobrodosla...Takodje, interesuje me koliko je opasno voziti automobil ako ima viska ulja i sta moze da se dogodi ?Isto, otkud viska ulja u motoru kad je na zameni sipano taman koliko treba, i par meseci je sve bilo u redu ? I ako ima viska sta raditi, samo ispustiti malo ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 28, 2008 nivo ulja zna da malo varira od temperature motora kao i nagiba auta. nesto malo 1-3mm vise ulja nece mu smetati. Najsigurnije merenje (sipka) je posle pola sata do sat od gasenja motora. Tvoj auto ima elektronski merac u karteru, i ako dodje do zaprljanja istog eto kvara. Ako si mesao ulja ili vozio duze sa istim uljem moze ti zaglaviti merac. Najbolja varijanta je da prilikom sledeceg servisa koristis neki od motor klinera (vins, likvi moli, vurt), iz licnog iskustva cesto pomaze, a i cisti naslage. U svakom slucaju, ulje ostaje cistije duze vreme. Praktikujem svaki drugi servis na svom autu upotrebu motor klinera... Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted September 28, 2008 Ne bih da baksuziram, ali ako se pomešaju voda i ulje, dolazi do porasta nivoa ulja... Ovo znači negde pukao dihtung, otvaranje motora, skidanje glave, ravnanje glave, zamena dihtunga... Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted September 28, 2008 Au, iskreno se nadam da nije to...A postoji li neki metod da se to proveri?@mikisxyprobacu sa tim sredstvima za ispiranje pre sledeceg servisa, ako ne resim ranije... Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted September 29, 2008 Ja ne verujem da je puko dihtung. Bar ne bi smeo, ipak je to mnoooogo hvaljeni JTD motor. Pre ce biti ili da se zeprljao senzor pa se glupira ili je nivo ulja na samoj granici High Oil Level, pa nekada je High, a nekada nije...Koja je boja lju kada izvuces sipku za merenje?Ako je boja ulja tamna i normalna, onda senzor zeza, a ako vuce boja ulja na belu kafu onda moze da bude dihtung... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted September 29, 2008 JTD jeste odlična mašina, ali nije imun na sve probleme koje imaju i ostali motori, posebno ako nije dobro održavan. Konkretano - znam za JTD kome je pukla glavudža i ušpricavao je vodu u izduvnu granu, tj. prvi stadijum pre nego što pomeša ulje i vodu. Ovde nam nije rečeno kako je održavan auto, kad je kupljen, koliko je prešao, da izvučemo neki zaključak.Senzor zna da pobrljavi kad se sipa malo gušće ulje nego što je propisano, a da drugih ozbiljnih problema zapravo i ne bude.Koje ulje je u vozilu, i kad je sipano? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted September 29, 2008 Koliko znam prethodni vlasnik je korektno odrzavao automobil, ali posto servisnu knjizicu nemam, u to ne mogu biti 100% siguran. KOd mene je oko pola godine i na servisu je sipana naravno Selenia (ne znam tacno da li 20K ili WR). Presao je oko 150000km.Meni se ipak nekako cini da (na svu srecu) merac brljavi... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 29, 2008 fabricki u STILA JTDa ide selenia WR oko 4.7l sa filterom (a kako drugacije) to je do maksimuma. kroz praksu i testiranja se pokazalo da ulja u dizelima gube dosta od svojih svojstava na oko 8000km. Selenia je odlicno ulje jedno od boljih. Iako momentalno ne vozim italiana, i dalje sipam isto ulje odgovarajuce gradacije. Nakon koriscenja sredstva za ispiranje motora (sipa se u ulje pred ispustanje i ostavi 10-15min da auto radi u leru pa se ispusta), iz motora je izaslo staro ulje crno kao farba. Sad ulje ostaje duze cistije nakon sipanja, a ocistilo je i kanale za podmazivanje turbine itd. Provereno na licnom iskustvu nije rekla-kazala Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted September 29, 2008 Sva kvalitetna ulja imaju sredstva za čišćenje, i ako je u kolima uvek bilo kvalitetno ulje, a auto nije prešao neku ogromnu kilometražu, za sipanjem sredstava za čišćenje ne postoji potreba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted September 30, 2008 Bio sam do servisa cisto da pogledaju i zakljucili su sledece: Ulje je crno i nema tragova mesanja sa vodom (uh...). Ima ga samo malo iznad maksimuma ali nije opasno. A to je izgleda problem, sto je nekad malo iznad maksimuma pa mi izbacuje High level, a nekad nije, pa je sve ok. Evo sad vec 2 dana, nista ne izbacuje, nivo ulja normalan,`bem li ga... Do narednog servisa imam 3500km i ako ne bude nekih vecih problema vozicu ovako, pa na servisu verovatno zameniti merac ulja.Hvala svima na pomoci...A kod smo kod tih cistaca, kome ja sad da verujem? Nizdo, je l` se ipak moze usuti taj neki preparat, iako ga bolja ulja vec imaju? Ako nije neka para, zasto da ne, da budem siguran da je dole sve cisto... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted October 2, 2008 Ja sam, lično, protivnik svega što fabrika nije propisala. Izuzetno pristajem na neke improvizacije koje su se dobro pokazale i opšteprihvaćene su međ' svetom. U to svakako ne spada sipanje kojekakvih aditiva reda radi.Ne razumem što ne isisaš malo tog ulja, dosta servisa ima tu mašinu, možeš sebi veliki problem da napraviš ako je pritisak prevelik. Kod benzinca je to - OK, oni pomalo i troše ulje, te svaki višak sagore brzo, kod JTD je već malo problem, jer on u normalnim okolnostima ulje apsolutno ne troši - izbiće negde nadpritisak gde ne treba, na primer u turbinu ili negde gde može mnogo da te zaboli.Znam da Majla gore na Bežaniji ima mašinu da izvlači ulje iz kartera, verovatno ima još neko, ne mrzelo te, izvuci taj višak, ako ga stvarno ima preko maksimuma na šipki. Nemoj da čekaš 3500km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted October 2, 2008 Trenutno sam kod kuce, u Mokrinu, najbliza mi je Kikinda, a tamo ne znam da li neko ima tu masinu, ni paraflu ne mogu da nadjem...Mozda cu ispasti glup, ali zar ulje ne moze malo samo da se ispusti bez ikakvih masina? Jos ga nisam menjao sam pa ne znam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
starac vujadin 0 Posted October 2, 2008 U svakom slucaju nemoj da cepas ostro jer steta od viska ulja nastaje kada se "gazi" auto. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted October 2, 2008 zar ulje ne moze malo samo da se ispusti bez ikakvih masina?Može, naravno, bez ikakvih problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted October 3, 2008 Pa sad... Ako si vičan toj priči i vešt pri tome, verovatno može. Možeš i sve da ispustiš pa da naliješ opet to isto ulje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 3, 2008 aditivi renomiranih proizvodjaca (virt,likvi moli,vins...) nisu sarene laze, koristim ih godinama na svojim autima. Proizvodjaci auta ne propisuju razne stvari jer im nije u interesu da produzuju vek auta, vec da ti prodaju deo. u EU, a i civilizovanom svetu odgovaras za proizvod i sta si napisao na njemu da je namena. Inace, svi turbo motori imaju neku makar i minimalnu potrosnju ulja jer motorno ulje podmazuje lezajeve turbine koja se vrti oko 100tinak hiljada obrtaja u minuti i zagreva ulje do isparenja. Deo uljnih para iz motora se kondezuje i vraca u karter a deo ide u usis na sagorevanje (sve poznati iberlauf). Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted October 6, 2008 pustio sam ulje, nekih 2 dl i sad je na maksimumu. Praticu dalju situaciju...Malo sam se raspitao u servisu sta moze biti problem i rekose mi dizne. A kad su poceli pricati brojke, 50e samo da pogledaju dizne, pa 50e po komadu ciscenje, oko 100 popravka, 300e komad nova, au brate slatki... Strepim vec danima Pozdrav, pa se javljam dalje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted October 7, 2008 Pokušavam da smislim scenario po kom crkne dizna zbog bilo čega u vezi ulja iz motora, ali ne uspevam.Mislim da možeš mirno da spavaš i voziš, naravno ne u isto vreme. 2dl je poprilično, ali ako nije popustio nijedan dihtung, mislim da si skroz okej. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted October 7, 2008 Scenario je sledeci:Kad ugasim auto, dizna ne zatvori nego spricne jos jednom. E onda posto motor ne radi, to se polako sliva u karter. Tako nesto su mi rekli... Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted October 7, 2008 Brate, rođače, prijatelju, a da malo promeniš "servis"? Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicaNo 0 Posted October 7, 2008 Padalo mi je na pamet i vrlo verovatno cu i uciniti... Quote Share this post Link to post Share on other sites