celicabg 0 Posted December 24, 2013 2 sekunde?pff.moj pali u sekundi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19707 Posted December 25, 2013 Ma kod mene su malo losije cetkice, to znam jer se oseca pri paljenju a to pokazuje i punjenje akumulatora nego da ova zima prodje pa zdravlje na prolece rastavljanje alternatora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
TOGO 0 Posted December 25, 2013 Togo, od koliko je Ah i kolika je startna struja te Silver Dynamic za 10 soma? Fabrički je bio 60Ah i 540A. Mislim da je ova Varta 62 ili 63Ah i 600A Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jericho 0 Posted December 25, 2013 Ma kod mene su malo losije cetkice, to znam jer se oseca pri paljenju a to pokazuje i punjenje akumulatora nego da ova zima prodje pa zdravlje na prolece rastavljanje alternatora. Hteo si reci anlasera? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted December 25, 2013 Fabrički je bio 60Ah i 540A. Mislim da je ova Varta 62 ili 63Ah i 600A Hvala . Nisu isli veci fabricki u Bravo? Ja u ove nase dvolitarske dizalase guram minimum 70 Ah. U Stilu mi je zadnji accu od 75Ah i 760A, gusla vec 6. zimu, pisao sam vec... Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted December 25, 2013 Toliki ide u Bravo, a i fizički ne može da stane mnogo veći. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19707 Posted December 25, 2013 Ma kod mene su malo losije cetkice, to znam jer se oseca pri paljenju a to pokazuje i punjenje akumulatora nego da ova zima prodje pa zdravlje na prolece rastavljanje alternatora. Hteo si reci anlasera? Hteo ali pogresno napisao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 11, 2014 (edited) Evo da napisem konacno iskustvo sa mojim starim Exide X-tra+ 75Ah posto je danas konacno zavrsio svoju karijeru. Mada, mogao je jos mozda i da pregura zimu, pa da gusla celo leto, ali ja volim da je na autu sve cakum-pakum i utegnuto i da mogu sa njim da se zaputim kad god hocu, gde god hocu.Accu je nabavljen relativno brzo po kupovini Stila, izgurao 6 godina, da napomenem da auto nije bio garaziran. Znaci izdrzao sve mrazeve, vrucincine, sigurno 60% gradske voznje, upaljena svetla, sa 3 godine starosti palio kao mina na -24C posle par dana stajanja... Suma sumarum, ja prezadovoljan, tada je kostao tacno 87 EUR u dinarskoj protivvrednosti, naravno. Poceo je malo da brljavi u zadnje vreme, posle prvog jutarnjeg anlasovanja je ostajala da blinka kilometraza kao prvi znak slabosti akumulatora. Punio sam ga prvi put pocetkom novembra, ispraznjenom mu je trebalo 5 sati punjenja, a pocetna struja je bila oko 11A. Opet je krenuo da popusta, palio je auto bez problema, ali mi je gasio servo na jutarnjem anlasovanju. Jos jedno punjenje ispraznjenog, totalno napunjen za smesnih sat i po, struja krenula od 6A. I to mi je bio znak da je potreban novi. Mozda je mogao da izgura zimu i naredno leto, verovatno bi palio, ali bi me na mrazu zezale lampice, servo i pistanje, a ja sam navikao iskljucivo na "Check OK" i tisinu. Tako da je danas kod ovlascenog distributera Andreje d.o.o na Novosadskom uzet naravno opet Exide, samo sada Premium, od 77Ah i 760A startne struje, sa 3 godine garancije, izabrao sam sveze stancovan iz 11.2013.: Ako nekome zatreba, zvanicna cena je 12 200 din, ali je trenutno na popustu i cena je 10 950 din. U slucaju ostavljanja starog akumulatora, placa se 10 din po Ah, tako da je mene izasao 10 200 din. Manji Premium od 72Ah trenutno nemaju na stanju, ali je samo 300 din jeftiniji.Takodje imaju i nizu Excell seriju, koja je 9 400 din za 74Ah sa 680 A startne struje. I naravno, Exide jelkica kao znak paznje za verne musterije ... Smesno mi je kako sad opet leti i pali na pola kljuca, imam utisak da komotno moze da se vozi na anlaseru. Nadam se da ce ovaj kratki review biti od koristi. Edited January 11, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19707 Posted January 12, 2014 (edited) za Exide Ja takodje prezadovoljan Exide-om s tim sto ne znam kad je moj akumulator proizveden. Edited January 12, 2014 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
smiljan 0 Posted January 12, 2014 ...izabrao sam sveze stancovan iz 11.2013.:Gde stoji (piše) kad je proizveden? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 12, 2014 (edited) Imas ugraviranu oznaku sa donje strane (prepoznatljiva strelica u kruzicu). Bar je na Exide tako.Zaboravio sam da dodam da Exide na Xsari sa kojim je uvezena 2009. jos uvek gruva . Mada ona je dosta manje osetljiva po pitanju elektronike, nema elektricni servo... Za razliku od Stila koji trazi dobar accu, pretpostavljam i da je ovaj moj stari mogao jos da gusla na nekom nezahtevnijem autu. Auto odrzavam tako da je utegnut, bez ikakvih lampica i upozorenja na tabli, iz tog razloga je i accu zamenjen. Edited January 12, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
goran_stilo 0 Posted January 12, 2014 (edited) KOJI AKOMULATOR DA KUPIM, KOJE AMPERAZE JE POTREBAN ZA FIAT STILO 1.2 16v Pozdrav, Goran Edited January 13, 2014 by neshaoct spojeno by Sale Fiat Stilo 1.9jtd :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nidzo 2 Posted January 12, 2014 (edited) A ŠTO VIČEŠ TI? 45Ah mislim da je dovoljno. Edited January 12, 2014 by Nidzo Quote Share this post Link to post Share on other sites
VladaNS 2 Posted January 12, 2014 Dovoljno, ali posto nisu nasi novci nego tvoji, STAVI JACI! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 19707 Posted January 12, 2014 Ajde ako ti nije problem Ivane slikaj to tj. mozes i strelicom na slici da objasnis, bas me zanima kad je moj proizveden. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 12, 2014 (edited) Jedino ako hoces da dodjes da mi opet podesis board i muziku kad raskacim akumulator .Bez zezanja, sve je vec spakovano u auto a vratio sam stari akumulator.Oznaka je ugravirana (utisnuta) sa donje strane akumulatora, a izgleda kao i npr. oznaka proizvodnje na bilo kom delu u autu. Znas sigurno, aj' probacu da nadjem i na netu. Edited January 12, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted January 13, 2014 Da ne zaboravim, evo ovako nesto, znas sigurno: Tako mi je bilo na starom, a na ovom novom je poseban simbol za mesec, a poseban za godinu proizvodnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted January 25, 2014 http://www.vipiemme.it/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=8〈=it Skoro 2 godine radi bez problema. U Švici ga smatraju za 'low budget' aku. Nisam hteo da dajem 200eur za Varte i sl,pa je ovaj od 110 bio sasvim dobar. A kupljen je 'svež'. Možda par nedelja na polici. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted January 30, 2014 Kako da održavate akumulator vašeg automobila tokom zime Automobilski akumulatori mogu da se oštete tokom hladnih i vlažnih meseci. Zašto se to dešava i na šta tačno treba da obratim pažnju kao vozač? Dr Eberhard Majsner iz kompanije Džonson Kontrols, najvećeg svetskog proizvođača olovnih akumulatora za motorna vozila, odgovara na četiri najčešće postavljana pitanja, kako biste i Vi i Vaš automobil mogli da prezimite bez problema. Zašto se zimi vozilo teže pokreće? Zbog niskih temperatura akumulatori se zimi pune sporije i pružaju manje energije. Motori i to prvenstveno oni koji rade na dizel, takođe zahtevaju više snage za pokretanje na niskim temperaturama. Grejači zadnjeg stakla, grejanje sedišta i ventilatori koriste najveći deo energije koju alternator stavlja na raspolaganje, tako da manje energije preostaje za punjenje akumulatora, naročito tokom vožnje u gustom saobraćaju. 2. Kako da održavam akumulator mog vozila? Ukoliko posedujete akumulator kome nije potrebno održavanje, kao što su na primer VARTA® akumulatori, nema potrebe da dodajete vodu. Postoje takođe i određene preventivne mere koje treba preduzimati u sklopu održavanja akumulatora, a to su:- Prebrišite kućište i priključke akumulatora antistatičkom krpom. To će sprečiti neželjena električna pražnjenja do kojih može doći usled preostalih naslaga na kontaktima.- Uverite se u sigurnost kontakata time što će te proveriti kleme i zategnuti ih po potrebi. 3. Ukoliko mi akumulator otkaže, kako da pravilno pokrenem motor pomoću kablova? Tri stvari su posebno važne pri pokretanju vozila pomoću kablova: - Akumulatori u oba vozila, kako onog ispravnog, tako i onog kome je potrebna pomoć pri pokretanju, moraju da budu istog radnog napona, zato prvo proverite oznake na akumulatorima kako biste to utvrdili. - NEMOJTE pokušavati da pokrenete vozilo sa standardnim električnim sistemom od 12 V, sa kamiona ili sličnog vozila čija elektrika radi na 24 V i obratno.- Kablovi za pomoć pri pokretanju moraju se priključiti pravilnim redosledom.- Motor ispravnog vozila mora da se pokrene pre nego se počne sa pokretanjem vozila sa neispravnim akumulatorom, kako bi se izbeglo pražnjenje ispravnog akumulatora. Kako pokrenuti vozilo pomoću kablova Pokretački sklop mora biti isključen kod oba vozila. 1. Najpre priključite crveni pomoćni kabl na pozitivnu klemu neispravnog akumulatora. 2. Zatim priključite drugi kraj crvenog kabla na pozitivnu klemu ispravnog akumulatora. 3. Crni kabl morate prvo da priključite na negativnu klemu ispravnog akumulatora. 4. Nakon toga drugi kraj crnog kabla priključite na čist i nelakiran deo šasije u prostoru oko motora neispravnog vozila. - Pokrenite motor ispravnog vozila.- Veoma je važno da kablovi ne prolaze blizu ventilatora ili njegovog remena.- Nemojte pokretati motor neispravnog vozila, dok sasvim ne proradi motor ispravnog.- Nakon što je vozilo sa neispravnim akumulatorom pokrenuto, odvojite kablove obrnutim redosledom od priključivanja.- Važno je da obratite pažnju na sledeće: Pridržavajte se saveta proizvođača vozila sadržanih u uputstvu za rad i održavanje. Ukoliko je proizvođač predvideo posebnu pozitivnu ili negativnu klemu za pomoć pri pokretanju, treba nju koristiti. 4. Kako da pripremim automobil za zimu? Uz redovne godišnje preglede svetala ili menjanje guma potrebno je takođe proveriti i akumulator.Veliki broj automehaničarskih radionica, prodavnica auto-delova i automobilističkih klubova nude proveru akumulatora - ponekad i besplatno.Ako morate da zamenite akumulator, na raspolaganju su Vam izvori informacija koji će Vam olakšavati taj proces. Jednostavno posetite stranicu: www.varta-automotive.de i nakon što unesete svega nekoliko detalja pronaći ćete odgovarajući akumulator za Vaše vozilo. Nezavisni automehaničari, autorizovane radionice, prodavnice auto-delova i automobilistički klubovi mogu Vam takođe pomoći pri pronalaženju odgovarajućeg akumulatora. Preuzeto sa AutoBlog.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted February 3, 2014 Evo ovako izgleda stanje jačih brendova trenutno: Varta Silver Dynamic 12V 74Ah 750A - 11,690din 40mes. gar.Exide Premium EA770 77Ah 760A - 11,564din 3god gar.ENERGIZER PREMIUM 12V 77AH 780A - 11,990din 40mes gar.YUASA PROFESSIONAL RANGE 12V 75Ah 680A - 7,660 30mes. gar.BOSCH S5 12V 74Ah 750A - 12,115din 24mes. gar. Iiiiiii sad ja tu nisam pametan sta raditi Ovaj moj trenutni Black horse od citavih 66AH 540A polako puni cele 3 godine i vreme mu istice.Od nabrojanih mi se nesto najmanje svidja Bosch, ne znam da li da rizikujem sa Yuasa... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted February 3, 2014 Bosch kod mene radi vec 3 godine vrhunski, e sad kad ga je jos pre mene uzeo prethodni vlasnik ko zna...ja bih opet uzeo isti...Exide bi trebao da bas dobar... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stilisa 312 Posted February 3, 2014 Moj akumulator je takodje bio na izdisaju, i jutros sam Stilisu castio sa Exide 74Ah, cena je bila 9950, 30 meseci garancije, i kad se odbije 500 kinti za stari sto sam ostavio, ispalo oko 9500 sa ugradnjom. Kako ce se pokazati videcemo, ali vidim da su ovde dosta njih koristili taj i svi su zadovoljni. Za sad pali ko mina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17435 Posted February 3, 2014 (edited) Pretpostavljam da je Excell serija u pitanju (rekao bih po Ah i ceni)? I sta tu ima da se ugradjuje , to je valjda moje zadovoljstvo, ne dam ? Ovde je kod ovlascenih (Andreja d.o.o) bio 9400 i 10/din po Ah jeftinije za stari.Janakis, takodje sam bas hteo da probam Yuasa pri ovoj zadnjoj kupovini, nahvaljeni su a ja uvek volim da probam tako nesto, ovde manje poznato (kao svojevremeno Exide). Obicno bude pun pogodak, jer jos uvek nema kopija.E, sad, kad je meni trebalo, nisu imali na stanju kapacitivnost koju sam trazio tako da nisam hteo da cekam. I uzeo sam opet provereno - bas taj Exide Premium EA770 (10 200din, 36 meseci garancija), stariji brat je izdrzao 6 surovih sezona kod mene, prezadovoljan, pisao sam vec sve detaljno, da ne gusim... Edited February 3, 2014 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted February 3, 2014 Pa pazi da se ne lazemo Yuasa mi je primamljiva samo zbog cene. Stilo je fabricki nosio 64Ah, ali razlika u ceni od 64 do 74 je smesna, aj 10% mozda. Exide je sad postao vec najpopularniji i ima raznih iskustava sa njim, ali realno svi oni kostaju toliko koliko kostaju i verovatno su istog ili stlicnog kvaliteta... Quote Share this post Link to post Share on other sites