Jump to content
FAS Goran
the_reaper

O akumulatorima...

Recommended Posts

Ma kod mene su malo losije cetkice, to znam jer se oseca pri paljenju a to pokazuje i punjenje akumulatora nego da ova zima prodje pa zdravlje na prolece rastavljanje alternatora. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Togo, od koliko je Ah i kolika je startna struja te Silver Dynamic za 10 soma?

 

Fabrički je bio 60Ah i 540A. Mislim da je ova Varta 62 ili 63Ah i 600A ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma kod mene su malo losije cetkice, to znam jer se oseca pri paljenju a to pokazuje i punjenje akumulatora nego da ova zima prodje pa zdravlje na prolece rastavljanje alternatora. :)

Hteo si reci anlasera?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabrički je bio 60Ah i 540A. Mislim da je ova Varta 62 ili 63Ah i 600A ;)

Hvala ;) . Nisu isli veci fabricki u Bravo? Ja u ove nase dvolitarske dizalase guram minimum 70 Ah. U Stilu mi je zadnji accu od 75Ah i 760A, gusla vec 6. zimu, pisao sam vec...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Ma kod mene su malo losije cetkice, to znam jer se oseca pri paljenju a to pokazuje i punjenje akumulatora nego da ova zima prodje pa zdravlje na prolece rastavljanje alternatora. :)

Hteo si reci anlasera?  

 

 Hteo ali pogresno napisao. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da napisem konacno iskustvo sa mojim starim Exide X-tra+ 75Ah posto je danas konacno zavrsio svoju karijeru. Mada, mogao je jos mozda i da pregura zimu, pa da gusla celo leto, ali ja volim da je na autu sve cakum-pakum i utegnuto i da mogu sa njim da se zaputim kad god hocu, gde god hocu.

Accu je nabavljen relativno brzo po kupovini Stila, izgurao 6 godina, da napomenem da auto nije bio garaziran. Znaci izdrzao sve mrazeve, vrucincine, sigurno 60% gradske voznje, upaljena svetla, sa 3 godine starosti palio kao mina na -24C posle par dana stajanja... Suma sumarum, ja prezadovoljan, tada je kostao tacno 87 EUR u dinarskoj protivvrednosti, naravno.

 

Poceo je malo da brljavi u zadnje vreme, posle prvog jutarnjeg anlasovanja je ostajala da blinka kilometraza kao prvi znak slabosti akumulatora. Punio sam ga prvi put pocetkom novembra, ispraznjenom mu je trebalo 5 sati punjenja, a pocetna struja je bila oko 11A. Opet je krenuo da popusta, palio je auto bez problema, ali mi je gasio servo na jutarnjem anlasovanju. Jos jedno punjenje ispraznjenog, totalno napunjen za smesnih sat i po, struja krenula od 6A. I to mi je bio znak da je potreban novi. Mozda je mogao da izgura zimu i naredno leto, verovatno bi palio, ali bi me na mrazu zezale lampice, servo i pistanje, a ja sam navikao iskljucivo na "Check OK" i tisinu.

 

Tako da je danas kod ovlascenog distributera Andreje d.o.o na Novosadskom uzet naravno opet Exide, samo sada Premium, od 77Ah i 760A startne struje, sa 3 godine garancije, izabrao sam sveze stancovan iz 11.2013.:

 

  110120141336.jpg  110120141335.jpg

 

Ako nekome zatreba, zvanicna cena je 12 200 din, ali je trenutno na popustu i cena je 10 950 din. U slucaju ostavljanja starog akumulatora, placa se 10 din po Ah, tako da je mene izasao 10 200 din. Manji Premium od 72Ah trenutno nemaju na stanju, ali je samo 300 din jeftiniji.

Takodje imaju i nizu Excell seriju, koja je 9 400 din za 74Ah sa 680 A startne struje.

 

I naravno, Exide jelkica kao znak paznje za verne musterije :) ... Smesno mi je kako sad opet leti i pali na pola kljuca, imam utisak da komotno moze da se vozi na anlaseru. Nadam se da ce ovaj kratki review biti od koristi.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

  :unworthy: za Exide :D Ja takodje prezadovoljan Exide-om s tim sto ne znam kad je moj akumulator proizveden. :D

Edited by Woodoo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imas ugraviranu oznaku sa donje strane (prepoznatljiva strelica u kruzicu). Bar je na Exide tako.

Zaboravio sam da dodam da Exide na Xsari sa kojim je uvezena 2009. jos uvek gruva :thumbsup: . Mada ona je dosta manje osetljiva po pitanju elektronike, nema elektricni servo... Za razliku od Stila koji trazi dobar accu, pretpostavljam i da je ovaj moj stari mogao jos da gusla na nekom nezahtevnijem autu. Auto odrzavam tako da je utegnut, bez ikakvih lampica i upozorenja na tabli, iz tog razloga je i accu zamenjen.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

KOJI AKOMULATOR DA KUPIM, KOJE AMPERAZE JE POTREBAN ZA FIAT STILO 1.2 16v

 

Pozdrav, Goran

Edited by neshaoct
spojeno by Sale Fiat Stilo 1.9jtd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ŠTO VIČEŠ TI? :) 45Ah mislim da je dovoljno.

Edited by Nidzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde ako ti nije problem Ivane slikaj to tj. mozes i strelicom na slici da objasnis, bas me zanima kad je moj proizveden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino ako hoces da dodjes da mi opet podesis board i muziku kad raskacim akumulator :) .

Bez zezanja, sve je vec spakovano u auto a vratio sam stari akumulator.

Oznaka je ugravirana (utisnuta) sa donje strane akumulatora, a izgleda kao i npr. oznaka proizvodnje na bilo kom delu u autu. Znas sigurno, aj' probacu da nadjem i na netu.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne zaboravim, evo ovako nesto, znas sigurno:

 

tub_code_b599368d54450a586a8f36432c27f49

 

Tako mi je bilo na starom, a na ovom novom je poseban simbol za mesec, a poseban za godinu proizvodnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cxcb6053.jpg

http://www.vipiemme.it/v2/index.php?option=com_content&view=article&id=7&Itemid=8〈=it

 

Skoro 2 godine radi bez problema. U Švici ga smatraju za 'low budget' aku. Nisam hteo da dajem 200eur za Varte i sl,pa je ovaj od 110 bio sasvim dobar. A kupljen je 'svež'. Možda par nedelja na polici.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da održavate akumulator vašeg automobila tokom zime

 

akumulator.jpg

 

Automobilski akumulatori mogu da se oštete tokom hladnih i vlažnih meseci. Zašto se to dešava i na šta tačno treba da obratim pažnju kao vozač?

 

Dr Eberhard Majsner iz kompanije Džonson Kontrols, najvećeg svetskog proizvođača olovnih akumulatora za motorna vozila, odgovara na četiri najčešće postavljana pitanja, kako biste i Vi i Vaš automobil mogli da prezimite bez problema.

 

Zašto se zimi vozilo teže pokreće?

 

Zbog niskih temperatura akumulatori se zimi pune sporije i pružaju manje energije. Motori i to prvenstveno oni koji rade na dizel, takođe zahtevaju više snage za pokretanje na niskim temperaturama.

 

Grejači zadnjeg stakla, grejanje sedišta i ventilatori koriste najveći deo energije koju alternator stavlja na raspolaganje, tako da manje energije preostaje za punjenje akumulatora, naročito tokom vožnje u gustom saobraćaju.

 

2. Kako da održavam akumulator mog vozila?

 

Ukoliko posedujete akumulator kome nije potrebno održavanje, kao što su na primer VARTA® akumulatori, nema potrebe da dodajete vodu. Postoje takođe i određene preventivne mere koje treba preduzimati u sklopu održavanja akumulatora, a to su:

- Prebrišite kućište i priključke akumulatora antistatičkom krpom. To će sprečiti neželjena električna pražnjenja do kojih može doći usled preostalih naslaga na kontaktima.

- Uverite se u sigurnost kontakata time što će te proveriti kleme i zategnuti ih po potrebi.

 

3. Ukoliko mi akumulator otkaže, kako da pravilno pokrenem motor pomoću kablova?

 

Tri stvari su posebno važne pri pokretanju vozila pomoću kablova:

 

- Akumulatori u oba vozila, kako onog ispravnog, tako i onog kome je potrebna pomoć pri pokretanju, moraju da budu istog radnog napona, zato prvo proverite oznake na akumulatorima kako biste to utvrdili. - NEMOJTE pokušavati da pokrenete vozilo sa standardnim električnim sistemom od 12 V, sa kamiona ili sličnog vozila čija elektrika radi na 24 V i obratno.

- Kablovi za pomoć pri pokretanju moraju se priključiti pravilnim redosledom.

- Motor ispravnog vozila mora da se pokrene pre nego se počne sa pokretanjem vozila sa neispravnim akumulatorom, kako bi se izbeglo pražnjenje ispravnog akumulatora.

 

Kako pokrenuti vozilo pomoću kablova

 

Pokretački sklop mora biti isključen kod oba vozila.

 

1. Najpre priključite crveni pomoćni kabl na pozitivnu klemu neispravnog akumulatora.

 

2. Zatim priključite drugi kraj crvenog kabla na pozitivnu klemu ispravnog akumulatora.

 

3. Crni kabl morate prvo da priključite na negativnu klemu ispravnog akumulatora.

 

4. Nakon toga drugi kraj crnog kabla priključite na čist i nelakiran deo šasije u prostoru oko motora neispravnog vozila.

 

- Pokrenite motor ispravnog vozila.

- Veoma je važno da kablovi ne prolaze blizu ventilatora ili njegovog remena.

- Nemojte pokretati motor neispravnog vozila, dok sasvim ne proradi motor ispravnog.

- Nakon što je vozilo sa neispravnim akumulatorom pokrenuto, odvojite kablove obrnutim redosledom od priključivanja.

- Važno je da obratite pažnju na sledeće: Pridržavajte se saveta proizvođača vozila sadržanih u uputstvu za rad i održavanje. Ukoliko je proizvođač predvideo posebnu pozitivnu ili negativnu klemu za pomoć pri pokretanju, treba nju koristiti.

 

4. Kako da pripremim automobil za zimu?

 

Uz redovne godišnje preglede svetala ili menjanje guma potrebno je takođe proveriti i akumulator.

Veliki broj automehaničarskih radionica, prodavnica auto-delova i automobilističkih klubova nude proveru akumulatora - ponekad i besplatno.

Ako morate da zamenite akumulator, na raspolaganju su Vam izvori informacija koji će Vam olakšavati taj proces. Jednostavno posetite stranicu: www.varta-automotive.de i nakon što unesete svega nekoliko detalja pronaći ćete odgovarajući akumulator za Vaše vozilo. Nezavisni automehaničari, autorizovane radionice, prodavnice auto-delova i automobilistički klubovi mogu Vam takođe pomoći pri pronalaženju odgovarajućeg akumulatora.

 

Preuzeto sa AutoBlog.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako izgleda stanje jačih brendova trenutno:

 

Varta Silver Dynamic 12V 74Ah 750A - 11,690din 40mes. gar.

Exide Premium EA770 77Ah 760A - 11,564din 3god gar.

ENERGIZER PREMIUM 12V 77AH 780A - 11,990din 40mes gar.

YUASA PROFESSIONAL RANGE 12V 75Ah 680A - 7,660 30mes. gar.

BOSCH S5 12V 74Ah 750A - 12,115din 24mes. gar.

 

Iiiiiii sad ja tu nisam pametan sta raditi :)

Ovaj moj trenutni Black horse od citavih 66AH 540A polako puni cele 3 godine i vreme mu istice.

Od nabrojanih mi se nesto najmanje svidja Bosch, ne znam da li da rizikujem sa Yuasa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bosch kod mene radi vec 3 godine vrhunski, e sad kad ga je jos pre mene uzeo prethodni vlasnik ko zna...ja bih opet uzeo isti...

Exide bi trebao da bas dobar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj akumulator je takodje bio na izdisaju, i jutros sam Stilisu castio sa Exide 74Ah, cena je bila 9950, 30 meseci garancije, i kad se odbije 500 kinti za stari sto sam ostavio, ispalo oko 9500 sa ugradnjom. Kako ce se pokazati videcemo, ali vidim da su ovde dosta njih koristili taj i svi su zadovoljni. Za sad pali ko mina. :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je Excell serija u pitanju (rekao bih po Ah i ceni)? I sta tu ima da se ugradjuje ;) , to je valjda moje zadovoljstvo, ne dam :) ? Ovde je kod ovlascenih (Andreja d.o.o) bio 9400 i 10/din po Ah jeftinije za stari.

Janakis, takodje sam bas hteo da probam Yuasa pri ovoj zadnjoj kupovini, nahvaljeni su a ja uvek volim da probam tako nesto, ovde manje poznato (kao svojevremeno Exide). Obicno bude pun pogodak, jer jos uvek nema kopija.

E, sad, kad je meni trebalo, nisu imali na stanju kapacitivnost koju sam trazio tako da nisam hteo da cekam. I uzeo sam opet provereno - bas taj Exide Premium EA770 (10 200din, 36 meseci garancija), stariji brat je izdrzao 6 surovih :)  sezona kod mene, prezadovoljan, pisao sam vec sve detaljno, da ne gusim...

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa pazi da se ne lazemo Yuasa mi je primamljiva samo zbog cene.

 

Stilo je fabricki nosio 64Ah, ali razlika u ceni od 64 do 74 je smesna, aj 10% mozda.

 

Exide je sad postao vec najpopularniji  i ima raznih iskustava sa njim, ali realno svi oni kostaju toliko koliko kostaju i verovatno su istog ili stlicnog kvaliteta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...