m4rk0 0 Posted September 18, 2013 Kupio sam VARTA Silver Dynamic 74 Ah, 11500 din i 40 meseci garancija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pankoz 0 Posted September 23, 2013 Izgleda da je vreme da se promeni akumulator u Seicentu.Ima malo mesta pod haubom namenjenog za akumulator pa bih molio za preporuku koji brend staviti,koje dimenzije uzeti i kolika amperaža je opimalna?Hvala... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted September 30, 2013 Danas izadjoh iz bolnice posle skoro 10 dana. Rekoh,ajde da upalim auto,kad vec ne mogu da vozim. Zaverglao je i upalio iz prve,ali nisam bas zadovoljan. Sporije je verglao,pa cisto da pitam,oce li me taj aku ostaviti zimus jedno jutro?Da jurim da kupim drugi dok je vreme? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted September 30, 2013 Jesu li ti pale kazaljke na boardu dok si verglao? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted September 30, 2013 Meni je Varta crkla mesec dana posle isteka garancije . . . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted September 30, 2013 Jesu li ti pale kazaljke na boardu dok si verglao?Nista ne obicno nisam primetio dok je verglao,samo,eto,mozda malo sporije,upalio je lepo. Nije prijavio nikakvu gresku,a toga sam se bojao. Provozala ga sestra malo,bez svetala naravno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted September 30, 2013 (edited) Pa ja mislim da jos nemas razloga za brigu. Mada jeste stajao 10 dana, ali jos nisu ni blizu niske temperature.Kada bas odsvira svoje, na Stilu u toku verglanja padnu skazaljke i ostane da blinka kilometraza, sledeca faza su fantomske greske, neukljucen servo... Mada i tad mazgetina upali bez problema na minusu. Edited September 30, 2013 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted September 30, 2013 Ne,ne,nista od toga...Upalio je i provizan je malo. Bojao sam se raznih gresaka,ali nista od toga,sto mo je drago. Pa ako bas bude potrebe,zamenicu aku. Hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 30, 2013 Premeri napon za početak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted September 30, 2013 U svakom slucaju cu sutra do komsije da mi cisto izmeri punjenje i da vidi stanje akua...cisto da budem siguran,a ako budem morao,zamenicu ga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 30, 2013 Sale, evo ti odakle da počneš.Servisno uputstvo Kontrola napona u stanju mirovanja ima smisla samo u jednom slucaju: kada na akumulatoru - najmanje 12 sati- nije bila vršena nikakva aktivnost u smislu punjenja ili pražnjenja akumulatora (iskljucena je bilo kakva potrošnja u vozilu, odnosno prethodno testiranje sa opterecenjem). Samo u tom slucaju moguce približno predvideti o kakvim se neispravnostima radi. U stvari, na naponu u stanju mirovanja se ispoljavaju iste neispravnosti kao i kod vec uočenih merenjem gustine elektrolita. Kriticni simptomi su:·stanje napunjenosti (ispražnjenost) na temperaturi 20 C 12,53 V do 12,87 V - za pun akumulator12,31 V do 12,52 V - delimicno ispražnjen akumulator ispod 12,30 V - prazan akumulator·sulfatizovan ili veoma prazan akumulator sa naponom u stanju mirovanja manjim od 12,00 V Kontrola gustine elektrolita treba se vršiti u svim celijama, jer se jedino na taj nacin mogu dobiti potpuno sigurni rezultati koji ce precizno pokazati pravo stanje. Na primer: ·stepen ispražnjenosti akumulatora – u slucaju da je gustina u svim celijama približno ista (odstupanje gustine do maksimalno 0,003 g/cm3) -prema sledecoj, približnoj klasifikaciji: 1,240 do 1,290 g/cm3 = pun akumulator1,200 do 1,240 g/cm3 = delimicno ispražnjen akumulatorispod 1,200 g/cm3 = prazan akumulator·prepunjavanje akumulatora – u slucaju kada je gustina u svim celijama veca od 1,300 g/cm3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Sale2810 4 Posted September 30, 2013 Veliko hvala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 30, 2013 Isto servisno Napon sistema za punjenje je kod vecih vozila podešen na vrednost od 14,00V (minimalna još dozvoljena 13,90V), pa do 14,40V.Kod startnih olovnih akumulatora prosecno dnevno pražnjenje iznosi od 0,3% do 5%. Dobar sistem za punjenje u vozilu uspeva da u toku vožnje tu ispražnjenost nadoknadi, bar u vecini slucajeva. Do vece ispražnjenosti akumulatora, koja se tretira kao neispravnost, najcešce dolazi zbog nepredvidljivih razloga kao što su:?greška na instalaciji automobila (proboj instalacije, diode...)?prikljucen potrošac dok automobil miruje (upaljena svetlja)?slabo punjenje, ispod 13,9 V (greška na regulatoru napona automobila)?samopražnjenje zbog prljavštine na poklopcu akumulatora?predugo skladištenje akumulatora bez dopunjavanja (dopunjavanje je potrebno na svaka 3 do 6 meseca).Za olovne akumulatore se uglavnom zahteva potpuna napunjenost jer svaka duža ispražnjenost ostavlja posledice koje uticu na smanjenje startne sposobnosti i na rok trajanja akumulatora: u nekim slucajevima dovodi i do uništenja akumulatora (sulfatizacija). Quote Share this post Link to post Share on other sites
DoX 0 Posted September 30, 2013 Mene interesuje da li mogu da ostetim/oslabim akumulator ako ga dopunjavam sa nekvalitetnim punjacem, tj. nekim jeftinijim modelom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted September 30, 2013 Sve koje znam imaju jeftinije modele punjača i pune bez problema. Mada sa tim se nikad ne zna. NastavakOsnovni zakon koji važi za punjenje akumulatora: punjenje prekinuti ili završiti kada temperatura dostigne 450C (maksimalno 550C) ili kada je dostignuta konacna gustina elektrolita 1,280 g/cm3 / 200C (minimalno 1,265 g/cm3) koja pokazuje da je akumulator potpuno napunjen. U toku punjenja, bez obzirana vrstu punjaca, preporucujemo kontrolu gustine i temperature.Preporucujemo da se punjenje ne vrši kod akumulatora kod koga su vidljivi sigurni znaci kratkog spoja. Kod takavih akumulatora dešava se da zbog napona punjenja koji je veci od napona punjenja u vozilu, dode do jakog zagrejavanja i gasiranja iz zdravih celija. Takve celije tokom punjenja gube veliku kolicinu vode, pa se tako pojavljuje opasnost da dode do eksplozije!!!Pojavljuje se i pitanje smisla punjenja sulfatizovanih akumulatora zbog vrlo slabe pocetne struje punjenja (vrednost struje punjenja manja od 5% vrednosti nazvanog kapaciteta akumulatora). Takav akumulator obicno je veoma teško napuniti normalnim postupkom punjenja ((gustina elektrolita se ne poveca do normalne vrednosti (pažnja! – nije retkost da akumulator nakon neuspešnog punjenja još dugo pokazuje napon u stanju mirovanja kao da je potpuno pun)). Cesto se dogada da su pojedine celije napunjene do odredene gustine, manje od normalne, a da se ostale ne pune. To daje sliku akumulatora kao da je u kratkom spoju.Ukoliko je vršeno punjenje prepunjavanih ili zbog ciklicnog dopunjavanja dotrajenih akumulatora, koji su se ispraznili zboga raspadanja pozitivnog sloja, celije mogu dobiti normalnu gustinu. U toku punjenja ili tek nakon završenog punjenja (zbog gasiranja u zakljucnoj fazi punjenja) kao dodatan znak neupotrebljivosti akumulatora pojavljuje se zagadenost elektrolita – braon boja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DoX 0 Posted September 30, 2013 Evo linka sa dosta informacija o akumulatorima (pise nas covek iz Subotice):http://akumulatori-desulfatizatori.blogspot.com/ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stillo BT 0 Posted October 2, 2013 IMam pitanje-od nedavno vozim stila,1.9 JTD i hteo bih pre zime da dopunim akumulator ali sam negde citao ili mi je neko rekoa da ne mogu sam nego da majstor mora da ga skine jer ako ostane bez struje....bla,bla....e sad pomagajte Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jericho 0 Posted October 2, 2013 Nista se ne desi ako ostane bez struje, ne treba ti majstor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 2, 2013 (edited) Kako se ne desi ? Pa mora iznova da podešava sat.Slobodno skidaj akumulator, nosi ga na dan dva. Edited October 2, 2013 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted October 3, 2013 Sta sve nece smisliti samo da uzmu pare... Quote Share this post Link to post Share on other sites
SrdjanNS86 20 Posted October 6, 2013 Desilo mi se da destilovana voda iz akumulatora curi kroz onaj otvor gore(ne puno ali iszgleda da sam preterao sa sipanjem destilovane vode)pa mi je nakapljalo ispod akumulatora i ima dosta taloga malo prljavstine malo te bele smese koja se stvorila od tog curkanja.Jel ima neka tecnost sa kojom da skinem to ili samo sa obicnom vodom.krpom tesko da moze malo sam pokusao ali ne vredi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3449 Posted October 17, 2013 Rikn'o ! http://www.planetaguma.com/cms/proizvodi/akumulatori/slika_152.jpg Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted October 17, 2013 Da li su inžinjeri odradili svoj posao ? Tj da li je riknuo posle isteka garancije ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3449 Posted October 17, 2013 Kako sam znao da ce neki Ivan ... Uzet je 22.10.2012. a proizvodnje se sad ne secam. Ima garanciju tri (3) godine i jedino je to sto me tesi kad pomislim sta me sve ceka ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted October 21, 2013 Kako sam znao da ce neki Ivan ... Konjiiiii (mislim na accu). Samo vas posmatram . Quote Share this post Link to post Share on other sites